- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (29 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (5 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców
Lustro, regulacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Miętowa - Koperkowa - Wiczlińska oraz próbne zezwolenie na skręty w prawo na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa to zmiany w infrastrukturze drogowej, na które mogą liczyć zmotoryzowani mieszkańcy Dąbrowy. - To za mało - odpowiadają mieszkańcy, którzy złożyli inne propozycje.
- Spotkanie z władzami miasta
- Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
- Skrętu w lewo nie będzie
- Bez ronda i przebudowy krzyżówki
- Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Spotkanie z władzami miasta
Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się w lutym. I pojawiły się konkrety.
- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców, złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową? Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.
Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu, podczas marcowego spotkania zbierali petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.
Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
Chodzi o budowę łącznia wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej, łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.
Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.
- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
To nie oznacza, że na skrzyżowaniu nic się nie zmieni. Przez pół roku ma zostać otwarte z wjazdami w Nowowiczlińskiej i Anyżowej w prawo.
- W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawca obecnie pracujący na skrzyżowaniu ul. Anyżowej i Nowowiczlińskiej po zakończeniu prac uruchomi dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej. Przez pół roku będzie trwała ocena bezpieczeństwa rozwiązania - informuje rzecznik UM.
Skrętu w lewo nie będzie
Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.
- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.
Bez ronda i przebudowy krzyżówki
Władze miasta przy okazji przekonują, że po to przebudowywano skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, ul. Miętowej i ul. Koperkowej, by ułatwić wyjazd z tej części Gdyni właśnie przez ul. Koperkową.
Tyle że tutaj pojawia się kolejna wątpliwość mieszkańców. Ich zdaniem skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane - brakuje prawoskrętu z ul. Miętowej, problemy kierowcom autobusów sprawia jego geometria, a zamontowane światła blokują ruch.
- Poza korektami dotyczącymi organizacji ruchu nie są planowane żadne zmiany - mówi Agata Grzegorczyk.
Nie będzie także ronda na krzyżówce Nowowiczlińskiej i Rdestowej, gdzie niebawem zaczną się prace związane z przebudową tej pierwszej ulicy.
- W przypadku, gdy mamy do czynienia z tak dużym ruchem pieszych, którym, przypomnę należy ustąpić pierwszeństwa przed przejściem, rondo nie jest dobrym rozwiązaniem - ucina Grzegorczyk.
Poszerzenie ulicy, o które wnioskują w petycji mieszkańcy, wskazujący na plany sprzed lat odbędzie się tylko częściowo i będzie związane ze stworzeniem buspasów.
Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-24 17:15
Ze 3 ronda sa potrzebne
I bus pasy
- 10 2
-
2023-03-24 17:38
Trzeba wymienić tę ekipę w UM na inną, z bardziej otwartymi umysłami
Wtedy gwarantuję, że znajdą się rozwiązania, które zaspokoją potrzeby wszystkich, a także będą bezpieczne. Wystarczy pojeździć poza granicą Polski, by zobaczyć co można zrobić, gdy brakuje miejsca.
- 24 2
-
2023-03-24 17:51
ja bym zakazał ruchu dla aut z rejestracjami zaczynającymi się na "GA" (1)
- 1 16
-
2023-03-24 18:36
Każdy człowiek jest równy. Nie ma znaczenia rejestracja, kolor skóry czy orientacja. Nie wrzucaj głupich tekstów.
- 2 2
-
2023-03-24 18:04
(1)
Pogonić wykonawców, kto odpowiada za terminy,organizację ! Pracowałem trochę w Europie i wiem jak to powinno wyglądać ! Ale jak się bierze łapówkę za przetarg to wykonawca jest kryty.
- 9 2
-
2023-03-24 19:27
Wykonawców? Tosz oni poukładani w urzędzie miasta Gdyni jak klocki lego
- 3 0
-
2023-03-24 18:15
Wydaje mi się że o wiele lepszym rozwiązaniem
byłoby wprowadzenie na każdej z ulic ruchu jednokierunkowego, wtedy wszyscy wiedzieli by jak jechać i nie tworzyły by się zatory powodowane przez kierowców gubiących drogę na skrzyżowaniach.
- 2 8
-
2023-03-24 18:25
Rondo!!! (3)
Rondo!!!
- 10 6
-
2023-03-24 18:34
(1)
Trolejbusy nie lubią rond, przegubowe autobusy także nie.
- 5 4
-
2023-03-24 19:28
Za to bardzo lubią ostre zakręty o 90°
- 5 0
-
2023-03-25 12:57
Rondo=Korek
- 0 3
-
2023-03-24 18:46
Za dużo aut, jak w Rosji... (1)
- 3 9
-
2023-03-25 16:10
Siedzisz w Bawarii to się nie odzywaj
- 1 1
-
2023-03-24 18:59
Wyrzucone pieniądze podatników na Nowej Nowowiczlińkiej (1)
Jako mieszkaniec Dąbrowy chciałem serdecznie podziękować miastu za modernizację dróg.
Dzięki uspokojenemu ruchowi na skrzyżowaniu Miętowa/Wiczlińka oraz nowym światłom przy wjazdach na obwodnicę mogę całe 20 minut podziwiać ten kilometr cudu inżynierii drogowej... Gdyby nie był modernizowany odcinek Anyżowej, to jechaloby się jak dawniej, płynnie. Ale wtedy nie ma jak oglądać widoków. Raduję się na myśl o tym, że miasto pomyślało i o tym fragmencie i na myjnię przy ulicy można pojechać powoli, dookoła.
Ach, jak piękna ta droga, widokowa.- 27 0
-
2023-03-24 19:24
Niezapomnij podziękować przy wyborach
- 6 0
-
2023-03-24 19:20
rooooooondaaaaaaaaaaaaaaaaaa
a nie jakieś blokowanie skrętu w lewo bo gdzie indziej się źle zaprojektowało :)
- 10 3
-
2023-03-24 19:23
rdestowa chważnieńska
tylko rondo i to z prawoskrętem osobno ,ale się nie da. po co to moiejsce pod obwodnicą jak dalej wąska kicha. dalej -kaufland wyjazd i wiazd to dla dąbrowian dalsze duże korki . ajuż największa kicha to brak prawoskrętu na obwodnice obok przyszłego kauflandu .jeżeli to czytasz projektancie -to albo ty albo twoj szef mieszkacie w wejherowie.dalej wyjazd z dąbrowy w kierunu karwin ,pod wiaduktem jest miejsce na drugi pas który bybiegł by koło leroy merlin . ale za to po obustronach mamy dużo miejsca i szczalnie dla psów
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.