• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna motoryzacyjna premiera. Tym razem elektrycznego BMW iX

mJ
30 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.

W czwartkowy wieczór w salonie BMW Zdunek w Gdyni zaprezentowano zupełnie nowego przedstawiciela bawarskiego producenta - w pełni elektrycznego SUV-a. To model iX, czyli luksusowy i przestronny "elektryk" o dość dyskusyjnej stylistyce.



Trzeba przyznać, że końcówka października rozpieściła miłośników motoryzacji z Trójmiasta, bo obfitowała w kilka niezwykle ciekawych premier samochodów. Po elektrycznym Mercedesie EQS i zmodyfikowanej odsłonie Porsche Macan przyszła pora na BMW iX.

Wydarzenie, na które zaprosił dealer BMW Zdunek, odbyło się w gdyńskim salonie przy ul. Druskiennickiej 1AMapka. W zamkniętym pokazie uczestniczyło kilkadziesiąt osób, a gościem specjalnym imprezy był dyrektor generalny BMW Group Polska - Christian Haririan. Na tak ważnym wydarzeniu nie mogło zabraknąć oczywiście właściciela Grupy Zdunek - Tadeusza Zdunka.

  • Gość specjalny - dyrektor generalny BMW Group Polska Christian Haririan.
  • Tadeusz Zdunek - właściciel Grupy Zdunek.
Punktem kulminacyjnym czwartkowego wieczoru było oczywiście odsłonięcie i prezentacja głównego bohatera - elektrycznego BMW, nie brakowało jednak dodatkowych... nowoczesnych atrakcji. Popis swoich umiejętności na elektrycznych skrzypcach dała Agnieszka Flis (Agnes Violin), natomiast o podniebienia gości zadbała firma thefood.pl, która specjalizuje się w kuchni molekularnej.

  • Próbkę swoich umiejętności dała skrzypaczka Agnieszka Flis.
  • Prezentacja elektrycznego BMW iX.
BMW iX swoją wielkością zbliżony jest do modelu X5. Mierzy 4953 mm długości, 1967 mm szerokości i 1695 mm wysokości. Rozstaw osi tego ważącego blisko 2,5 tony auta wynosi 3000 mm.

Flagowy "elektryk" BMW oferowany jest w dwóch wersjach: xDrive40 i xDrive50. Oba warianty różnią się mocami silników, zasięgiem i oczywiście ceną. Bazowy model oferuje moc 326 KM i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" trwa 6,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Oczywiście w obu wersjach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.

Według producenta iX xDrive40 na pełnej baterii jest w stanie przejechać do 425 km (pojemność baterii wynosi 71 kWh). Przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW "zatankowanie" do pełna potrwa 7,5 h, natomiast korzystając z szybkiej ładowarki CCS - w zaledwie 35 minut.

Cennik xDrive40 otwiera kwota 357 900 zł.

Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
Z kolei topowy wariant xDrive50 dysponuje silnikiem generującym moc 523 KM, a także 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s (prędkość maksymalna również wynosi 200 km/h).

Mocniejszy wariant został wyposażony w większą baterię o pojemności 105,2 kWh. Dzięki tak dużej pojemności auto na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 630 km. Ładowarka ze złączem typu CCS jest w stanie naładować baterię od 0 do 80 proc. w niespełna 40 minut. Korzystając ze złącza typu 2 (moc 11 kW), uzupełnienie baterii zajmie 11 godzin.

Cennik xDrive50 startuje od kwoty 455 700 zł.

Czytaj także:

Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach



Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
Co ciekawe, podobnie jak w przypadku pierwszego samochodu elektrycznego w gamie BMW, czyli modelu i3, także w iX położono mocny nacisk na wykorzystanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i tych pochodzących z recyklingu. Co również przełożyło się na obniżenie i tak już dużej masy pojazdu.

Przy budowie i kompozycji kabiny wykorzystano m.in. wtórne aluminium, tworzywa sztuczne z recyklingu, drewno z certyfikatem FSC, skórę garbowaną ekstraktem z liści oliwnych czy wykładzinę podłogową i dywaniki z odzyskanych... sieci rybackich.

Czytaj także:

Widowiskowa premiera Porsche Macana



Potężny SUV ma dyskusyjną urodę podkreśloną gigantycznym grillem i spłaszczonymi laserowymi reflektorami. Patrząc na to auto z tyłu, uwagę zwraca dość atletyczna budowa z muskularnymi nadkolami.

To również kolejny model na rynku, który ma wysuwane klamki. Natomiast ciekawostką jest.. znaczek BMW na masce, który jest tak naprawdę klapką do wlewu na płyn do spryskiwaczy. I to w zasadzie jedyny element komory silnika, do której dostęp ma kierowca.

Więcej szczegółów na temat tego modelu przekażemy po pierwszych jazdach testowych.

Czytaj także:

Elektryczny luksus. Mercedes EQS zadebiutował w Trójmieście



Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
mJ

Miejsca

Opinie (165) ponad 10 zablokowanych

  • Kto to naprawi (11)

    Kto to będzie naprawiał?
    Nie ma elektromechaników
    Mechaników
    Lakierników blac..
    Samochodówka kształci ludzi bez dobrych praktyk dziś uczeń wychodzi ze szkoły bez wiedzy!
    Dealerzy nie kształcą latorośli motoryzacyjnej chcą mieć najemników w swoich firmach na samozatrudnieniu.
    Już dziś nie mogą zebrać ekipy do Jaguara...za parę lat będą to ustawiać na pancie

    • 25 6

    • Ale za paręnaście lat nowokształcony mechanik, elektryk czy blacharz nie będzie potrzebny (8)

      Już teraz we współczesnych samochodach nie potrzeba mechanika, tylko wymieniacza. Części są nienaprawialne, moduły elektroniczne to monolit. Blacharsko nie ma co robić, bo większość elementów już jest aluminiowych, z tworzyw lub z karbonu. Naprawa konstrukcji będzie polegała wyłącznie na wymianie poszczególnych elementów. Zapewne nawet lakierowanie będzie zbędne, bo elementy będą już pomalowane, lub będą oklejane. Elektrycznie tym bardziej nikt nie będzie chciał i mógł grzebać przy instalacjach 480V i ryzykować pożaru. Reszta instalacji to światłowody i też tam nie ma co naprawiać.
      Stare auta kiedyś się skończą a z nimi umrze rzemiosło.

      • 11 4

      • będzie potrzebny

        to wyniknie z potrzeb ekonomicznych. Życzyłbym, natomiast, żeby potrzebny nie był, bo to by wynikło z wysokiego rozwoju cywilizacyjnego. Za stary jestem by w to wierzyć.

        • 1 0

      • Nie malowane tylko lakierowane (3)

        Ciekawe jak sobie wyobrażasz wymiane tylnego błotnika poszycia dachu progu podłużnicy ?
        To zapewne wykona cukienik który potrafi zgrzewać spawać nitować kleić lakierować?
        Chyba za dużo się smartów naoglądałeś

        • 3 3

        • A ty wiesz co to jest przecinek? Szkołę jakąś, oprócz tej lakierniczej to kończyłeś? (2)

          • 5 2

          • Niw istnieje coś jak szkoła lakiernicza .. (1)

            Formalnie jesteś mechanikiem .

            • 2 0

            • To tak jak kardiolog, ortopeda czy psychiatra

              Też formalnie jest lekarzem, ale każdy mówi, że idzie do kardiologa, a nie do lekarza.
              Masz do polakierowania błotnik, to mówisz, że idziesz do mechanika?
              A poza tym nie o tym mowa. Mowa o tym, że przedmówcy rozpuszczalnik wyżera szare komórki

              • 1 1

      • Idąc twoim tokiem rozumowania, ludzie za parenascie lat w ogóle nie będą potrzebni ;) (1)

        • 6 3

        • Bardzo słaba dedukcja. Bardzo. To na pewno nie mój tok rozumowania, tylko twój.

          • 3 0

      • Niestety to gorzka prawda

        • 7 3

    • Nikt

      Bo już nikt nie chce pracować przy samochodach. Powstają jakieś molochy gdzie traktuje się ludzie jak maszyny a płace tragiczne. Do naprawy potrzeba ludzi z IT Tylko im trzeba zapłacić. Dzisiaj jak ci się popsuje nowy wózek to naprawa w serwisie tragedia. Jak ktoś ma pojęcie o samochodach to dobrze wie że potrzebny jest dobry fachowiec. Nawet wymienić elementy to trzeba potrafić bo części drogie. Komputer diagnostyczny to tylko narzędzie bez sprawnego fachowca nic nie jest wart

      • 5 1

    • Jak sie zepsuje

      Wymienisz na nowy jak tv czy pralkę

      • 4 0

  • wymienne baterie (3)

    dopóki nie opracują wymiennych baterii, nie kupię elektryka

    • 25 1

    • Wymiana? (1)

      A po co je wymieniać? Masz jakieś złe doświadczenia, czy poczytałeś "fachowców"?

      • 0 4

      • Chodzi o to, żeby nie ładować a wymieniać cały set.

        • 1 0

    • Przecież one są wymienne.

      • 0 2

  • Jak kazdy produkt znajdzie kupców (2)

    Ja chciałbym 1,6 do 2.0 benzynka, nówka bez turbinek. Ale czy takie są?

    • 1 1

    • honda civic z 2006 z vteciem. reszta juz jest z katem, dpefem i wszystkimi innymi scierwami ktore jak sie zepsuja to kpsztuja 800zl za czujnik temperatury spalin bez ktorego dpf sie nie wypala i przez to zapycha. - wyciecie dpfa 600zl. Taki wasz obraz klimaciarze.

      • 1 0

    • Jakaś maździna się znajdzie.

      • 0 1

  • Grill troche za mały

    • 5 0

  • Boże jak to wygląda... (4)

    Lampy prawie jak z Citroena
    Wolę pozbierać kasy i kupić sobie Lancera Evo i cieszyć się z jazdy

    • 44 13

    • Jak za euro szmelc

      Cena super

      • 1 1

    • Lampy są spoko

      Tyle ze jedna kosztuje prawie 40 tys.....w zależności od opcji. Obrzydliwy jest ten grill z nadrukiem pseudo ramek, żeber w środku.....

      • 5 1

    • wyjechał z zamkniętą furtką

      to jakiś ukłon w stronę rolników, brona na aucie traktor

      • 2 0

    • Zuch

      • 3 1

  • A maski?

    Widzę, ze tam Covida nie bylo. Oczywiście maski i dystans tylko dla głupich i naiwnych ludzi.

    • 3 0

  • a ile przejedzie km jadąc 140km/h ? (1)

    a ile przy -12 stopniach ?

    • 5 0

    • Przy tej kombinacji pewnie 40% tego co w wltp

      • 2 0

  • Samochód okropny, ale kim na Jowisza są ci ludzie...

    Chyba stoją w kolejce na zapisy...a może...

    • 2 1

  • Kiedys uwielbialam i jezdzilem tylko ta marka- bo byla to marka kultowa

    od kilku lat BMW się rozdrobniło , zpauperyzowalao, oferuja kilkanascie modeli od sasa do lasa i jakość bardzo siadła. Teraz przesiadlem sie na toyote 4 runner. niezawodny

    • 7 0

  • (4)

    a ja mam Cadillaca z silnikiem 3,6 V6 i mam d*pie europejską partię zielonych :D

    • 6 2

    • Tak jedxiesz po zielonych, a jednak silnik downsizingowy kupiłeś. (2)

      • 2 1

      • (1)

        to klasyczna wolnossąca v6 o pojemności 3,6 litra 304 KM :)

        downsizingowy silnik?

        • 1 2

        • Normalny silnik w amerykańskich samochodach zaczyna się o 4 litrów...

          5.7, 6.2, 6.4 to nie jest downsizing.

          Poza tym -. żartuję sobie trochę.

          • 3 1

    • Good choice

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane