• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kia Stinger - pierwsze GT koreańskiej marki

Michał Jelionek
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia. Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia.

Ma piękną sylwetkę, odważną stylizację, przestronne i komfortowe wnętrze, a do tego okazałe moce pod maską - kilka dni temu Kia pochwaliła się światu pierwszym w swojej historii Gran Turismo. To auto, które ma zawojować rynek i stawić czoła niemieckiej konkurencji. Póki co, samochód został oficjalnie zaprezentowany za wielką wodą, w Detroit, ale jeszcze w tym roku wjedzie do Europy, a także do trójmiejskich salonów.



Czy Kia Stinger odniesie sukces na naszym rynku?

Od kilku lat koncern Kia Motors sukcesywnie umacnia swoją pozycję na rynku europejskim. I nie ma się specjalnie czemu dziwić, bo przecież koreańska marka oferuje solidne i atrakcyjnie wyglądające samochody. I ku uciesze wielu, po zrewolucjonizowaniu gamy modelowej, przyszedł czas na prawdziwą petardę - premierowe Gran Turismo w historii marki Kia.

A wszystko zaczęło się w 2011 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wówczas koreański producent zaprezentował koncepcyjny egzemplarz Kia GT. Pojazd wzbudził ogromne emocje. Dlatego też postanowiono opracować jego produkcyjny model. I tak oto powstała Kia Stinger, bazująca na koncepcyjnej Kia GT.

Dodajmy, że za piękny wygląd auta odpowiada zespół niemieckich stylistów pod kierownictwem Petera Schreyera. I - jak zapewniają przedstawiciele koncernu - Stinger to popisowy model marki, który otrzymał wszystko to, co aktualnie Kia ma najlepszego do zaoferowania. Mowa oczywiście o mocy, osiągach, właściwościach jezdnych i jakości wykonania.


Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe. Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe.
W europejskiej wersji Stinger mierzy 4830 mm długości, 1870 mm szerokości oraz 1400 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2905 mm, a to więcej niż w m.in. Audi A4, Infiniti Q50, Lexusie IS, BMW serii 4 Gran Coupe czy Mercedesie-Benz CLS.

Z informacji przekazanych przez Kia Motors wynika, że europejscy nabywcy będą mieć do wyboru trzy wersje napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną (wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder). Niewykluczone, że w przyszłości do oferty koreańskiego grand tourera trafi również hybryda oraz silnik elektryczny.

Bazowym silnikiem będzie 2-litrowy "benzyniak" Theta II generujący moc 255 KM i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugą jednostką benzynową, oznaczoną jako Lambda II, będzie widlasta szóstka o pojemności 3,3 litra, osiągające moc 365 KM (510 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie "setki" w zaledwie 5,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 269 km/h.

Czytaj także: Giulia Quadrifoglio zawitała do Trójmiasta

Trzecią i prawdopodobnie najpopularniejszą europejską propozycją będzie diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM (440 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Auto w takiej konfiguracji od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s.

Standardowo, wszystkie jednostki napędowe będą współpracować z 8-stopniowym automatem, który można obsługiwać przy pomocy łopatek. Ponadto do wyboru kierowcy pozostaje pięć trybów jazdy (indywidualny, sportowy, ekonomiczny, inteligentny i komfortowy), które mają wpływ na pracę zawieszenia, skrzyni biegów, reakcji na gaz i układu kierowniczego. Warto dodać, że napęd będzie przekazywany na tylną oś lub opcjonalnie, na wszystkie koła.

Niestety, producent nie ujawnił jeszcze cennika Kia Stinger. Wiadomo jednak, że pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe do europejskich salonów ma wjechać pod koniec tego roku.

  • Najmocniejsza wersja silnikowa Stingera pozwala na osiągnięcie "setki" w nieco ponad 5 s.

Opinie (66) 1 zablokowana

  • Piękny

    • 0 0

  • jezdzilem kia po kilku przedstawicielach handlowych

    123tys, na przegladzie tam gdzie serwisowano zapytalem o historie, zero usterek. Pozniej bylo i20 w kombi. Swietne auto, mankamentem w naszym klimacie moga byc blachy ale nie wiem jak to wyglada w autach powyzej 20 tys. Vw sa totalnie przereklamowanymi autami ale ten pozorny prestiz Niemiec w republikach pokomunistycznych ciagle w głowach.

    • 0 0

  • (5)

    Podoba mi się stylistycznie, silnik V6 też zachęca ;)

    • 37 1

    • (4)

      "Widlaste V6"
      Widział redaktor "niewidlaste V6"?

      • 12 7

      • (3)

        Ekspert, a co z sześciocylindrowymi rzędówkami R6 np. w BMW?

        • 5 10

        • (2)

          co ma rzędówka do V-ki ?

          • 12 4

          • V6 to dwie rzędówki 3cylindrowe (1)

            • 0 0

            • litości!!

              • 0 0

  • niestety to dalej KIA. wygląda ladnie ale wykonaniem (3)

    daleko do klasy premium. Więc do BMW, Mercedesa czy nawet Audi nie ma podjazdu :)

    konkurencja dla choinki, króla zwierząt czy skody :)

    • 3 12

    • (1)

      Nie siedziałeś chyba w żadnym nowym Mercedesie... Z jakości starych Mietków to tylko legenda została.
      I mówi Ci to osoba, która kocha Mercedesa, nawet te nowe modele :(

      • 7 1

      • Dokładnie, z trwałości i jakości niemieckiej motoryzacji lat 90-tych niewiele dziś zostało.

        Ludzie łykają powtarzane hasła o niemieckich autach, ale te opinie dotyczyły dawnych czasów. Konkurencja nie śpi, Japońce i Koreańce już dawno pod względem jakości prześcignęły niemieckie auta, a pod względem stylistyki dużo nadrobiły w ostatnim 15-leciu.

        • 1 1

    • Właśnie nowe BMW, Mercedes to Chińszczyzna, jeszcze tylko wg mnie Audi trzyma jakość, ale i tak jest gorzej niż kiedyś.

      • 3 1

  • (13)

    Audi

    • 5 19

    • Mam audi, ale gdybym miał wybierać nowe... (12)

      to bym wziął tą Kijankę w ciemno. Niemieckie auta dawno się skończyły jak dla mnie.

      • 13 4

      • Dobrze, że wyszedłeś z tych stereotypów na temat niemieckich aut i przestałeś się oszukiwać. (9)

        niestety są jeszcze tysiące Polaków, którzy wierzą w mit i legendę niemieckich aut, że jak kupią, to jest pewność i gwarancja niemieckiej jakości, a auta francuskie, włoskie według nich trzeba omijać szerokim łukiem, bo przecież auta na f się nie kupuje.

        • 8 4

        • (7)

          Żona ma 3 letniego Peugota i bez dwóch zdań fajne i bezwaryjne auto, chociaż ja jestem fanem niemieckiej motoryzacji.

          • 3 1

          • (6)

            Do 7-8 lat bedzie bezawaryjny, pozniej bedzie sie pie...lil, jak francuskie prostytutki. Miałem od nowości Megane II z tym mocniejszym 1.5 dci (chyba najlepszy diesel francuski) i wszystko było ok do czasu, jak skończył 7 lat :)
            Teraz chyba kupie Megane III z tym samym motorem :)

            • 3 3

            • Nie porównuj diseli z Peugeuotów czy Citroenów (HDI, szczególnie 2.0) do diesli Renault (Dci), bo to dwa różne światy.

              Diesle HDI są jednymi z najlepszych diesli obecnie na rynku, tak pod względem kultury pracy, jak i trwałości. O poziom wyżej niż dci, czy nawet tdi z Volkswagena, który jest też montowany w Seatach, Skodach itd.

              • 1 0

            • (3)

              To akurat jeden z najgorszych diesli.

              • 4 3

              • (2)

                Jeżeli mówisz o słabszej wersji 1.5l dCi 85KM to zgodzę się. Wersja 1.5 dCi 105KM jest świetna, przez 7 lat nie miałem problemów z awariami, jest dosyć cicha (na niskich biegach przy zmianie biegów Turbo ładnie "strzela" :) ), jest dynamiczny i przy przebiegu 240 000 nie miałem problemów. Inna sprawa z elektryka w tym modelu i z zamkami. Lubiły się psuć i blokować :)

                • 3 1

              • Za to w 105KM wersji jest monotwany fabrycznie FAP. A jak wiadomo, wymiana filtra nie jest tania.

                • 1 0

              • co mają

                Zamki do silnika?

                • 2 0

            • 1.5 dci to średni wybór. Ten silnik i silnik 1.9 dci trzeba unikać jak ognia. Koszty gwarantowane.

              jeśli więc Megane II czy już w ostateczności Laguna II, to tylko benzyna, bo eksploatacja tych diesli będzie kosztowała tyle, co wartość tych aut.
              Oczywiście, inni producenci tez mają swoje bolączki z dieslami, wystarczy wspomnieć VW TDI 2.0. Już tyle odmian tego 2.0 TDi jest, że konia z rzędem temu co się połapie w poprawkach i oznaczeniach tego silnika.

              • 1 0

        • zwykly platny troll koreanczykow

          jw

          • 2 4

      • No super Jasiu ze masz audika na Plakacie nad lozeczkiem

        i jestes juz znawca samochodow, a mama pozwolila juz ci pisac po internetach?

        • 1 4

      • To prawda drogo, a i tak wszystkie podzespoły Chińskie. Jakość niestety się skonczyła, a cena została.

        • 6 2

  • A gdzie manualne skrzynie? (2)

    I co to za napęd 4x4, jakiej konstrukcji?

    • 0 0

    • Nie licz na torsena :P

      • 0 0

    • manual ? a po co ?

      • 0 0

  • Multipla ma ładniejszy tył niż to (1)

    • 1 3

    • to nie ten segment

      • 0 0

  • Prawie jak audi. .
    A prawie robi wielka roznice

    • 1 5

  • (3)

    dobra buda... choc ciagle b5 gorą

    • 6 19

    • Raczej na wsi

      • 0 1

    • (1)

      passat b5 w tdi. tylko przedlift.
      prawdziwy drapieżnik szos.
      nie bierze oleju. pali na dotyk. nie ma rudej.

      • 9 1

      • No i tylko 150 tysi przebiegu. Potwierdzone u handlarza i książęczką z TUV.

        • 9 0

  • (1)

    Będzie hit.

    • 12 4

    • Albo kit.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane