- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (29 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (246 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (7 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców
Lustro, regulacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Miętowa - Koperkowa - Wiczlińska oraz próbne zezwolenie na skręty w prawo na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa to zmiany w infrastrukturze drogowej, na które mogą liczyć zmotoryzowani mieszkańcy Dąbrowy. - To za mało - odpowiadają mieszkańcy, którzy złożyli inne propozycje.
- Spotkanie z władzami miasta
- Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
- Skrętu w lewo nie będzie
- Bez ronda i przebudowy krzyżówki
- Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Spotkanie z władzami miasta
Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się w lutym. I pojawiły się konkrety.
- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców, złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową? Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.
Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu, podczas marcowego spotkania zbierali petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.
Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
Chodzi o budowę łącznia wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej, łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.
Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.
- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
To nie oznacza, że na skrzyżowaniu nic się nie zmieni. Przez pół roku ma zostać otwarte z wjazdami w Nowowiczlińskiej i Anyżowej w prawo.
- W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawca obecnie pracujący na skrzyżowaniu ul. Anyżowej i Nowowiczlińskiej po zakończeniu prac uruchomi dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej. Przez pół roku będzie trwała ocena bezpieczeństwa rozwiązania - informuje rzecznik UM.
Skrętu w lewo nie będzie
Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.
- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.
Bez ronda i przebudowy krzyżówki
Władze miasta przy okazji przekonują, że po to przebudowywano skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, ul. Miętowej i ul. Koperkowej, by ułatwić wyjazd z tej części Gdyni właśnie przez ul. Koperkową.
Tyle że tutaj pojawia się kolejna wątpliwość mieszkańców. Ich zdaniem skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane - brakuje prawoskrętu z ul. Miętowej, problemy kierowcom autobusów sprawia jego geometria, a zamontowane światła blokują ruch.
- Poza korektami dotyczącymi organizacji ruchu nie są planowane żadne zmiany - mówi Agata Grzegorczyk.
Nie będzie także ronda na krzyżówce Nowowiczlińskiej i Rdestowej, gdzie niebawem zaczną się prace związane z przebudową tej pierwszej ulicy.
- W przypadku, gdy mamy do czynienia z tak dużym ruchem pieszych, którym, przypomnę należy ustąpić pierwszeństwa przed przejściem, rondo nie jest dobrym rozwiązaniem - ucina Grzegorczyk.
Poszerzenie ulicy, o które wnioskują w petycji mieszkańcy, wskazujący na plany sprzed lat odbędzie się tylko częściowo i będzie związane ze stworzeniem buspasów.
Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-24 21:16
Działać (2)
A może trzeba blokować prechodząc ciągle przez najbliższe przejście dla pieszych. K.. a. Złamać tych ch. Z UM Gdynia i GDDiK - to my tu mieszkamy a nie te ch. To nasza dzielnia a nie tych knut.
- 9 2
-
2023-03-24 21:27
Ok
Tylko wybierzmy przejście pod UM, a nie na naszej dzielni
- 5 1
-
2023-03-26 18:56
To dzielnica dla wsi spod Gdyni!
- 0 0
-
2023-03-24 21:17
dąbrowa (1)
Mówiąc o bezpieczeństwie kierowców (i innych użytkowników dróg) należało by przywrócić dwa kierunki ruchu na Świętojańskiej i zlikwidować pasy ruchu dla rowerzystów w śródmieściu.
- 14 3
-
2023-03-24 21:28
Nie
- 0 3
-
2023-03-24 21:20
Blokować (1)
Cichy protest na najbliższym przejściu. To nasza dzielnia a nie tych f.ów. Pokażmy siłę
- 7 2
-
2023-03-24 21:28
Tylko pod UM
- 6 0
-
2023-03-24 22:30
Odpowiedz jest jedna
Zlikwidować światła na zjeździe z obwodnicy
- 13 1
-
2023-03-24 22:50
Ja tam w korkach noe stoję (2)
Od dwóch lat noe miałam problemu aby wyjechać czy wjechać na Dąbrowę gdzie wy macie problem
- 3 10
-
2023-03-24 23:00
Ja tez bo pracuje z domu ale problem jest i to duży
- 4 0
-
2023-03-25 12:07
masz taczkę
noe nie stoisz
- 0 0
-
2023-03-24 23:56
hmm, może dlatego te mieszkanka były dużo tansze, bo kiepski dojazd jest? (7)
smiesza mnie ludzie, którzy oszczedzaja 2-3 tys na metrze mieszkania, a potem kupuja dwa samochody i spedzaja w nich po 2-3 h dziennie. Wole swoja skmke i 20 minut max podrozy i 5 minut na piechote
- 11 22
-
2023-03-25 06:58
Które mieszkania? (1)
Te domki szeregowe i te bloki, które tam stoją od kilkudziecięciu lat?
- 7 1
-
2023-03-25 12:53
facet albo słoik albo nie znał realiów lat 80 kiedy powstawaly te dzielnice Dabrowa Dabrówka Karwiny i bredzi cos o cenach za metr
- 3 1
-
2023-03-25 09:16
A mnie śmieszą ludzie, którzy wypowiadają się o miejscu, o którym nie mają bladego pojęcia
- 9 1
-
2023-03-25 11:14
Smiesza mnie ludzie ktorzy zyja w centrum wsod tlumu turystow, z sąsiadami zmieniajacymi sie codzieniie (3)
i hordami pijanych imprezowiczow i jeszcze za to placa 2-3 tys wiecej na metrze
po to by jezdzic smierdzaca SKMka- 5 1
-
2023-03-25 12:20
słowo klucz: jeździć (2)
Nie stać w korku. Policzmy też, kto bardziej nadwyręża budżet miasta swoimi potrzebami. To można policzyć.
W centrum, gdzie teren jest droższy najczęściej optymalizuje się jego wykorzystanie. Na dzielnicach położonych dalej od centrum jest taniej i się marnuje bardzo mocno potencjał przestrzeni. Nie, aby w centrum nie było takich przykładów, ale nie są aż tak rażące.- 1 6
-
2023-03-25 13:08
Potencjał przestrzeni? Mówisz o upychaniu betonu w każdą dziurę tak, by można było sąsiadce policzyć pryszcze na nosie
przez okno w kuchni?
- 3 1
-
2023-03-25 18:22
Właśnie widać ten potencjał pustego śródmieścia Gdyni. Nawet UM uciekł do Riviery
- 1 0
-
2023-03-25 04:10
Gdyński beton
Po co w ogóle się bierzecie za te przebudowy skoro tylko pogarszają niż poprawiają. No ale łucyk musi swoje buspasy jeszcze wcisnąć nikomu niepotrzebne.
- 10 1
-
2023-03-25 06:40
ja wiem! ja wiem! ja wiem! (1)
zakazać ruchu samochodom prywatnym jadącym tylko z kierowcą. Albo wieziesz kolegów/sąsiadów/współpracowników albo wio na autobus.
- 1 10
-
2023-03-25 07:02
Trolejbus 23 właśnie zabrano mieszkańców Dąbrowy. Ja wiem! Ja wiem! Niech zaczną od rozwoju zkm a nie od likwidacji statki połączeń.
- 5 0
-
2023-03-25 07:35
Proste. Urzędnicy wiedzą lepiej
Niż mieszkańcy. Po prostu. I mają rację bo to mieszkańcy są dla urzędników żeby ich słuchać a nie odwrotnie
- 7 1
-
2023-03-25 07:55
I znikąd pomocy. (3)
Głupiec ze mnie! Swego czasu, sądziłem, że projektanci, inżynierowie, to tęgie głowy. Dziś, wiem, że bystrzejszy jest niejeden operator koparki, a Ci pierwsi, to zwykłe gamonie. To co się sie od**dala na Karwinach i Dabrowie, to jest sprawa kryminalna, po prostu! Za znecanie sie nad mieszkańcami ktoś powinien w końcu odpowiedzieć. Ile można, na boga!!! Ja sie dziwie, ze jeszcze nie doszło do żadnego linczu. Z ulicami nie mogą sobie poradzić, to wzięli się za skrzyżowanie na Brzechwy/Gryfa.Na jakiego grzyba? Wjazd na Anyzowa wadzi, ale parking i wyjazd z Kauflandu to już będzie miodzio. Do tego bezkarna deweloperka. Stawiają domy prawie na ulicy (Wiczlinska/Koperkowa/Mietowa). Budują podwórka, jakies bramy, kużwa, progi zwalniajace, robotnicy/ciężarówki blokuja ruch. Światła jakies ruchome, z jakiej paki mamy brać w tym udział??? To samo Wielkopolska. Przy głównej arterii zaj**ste osiedle, wywrotki, koparki, wjeżdzają/wyjeżdżaja, a szaraki wracające z roboty stoją w korkach! Mogiła. Donbas. Ręce opadaja...i znikad pomocy.
- 21 1
-
2023-03-25 08:43
(2)
Mieszkańcy mogą sobie sami pomoc pozbywając się obecnej ekipy ze stołków
- 5 0
-
2023-03-25 09:44
I to się teraz stanie
- 4 0
-
2023-03-25 11:08
Nie wyobrażam sobie,
żeby mogło być inaczej
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.