- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (112 opinii)
- 3 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 4 Paraliż drogowy na północy Gdyni (196 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (28 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (310 opinii)
Kolejarze edukowali instruktorów nauki jazdy
PKP Polskie Linie Kolejowe chcą podnieść poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. W tym celu w kilkunastu miastach organizowane są warsztaty dla instruktorów nauki jazdy, a przekazana na nich wiedza ma pomóc w lepszym wyszkoleniu przyszłych kierowców. Jedno z takich spotkań odbyło się w czwartek w gdańskim Hotelu Almond . W wydarzeniu uczestniczyło około 50 osób.
Specjalistyczne seminaria dla instruktorów nauki jazdy realizowane są w ramach kampanii "Bezpieczny Przejazd - szlaban na ryzyko!". PKP PLK wykorzystują różne metody i kanały komunikacji, aby zwiększyć bezpieczeństwo na przejazdach m.in. na Pomorzu. Jednym z nich są szkolenia dla instruktorów nauki jazdy.
To z pewnością pokłosie tragicznego zdarzenia, do którego doszło 23 sierpnia w Szaflarach. Podczas egzaminu na prawo jazdy na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w samochód egzaminacyjny wjechał pociąg. Zginęła 18-letnia dziewczyna.
- PKP PLK konsekwentnie podnoszą poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych m.in. poprzez modernizację przejazdów oraz budowę nowych bezkolizyjnych skrzyżowań nad i pod torami. Od października dodatkowo apelujemy do instruktorów nauki jazdy. Przekazujemy tej grupie dodatkowe materiały. Szkolenia PLK dla instruktorów to większe bezpieczeństwo przyszłych kierowców, którzy będą przejeżdżać przez skrzyżowania drogi z torami. Lepiej przygotowany nauczyciel to bezpieczniejszy uczeń - wyjaśnia Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Podczas spotkania z nauczycielami nauki jazdy ekspert PKP PLK omówił - na bazie doświadczeń i analiz wielu zdarzeń - zasady bezpieczeństwa na przejazdach z perspektywy kolei.
W tym roku w województwie pomorskim na przejazdach kolejowo-drogowych odnotowano sześć zdarzeń, w których zginęła jedna osoba. Dla porównania, w całym kraju w analogicznym okresie doszło do 164 incydentów. Śmierć poniosło 40 osób, a 27 zostało ciężko rannych. Dodajmy, że na Pomorzu jest 868 przejazdów kolejowo-drogowych. To 6 proc. wszystkich przejazdów w kraju.
Do wypadków i kolizji dochodzi często w miejscach wyraźnie zabezpieczonych znakami, w tym znakiem "stop". Jak podkreślają eksperci ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, wielu kierowców po prostu nie stosuje się do tego znaku, który nakazuje bezwzględne zatrzymanie się przed skrzyżowaniem. Niektórzy z nich traktują go tylko jako sugestię lub błędnie utożsamiają ze znakami ustąp pierwszeństwa. Kierowcy ignorują również czerwone światło zakazujące wjazdu na tory, a niekiedy omijają slalomem zamknięte rogatki.
Warto dodać, że w tym roku na około 14 tys. przejazdów zamontowano specjalne żółte naklejki, które zawierają istotne informacje: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112 oraz numery "awaryjne". Tabliczki mają pomóc w ratowaniu życia. W przypadku niebezpieczeństwa na przejeździe, po połączeniu z numerem 112 i podaniu numeru identyfikacyjnego - operator automatycznie powiadomi służby PKP PLK, które wstrzymają ruch pociągów na tej linii.
Miejsca
Opinie (20)
-
2018-10-26 10:26
Zanim ktokolwiek wykręci numer na komórce (2)
i podyktuje prawidłowo numer przejazdu (który jest kuriozalnie długi), i zanim operator rozezna sie w sytuacji jaki pociąg zaraz tam będzie jechał jaki jest jego kontakt wywoławczy itd. to przez ten przejazd pięć razy zdąży przejechać pociąg.
- 4 1
-
2018-10-27 08:26
(1)
operator 112 nie musi się rozeznawać jaki pociąg będzie tamtędy przejeżdżał oraz jak się z nim kontaktować. Taką wiedzę posiada pkp plk i wystarczy ich poinformować, a oni albo się skontaktują z prowadzącym/i pociąg/i, albo użyją funkcji bezpieczeństwa Radio Stop i zatrzymają wszystkie pociągi automatycznie w rejonie feralnego przejazdu.
- 0 1
-
2018-10-27 14:05
Oczywiście
Bez sprawdzenia czegokolwiek zatrzymają wszystkie pociągi. Już to widzę.
- 1 0
-
2018-10-26 10:53
(1)
numer ''w razie awarii'' z błędem - prefix zero (zero wewnątrz numeru) nie istnieje od 2009...
- 3 3
-
2018-10-27 08:22
zwróć uwagę, że to nie jest prefiks tylko numer 01 234 56 78, czyli 01 to jakby numer kierunkowy do pkp plk
- 0 0
-
2018-10-26 15:42
Egzaminatorom z PORD by się przydało takie szkolenie.
- 2 2
-
2018-10-26 15:17
szkolenie
a kiedy dla zwykłych kierowców
- 0 2
-
2018-10-26 10:05
(3)
d**ile i tak beda ladowac sie pod pociag. Zapala sie czerwone swiatlo, sygnal dzwiekowy, a ci jada jeden za drugim. Opuszczajacy sie szlaban? Eeetam jada. Znak Stop? Kto by sie nim przejmowal.
A potem artykul "pociag wjechal w auto". Nie! d**il wjechal pod pociag- 37 4
-
2018-10-26 10:56
d**ile (2)
jestem pracownikiem plk, codziennie mam w swojej pracy z przejazdami kolejowo drogowymi,to co ci d**ile nazywajacymi sie kiekowcami robia,to woła o pomste do nieba,powinno sie od razu zabierać prawo jazdy za wjazd na czerwonym swietle,a juz nie mówię,ze dożywotnio za omijanie slalomem zamykajacych sie rogatek...kto tych d**ili szkoli na kierowców/
- 6 1
-
2018-10-26 12:20
A kto ma ich szkolic? (1)
W całej populacji, mam wrazenie, jest już wyrazna przewaga d**ilizmu (czyli lekkiego stopnia uposledzenia umyslowego) i wzwyż. Bycie instruktorem nauki jazdy nie wiaze się z wymaganiami odnośnie intelektu, a jedynie z wymogiem posiadania prawa jazdy przez kilka lat (teoretycznie nie trzeba nawet prowadzic poajzdow, wystarczy mieć prawo jazdy). Trudno się zatem dziwic, ze w społeczeństwie opanowanym przez osobniki upośledzone umysłowo w stopniu co najmniej lekkim, podobna struktura spoleczna panować będzie w zawodach nie wymagających w zasadzie zadnych kwalifikacji.
- 6 2
-
2018-10-26 15:16
Pokaż mi instruktora który tak szkoli?
Przekazujesz prawidłowe nawyki a kursant i tak ma w to wylane...
- 2 0
-
2018-10-26 14:14
Czytajcie ze zrozumieniem
Ten kurs był dla instruktorów, nie dla egzaminatorów.
- 3 0
-
2018-10-26 13:51
Działanie pod publike oddelegowanych działaczy
W dzisiejszych czasach jest dostepna taka technika ze przejazdy moga byc w pełni bezpieczne Mamy Gsm, Gps, monitoring, czujniki ruchu ròżnego rodzaju sygnalizatory itd. Mamy pendolino z ktòrego nie możemy w pełni korzystać Bo spiepszono tory jak i to że nie ogrodzono ich Giną ludzie w wyniku niedostosowanej infrastrukròry przez odelegowanych działaczy Kolesi z po, pis i innych Zamiast sie rozwijać to mamy zacofanie i chaos
Szybkiej sprawnej komunikacji, bezpiecznej Kolejowej czy drogowej tego oczekuje i wymagam- 0 4
-
2018-10-26 13:17
Czy napewno chcą podnieść bezpieczeństwo (1)
- dlatego pociągi już nie muszą ostrzegać na przejazdach sygnałami..?
- 3 1
-
2018-10-26 13:22
Jakie konsekwencje poniesie taki instruktor
który nie umie nauczać i sam potem ucieka z miejsca zdarzenia?
- 5 1
-
2018-10-26 10:46
Był wypadek z egzaminatorem to teraz szkolić egzaminatorów. (1)
Będzie wypadek z karetka to szkolić kierowców karetek
- 9 1
-
2018-10-26 12:22
Ale to jest normalna praktyka
Podobnie jak przy wypadkach morskich czy lotniczych. Komisja ustala przyczyny i formułuje wnioski. Po wypadku w trakcie egzaminu na prawo jazdy, wypadku, do którego walnie przyczynił się egzaminator jasne jest, że stwierdzono braki w wyszkoleniu.
- 1 0
-
2018-10-26 10:22
3 osoby na krzyż :) (1)
- 2 5
-
2018-10-26 10:25
ale są
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.