- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (29 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (4 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Jak udrożnić Dąbrowę? Pomysły kierowców
Lustro, regulacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Miętowa - Koperkowa - Wiczlińska oraz próbne zezwolenie na skręty w prawo na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa to zmiany w infrastrukturze drogowej, na które mogą liczyć zmotoryzowani mieszkańcy Dąbrowy. - To za mało - odpowiadają mieszkańcy, którzy złożyli inne propozycje.
- Spotkanie z władzami miasta
- Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
- Skrętu w lewo nie będzie
- Bez ronda i przebudowy krzyżówki
- Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Spotkanie z władzami miasta
Pierwsze spotkanie z mieszkańcami dzielnicy m.in. w tej sprawie odbyło się w lutym. I pojawiły się konkrety.
- Chcemy wypracować porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i rozwiązać problem wjazdu/wyjazdu z ul. Anyżowej. W związku z postulatami mieszkańców, złożyłem pismo do GDDKiA, w którym zwracam się o zaniechanie likwidowania połączenia ul. Anyżowej z ul. Nowowiczlińską - tłumaczył po spotkaniu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dlaczego w ogóle zamknięto Anyżową? Władze Gdyni wskazywały, że takie były zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, co pojawiło się w odpowiedzi na interpelację radnego. Ireneusz Trojanowicz z Gdyńskiego Dialogu pytał w niej m.in. o to, czy o zamknięciu ulicy zdecydowały wcześniejsze analizy.
Zamknięcie Anyżowej przez budowę Trasy Kaszubskiej
- Gmina Miasta Gdyni nie ma wiedzy, jakiego rodzaju analizy zostały przeprowadzone przez inwestora i projektanta budowy odcinka drogi ekspresowej S6. Gmina Miasta Gdyni została postawiona w tym przypadku w roli odbiorcy działań realizowanych w trybie specustawy drogowej - odpowiadał wiceprezydent Gdyni.
Mieszkańcy zostali bez wyjazdu, podczas marcowego spotkania zbierali petycję w tej sprawie. Na spotkaniu, jak i w dokumencie argumentowali, że za obecna sytuację odpowiada Gdynia, która nie wykonała zapowiadanej w 2015 roku inwestycji.
Będą zmiany na skrzyżowaniu Nowowiczlińska - Anyżowa
Chodzi o budowę łącznia wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej, łączącego ul. Anyżową i Lubczykową. Miał zostać utworzony przed budową Trasy Kaszubskiej.
Szanse, by inwestycje zrealizować w najbliższym czasie, są niewielkie.
- To zadanie jest trudne z wielu powodów, niemniej jednak będziemy analizować ten pomysł w najbliższym czasie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
To nie oznacza, że na skrzyżowaniu nic się nie zmieni. Przez pół roku ma zostać otwarte z wjazdami w Nowowiczlińskiej i Anyżowej w prawo.
- W porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawca obecnie pracujący na skrzyżowaniu ul. Anyżowej i Nowowiczlińskiej po zakończeniu prac uruchomi dwa prawoskręty: dający wjazd z ul. Nowowiczlińskiej i wyjazd z ul. Anyżowej. Przez pół roku będzie trwała ocena bezpieczeństwa rozwiązania - informuje rzecznik UM.
Skrętu w lewo nie będzie
Skręcać w lewo z ul. Anyżowej w Nowowiczlińską nie będzie jednak można. Powód? Według urzędników to bezpieczeństwo kierowców.
- Proszę zwrócić uwagę, że pojazd, który wyjedzie z Anyżowej w lewo, znajdzie się w miejscu rozwidlenia drogi na wprost i w prawo na łącznicę w kierunku Gdańska. To jest sytuacja niebezpieczna, gdyż pozostali kierujący nie widzą, w którą stronę porusza się wyjeżdżający z Anyżowej pojazd - tłumaczy rzecznik urzędu.
Bez ronda i przebudowy krzyżówki
Władze miasta przy okazji przekonują, że po to przebudowywano skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, ul. Miętowej i ul. Koperkowej, by ułatwić wyjazd z tej części Gdyni właśnie przez ul. Koperkową.
Tyle że tutaj pojawia się kolejna wątpliwość mieszkańców. Ich zdaniem skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane - brakuje prawoskrętu z ul. Miętowej, problemy kierowcom autobusów sprawia jego geometria, a zamontowane światła blokują ruch.
- Poza korektami dotyczącymi organizacji ruchu nie są planowane żadne zmiany - mówi Agata Grzegorczyk.
Nie będzie także ronda na krzyżówce Nowowiczlińskiej i Rdestowej, gdzie niebawem zaczną się prace związane z przebudową tej pierwszej ulicy.
- W przypadku, gdy mamy do czynienia z tak dużym ruchem pieszych, którym, przypomnę należy ustąpić pierwszeństwa przed przejściem, rondo nie jest dobrym rozwiązaniem - ucina Grzegorczyk.
Poszerzenie ulicy, o które wnioskują w petycji mieszkańcy, wskazujący na plany sprzed lat odbędzie się tylko częściowo i będzie związane ze stworzeniem buspasów.
Rozbudowa Nowowczlińskiej: szczegóły
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Rozbudowa Nowowiczlińskiej: więcej informacji
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (163) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-24 19:30
(3)
A wiecie że siwy i jego przydu.as mają elektryki po 300k, dlatego robią tyle buspasow
- 12 3
-
2023-03-24 21:21
(2)
Nie mają, Vagiem jeździ ten pierwszy. Drugi zwykle trolejbusem, ale ostatnio mało go widać
- 1 4
-
2023-03-25 08:41
(1)
Trolejbusem jakiej linii?
- 2 1
-
2023-03-25 10:14
Ma swój prywatny
- 0 4
-
2023-03-24 19:37
Gdynia - miasto szachmatów
zmienić tą ekipę "strategów i profesjonalistów", którzy nabyli prawa przez zasiedlenie chyba i oczekiwać polepszenia po zmianie.... ja bym podwyższył opłatę za parkingi oraz powiększył strefę płatnego i jeszcze zamknął kolejne ulice dla ruchu i zrobił deptaki, takie tam gdyńskie usprawnienia budżetowo drogowe...
- 10 0
-
2023-03-24 19:42
Dąbrowa - organizacja ruchu
Ten co wymyślił, zaprojektował ten cały cyrk powinien otrzymać Narode Nobla
- 14 0
-
2023-03-24 20:03
Dajcie petycje do UM... (1)
"Teren dla deweloperów "! Od ręki znajdą rozwiązania! Nawet gdyby zarządzili że "Auta na Dąbrowę, mają wjeżdżać jak dotychczas a wyjeżdżać tylem"! Pieniądze wracają rozum!
- 8 0
-
2023-03-24 21:21
Co?
- 0 1
-
2023-03-24 20:06
(1)
No po prostu mega inwestycje! Długo wyczekiwane przez mieszkańców. Chyba ludzie z radości zwariują i zaczną wierzyć Łucowi. W normalnie zarządzanym mieście takie pseudo przebudowy nie powinny zająć więcej niż 2 tygodnie
- 12 1
-
2023-03-24 21:22
O czym piszesz
- 0 1
-
2023-03-24 20:28
Chwała ludziskom że suflują w dobrej wierze pomysły, ale
brakuje im znajomości przepisów drogowych (a nie są to zasady gry w bierki), jak też doświadczenia w organizacji ruchu drogowego.
- 2 9
-
2023-03-24 20:33
WY naprawdę uwazacie ze UM nie potrafi? (1)
Poprostu mieszkańcy przeszkadzają im w pracy! Um, mają swietne koncepcje np. Zwężenie przejazdu pod obwodnica do jednego pasa (drugi, ten szerszy, jest dla nieobecnych tam pieszych i rowerow). Pozwolenie na supermarket w tym newralgicznym korkujacym się miejscu, pominięcie budowy lewo/ prawo skrętu z Rdestowej,(mimo olbrzymiej ilości miejsca), super przebudowa skrzyżowania Mietowa, kilkukrotne zwijanie koparkami, tych samych, istniejących już ciągów pieszo-rowerowych np przy Schelu, kilkukrotna przebudowa skrzyżowania Gornicza itp. Przeciwnikow, czyli mieszkańcow, starają się dyscyplinować jazda w błocie i zawieszaniem prac w okresie letnim, itp. Jakąś karą musi być! To ich nic nie kosztuje a satysfakcja pewna! Piersi do odznaczeń wypięte! Naprawdę, współczuję UM, takich niewdzięcznych mieszkańców, wiecznych malkontentów i nie dziwię sie ze zamykają przed nimi wrota Miejskiego Pałacu!
- 18 1
-
2023-03-25 12:05
cała prawda i tyle
wszyscy wiedzą tylko oni k...wa nic
- 1 0
-
2023-03-24 21:05
A pod wiaduktem strefa relaksu (1)
Mistrzostwem jest zaorać połowę terenu pod wiaduktem po 3 latach przerzucania nitki z jednej na drugą stronę filarów.
- 19 0
-
2023-03-24 21:25
No, pomyśl, ile mln więcej kosztował taki szeroki wiadukt, niewykorzystany. Ale moze to taka tradycja. Poprzedni stał ponad 40 lat tak samo, aż go wyburzyli
- 7 0
-
2023-03-24 21:08
Anyżowa (1)
Rozwiązanie "problemu " lewoskrętu nie jest trudne tylko trzeba chcieć i z odrobiną dobrej woli można to zrobić.
Postawienie sygnalizatora świetlnego przed przejściem dla pieszych przy Anyżowej od strony Rdestowej zatrzymuje ruch w stronę Obwodnicy i można bezbiecznie skręcać w lewo , pod warunkiem synchronizacji sygnalizacji świetlnej .- 7 5
-
2023-03-24 21:25
Niby tak
Ale sygnalizacji jest tam już za dużo
- 4 1
-
2023-03-24 21:09
Czy jest możliwe wybudowanie bezpośredniego łącznika.... (1)
ulicy Anyżowej w Gdyni z ulicą Szałwiową w Niepołomicach?
Bo to by bardzo ułatwiło dojazd mieszkańcom Dąbrowy...
Dwóm mieszkańcom....- 11 2
-
2023-03-24 21:26
Rozwiń myśl
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.