- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (37 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (18 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (253 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (354 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców
Lustro, regulacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Miętowa - Koperkowa - Wiczlińska oraz próbne zezwolenie na skręty w prawo na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa to zmiany w infrastrukturze drogowej, na które mogą liczyć zmotoryzowani mieszkańcy Dąbrowy. - To za mało - odpowiadają mieszkańcy, którzy złożyli inne propozycje.
- Spotkanie z władzami miasta
- Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
- Skrętu w lewo nie będzie
- Bez ronda i przebudowy krzyżówki
- Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Spotkanie z władzami miasta
Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się w lutym. I pojawiły się konkrety.
- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców, złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową? Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.
Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu, podczas marcowego spotkania zbierali petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.
Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
Chodzi o budowę łącznia wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej, łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.
Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.
- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
To nie oznacza, że na skrzyżowaniu nic się nie zmieni. Przez pół roku ma zostać otwarte z wjazdami w Nowowiczlińskiej i Anyżowej w prawo.
- W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawca obecnie pracujący na skrzyżowaniu ul. Anyżowej i Nowowiczlińskiej po zakończeniu prac uruchomi dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej. Przez pół roku będzie trwała ocena bezpieczeństwa rozwiązania - informuje rzecznik UM.
Skrętu w lewo nie będzie
Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.
- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.
Bez ronda i przebudowy krzyżówki
Władze miasta przy okazji przekonują, że po to przebudowywano skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, ul. Miętowej i ul. Koperkowej, by ułatwić wyjazd z tej części Gdyni właśnie przez ul. Koperkową.
Tyle że tutaj pojawia się kolejna wątpliwość mieszkańców. Ich zdaniem skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane - brakuje prawoskrętu z ul. Miętowej, problemy kierowcom autobusów sprawia jego geometria, a zamontowane światła blokują ruch.
- Poza korektami dotyczącymi organizacji ruchu nie są planowane żadne zmiany - mówi Agata Grzegorczyk.
Nie będzie także ronda na krzyżówce Nowowiczlińskiej i Rdestowej, gdzie niebawem zaczną się prace związane z przebudową tej pierwszej ulicy.
- W przypadku, gdy mamy do czynienia z tak dużym ruchem pieszych, którym, przypomnę należy ustąpić pierwszeństwa przed przejściem, rondo nie jest dobrym rozwiązaniem - ucina Grzegorczyk.
Poszerzenie ulicy, o które wnioskują w petycji mieszkańcy, wskazujący na plany sprzed lat odbędzie się tylko częściowo i będzie związane ze stworzeniem buspasów.
Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-26 08:02
Stadnina
staruchów przyspawana do ostatniej ławki byle by do dotrwać do zasłużonej i dobrze wypracowanej emerytury dla dobra mieszkańców Gdyni każdemu na odchodne wiaderko białej farby ..
- 3 1
-
2023-03-26 09:31
dabrowa
witam a na co komu buspas jak tam jada jeden autobus i trolejbus po nastepnych cieciach a komunikacji
- 3 2
-
2023-03-26 11:48
Źle się dzieje w mieście. (1)
Cytat - "Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni". Co to jest, że miasto na etapie projektowania nie ma możliwości aby wpłynąć na decyzje i pomysły GDDKiA. Skoro tak mówi wiceprezydent miasta mający rzekomo wpływ na infrastrukturę drogową w Gdyni, to wnioski nasuwają się same. Buspasy i ścieżki rowerowe malowane pod prąd są robione wbrew logice ruchu drogowego, ale i tak sprawy nie załatwią.
- 4 0
-
2023-03-26 14:04
Oni już raczej nie wiedzą co mówią.
- 0 0
-
2023-03-26 20:57
a kto im kazal tam mieszkac!!!
- 0 1
-
2023-03-27 02:09
zabrac samochody!!!!
- 0 0
-
2023-03-28 15:22
Brak lewoskrętu z Anyżowej
Brak lewoskrętu z Anyżowej oznacza, że już zawsze będzie problem na skrzyżowaniu Koperkowej z (Nowo)wiczlińską i ruch będzie się tam blokował, choćby nie wiem jak ustawić światła. Większość ludzi z tego fyrtla zmierza bowiem w kierunku obwodnicy i centrum, nie na Wiczlino - nie mając lewoskrętu z Anyżowej, będą musieli wyjeżdżać przez Koperkową, co najmniej dwukrotnie zwiększając na niej ruch. Już teraz widać, że jest wzmożony - w godzinach szczytu często na Koperkowej czeka 5-6 samochodów, z Miętowej chce skręcić jeszcze więcej, a jednocześnie na Wiczlińskiej i Nowowiczlińskiej już stoi korek. nie ma szans, by w lukę na skrzyżowaniu zmieściły się wszystkie pojazdy skręcające ku centrum z Koperkowej, zdarzało mi się już pokonywać to skrzyżowanie na TRZY zmiany świateł, będąc raptem piątym w kolejce. Kiedy się spieszę, a np. rano zwykle tak jest, powoduje to już duże opóźnienie (a moje wyjazdy są uzależnione także od innych domowników, to nie jest kwestia tego tylko, czy JA sobie wyjadę wcześniej do pracy). Dodam jeszcze, że ja akurat nie jeżdżę zwykle w stronę centrum, tylko z Koperkowej na Kacze Buki, gdzie pracuję, a i tak nie mogę przebrnąć przez to skrzyżowanie, nawet na przestrzał w Miętową - utknąwszy tam, tylko powiększam cały ten zator.
Nie bardzo też rozumiem ten argument przeciwko lewoskrętowi - przez ładnych parę tygodni czy nawet miesięcy istniał, wiele razy wyjeżdżałem w tym czasie z Anyżowej zarówno w stronę centrum, jak od razu na obwodnicę w kierunku Gdańska i to działało. w czym problem? Jeśli nawet jakiś jest (???), to czy nie wystarczyłoby cofnąć o parę metrów świateł od strony centrum Dąbrowy, żeby ułatwić wyjazd z Anyżowej?- 0 0
-
2023-04-26 07:52
Wybuduję linię metra do Dąbrowy
Następną linię metra do Oksywia i następną na Wiczlino.
Już mam gotowe wizualizacje.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.