• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?

Maciej Naskręt
17 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża.

Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. zobacz na mapie Gdyni Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.



Jak oceniasz pomysł usprawnienia ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego?

Kierowcy narzekają na korki przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Kolejka samochodów jest tam tak duża, że sznur pojazdów zajmuje nawet główną jezdnię w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, co potęguje zagrożenia. Utrudnienia są szczególnie dotkliwe w godzinach popołudniowych.

- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.

- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu. Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu.
Co na to urzędnicy?

Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?

- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.

- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.

Miejsca

Opinie (179) 4 zablokowane

  • Buspas zaplanował pewnie ten sam osobnik co lotnisko.

    • 14 8

  • Pytanie do gdyńskiego ZDiZ (2)

    Czy na tym skrzyżowaniu jadąc od strony Chyloni zostanie zmieniona sekwencja zapalania się zielonego światła? Jadąc w kierunku centrum jako pierwsze zapala się zielone światło na sygnalizatorze przed skrzyżowaniem a jako drugie to pod estakadą, a powinno być na odwrót (lub ewentualnie równocześnie na obu sygnalizatorach). Tworzy to niepotrzebny zator. Podobna sytuacja jest na Węźle Żołnierzy Wyklętych - wylot z ul Chylońskiej na Morską. Najpierw zapala się zielone na sygnalizatorze przed skrzyżowaniem a później na tym pomiędzy nitkami ul. Morskiej. Chyba kwestia pogrzebania w sterowniku od sygnalizacji - 3 minuty roboty.

    • 9 3

    • (1)

      Skoro jest to pytanie do ZDiZ, no to chyba trzeba zadać je mu osobiście, a nie pisać post na Trójmiasto.pl?

      • 3 1

      • ale w sumie może ktoś z zdiz to przeczyta i weźmie do bani.

        • 3 0

  • A jak dzik chce przejsc przez przejscie (1)

    A tylko jest dla pieszych i rowerow, to co??dlaczego nie ma przejsc dla dziczyzny??? Postuluje likwidacje jednego pasa do skretu w lewo celem budowy pasnika dla dzikow i bezkolizyjnego przejscia dla zwierzyny. Mysle ze moja prosba zostanie uwzgledniona.

    • 17 5

    • Przecież dziczyzna jeździ jezdniami.

      • 5 0

  • Nie mam pomysłu co z tym zrobić

    • 2 1

  • Etstakada (2)

    Kiedys takie rozwiazanie funkconowalo na tym zjezdzie pas do skretu w prawo, stodkowy na wprost i prawoskret oraz trzeci do jazdy na wprost... bylo sprwwniej i wypadkow z tego miejsca nie pamietam... widac inzyniery z ZDIZ sa madrzejsi i wiedza najlepiej... a moze wystarczy zlikwidowac martwe pole (pas wylaczony z ruchu) na zjezdzie z estakady na morska... jak obserwuje kierowcow w chwili obecnej by sprawnie jezdzic tak robiny uwazajac na tym polu a wiec mozna... panowie inzynierowie... Wasz Tristar za milony to jeden wielki bubel i wyciagniete pieniadze, za chwile wielka skarbonka za odcinkowe pomiary predkosci i nic wiecej... wielkie G

    • 26 4

    • kluczem do twojej sugestii jest słowo "kiedyś"

      Od "kiedyś" już trochę minęło - zdecydowanie więcej pojazdów.

      A urzędnicy ci sami byli też kiedyś

      • 1 0

    • Kto zna to wie, że przecież tam sama elita pracuje (lol)

      • 2 0

  • Kolejny raz kierowcy... (1)

    ... próbują zrobić sobie dobrze w mieście kosztem pieszych i rowerzystów.
    Całe szczęście, że można takie pomysły sprawdzić w symulatorze, wyciągnąć wnioski i - mam nadzieję - uwalić na dzień dobry.

    • 12 36

    • Bzdury

      Ja tu nie widzę, żadnego ryzyka dla was pieszych i rowerzystów...Skręcam w prawo ze środkowego pasa, zatrzymuje się przed przejściem gdy macie zielone, jak nikogo nie ma to jadę dalej. Nie przeszkadza mi w tym auto po prawej stronie...

      • 4 1

  • no wlasnie - kiedys byl prawoskret ze srodkowego

    a dzis nie ma

    • 16 1

  • Wystarczy podwoić akcyzę w paliwie. 100% Skuteczności w walce z korkami. (2)

    Rząd poradzi sobie z nadmiarem gotówki.

    / zmalałyby wpływy.../

    • 11 8

    • Nic to nie da, bo wtedy by było po 6,50. Dopiero przy 16,50 może by był jakiś efekt.

      • 2 0

    • zakazać samochodów

      • 0 0

  • Wystarczy wybudować Drogę Czerwoną i gdyński odcinek OPAT (3)

    No ale zamiast tego mamy lotnisko, muzeum emigracji, szkołę filmową, kolejną niepotrzebną rozbudowę PPNT, loty na byle czym, sylwester z polsatem i całą masę innych głupot

    • 53 9

    • sylwestra z polsatem już nie będzie

      • 4 0

    • największą głupotą jest wypisywanie takich bzdur

      • 0 15

    • No i kolejkę na Kamienną Górę...

      • 8 0

  • Wariant prosamochodowy i zabojczy dla pieszych.

    • 5 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CDI?

 

Najczęściej czytane