• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejarze edukowali instruktorów nauki jazdy

mJ
26 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Jak podnieść poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych? O tym podczas czwartkowego spotkania rozmawiali kolejarze i instruktorzy nauki jazdy. Jak podnieść poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych? O tym podczas czwartkowego spotkania rozmawiali kolejarze i instruktorzy nauki jazdy.

PKP Polskie Linie Kolejowe chcą podnieść poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. W tym celu w kilkunastu miastach organizowane są warsztaty dla instruktorów nauki jazdy, a przekazana na nich wiedza ma pomóc w lepszym wyszkoleniu przyszłych kierowców. Jedno z takich spotkań odbyło się w czwartek w gdańskim Hotelu Almond zobacz na mapie Gdańska. W wydarzeniu uczestniczyło około 50 osób.



Specjalistyczne seminaria dla instruktorów nauki jazdy realizowane są w ramach kampanii "Bezpieczny Przejazd - szlaban na ryzyko!". PKP PLK wykorzystują różne metody i kanały komunikacji, aby zwiększyć bezpieczeństwo na przejazdach m.in. na Pomorzu. Jednym z nich są szkolenia dla instruktorów nauki jazdy.

To z pewnością pokłosie tragicznego zdarzenia, do którego doszło 23 sierpnia w Szaflarach. Podczas egzaminu na prawo jazdy na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w samochód egzaminacyjny wjechał pociąg. Zginęła 18-letnia dziewczyna.

- PKP PLK konsekwentnie podnoszą poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych m.in. poprzez modernizację przejazdów oraz budowę nowych bezkolizyjnych skrzyżowań nad i pod torami. Od października dodatkowo apelujemy do instruktorów nauki jazdy. Przekazujemy tej grupie dodatkowe materiały. Szkolenia PLK dla instruktorów to większe bezpieczeństwo przyszłych kierowców, którzy będą przejeżdżać przez skrzyżowania drogi z torami. Lepiej przygotowany nauczyciel to bezpieczniejszy uczeń - wyjaśnia Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Podczas spotkania z nauczycielami nauki jazdy ekspert PKP PLK omówił - na bazie doświadczeń i analiz wielu zdarzeń - zasady bezpieczeństwa na przejazdach z perspektywy kolei.

Spotkanie ekspertów PKP PLK z gdańskimi instruktorami nauki jazdy. Spotkanie ekspertów PKP PLK z gdańskimi instruktorami nauki jazdy.
W tym roku w województwie pomorskim na przejazdach kolejowo-drogowych odnotowano sześć zdarzeń, w których zginęła jedna osoba. Dla porównania, w całym kraju w analogicznym okresie doszło do 164 incydentów. Śmierć poniosło 40 osób, a 27 zostało ciężko rannych. Dodajmy, że na Pomorzu jest 868 przejazdów kolejowo-drogowych. To 6 proc. wszystkich przejazdów w kraju.

Do wypadków i kolizji dochodzi często w miejscach wyraźnie zabezpieczonych znakami, w tym znakiem "stop". Jak podkreślają eksperci ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, wielu kierowców po prostu nie stosuje się do tego znaku, który nakazuje bezwzględne zatrzymanie się przed skrzyżowaniem. Niektórzy z nich traktują go tylko jako sugestię lub błędnie utożsamiają ze znakami ustąp pierwszeństwa. Kierowcy ignorują również czerwone światło zakazujące wjazdu na tory, a niekiedy omijają slalomem zamknięte rogatki.

Kilkanaście tysięcy przejazdów kolejowych w Polsce doposażono w takie żółte naklejki. Jest duża szansa, że dzięki nim tragedii na przejazdach będzie mniej. Kilkanaście tysięcy przejazdów kolejowych w Polsce doposażono w takie żółte naklejki. Jest duża szansa, że dzięki nim tragedii na przejazdach będzie mniej.
Warto dodać, że w tym roku na około 14 tys. przejazdów zamontowano specjalne żółte naklejki, które zawierają istotne informacje: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112 oraz numery "awaryjne". Tabliczki mają pomóc w ratowaniu życia. W przypadku niebezpieczeństwa na przejeździe, po połączeniu z numerem 112 i podaniu numeru identyfikacyjnego - operator automatycznie powiadomi służby PKP PLK, które wstrzymają ruch pociągów na tej linii.
mJ

Miejsca

Opinie (20)

  • (3)

    d**ile i tak beda ladowac sie pod pociag. Zapala sie czerwone swiatlo, sygnal dzwiekowy, a ci jada jeden za drugim. Opuszczajacy sie szlaban? Eeetam jada. Znak Stop? Kto by sie nim przejmowal.
    A potem artykul "pociag wjechal w auto". Nie! d**il wjechal pod pociag

    • 37 4

    • d**ile (2)

      jestem pracownikiem plk, codziennie mam w swojej pracy z przejazdami kolejowo drogowymi,to co ci d**ile nazywajacymi sie kiekowcami robia,to woła o pomste do nieba,powinno sie od razu zabierać prawo jazdy za wjazd na czerwonym swietle,a juz nie mówię,ze dożywotnio za omijanie slalomem zamykajacych sie rogatek...kto tych d**ili szkoli na kierowców/

      • 6 1

      • A kto ma ich szkolic? (1)

        W całej populacji, mam wrazenie, jest już wyrazna przewaga d**ilizmu (czyli lekkiego stopnia uposledzenia umyslowego) i wzwyż. Bycie instruktorem nauki jazdy nie wiaze się z wymaganiami odnośnie intelektu, a jedynie z wymogiem posiadania prawa jazdy przez kilka lat (teoretycznie nie trzeba nawet prowadzic poajzdow, wystarczy mieć prawo jazdy). Trudno się zatem dziwic, ze w społeczeństwie opanowanym przez osobniki upośledzone umysłowo w stopniu co najmniej lekkim, podobna struktura spoleczna panować będzie w zawodach nie wymagających w zasadzie zadnych kwalifikacji.

        • 6 2

        • Pokaż mi instruktora który tak szkoli?

          Przekazujesz prawidłowe nawyki a kursant i tak ma w to wylane...

          • 2 0

  • Dobra inicjatywa takie szkolenie.

    Jeśli chociaż jeden przyszły kierowca (egzaminator również) dzięki szkoleniu zastanowi się i nie zrobi głupstwa na przejeździe kolejowym to na pewno było warto je organizować.

    • 12 2

  • 3 osoby na krzyż :) (1)

    • 2 5

    • ale są

      • 1 0

  • Zanim ktokolwiek wykręci numer na komórce (2)

    i podyktuje prawidłowo numer przejazdu (który jest kuriozalnie długi), i zanim operator rozezna sie w sytuacji jaki pociąg zaraz tam będzie jechał jaki jest jego kontakt wywoławczy itd. to przez ten przejazd pięć razy zdąży przejechać pociąg.

    • 4 1

    • (1)

      operator 112 nie musi się rozeznawać jaki pociąg będzie tamtędy przejeżdżał oraz jak się z nim kontaktować. Taką wiedzę posiada pkp plk i wystarczy ich poinformować, a oni albo się skontaktują z prowadzącym/i pociąg/i, albo użyją funkcji bezpieczeństwa Radio Stop i zatrzymają wszystkie pociągi automatycznie w rejonie feralnego przejazdu.

      • 0 1

      • Oczywiście

        Bez sprawdzenia czegokolwiek zatrzymają wszystkie pociągi. Już to widzę.

        • 1 0

  • Był wypadek z egzaminatorem to teraz szkolić egzaminatorów. (1)

    Będzie wypadek z karetka to szkolić kierowców karetek

    • 9 1

    • Ale to jest normalna praktyka

      Podobnie jak przy wypadkach morskich czy lotniczych. Komisja ustala przyczyny i formułuje wnioski. Po wypadku w trakcie egzaminu na prawo jazdy, wypadku, do którego walnie przyczynił się egzaminator jasne jest, że stwierdzono braki w wyszkoleniu.

      • 1 0

  • (1)

    numer ''w razie awarii'' z błędem - prefix zero (zero wewnątrz numeru) nie istnieje od 2009...

    • 3 3

    • zwróć uwagę, że to nie jest prefiks tylko numer 01 234 56 78, czyli 01 to jakby numer kierunkowy do pkp plk

      • 0 0

  • Czy napewno chcą podnieść bezpieczeństwo (1)

    - dlatego pociągi już nie muszą ostrzegać na przejazdach sygnałami..?

    • 3 1

    • Jakie konsekwencje poniesie taki instruktor

      który nie umie nauczać i sam potem ucieka z miejsca zdarzenia?

      • 5 1

  • Działanie pod publike oddelegowanych działaczy

    W dzisiejszych czasach jest dostepna taka technika ze przejazdy moga byc w pełni bezpieczne Mamy Gsm, Gps, monitoring, czujniki ruchu ròżnego rodzaju sygnalizatory itd. Mamy pendolino z ktòrego nie możemy w pełni korzystać Bo spiepszono tory jak i to że nie ogrodzono ich Giną ludzie w wyniku niedostosowanej infrastrukròry przez odelegowanych działaczy Kolesi z po, pis i innych Zamiast sie rozwijać to mamy zacofanie i chaos
    Szybkiej sprawnej komunikacji, bezpiecznej Kolejowej czy drogowej tego oczekuje i wymagam

    • 0 4

  • Czytajcie ze zrozumieniem

    Ten kurs był dla instruktorów, nie dla egzaminatorów.

    • 3 0

  • szkolenie

    a kiedy dla zwykłych kierowców

    • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane