- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (129 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 3 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (117 opinii)
- 5 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?
Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.
- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.
- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Co na to urzędnicy?
Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?
- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.
- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.
Miejsca
Opinie (179) 4 zablokowane
-
2015-10-17 21:18
droga
zrobic sciezke rowerowa najlepiej pod prad
- 4 1
-
2015-10-17 21:41
usprawnic zjazd z estakady
tak dwa pasy w prawo ze zjazdu na morska , ale również powinny być w górnej części na poczatku zjazdu utworzyć dwa pasy zjazdowe .
- 4 1
-
2015-10-17 21:58
Urzędnicy wykonali symualcję na urządzeniu, które miało być w 100% uruchomione 1.09.2014...
...reszta nie wymaga komentarza....
Zresztą nie uwierzę w to, że nie można ustawić świateł tak, że zjeżdżający z estakady dwoma pasami w prawo mają zielone, a piesi przechodzący przez Morską mają w tym czasie czerwone....- 6 1
-
2015-10-17 22:19
usprawnienie ruchu
Z g...a bata nie ukręcisz !
- 4 0
-
2015-10-17 23:08
gdynia chylonia ul.kartuska debil to teraz tam powymyslał gratuluje rozumu !!!
Tutaj debil wymyslił teraz pasy ruchu
gratuluje debilowi ktory stworzyl jeszcze wieksze korki
Kartuska do gory- prawy pas tylko skret w prawo Morska
- lewy pas jazda na wprost i skret w lewo Morska ( jeden dwoch skrecajacych w lewo i rezta nie jedzie)
Za skrzyżowaniem Morska kartuska w gore- jeden skrecajacy w ul.Rozewską i mamy korek reszta stoi (zwłaszcza ze zjezdzajacy kartuska do morskiej nie robia miejsca dla srecajacych do Rozewskiej.
druga sprawa lewoskret ze sygnalizatorem z Morskiej do Kartuskiej jest tak krotki czas ze moge dwa auta zjechac - to tez debil wymyslił !!!!- 12 0
-
2015-10-17 23:11
idioci jak okiem sięgnąć
konstruktor estakady przy zjeździe w prawo na Morską zrobił dwa pasy ruchu, ale idiota namalował linie ciągłe , tak, żeby na złość wszystkim zrobić zamieszanie. Do chaosu komponują się policjanci karzący tych, którzy reagują normalnie, czyli jadą używając wolnej przestrzeni ograniczonej jedynie białym basem namalowanym przez złośliwego graficiarza. Ludzie , zacznijcie w końcu myśleć, jesteśmy jednym organizmem, i kierowcy, i gliniarze i ci co malują pasy. Czemu sobie utrudniamy życie nawzajem? Nie lepiej odpuśćić i zrobić tak, żeby każdy miał jak najlepiej? NIebiescy pierwsi powinni wnioskować o zamalowanie tych pasów, bo wiedzą , że to nie jest o`k , zamiast tego walą mandaty. Wstydźcie się.
- 9 0
-
2015-10-17 23:13
Ale
Przecież ten cały Tristar to szajs. Kto normalny opiera się na symulacji tego co nie działa?! W Gdańsku jeździ się coraz gorzej....
- 8 1
-
2015-10-18 00:15
Zjazd w strone Wejherowa
A usprawnić ustawienie swiatel to takie trudne technicznie zadanie? Wyslijcie delegacje np. do Singapuru, podejrzeć jak tam sobie radza z problemem. Malo kosztuje a wiele można zyskac. Podatnik i tak za wszystko zapłaci.
Placimy pensje fachowcom czy ignorantom?- 2 0
-
2015-10-18 00:18
Bus Pas - dla kogo? (1)
Powstał bus pas tym samym zlikwidowano kilkanaście miejsc parkingowych, można by go wykorzystać dla skręcających w ul Morską. Bus pas jest zupełnie pusty i muszę przyznać że codziennie jeżdżę tą trasą i nie zdarzyło się aby z tego pasa korzystał jakiś autobus czy trajtek! Ten odcinek jest zupełnie nie wykorzystywany!
- 13 3
-
2015-10-19 07:32
No i urzędnicy mogą sobie przypisać zasługę, bo w ten prosty sposób nawierzchnia na buspasie nie ulegnie zniszczeniu i powstaje wymierny zysk w kasie miasta, który można spożytkować na premie dla urzędasów :)
- 1 0
-
2015-10-18 00:25
Proste wyjście.
Na estakadzie uspokajamy ruch wprowadzając ograniczenie do 20 lub 15 km/godz i korek przy zjeździe na Morską znika. Proste i skuteczne.
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.