• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden kierowca, 15 lat i milion kilometrów w VW Caddy

mJ
9 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Volkswagen Caddy z gdańskiej firmy przejechał milion kilometrów. Volkswagen Caddy z gdańskiej firmy przejechał milion kilometrów.

Przez 15 lat z jednym kierowcą za "kółkiem" Volkswagen Caddy przejechał - uwaga - milion kilometrów. Od 2007 r., czyli od nowości, dzielnie pracował dla gdańskiej hurtowni farmaceutycznej. Teraz przeszedł na zasłużoną emeryturę.



Ile najwięcej kilometrów przejechałe(a)ś jednym autem?

Kiedyś milionowe przebiegi nie były czymś specjalnie szokującym. Dziś - owszem. Nie oszukujmy się, współczesne silniki są zdecydowanie mniej wytrzymałe i bardziej awaryjne od chociażby poczciwych, prostych konstrukcji. Na myśl przychodzą przede wszystkim niewysilone wolno ssące diesle.

Dziś często słyszy się o generalnych remontach silników po przejechaniu 200 tys. km czy o tym, że auto po 300 tys. km nadaje się na złom. Dlatego tym bardziej milion kilometrów na liczniku robi wrażenie.

Bohater tego artykułu został wyprodukowany w 2007 r. w poznańskiej fabryce. Od nowości trafił do floty firmy z Gdańska, a jego kierowcą został pan Marek, który w pojedynkę bez większych napraw "wykręcił" Caddy okrągły milion kilometrów. Weteran Caddy został wyposażony w 2-litrowy silnik SDI bez turbiny.

15 lat to 5475 dni, a to oznacza, że średnio dziennie Caddy przejeżdżało 182 km.

Volkswagen Caddy z gdańskiej firmy przejechał milion kilometrów. Volkswagen Caddy z gdańskiej firmy przejechał milion kilometrów.
Jeden kierowca przez 15 lat oraz systematyczne, terminowe serwisy z wymianą wysłużonych elementów eksploatacyjnych - to prawdopodobnie przepis na sukces.

Teraz rekordowy Caddy odjechał na zasłużoną emeryturę. Właścicielka hurtowni farmaceutycznej z Gdańska, pani Renata, właśnie odebrała kluczyki do - jakżeby inaczej - najnowszego VW Caddy 5. Zmiana warty i przekazanie kluczyków odbyło się w salonie CityMotors Gdańsk. Dla porównania, pod maską nowego Caddy pracuje 2-litrowy silnik diesla o mocy 122 KM.

  • Volkswagen Caddy z gdańskiej firmy przejechał milion kilometrów.
  • Volkswagen Caddy z gdańskiej firmy przejechał milion kilometrów.
  • Volkswagen Caddy z gdańskiej firmy przejechał milion kilometrów.

mJ

Miejsca

Opinie (100) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (11)

    "Oraz systematyczne, terminowe serwisy z wymianą wysłużonych elementów eksploatacyjnych - to prawdopodobnie przepis na sukces"- dziś większość władców leasingu, którzy lansują się gablotami typu SUV oszczędza nawet na oleju, nie powiać o płatnych parkingach, zas serwis większości używek dostępnych na ręku miał miejsce w garażu u szwagra.

    • 19 15

    • (5)

      Przy leasingu masz konieczność serwisowania w aso, nie możesz "oszczędzić oleju". Mniej hejtu, więcej pracy, to może kiedyś również będziesz "lansować się" w suvie.

      • 16 5

      • Konieczność koniecznością

        Ale jak interwał wyznaczono na 30k km, to z tego silnika i po 300k nie ma co zbierać, gdzie takim do miliona...

        • 10 1

      • oszczędzać olej to każe sam producent

        interwały co 30k albo 2 lata to znęcanie się na tych małych silniczkach

        • 9 0

      • To sprawdź jeszcze co ile aso zaleca wymianę oleju (2)

        Podpowiedź - 30k km.

        • 2 2

        • (1)

          czyli ani producent, ani aso się nie zna. Ty wiesz lepiej. Z czym tu dyskutować

          • 1 1

          • prawdę mówi

            Zmiana co 30 kkm (tak w instrukcji obsługi zamieszczonej przez producenta i rekomendowana przez ASO) jest elementem polityki postarzania produktu. Zmieniając olej co 30kkm niszczysz systematycznie silnik właśnie tak, żeby wytrzymał okres gwarancji + maks 2 lata, a potem nowy kupujesz i ASO zarabia, bo przez cały czas w serwisie jesteś i producent rzecz jasna. To żadna teoria spiskowa tylko interes.

            • 4 0

    • G wiem ale się wypowiem, to w sumie jak z twoją starą, powinna się serwisować u ciebie

      a lata po innych chłopach i szwagrach ;)

      • 2 2

    • Misiu, auto w tym strasznym leasingu jest własnością firmy leasingowej i przeglądy oraz naprawy tylko w ASO. (1)

      Co zresztą mocno wywindowalo ceny w takich serwisach i tzw zwykły Kowalski z kilkuletnim autem woli naprawiać gdzie indziej.

      • 3 0

      • Miałem furę w leasingu i w ASO na wjazd

        był rabat 30% na serwis i części. Czasami były promocje na wymiany oleju i filtrów takie że Mietek z warsztatu miał drożej. To samo z niektórymi częściami- w aso może droższe ale te zamieniki wytrzymywały 3 razy krócej...

        • 3 2

    • Ludzie o których mówisz że "się lansują", ciężko pracują (1)

      abyś ty miał różnego rodzaju zasiłki i zapomogi.

      • 3 5

      • Widzę, żeś prorok...

        Podaj liczby do eurojecpota, to nie będzie korzystać z zasiłków i zapomóg.

        • 1 2

  • ciekawe, czy ten nowy przejedzie chociaz 50% (1)

    :)))

    • 37 0

    • napewno nie

      • 1 0

  • (1)

    To były auta...a te nowe max 150tysięcy km i na złom.

    • 14 6

    • Bo teraz wszystko jest eco

      ...same się rozkładają jak reklamówka z marketu

      • 3 0

  • kiedyś to były samochody (1)

    teraz coraz gorsza jakość, jedynie bezpieczeństwo wzrosło

    • 11 14

    • Kiedyś to było...

      A teraz nie ma

      • 9 1

  • Opinia wyróżniona

    tyle powinien przejechać samochód dostawczy (1)

    Jak patrzę na niektóre auta firmowe dziwi mnie, że są tak zaniedbane. Pracownicy je niszczą a właściciel chyba nie zwraca na to uwagi.

    • 101 1

    • Focus MK3

      w 3 lata zrobiłem 220 000km dbając o samochód i w życiu nikt nie powiedziałby ze auto ma wiecej niż 50-60 tkm. Porównując samochody współpracowników to po prostu wraki styrane życiem. Jest dokładnie tak jak mówisz nie moje to nie dbam. Ja z przyjemnością wykupiłem samochód po sobie od firmy. Inni nawet nie zapytali czy można ...

      • 14 0

  • Dziś 200kkm to faktycznie 500kkm (6)

    400kkm w Niemczech
    Trafia do Polski kręcony na 130kkm
    Pada w Polsce po 200kkm czyli 500kkm realnie

    • 14 2

    • (5)

      Co to jest kkm?

      • 2 5

      • K to tysiąc (1)

        Resztę sam sobie dopowiedz

        • 6 2

        • Nie K tylko k, musi być małą literą

          • 3 0

      • (1)

        "k" z greckiego "kilo" czyli "tysiąc". Np 130kkm to 130000km

        • 2 1

        • Albo k jak koło

          • 0 0

      • Serio nie wiesz?

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Brawo dla Pana Marka

    Przepis na sukces to też odpowiedni styl jazdy, i reagowanie w pore na to co się dzieje z autem. Myśle,że duża zasługa jest tu kierowcy.

    • 71 3

  • Większość starych aut tyle przejeżdza

    tylko liczniki troszkę się cofnęły :)

    • 8 2

  • Rabat był? (5)

    Czy Pani właścicielka otrzymała stosowny rabat za przywiązanie do marki?

    • 7 3

    • Tak, złotówkę za kilometr.

      Mistrzu, rabat za to że auto kupuje raz na 15 lat?

      • 9 0

    • obecnie nie ma rabatów bo nie ma dostępnych samochodów.

      • 6 0

    • Jaki znowu rabat? Po co mieliby go dawać? Wszystko wyprzedane na dwa lata do przodu, chyba dawno w salonie nie byłeś

      • 6 0

    • ile średnio trzeba czekać na nowy samochód z salonu z 8 miesięcy czy dłużej ? (1)

      .....wydrukowali masę pieniędzy a towarów nie ma bo wydrukowali inflację .....i nie idą do więzienia !! to możliwe w idiokracji

      • 4 4

      • na arteona czekam już pół roku i końca nie widać. Na mercedesa e klase przyjmują już zamówienia na połowe 2024

        • 0 1

  • (2)

    Żaden wyczyn. Polacy mają wypaczony obraz bo kupują samochody używane z licznikiem często skręconym do 180 tys z przebiegu rzędu 600 czy 800 tys i jak auto zaczyna sie psuć to opowiadają bajki, że przy 200 tysiącach wszystko padło i że ta czy tamta marka/model to szrot a to nie szrot tylko 900 tys najechane i ma prawo coś się popsuć

    • 18 2

    • nie klam podkrecaczu licznika

      • 1 1

    • To prawda

      Wystarczy popatrzeć na ogłoszenia sprzedaży samochodów np. w Niemczech. Stosunkowo nowe auta, z przebiegami do 200 tys km, kosztują tam więcej niż u nas - zwłaszcza teraz, gdy EURO stoi wysoko. Ale są też samochody z przebiegami +400 tys, które za chwilę zamienią się w skarbonki lub mocno uszkodzone, których po zachodnich stawkach nie opłaca się naprawiać (często szkoda całkowita) - i właśnie takie "perełki" lądują w komisach w przebiegami cofniętymi do magicznych 189 kkm, lub wyklepane po taniości byle ładnie się prezentowały dla oka. Widać lubimy być oszukiwani, skoro ten proceder ma się w najlepsze (mimo teoretycznych kar za cofanie liczników).

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaką długość ma Obwodnica Trójmiasta?

 

Najczęściej czytane