• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców

Patryk Szczerba
24 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (163)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem, gdzie jest jedno z newralgicznych miejsc związanych z przejazdem w kierunku dzielnicy. Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem, gdzie jest jedno z newralgicznych miejsc związanych z przejazdem w kierunku dzielnicy.

Lustro, regulacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Miętowa - Koperkowa - WiczlińskaMapka oraz próbne zezwolenie na skręty w prawo na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - AnyżowaMapka to zmiany w infrastrukturze drogowej, na które mogą liczyć zmotoryzowani mieszkańcy Dąbrowy. - To za mało - odpowiadają mieszkańcy, którzy złożyli inne propozycje.




Czy planowane przez miasto zmiany i inwestycje udrożnią Dąbrowę?

Przypomnijmy, że zamknięcie ul. Anyżowej po tym, gdy otwarto Trasę Kaszubską utrudniło życie kilkuset mieszkańców. Kierowcy z osiedla domków nadrabiają drogę, kierując się w stronę ul. Koperkowej, którędy wyjeżdżają z osiedla. Jadący w kierunku centrum de facto cofają się o blisko pół kilometra, by wrócić na Nowowiczlńską.

Spotkanie z władzami miasta



Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się w lutym. I pojawiły się konkrety.

- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców, złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową? Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.



Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej



- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu, podczas marcowego spotkania zbierali petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.



Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa



Chodzi o budowę łącznia wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej, łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.

Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.

- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.

  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
  • Gdynia Dąbrowa. Zablokowany wjazd i wyjazd z ulicy Anyżowej.
To nie oznacza, że na skrzyżowaniu nic się nie zmieni. Przez pół roku ma zostać otwarte z wjazdami w Nowowiczlińskiej i Anyżowej w prawo.

- W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawca obecnie pracujący na skrzyżowaniu ul. Anyżowej i Nowowiczlińskiej po zakończeniu prac uruchomi dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej. Przez pół roku będzie trwała ocena bezpieczeństwa rozwiązania - informuje rzecznik UM.


Skrętu w lewo nie będzie



Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.

- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.

Bez ronda i przebudowy krzyżówki



Władze miasta przy okazji przekonują, że po to przebudowywano skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, ul. Miętowej i ul. Koperkowej, by ułatwić wyjazd z tej części Gdyni właśnie przez ul. Koperkową.

Tyle że tutaj pojawia się kolejna wątpliwość mieszkańców. Ich zdaniem skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane - brakuje prawoskrętu z ul. Miętowej, problemy kierowcom autobusów sprawia jego geometria, a zamontowane światła blokują ruch.

  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
  • Na skrzyżowaniu Miętowa-Wiczlińska-Koperkowa zostaną wyregulowane światła, a ostatnio pojawiło się lustro.
- Poza korektami dotyczącymi organizacji ruchu nie są planowane żadne zmiany - mówi Agata Grzegorczyk.
Nie będzie także ronda na krzyżówce Nowowiczlińskiej i Rdestowej, gdzie niebawem zaczną się prace związane z przebudową tej pierwszej ulicy.

- W przypadku, gdy mamy do czynienia z tak dużym ruchem pieszych, którym, przypomnę należy ustąpić pierwszeństwa przed przejściem, rondo nie jest dobrym rozwiązaniem - ucina Grzegorczyk.
Poszerzenie ulicy, o które wnioskują w petycji mieszkańcy, wskazujący na plany sprzed lat odbędzie się tylko częściowo i będzie związane ze stworzeniem buspasów.

  • Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem
  • Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem
  • Gdynia Dąbrowa. Ulica Nowowiczlińska pod wiaduktem, gdzie według mieszkańców jest miejsce na dwa pasy w obydwu stronach.


Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły


Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.

Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji


Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (163) ponad 10 zablokowanych

  • Działać (2)

    A może trzeba blokować prechodząc ciągle przez najbliższe przejście dla pieszych. K.. a. Złamać tych ch. Z UM Gdynia i GDDiK - to my tu mieszkamy a nie te ch. To nasza dzielnia a nie tych knut.

    • 9 2

    • Ok

      Tylko wybierzmy przejście pod UM, a nie na naszej dzielni

      • 5 1

    • To dzielnica dla wsi spod Gdyni!

      • 0 0

  • dąbrowa (1)

    Mówiąc o bezpieczeństwie kierowców (i innych użytkowników dróg) należało by przywrócić dwa kierunki ruchu na Świętojańskiej i zlikwidować pasy ruchu dla rowerzystów w śródmieściu.

    • 14 3

    • Nie

      • 0 3

  • Blokować (1)

    Cichy protest na najbliższym przejściu. To nasza dzielnia a nie tych f.ów. Pokażmy siłę

    • 7 2

    • Tylko pod UM

      • 6 0

  • Odpowiedz jest jedna

    Zlikwidować światła na zjeździe z obwodnicy

    • 13 1

  • Ja tam w korkach noe stoję (2)

    Od dwóch lat noe miałam problemu aby wyjechać czy wjechać na Dąbrowę gdzie wy macie problem

    • 3 10

    • Ja tez bo pracuje z domu ale problem jest i to duży

      • 4 0

    • masz taczkę

      noe nie stoisz

      • 0 0

  • hmm, może dlatego te mieszkanka były dużo tansze, bo kiepski dojazd jest? (7)

    smiesza mnie ludzie, którzy oszczedzaja 2-3 tys na metrze mieszkania, a potem kupuja dwa samochody i spedzaja w nich po 2-3 h dziennie. Wole swoja skmke i 20 minut max podrozy i 5 minut na piechote

    • 11 22

    • Które mieszkania? (1)

      Te domki szeregowe i te bloki, które tam stoją od kilkudziecięciu lat?

      • 7 1

      • facet albo słoik albo nie znał realiów lat 80 kiedy powstawaly te dzielnice Dabrowa Dabrówka Karwiny i bredzi cos o cenach za metr

        • 3 1

    • A mnie śmieszą ludzie, którzy wypowiadają się o miejscu, o którym nie mają bladego pojęcia

      • 9 1

    • Smiesza mnie ludzie ktorzy zyja w centrum wsod tlumu turystow, z sąsiadami zmieniajacymi sie codzieniie (3)

      i hordami pijanych imprezowiczow i jeszcze za to placa 2-3 tys wiecej na metrze
      po to by jezdzic smierdzaca SKMka

      • 5 1

      • słowo klucz: jeździć (2)

        Nie stać w korku. Policzmy też, kto bardziej nadwyręża budżet miasta swoimi potrzebami. To można policzyć.

        W centrum, gdzie teren jest droższy najczęściej optymalizuje się jego wykorzystanie. Na dzielnicach położonych dalej od centrum jest taniej i się marnuje bardzo mocno potencjał przestrzeni. Nie, aby w centrum nie było takich przykładów, ale nie są aż tak rażące.

        • 1 6

        • Potencjał przestrzeni? Mówisz o upychaniu betonu w każdą dziurę tak, by można było sąsiadce policzyć pryszcze na nosie

          przez okno w kuchni?

          • 3 1

        • Właśnie widać ten potencjał pustego śródmieścia Gdyni. Nawet UM uciekł do Riviery

          • 1 0

  • Gdyński beton

    Po co w ogóle się bierzecie za te przebudowy skoro tylko pogarszają niż poprawiają. No ale łucyk musi swoje buspasy jeszcze wcisnąć nikomu niepotrzebne.

    • 10 1

  • ja wiem! ja wiem! ja wiem! (1)

    zakazać ruchu samochodom prywatnym jadącym tylko z kierowcą. Albo wieziesz kolegów/sąsiadów/współpracowników albo wio na autobus.

    • 1 10

    • Trolejbus 23 właśnie zabrano mieszkańców Dąbrowy. Ja wiem! Ja wiem! Niech zaczną od rozwoju zkm a nie od likwidacji statki połączeń.

      • 5 0

  • Proste. Urzędnicy wiedzą lepiej

    Niż mieszkańcy. Po prostu. I mają rację bo to mieszkańcy są dla urzędników żeby ich słuchać a nie odwrotnie

    • 7 1

  • I znikąd pomocy. (3)

    Głupiec ze mnie! Swego czasu, sądziłem, że projektanci, inżynierowie, to tęgie głowy. Dziś, wiem, że bystrzejszy jest niejeden operator koparki, a Ci pierwsi, to zwykłe gamonie. To co się sie od**dala na Karwinach i Dabrowie, to jest sprawa kryminalna, po prostu! Za znecanie sie nad mieszkańcami ktoś powinien w końcu odpowiedzieć. Ile można, na boga!!! Ja sie dziwie, ze jeszcze nie doszło do żadnego linczu. Z ulicami nie mogą sobie poradzić, to wzięli się za skrzyżowanie na Brzechwy/Gryfa.Na jakiego grzyba? Wjazd na Anyzowa wadzi, ale parking i wyjazd z Kauflandu to już będzie miodzio. Do tego bezkarna deweloperka. Stawiają domy prawie na ulicy (Wiczlinska/Koperkowa/Mietowa). Budują podwórka, jakies bramy, kużwa, progi zwalniajace, robotnicy/ciężarówki blokuja ruch. Światła jakies ruchome, z jakiej paki mamy brać w tym udział??? To samo Wielkopolska. Przy głównej arterii zaj**ste osiedle, wywrotki, koparki, wjeżdzają/wyjeżdżaja, a szaraki wracające z roboty stoją w korkach! Mogiła. Donbas. Ręce opadaja...i znikad pomocy.

    • 21 1

    • (2)

      Mieszkańcy mogą sobie sami pomoc pozbywając się obecnej ekipy ze stołków

      • 5 0

      • I to się teraz stanie

        • 4 0

      • Nie wyobrażam sobie,

        żeby mogło być inaczej

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane