• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?

Maciej Naskręt
17 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża.

Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. zobacz na mapie Gdyni Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.



Jak oceniasz pomysł usprawnienia ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego?

Kierowcy narzekają na korki przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Morską od strony Obłuża. Kolejka samochodów jest tam tak duża, że sznur pojazdów zajmuje nawet główną jezdnię w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, co potęguje zagrożenia. Utrudnienia są szczególnie dotkliwe w godzinach popołudniowych.

- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.

- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu. Czytelnik proponuje, by z estakady można było skręcać w ul. Morską nie jednym, a dwoma pasami ruchu.
Co na to urzędnicy?

Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?

- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.

- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.

Miejsca

Opinie (179) 4 zablokowane

  • W ankiecie brakuje pytania

    Czy rowerzyści i piesi na coś uważają?

    • 13 10

  • Odkorkuje się sam jak ludzie, którzy nie muszą jeździć samochodem (czyli pewnie ponad 50% kierowców) przesiądzie się na ZKM. Polecam.

    • 13 17

  • Przede wszystkim zbudować tunel lub wiadukt przez tory w Cisowie . Wówczas część kierowców zjedzie wcze$niej z estakady .

    • 18 0

  • Dobrym pomysłem

    byłaby jazda pasem do skrętu w lewo i następnie nawrotka na rondzie. W przypadku większych korków takie rozwiązanie powinno skrócić czas dostania się na ul. Morską. Może warto spróbować :)

    • 3 2

  • Zamknąć estakadę, nie będzie korków. Można też zburzyć ale karetki muszą jakoś jeździć.

    • 10 1

  • W tym miejscu powinno się wybudować skrzyżowanie trzypoziomowe.
    Jeszcze jedną alternatywą byłoby poszerzenie ul. Hutniczej do 4 pasów, z obecnych dwóch. Część kierowców przeniosłaby się na tamtą drogę.

    • 8 1

  • Trzeba pamiętać że Estakada to myśl techniczna z lat 70-tych kiedy ruch na ulicach był znikomy - głownie maluszki i duże fiaty. To widać na zjazdach które po prostu nie spełniaja wymagań w obecnych czasach.

    • 10 2

  • To bardzo proste co zrobić. (2)

    Autobus zabiera 100 osób. A w godzinach szczytu w 3/4 aut siedzi sam kierowca.
    Zatem przesiądź się do autobusu jeden z drugim (szczególnie ci co nie muszą jeździć autem, bo mają doskonały dojazd komunikacją publiczną), a korki zdecydowanie się zmniejszą i tobie wyjdzie taniej też.

    Proste?
    Proste.

    • 14 25

    • (1)

      kolejny socjalista który mówi ludziom co mają robić. Który autobus zawiezie cie bezpośrednio spod domu do miejsca pracy, po drodze odwożąc dzieci do róznych szkół/przedszkoli ?

      • 4 3

      • za odwożenie dzieci do szkół i przedszkoli - mandat, dyby, i dwa tygodnie gnania bachorów w śniegu nago! przez te cacyd*pkowskie zwyczaje i maminsynkowe takie korki właśnie są. każdego bachora SUVem 500m do szkoły wieźć trzeba.

        • 1 3

  • sposob na zmniejszenie i poprawienie ruchu pojazdow na tym odcinku (3)

    szczegolnie pojazdow z rejestracjami GWE, GPU to oplaty na rogatkach miasta za wjazd samochodow innych niz GA. Generalnie "obce" rejestracje robia tam tlok. Faktem jest ze brak innych mozliwosci szybkich przejazdow jest glownym powodem korkow w strone Chylonii.

    • 14 6

    • Musisz mieć naprawdę proste życie

      • 4 4

    • No to powiat pucki robi ripostę. (1)

      Powiat pucki zamyka granice powiatu od 1 maja do 30 września dla wjazdu obcych rejestracji.
      I co?
      Posr...cie się w gacie ze złości.

      • 6 1

      • hehe i pozdychacie z głodu bo komu bedziecie sprzedawac gofry i ryby oraz kasować za parkingi jak to wasze głowne źródło utrzymania ?

        • 1 1

  • (3)

    to pisala jakis oszolom głowny korek jest na lewo do centrum kto pracuje wejherowie nikt ztamtad jezdza do gdynia !!

    • 2 6

    • gosciu przejedz choc raz ok. 16 to zobaczysz w ktora strone jest korek i problem ze skretem (1)

      • 2 1

      • Korki są na zjazdach do Morskiej, Płk. Dąbka i Unruga.

        • 2 1

    • Weź przetłumacz na polski bo ciężko to zrozumieć.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane