• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • Ja ma zajefajne rozwiązanie !!!!

    Od strony Zieleniaka zrobić przystanek i wejścia do tunelu. Połowa tramwajów jadących np. w kierunku Zieleniaka zatrzymuje się na jednym przystanku przed wejściem to tunelu, a reszta za tunelem.
    Proste ??? :-)

    • 4 7

  • Popieram Pania Janine.
    Tam juz dawno powinno byc przejscie naziemne.

    Samochody do tunelow jak szczury a nie piesi.

    • 15 15

  • a może by tak cały ruch wprowadzić do tunelu????? (1)

    a mi się zawsze marzyło by od dworca do lotu wprowadzić główny ruch samochodowy i tramwajowy pod ziemię! Jak pięknie by mogła wyglądać okolica gdyby nastała tam cisza i pojawiła się zieleń :)) Jasne że by musiała powstać jakaś mała uliczka dojazdowa do samego dworca..

    • 14 6

    • akurat ciszy to by nie było, bo odgłos warczących aut stojących w korku w tunelu jest

      głośniejszy niż nie jeden motor ;)

      • 0 0

  • Te przystanki to masakra, tramwaje na siebie nie czekają, nie ma mowy o sprawnej przesiadce. A tak w ogóle od ok 3 tygodni spozniaja się i tramwaje i autobusy

    • 12 4

  • To samo dotyczy przystanku Brama Wyżynna. Trochę się poprawiło po dobudowaniu dojścia naziemnego, ale teraz z racji zamknięcia tunelu jest znowu gorzej.

    • 12 1

  • W godzinach szczytu tłok na schodach prowadzących na przystanek Dworzec Główny jest nie do zniesienia.

    I zgodzę się z autorką - można zarobić łokciem w bok,albo zlecieć z tych schodów.

    • 21 3

  • Nie da się. Autka są najważniejsze.

    • 5 7

  • Panią Janinę chyba fantazja poniosła...

    • 9 6

  • Masakra

    Czemu ludzie jestescie tak nie uprzejmi dla siebie , nie zle pomysly, brawo:D co do drugiego, pomyslu mozna zrobic kladke a przecinac pasy zebrą :P

    • 1 4

  • przejście dla pieszych

    Przez brak przejścia przez ulicę na wys. dworca PKP nie nawidzę tam wysiadać. Wolę podjechać przystanek dalej i cofnąć się. Przewalające się tam tłumy pędzących ludzi po prostu mnie przeraża. Chyba nie doczekam czasu kiedy będę mogła spokojnie i bezpiecznie przejść na światłach przez ulicę. Całkowicie popieram to rozwiązanie. Jedne światła więcej na tym odcinku na pewno nie "sparaliżują" ruchu samochodowego a zrobią dużo dobrego dla setek ludzi dla których schody są naprawdę poważnym problemem.

    • 13 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane