• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiełpinek dusi się w korkach, mieszkańcy dostaną nowy wyjazd z dzielnicy?

Maciej Naskręt
22 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Mieszkańcy dzielnicy Kiełpinek czekają na dodatkowy wyjazd, który usprawniłby codzienne podróże. Mieszkańcy dzielnicy Kiełpinek czekają na dodatkowy wyjazd, który usprawniłby codzienne podróże.

Mieszkańcy Kiełpinka narzekają na ogromne korki i proszą o dodatkowy dogodny wyjazd z dzielnicy. Ulice Szczęśliwa zobacz na mapie GdańskaSympatyczna zobacz na mapie Gdańska zamieniają się w godzinach szczytu w parking. Sprawdzamy, czy jest szansa na dodatkowy wyjazd z zakorkowanego osiedla.



Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną. Od prawie trzech lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej. Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną. Od prawie trzech lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej.
Choć wokół Kiełpinka przebiega Trasa W-Z, a także Obwodnica Trójmiasta - drogi, które usprawniają przejazd przez aglomerację - mieszkańcom wspomnianej dzielnicy coraz trudniej wyjechać samochodem sprzed domu. Do głównych ulic prowadzi tylko jedna droga - ul. Sympatyczna i dalej ul. Szczęśliwa.

Niestety także tam przez kilka tygodni mieszkańcy-kierowcy musieli mierzyć się z ograniczeniami w ruchu - przejazdem wahadłowym na wysokości stacji paliw CH Auchan. Ruch dwukierunkowy na szczęście został wznowiony w środę, ale urzędnicy zapowiadają, że drogowcy jeszcze tam wrócą.

- Prace na odcinku od ul. Sympatycznej do ronda przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska będą jeszcze prowadzone. Na razie nie jest jednak znany termin realizacji drugiego etapu prac, związanych z budową infrastruktury kanalizacyjnej. Wiadomo jednak, że w miejsce to powróci na ten czas ruch wahadłowy - sterowany ręcznie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego oraz sygnalizacją świetlną poza szczytami - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni

Czy masz problemy z wydostaniem się ze swojej dzielnicy w godzinach szczytu?

W środę natomiast zakończył się pierwszy etap budowy kanalizacji, prace przeniosą się na kolejny odcinek ul. Szczęśliwej - od skrzyżowania z Sympatyczną w stronę przyszłego przystanku PKM - ruch wahadłowy obowiązywać będzie na tym właśnie odcinku. Ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną.

Co gorsza, w dzielnicy z roku na rok przybywa mieszkańców i  ul. Sympatyczną, która była pierwotnie zbudowana do obsługi osiedla domków jednorodzinnych, potrafi przejechać tyle pojazdów, co ulicami w wyższej klasie - Jabłoniową na Szadółkach czy Myśliwską na Morenie.

Ponadto niedawno deweloperzy prowadzący swoje inwestycje w Jasieniu, postanowili zasypać drogę przez poligon zobacz na mapie Gdańska, łączącą Kiełpinek z ul. Myśliwską i Jasieniem. To skutecznie zniechęciło do korzystania z tej drogi kierowców, rowerzystów i pieszych.

- Jest coraz gorzej. Bez dodatkowego wyjazdu z dzielnicy czeka nas paraliż - mówi Krzysztof Nykiel, mieszkaniec wspomnianego osiedla.

Niekoniecznie. Od kilku lat urzędnicy z gdańskiego magistratu prowadzą rozmowy z jednym z deweloperów, by umożliwić wyjazd mieszkańców do ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska przez ul. Przytulną zobacz na mapie Gdańska. - Konsultacje są bardzo zaawansowane, nie jest jednak na razie znany termin podpisania umowy - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Nieoficjalnie wiadomo, że raczej był to monolog urzędników z deweloperem. Ten przez dwa lata nie potrafił zająć stanowiska w sprawie budowy ulicy Przytulnej - m.in. tyle zajęło mu przygotowanie projektu ok. 400 m drogi.

Miasto chce, by na podstawie umowy obie strony wspólnie wybudowały brakujący odcinek ul. Przytulnej: gmina - skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną, a deweloper - połączenie skrzyżowania z obecną ul. Przytulną.

Po emisji artykułu skontaktowała się z nami Grupa Inwestycyjna Hossa S.A., która postanowiła zająć stanowisko w sprawie.

Od kilku lat czynimy starania o udrożnienie wyjazdu z osiedla ulicą Przytulną. Niestety autorzy projektu trasy WZ i Kartuskiej Północ działając w ramach tzw. specustawy poprowadzili ulicę niezgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania. W trakcie prac nad projektem zwracaliśmy im uwagę, że Kartuska Północ została posadowiona na rzędnej, która uniemożliwiała włączenie Przytulnej w Kartuską. Nasza interwencja spowodowała obniżenie Kartuskiej o ok. 2 metry oraz o 80 cm niwelety skrzyżowania dróg umożliwiając tym samym połączenie istniejącego w sąsiedztwie osiedla poprzez planowaną Przytulną z układem drogowym Kartuskiej Północnej.

Również na nasz wniosek w ekranie akustycznym stojącym wzdłuż ulicy powstało przejście z osiedla do przystanku autobusowego - projekt tego nie uwzględniał.

Powyższe błędy zostały naprawione, natomiast wjazdu z Kartuskiej Północnej na Przytulną nie uwzględniono, co więcej - dostęp ograniczając krawężnikiem. Jest to tym bardziej niezrozumiałe, iż po przeciwnej stronie ulicy wykonane zostały wjazdy prowadzące na puste pola.

Wskutek wybudowania ulicy Kartuskiej Północ niezgodnie z obowiązującym mpzp, a co za tym idzie nieuregulowanym stanem prawnym ulicy Przytulnej nie można było rozpocząć jej realizacji do czasu uchwalenia zmienionego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu.

W kwietniu 2012 r. zwróciliśmy się z tym problemem do Prezydenta.

Po dwóch latach, 27.03.2014 Miasto uchwaliło nowy plan, w którym skorygowano przebieg trasy W-Z i dostosowano do niego układ ul. Przytulnej.

Grupa Inwestycyjna Hossa podjęła się wykonania projektu ulicy Przytulnej łącznie z włączeniem jej w układ drogowy Kartuskiej Północ oraz z przebudową skrzyżowania. W związku z tym podpisała w dniu 15.05.2014 r. z Biurem Projektów Budownictwa Komunalnego umowę dotyczącą zaprojektowania ww. zakresu. Dokumentacja obejmuje: projekt koncepcyjny, który został pozytywnie zaopiniowany między innymi przez ZDiZ, projekt budowlany, który w tej chwili podlega uzgodnieniom oraz wykonawczy wraz z częścią kosztorysową.

Ustalono wstępnie podział prac, które ma wykonać deweloper i Gmina. Zakres robót podzielono pomiędzy Hossę, która zrealizuje ulicę Przytulną, oraz Gminę, która przebuduje skrzyżowanie z Kartuską Północ, jako zarządca tej części drogi.

W dniu 23.09.2014r. Hossa przedstawiła Wydziałowi Programów Rozwojowych projekt umowy drogowej, której podpisanie warunkuje uzyskanie uzgodnienia projektu w ZDiZ i złożenia go do pozwolenia na budowę układu drogowego. Propozycja terminowa wykonania ulicy ze skrzyżowaniem to 30.08.2015r.

Justyna Glazar Kierownik Zespół Marketingu Nieruchomości Grupa Inwestycyjna Hossa S.A..

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • Wszyscy potrafią tylko narzekać (1)

    Nie wiem o co Wam ludzie chodzi z tym marudzeniem i narzekaniem. Z osiedla nabijają się jacyś ludzie, którzy nigdy na nim nie byli albo przyjeżdżają do Auchan lub Decathlona raz na 2 tygodnie. Żal d*pę ściska czy co? Ja mieszkam na tym osiedlu od 2 lat. Pamiętam jeszcze jakieś 6-7 lat temu to te osiedle było moim zdaniem na końcu świata. Brak dobrej drogi bo była tylko Kartuska i ciągłe budowy. Wtedy mówiłem, że w życiu nie chciałbym mieszkać na tym osiedlu. Kilka lat i co? Całkowicie zmieniłem zdanie - W-Z do centrum jadę ok. 10min., obwodnica pod nosem, zaraz będzie kolejka, jak chce jechać na piwo na starówkę to wsiadam w autobus pod osiedlem i jestem na miejscu w 20 min.! Była teraz przebudowa drogi i co z tego? Max 5-10 min się stało - czy to dużo? Miasto się rozwija, są przebudowy a co za tym idzie mogą pojawić się małe korki (a największymi maruderami są zawsze osoby, które nigdy nie widziały prawdziwego korka, jak np. w Warszawie, czasami żeby przejechać 2km potrzeba 2 godzin! - a tu zaledwie parunastu minut), przypomnijcie sobie co się działo na starej Łostowickiej czy Słowackiego, a jak teraz. I jeszcze co do samego osiedla - każdy ma swoje preferencje - jedni chcą mieszkać w centrum i mieć biedronkę w bloku, galerię za blokiem, i restaurację po drugiej stronie ulicy - a inni wolą odludzie, spokój, las, jeziora i nie mają problemu z tym żeby raz na jakiś czas wybrać się do ludzi w centrum.

    • 25 1

    • mieszkaniec

      Tomek masz rację ja też tutaj mieszkam już 5 lat i nigdy nie narzekałem nawet jak budowali węzeł obwodnicy, a ci ludzie co tutaj się wypowiadają pewnie mieszkają w falowcu smierdzowcu razem z trzodą chlewną. To jest jakaś masakra, żeby taki jadem rzygać masakra przestańcie pisać te debilizmy bo szkoda czytać !!!!!!!!!!!!!!!

      • 1 1

  • A ten Kiełpinek to gdzie to jest (3)

    Gdzieś pod Kolbudami? Pruszczem?

    • 13 31

    • (1)

      zaraz za Jasieniem

      • 4 2

      • Jasienieznam

        • 0 0

    • Koło Auchana

      mistrzu geografii

      • 4 2

  • (15)

    Kolejni, którzy chcieli kupić tanio mieszkania za miastem, a teraz zdziwko, że dojazdu nie ma.

    • 87 53

    • Za jakim miastem? (3)

      Kiełpinek z tego co widzę to administracyjnie należy do Gdańska. Ludzie tam mieszkają, płacą podatki i mają prawo domagać się poprawy komfortu życia nie mniejsze niż ty. A poza tym co to za argument: "kupili tanio mieszkanie"? Na takie ich było stać, to takie kupili, nie każdy może sobie pozwolić na willę nad Bałtykiem.

      • 26 3

      • Przecież nowe mieszkania po za wyjątkami nielicznymi (1)

        są na ogół droższe niż stare syfy w centrum :) Czy ktokolwiek z wypowiadających zna się na rynku nieruchomości? Stary syf na rynku wtórnym w kamienicy we Wrzeszczu możesz mieć za 4000/m. Spróbuj za tyle kupić nowe na rynku wtórnym, nawet na zadupiach. Ciężko cokolwiek znaleźć, chyba, że przy samym wysypisku lub gdzieś na maćkach głębokich.

        • 3 1

        • Juz wole nowe na zadupiu niż w kamienicy ze smrodem i remontami

          • 2 1

      • No tanio, bo po 5000 od mkw dostał nowe mieszkanie. A taki krezus z wielkiej plyty musial czekac na promocję od Państwa Polskiego i wten sposób cały narod zlozyj się na to, aby pacjent mógł swoje m3 36mkw odkupić za 1pln - do tego jeszcze zsyp na galerii gratis.

        • 9 2

    • Święte słowa. (2)

      Kupili tanio, to niech teraz w korkach stoją. Trzeba było na wsi zostać, a nie do bycia miastowym aspirować.

      • 27 30

      • twoja mentalność- pożal się Boże.

        A zazdość aż piszczy....

        • 1 0

      • Z ciebie to widzę miastowy pełną gębą

        Boże jak mi czasami przed znajomymi spoza Gdańska wstyd za was: kołtunów, wielkich paniczów z m3 na Oruni.

        • 16 9

    • Jakie tanio?

      • 1 0

    • lepsze nowe za miastem niz szrot w wielkiej starej syfiastej plycie rakotworczej ! (6)

      W centrum jest szrot w wielkiej plycie w patologi spoldzielczej z jakims wyimaginowanymi oplatami czynszu 1000 zeta i rurami przez caly pion jak w Korei polnocnej. Syf i patolstwo jest w centrum. Za miastem sa nowe i normalne oplaty za same media a nie jakies czynsze dla spoldzielni zeby koszty szrotu pokrywac i pensyjke prezesow. Klatki malowane farba olejna i rura w kiblu na wierzchu oraz pierdzacy sasiad co kisi kapuste w piwnicy a pod blokernia stoja zule zapite i dresy patolskie i to jest centrum ? slumsy dla dziadowa a nie centrum . Wole za miasto jechac 15 minut i zyc tanio i luksusowo w ciszy wsrod zieleni i kulturalbych ludzi i tez wielka mi odleglosc 10 czy 15 minut poza !..

      • 35 25

      • idiota (2)

        pogadamy jak twój budynek będzie miał lat 30 - 40.

        • 11 12

        • nie wiem czy pogadacie

          twój budynek będzie miał wtedy 60-80, nie wiadomo czy wytrzyma

          • 6 1

        • niby jak ma wygladac za 40 lat ? tak jak dzis fraju

          Domy sa budowane z identycznych materialow i co ? stoja 100 lat. Czy dom jednorodzinny sie rozpada po 10 latach czy 30 ? puknijcie sie w leb zazdrosnicy z wielkiej plyty dziadoskiej .

          • 8 10

      • I jescze jedno - 1000 złotych czynszu to za drogo ? Właśnie za 1000 zł stolec da (1)

        się zrobić, czynsz powinien być tak jak w Szwecji - 3500 zł gdzie ludzie w zamian mają czyste i zadbane budynki. Oczywiście aby płacić taki czynsz muszą pójść najniższe płace w górę. Pora wreszcie sobie wyjaśnić jak jest z tą wydajnością pracy w Polsce, bo na pewno już nie taka sama niska jak w 1990 roku. W zakładach firm zagranicznych jak FIAT dalej jest słaba ? Chyba nie. Pora aby zarobki i ceny szły na wyższy poziom, bo z powodu niskich płac miażdżącej większości pracujących są same problemy - właśnie czynszów nie można wrzucić na wyższy poziom, ludzie nie mogą dobrze się leczyć w prywatnych placówkach (śmieszy mnie narzekanie na ceny leków z Zachodu - kosztują tyle ile kosztują bo zatrudnieni tam ludzie dostają POŻĄDNE PENSJE, a nie ochłapy jak u nas, to samo dotyczy stomatologii - przyrządów, preparatów itp), komunikacja - u nas narzekanie na ceny biletów kolejowych że za drogie - parę lat temu czytałem w necie jak jakiś polski miłośnik kolei w Niemczech i w Holandii (zapewne pierwszy wyjazd z Polski odnotował) doznał szoku jak przyszło mu tam zapłacić za nie - x2 do x3 drożej niż w Polsce - ale dostał w zamian wysoki poziom tamtejszych kolei. I tak dalej, i tak dalej można mnożyć przykłady że płace aby nie powodować problemów muszą być na jakimś minimalnym poziomie, aby nie powstała taniocha powodująca straty w działalności gospodarczej. U nas poziom cen wielu usług i towarów jest za niski adekwatny do niskich płac i w efekcie następuje emigracja do krajów o wyższym poziomie cen i płac.

        • 1 12

        • To zacznij sam dbać o to co masz a nie obsrywac wszystko na około

          • 8 0

      • W takim razie zbuduj sobie też tam centrum, abym cię nie widział w starych

        centrach. Uzyskaj dla swojej dalekiej dzielnicy prawa miejskie i wybywaj z Trójmiasta, ze starego Trójmiasta. Nie jesteś tu mile widziany ze swym autkiem.

        • 7 13

  • autostradowcy namieszali

    Wyjazd ulicą Przytulną byłby dawno udrożniony, gdyby nie projektanci trasy WZ i Kartuskiej Północ, którzy poprowadzili tę ulicę niezgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania.
    Wskutek tego trzeba było najpierw zmienić plan ( co trwało 2 lata) a potem uzgodnić nowy projekt wyjazdu Przytulną - co jest procedowane.
    To spec-ustawa która pozwala projektować drogi niezgodnie z planem - ma też swoje minusy...

    • 7 0

  • Jestem za budową ale na koszt deweloperów

    Jak nie to wszystkie nowe inwestycje powinny być wstrzymane

    • 2 0

  • Kiełpinek to osada. (1)

    Jakie to miasto?

    • 0 3

    • Cos nie tak.

      To chyba gmina Żukowo, co Kiełpinek ma do Gdańska.

      • 0 4

  • Za.upie.

    Jak się mieszka de facto na dalekich peryferiach miasta, to tak się ma. Tanio to z reguły słaba jakość.

    • 0 3

  • Mieszkanie tanio (4)

    Przecież nie wszyscy muszą mieszkać na Przymorzu, Zaspie czy Wrzeszczu. Tam są stare mieszkania a nowe są dla nowobogackich którym mieszkanie rodzice kupili. Johnny piszący o SKM, mieszka kątem u rodziców w ich mieszkaniu bo nie ma kasy nawet na używane i cwaniaczy.
    Jak budowali te używane na Przymorzu czy Zaspie to też co kupili brodzili w błocie. Albo jesteś zbyt młody albo niedoinformowany.

    • 31 10

    • (2)

      "...a nowe są dla nowobogackich którym mieszkanie rodzice kupili"

      Że co? Weź może zmień znajomych, bo bredzisz i masz błędny światopogląd.

      • 5 3

      • a tak kolega zapomniał o kredytowcach (1)

        • 2 0

        • Słoik kredytowiec

          ukrzyżuj go, ukrzyżuj!!!

          • 1 0

    • tak brodzili w błocie ale wtedy to nikomu nie przeszkadzało

      • 9 3

  • chyba ktoś tam ważnoo-śmieszny mieszka

    Dziwi ten artykuł, bo takich osiedli jest cała masa a artykułu się nie doczekały, choć są dużo starsze niż osiedle wybudowane przez Hossę. Ale skandalem będzie jako miasto wykona dodatkowy wyjazd/wjazd na owe osiedle. Bo jak zrobią tam to dlaczego nie w innych miejscach jak: Orunia Górna, wszystkie osiedla które podłączone do ulic - Niepołomicka, Guderskiego, Porębskiego itd.
    Panie Autor - zajmuj się też i innymi sprawami!!!!

    • 2 2

  • OSOWA potrzebuje nowej 4 pasmowej Spacerowej !!! (6)

    • 12 17

    • tylko nie modernizować ul Spacerowej i dróg przez Osowę. Przecież sami nie chcieliście nowych dróg. Stójcie tam w kilometrowych korkach. tego serdecznie życzę.

      • 2 0

    • Może i potrzebuje

      Ale plany poszerzenia to, zdaje się, sami mieszkańcy dzielnicy zablokowali

      • 3 0

    • jak na razie czajony jest tunel pod Pachołkiem - będzie zakorkowany równo

      ale będą tacy, którzy wypną pierś do orderów za to marnowanie pieniędzy podatnika. Całe szczęście dla niektórych mieszkańców Osowy pewną alternatywą będzie PKM. Tunel pod Pachołkiem będzie formą subsydiowania ludzi wyprowadzających się z Trójmiasta w stronę Żukowa, Banina, Szemudu i gmin poza Trójmiastem.

      • 7 1

    • MAŁO! Dałbym po 10 pasów w każdą stronę. Niech kaszubi pchają się do miasta swoimi starymi golfami. A wszystkie parki i trawniki zamienić w jeden wielki PARKING dla rejestracji GKA.

      • 13 1

    • sami ją blokowaliście a teraz potrzeba? Dawali to trzeba było brać, a nie gryźć rękę!!!

      • 25 3

    • ale budyn jej nie potrzebuje

      • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane