• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna chińska marka aut elektrycznych w Trójmieście

Michał Jelionek
2 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta. Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Jakiś czas temu informowaliśmy o nowym kierunku Grupy Plichta, która rozpoczęła sprzedaż chińskich aut elektrycznych. Do ich portfolio - oprócz Seresa i Maxusa - dołączyła trzecia marka o nazwie Skywell. Jego cennik otwiera kwota 219 990 zł.



Czy podoba ci się Skywell ET5?

Od niedawna w Gdyni przy ul. Morskiej 290AMapka w salonie przejętym po dealerze Opla, działa Plichta Electric. To obiekt, w którym klienci znajdą nowe i używane samochody na prąd. W grupie tych pierwszych są chińskie Seresy, Maxusy i Skywelle. Dealer nie ukrywa, że wiąże duże nadzieje z tymi dość egzotycznymi markami. I choć na naszym rynku nie są jeszcze znane, to dużą ich zaletą jest dostępność. Co w dzisiejszych czasach jest prawdziwą bolączką dealerów.

Drugą grupą aut są samochody z drugiej ręki. Urozmaicenie marek jest zdecydowanie większe. No i są to marki popularne. Już teraz w salonie zaparkowały "elektryki" spod znaków Audi, Forda, Skody czy Volkswagena. Czyli marek, których autoryzowanym przedstawicielem jest Grupa Plichta.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
Wróćmy jednak do Skywella. To chińska marka będąca częścią Skyworth Group Co., która powstała w 1988 roku. W Chinach Skywell kojarzony jest przede wszystkim z produkcji elektrycznych pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Grupa posiada rozbudowany zespół badawczy, który opracowuje m.in. nowe technologie dla przemysłu motoryzacyjnego, inteligentnych domów i branży AGD. Może się pochwalić ponad 9 tys. patentów.

Chiński Seres - nowa marka aut w Trójmieście. Czy cokolwiek ugra?



  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Przestronność - duża zaleta ET5



Aktualnie w nowym salonie aut elektrycznych można obejrzeć na żywo model ET5. Choć w Chinach znany jest pod nazwą Skyworth EV6 (zawiłość nazewnictwa tego modelu na różnych rynkach świata to temat na oddzielny artykuł). W Polsce pierwszy osobowy model chińskiej firmy występuje pod nazwą Skywell ET5, i tego się trzymajmy. Co oferuje?

Przede wszystkim przestronne wnętrze. Ważący ponad 1,9 tony SUV mierzy 4698 mm długości, 1908 mm szerokości i 1696 mm wysokości (rozstaw osi liczy 2800 mm). To wymiary porównywalne ze Skodą Enyaq iV. Przestrzeń bagażnika wynosi 467 litrów. Oprócz przestronności ET5 może się pochwalić całkiem niezłym wykonaniem kabiny. Choć te pozytywne wrażenia nieco zaburzają niektóre, dość tandetne elementy wykończenia. Mamy tu na myśli chociażby dywaniki w pod nogami czy te wyściełające podłogę bagażnika. "Luksusowe" pikowanie wygląda kiczowato. Ale ogólna ocena jest dobra.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

500 km zasięgu



ET5 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (320 Nm maksymalnego momentu obrotowego). SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h.

Litowo-jonowa bateria o pojemności 72 kWh pozwala osiągnąć zasięg przekraczający 500 km. Brzmi naprawdę dobrze. O tym, czy nie są to naciągane wyniki napiszemy po pierwszych jazdach testowych. Korzystając z ładowarki o zasilaniu AC (11 kW) - pełne naładowanie baterii zajmie około 6,5 godz. Szybka ładowarka DC naładuje akumulator z 20 proc. do 80 proc. w zaledwie 30 minut.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
ET5 oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort i Luxury. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 219 990 zł, a bardziej luksusowego wariantu - 244 990 zł.

Więcej na temat tego samochodu napiszemy po wspomnianych jazdach testowych.

Miejsca

Opinie (170) 5 zablokowanych

  • elektryczne auto moze kupic tylko ktos kto nie ma pojecia o technice

    • 1 0

  • To Chińczycy posiadają przemysł samochodowy? (4)

    ....Ano mają i są potęga światową w tej dziedzinie (jak do tego doszło to już osobna historia) . Chińczycy już za kilkanaście lat staną się potęga numer jeden również w tej dziedzinie. Konsekwentnie kupują firmy motoryzacyjne i podwykonawców. Plandemia pomoże im przejąć znanych gigantów lub sobie ich podporządkować za grosze. Volvo to dobry przykład. Większość użytkowników tej marki nie wie że jeżdżą chińczykami.

    • 6 1

    • Wiedzą ale auta jak i silniki produkowane w Szwecji (1)

      • 0 0

      • to nie ma znaczenia gdzie są produkowane

        bo nawet najwięksi producenci swoje auta trzepią w krajach typu Brazylia albo Turcja

        • 0 0

    • Wie I dlatego I'm w skandymawi sprzedaz spadla nowych volvo

      • 0 0

    • Plamdemia to słowo klucz bo najwyraźniej wszystko idzie zgodnie z czyimś planem.

      • 4 0

  • (2)

    A ja tak po ludzku chciałbym miec wybór pomiędzy dieslem, benzyną czy elektrykiem a nie, byc zmuszanym do elektryka. Taka sama sytuacja byla z jednym jedynym preparatem, wciskali gdzie sie da, a ja tak po ludzku chcę mieć wybór.

    • 5 0

    • ja też, dlatego mamy 13 lat by sobie pokupować Corvetty czy o czym tam sobie marzycie. Teraz mam prawie 41 lat, ale w 2035 roku jak zakażą rejestracji spalinówek będę miał 54 lata. Ale już zarejestrowanych zakazać nie będą mogli. Akurat jak sobie kupię to mi starczy do końca życia przy 10 tys. km przebiegu rocznie.

      • 1 0

    • Twoje żądania są niezgodne z aktualną linią władzy. Nie tylko polskiej ale przede wszystkim unijnej. :)

      • 2 0

  • (13)

    Zaraz po II wojnie światowej świat się śmiał z samochodów japońskich, następnie na początku lat 90 śmiano się z koreańskich, obecnie obiektem drwin są auta chińskie.

    • 58 9

    • Z Chińskich aut się wszyscy śmieją od ponad 20-lat. (1)

      I zasłużenie. Bo to nadal szajs.

      • 5 2

      • Z ciebie też.

        Bo nic nie wiesz o motoryzacji poza tym co przeczytasz w polskim przedruku Auto Bilda.

        • 1 0

    • (6)

      tyle że teraz to też już nieuzasadnione, Chinole mają technologie. Kraj potęga. W tej chwili technologicznie jesteśmy daleko za nimi. Śmiać to się można było z ich motoryzacji tak z 10 lat temu i wcześniej gdzie ich wyroby wyglądały jak koreańskie z wczesnych lat 90. Teraz to już co innego.

      • 19 4

      • (1)

        Ale przedmowcy wlasnie o to chodzi. Smiejemy sie a sa to coraz lepsze auta.

        • 6 1

        • wiem, dokładnie tak

          • 1 0

      • (1)

        nie 10 lat temu tylko 30 lat temu

        • 1 0

        • 30 lat temu jej w ogóle nie mieli, a jeszcze 10-15 lat temu to był poziom Dacii

          • 1 0

      • (1)

        Ten twój "kraj potęga" okłamuje świat na temat swojego PKB i nie potrafi dogonić USA pomimo 3 razy większej populacji xD

        • 2 7

        • to twoje okłamywanie wynika z twojej wiary a nie wiedzy na temat faktów, a tam gdzie jest wiara nie ma miejsca na argumenty. Chiny wyszły 30 lat temu z jednym z najniższych PKB per capita na świecie. Ogólnie natomiast 6,5% tego co USA. Obecnie mają 70% tego co USA i nawet jeśli w to nie wierzysz to jest o cały rząd !!! wielkości więcej. Tobie się wydaje że w 30 lat można nadgonić zaprzepaszczone 50 lat (nie mówiąc już o tym co się tam działo długo wcześniej)? To podaj mi kraj który to zrobił. My mieliśmy odpowiednio 1%, teraz to jest 3% pkb usa. xd xd xd

          • 1 0

    • (3)

      ...zycze powodzenia z chinczykami

      • 1 1

      • Zgadza się, najlepsze elektryki są polskie. . (2)

        • 5 0

        • na śmianie się z polskich jeszcze przyjdzie nam poczekać

          tzn. połóż się i czekaj

          • 2 0

        • też mam sobie chwalę i użytkuję

          • 1 0

  • Elektryk i ogranicznik prędkości nigdy nie kupię (4)

    • 8 2

    • (2)

      a po co ci w Polsce jechać więcej niż 140 na godzinę, jak nigdzie więcej nie wolno?

      • 4 1

      • żeby szybciej dojechać, z resztą niektórzy jeżdżą do Niemiec w interesach a tam jazda poniżej 160km/h to zamulanie, na prawym TIRy, na lewy lepiej nie wjeżdżać poniżej 200 bo co chwila trzeba i tak zjeżdżać a na środkowym cisną właśnie te 160

        • 0 0

      • po to, że czasem trzeba przycisnąć, żeby wyprzedzić, w sytuacji kryzysowej, poza tym może i nie wolno ale na eskach i autostradach przydaje się przelotowa prędkość 160 km/h

        • 2 3

    • W spaliniakach też masz ograniczniki.

      • 1 0

  • Żadnego chińskiego badziewia (4)

    mowy nie ma

    • 16 1

    • To musisz pozbyć się smartfon, TV i całej elektroniki z domu. (3)

      Wszystko posiada komponenty z Chin, a nawet wiele podzespołów w nowoczesnych samochodach jest produkowanych w Chinach.

      • 1 6

      • Komponenty z Chin to nie to samo, co chińskie know-how (2)

        Wolę, żeby ten kraj pozostał montownią niż miał wpływ na kształtowanie świata technologii. Chińska republika ludowa nigdy niczego nie opatentowała.

        • 4 1

        • to jesteś ze 30 lat do tyłu

          bo oni od dawna mają know how i to na poziomie wysoko rozwiniętych krajów zachodnich. Co do patentów to też jesteś 30 lat zapóźniony informacyjnie :) To zupełnie inny kraj niż 30 lat temu. Teraz projektują, produkują, latają w kosmos i mają swoje marki o większych obrotach niż zachodnie - akurat to nie powinno dziwić z racji tego że prawie co 5 człowiek jest Chińczykiem.

          • 0 1

        • Taaa, pocieszaj się

          • 1 0

  • Prądu nie będzie (2)

    Zimą ma być 20 stopień zasilania, kto będzie jeździł elektrycznym samochodem??

    • 8 1

    • Ja (1)

      • 0 0

      • chyba na lawecie :D

        albo tylko z górki

        • 0 0

  • 100% elektryk to ślepy zaułek (4)

    Najważniejszą zaletą silnika spalinowego to zasięg ograniczony tylko wydolnością kierowcy. Kończy się paliwo ? Tankujesz i za 10 minut (wliczając zakup hot doga) jedziesz dalej. Nie ma potrzeby godzinnych postojów żeby naładować baterie do 50%.
    Przyszlość to silnik wodorowy , w horyzoncie 20-30 lat . Kończy się wodór ? Tankujesz jak benzynę i jedziesz dalej. A z wydechu wydobywa się czystą wodą

    • 18 2

    • kolejny Fizyk (2)

      Stacje ponad 100kW to już standard przy nowych lokalizacjach. Powstają już takie ponad 200. Duże auto ma od 80 do 100kWh baterię. Ładujesz zawsze nie od zera i nigdy do 100%. nawet jeśli ładujesz 80kWh to jak ci wychodzi 50%? Powiedz jak to liczysz, bo ja nie daję rady ;P

      • 1 3

      • 60km od Gdańska na A1 masz po obu stronach stacje 350kW - Ionity.

        • 0 0

      • Czepiasz się liczb a nie odniosłeś się do meritum

        • 5 0

    • Zawsze możesz jechać z drugim kierowcą i się zmieniać, nie ma to jak jeździć jeździć jeździć :-)

      • 0 0

  • Fajne że coraz więcej zielonych samochodów (3)

    ekologiczne, ciche, szybkie

    dobrze że cały świat zmierza w tym kierunku

    • 0 31

    • są ekologiczne tak samo jak kilkuletni diesel (1)

      • 3 0

      • Pod warunkiem, że oba stoją w garażu.

        • 0 0

    • ekologiczne, ciche i szybkie to są rowery na TurDePologne a to jest tylko modne i promowane przez lobbystów

      • 13 0

  • To jest smieszne (22)

    Jak ktos mysli ze jest eco bo kupuje elektryczne auto to niech najpierw sprawdzi jak ekologiczne jest produkowanie baterii z surowców wydobywanych niewolniczą pracą w Afryce, gdzie hałdy odpadów są składowane obok osiedli mieszkalnych przez które dzieci dostają raka. A już najśmieszniejsze jest to, że ładując w Polsce takie auto ładujecie je węglem bo tylko z tego produkujemy energię. Jeżeli mielibyśmy same elektrownie wiatrowe, wodne albo przynajmniej atomowe to miałoby to jakikolwiek sens.

    • 95 13

    • Zawsze tak jest ze dzban musi pochwalic sie głupota a potem tacy jak on mu plusują (2)

      Dzbanku mam gdzies to czy są eko czy nie wazne ze nie truja spalinami w miescie mnie i mojej rodziny

      • 1 9

      • Ale jak trują afrykanskie rodziny to juz dobrze :) (1)

        Typowy polaken

        • 3 1

        • Ratuj afrykańskie dzieci - zacznij od wyrzucenia telefonu, bo w nim też taka bateria siedzi

          • 0 0

    • Śmieszne jest to (6)

      Że mówią że potrzeba ok 200 tysięcy kilometrów by wyszedł elektryk na zero tj zrównał się z dieslem pod względem trucia.
      Problem jest taki że teraz oficjalnie już zalecają wymianę baterii po 10 latach a więc mniej więcej właśnie 200000 km.
      Z taką podażą pewnie będzie realnie już 100000 km bo to nie takie dobre jakościowo baterie jak pierwsze elektryki
      Nie ma wpływu na to dojrzała technologia tylko cięcia kosztów i problemu podażowe.
      Narzekacie na naprawę diesla za 10k PLN to zapłacicie za Aku 80k PLN albo zasięg 0 bo sterownik pewnie wyłączy Aku, oczywiście "dla waszego bezpieczeństwa"

      • 5 2

      • Śmieszne (3)

        A mnie śmieszy, jak ludzie nie mający zielonego pojęcia o samochodach elektrycznych psioczą na zasięg, degradację, płonące auta itd. Wszystko to dlatego, że boją się nieznanego ;P Zmiana rodzi niepokój, tym bardziej jak się do niej zmusza. Każdy z Was może dziś iść do salonu przejechać się elektrykiem, a 95% z Was to auto zauroczy. Zrozumiecie też, że do miasta Wam to w zupełności wystarczy. Zastanówcie się ile razy w roku jedziecie autem dalej jak do Torunia, czy Olsztyna.... Tyle razy stracicie godzinę na tankowanie, ale nie będziecie tracić 5 min co 5 dni na tankowanie ;) A ile czasu zaoszczędzicie nie jeżdżąc na serwis. A jeśli jedziecie naprawdę daleko to albo stracicie więcej czasu, albo wypożyczycie spalinówkę jeśli czas ma duże znaczenie.

        • 3 5

        • Jezdzilem Tesla 3 przez tydzien (2)

          Jedyne co pamietam to niesamowity huk który towarzyszył mi szczegolnie podczas wpadania w dziury. Wszystko słychać 100 krotnie głośniej bo nie zagłusza nam tego silnik, skrzynia i wydech. Wszystkie pokladowe bajery szybko mi sie znudzily niestety.

          • 1 0

          • (1)

            Elektryka nie mam I jakos mnie nie kreca. Co jednak mnie zaintrygowalo. Obok miejsca gdzie pracuje jest ladowarka. I serio kiedy ja wychodze z pracy to juz tam stoi pan ladujacy tesle. Doszlam ze ma dwie. Jednego dnia laduje jedna. Drugiego druga. I tak na zmiany. Auto moze fajne I ladne choc nie na moje potrzeby. Jednak ten chlop jest tak przeokrutbie coraz bardziej tym znudzony ze az mi go zal. A to widac ze Pyla w cokolwiek na tefonie. A to stoi przy tym aucie gapiac sie przed siebie. A to drzemie w Nim. Zwariowalabym "tankujac" kilka razy w tygodniu.

            • 1 0

            • Cóż, dziwnie to robi, ale w każdej dziedzinie znajdziesz dziwaków :-)

              • 0 0

      • (1)

        Lepsza zmiana akumulatora niż dzień w dzień spaliny wdychane

        • 0 3

        • Wiecej wdychasz z elektrowni węglowych ktorymi zasilasz swoj eko samochod

          • 0 1

    • Warto (2)

      też zwrócić uwagę na problem składowania zużytych baterii oraz na problem ugaszenia takiego auta jeśli dojdzie do zapłonu.

      • 18 1

      • Ja dodatkowo polecam sprawdzić ile średnio lat trzymają 'chińskie' akumulatory :D (1)

        Nie mówię, o "produkowanych w chinach" tylko chińskich - to co innego, bo know-how i technologie się różnią ;]
        Topowe czołowe marki też produkują w Chinach czy na Tajwanie - ale jakość różni się kosmicznie.

        • 1 1

        • bzdury, obecnie to Chińczycy posiadają topowe technologie

          twoja opinia natomiast opiera się o najtańsze ogniwa stosowane w bateriach AA produkowanych do tanich polskich marketów. To nie to samo.

          • 0 0

    • Ja ładuję swojego elektryka z paneli fotowoltaicznych. (3)

      • 3 2

      • (2)

        ile dni trwa ładowanie? xD

        • 4 0

        • Fizyka (1)

          Dam Ci dane, może dasz radę. Bateria 80kWh (ładowana zwykle od 20% bo nigdy na oparach nie jeździsz). W domu zwykle jest ładowarka 7,4kW, czasem 11kW. Jak policzysz daj znać ile DNI :)

          • 0 3

          • 16 godzin i 23 minuty

            • 1 0

    • Ruski propaliwowy trol na zamówienie Putina pisze aby Putin dalej sprzedawał ropę i miał na bomby

      • 0 1

    • Wszystko lepsze niż wdychanie waszych spalin prosto w płuca w mieście

      • 1 2

    • (1)

      bo ropy w Afryce nie ma....

      • 0 0

      • jest i to sporo

        • 0 0

    • tympe glamury łykajo to jak pelikany

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane