• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?

Maciej Naskręt
17 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża.

Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. zobacz na mapie Gdyni Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.



Jak oceniasz pomysł usprawnienia ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego?

Kierowcy narzekają na korki przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Kolejka samochodów jest tam tak duża, że sznur pojazdów zajmuje nawet główną jezdnię w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, co potęguje zagrożenia. Utrudnienia są szczególnie dotkliwe w godzinach popołudniowych.

- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.

- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu. Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu.
Co na to urzędnicy?

Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?

- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.

- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.

Miejsca

Opinie (179) 4 zablokowane

  • Inzynierowie ruchu! (1)

    Po Gdyni nie da sie jezdzic, odkad wprowadzono sygnalizacje swietlna Tristar. Nie da sie rowniez przez nia przejezdzac. Jej jezdnie coraz bardziej przypominaja slynaca z korkow i wielu wypadkow Zakopianke.

    O, ci, ktorzy wymyslili buspas na Wladyslawa IV, gdzie Wasze glowy? O ci, ktorzy poprowadzili sciezke rowerowa odwrotnie do kierunku ruchu na Starowiejskiej, gdzie Wasz pomyslunek?

    To, ze jeden z urzednikow miejskich lubi rowery, a drugi autobusy nie oznacza, a trzeci jazde na rolkach, nie oznacza, ze dotyczy to wszystkich mieszkancow miasta. Niektorzy musza przemieszczac sie samochodem. Inni musza przez nia jechac do pracy i z powrotem. Do domu. Z Pucka do Gdanska. Codziennie.

    Chlopcy z Miasta! Troche empatii!

    • 11 6

    • Bus pas na Władysława IV to totalna porażka

      Jak koś miał jakiś w tym interes to należało na końcu zrobić dwa pasy do skrętuw prawo pod most , zlikwidować przejscie dla pieszych a ruch pieszych i rowerów przenieść na kładkę nad jezdnią, po to wybudowano tą kładkę

      • 0 3

  • Urzędasy. ... (1)

    Znowu się wykazują. .

    Ale ja z innej beczki. Jaki inteligentny wpadł na pomysł żeby na obwodnicy na wysokości estakady, łączyć 3 pasy w jeden.. przecież to na prawdę trzeba nie mieć wyobraźni. .

    • 6 0

    • Widzę, że jest już nas dwóch/dwoje, którzy to widzą.

      Niestety większość jest zaślepiona i omamiona propagandą wątpliwego sukcesu. Rzeczywiście, jadąc prawym pasem od początku Obwodnicy, jest się, w pewnym momencie, "atakowanym" jednocześnie z dwóch stron, przez samochody, którym kończą się pasy.

      • 0 0

  • Na logikę, nic nie da się zrobić. Każde rozwiązanie wymyślone przez kogoś innego niż urzędnicy, powołani na ten odcinek,

    będzie skazane na skrupulatną analizę, która wykaże, ponad wszelką wątpliwość, że pomysł jest pod każdym względem bzdurny. Gdyby było inaczej, jakiś przełożony, co gorsza obywatel, co jeszcze gorsze - media, powzięliby wątpliwość w profesjonalizm, przede wszystkim, w sens pracy tych urzędników. To ani im, ani ich przełożonym, do niczego, w ich spokojnej pracy, nie jest potrzebne.

    • 5 1

  • Dodatkowy pas i bezkolizyjne zjazdy.

    To kwestia zbudowania dodatkowego pasa ruchu do widuktu miedzy ul. Hutnicza a ul. Morska i oczywiscie bezkolizyjne zjazdy na ul. Morska ( dwa pasy ruchu ) w kierunku Chyloni bo ,pas zieleni ul. Morskiej miedzy jezdniami by na to pozwolil.

    • 2 0

  • Wybudować (1)

    tunel lub most łączący obwodnice z ulicą Morską , takie plany były za PRL ale teraz sie nie opłac bo kto by na tym zarobił .

    • 3 0

    • Dokładnie

      brakuje przedłużenia obwodnicy do Hutniczej

      • 1 0

  • jest jeden najtańszy sposób

    Zamiast wydawać miliony na nowe rozwiązania drogowe, wystarczy wydać połowę tej kwoty na darmowa komunikację miejską

    • 2 2

  • Morał z tego taki ze trzeba było nie kupować mieszkać w Wejherowie. Pomysł durny bezsensowny i niebezpieczny.

    • 2 0

  • Zakorkować wjazd , to prosre...

    • 0 0

  • Zbudować podziemne przejście dla pieszych.

    Nazwa "podziemne" jest bardzo chwytliwa, zwłaszcza przed wyborami wszyscy poprą ten pomysł, bo pomyślą, że to na złość komunie.

    • 2 2

  • Jak PiS dojdzie do władzy to bedą trzy pasy do skrętu w prawo, w końcu nastanie prawo i sprawiedliwość (1)

    Kto nie skręca w prawo ten przeciwko nam.

    • 5 1

    • Tylko, że PiS to kato-lewica..

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane