- 1 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (201 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (244 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (265 opinii)
Kolejna motoryzacyjna premiera. Tym razem elektrycznego BMW iX
W czwartkowy wieczór w salonie BMW Zdunek w Gdyni zaprezentowano zupełnie nowego przedstawiciela bawarskiego producenta - w pełni elektrycznego SUV-a. To model iX, czyli luksusowy i przestronny "elektryk" o dość dyskusyjnej stylistyce.
Trzeba przyznać, że końcówka października rozpieściła miłośników motoryzacji z Trójmiasta, bo obfitowała w kilka niezwykle ciekawych premier samochodów. Po elektrycznym Mercedesie EQS i zmodyfikowanej odsłonie Porsche Macan przyszła pora na BMW iX.
Wydarzenie, na które zaprosił dealer BMW Zdunek, odbyło się w gdyńskim salonie przy ul. Druskiennickiej 1A. W zamkniętym pokazie uczestniczyło kilkadziesiąt osób, a gościem specjalnym imprezy był dyrektor generalny BMW Group Polska - Christian Haririan. Na tak ważnym wydarzeniu nie mogło zabraknąć oczywiście właściciela Grupy Zdunek - Tadeusza Zdunka.
Punktem kulminacyjnym czwartkowego wieczoru było oczywiście odsłonięcie i prezentacja głównego bohatera - elektrycznego BMW, nie brakowało jednak dodatkowych... nowoczesnych atrakcji. Popis swoich umiejętności na elektrycznych skrzypcach dała Agnieszka Flis (Agnes Violin), natomiast o podniebienia gości zadbała firma thefood.pl, która specjalizuje się w kuchni molekularnej.
BMW iX swoją wielkością zbliżony jest do modelu X5. Mierzy 4953 mm długości, 1967 mm szerokości i 1695 mm wysokości. Rozstaw osi tego ważącego blisko 2,5 tony auta wynosi 3000 mm.
Flagowy "elektryk" BMW oferowany jest w dwóch wersjach: xDrive40 i xDrive50. Oba warianty różnią się mocami silników, zasięgiem i oczywiście ceną. Bazowy model oferuje moc 326 KM i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" trwa 6,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Oczywiście w obu wersjach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.
Według producenta iX xDrive40 na pełnej baterii jest w stanie przejechać do 425 km (pojemność baterii wynosi 71 kWh). Przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW "zatankowanie" do pełna potrwa 7,5 h, natomiast korzystając z szybkiej ładowarki CCS - w zaledwie 35 minut.
Cennik xDrive40 otwiera kwota 357 900 zł.
Z kolei topowy wariant xDrive50 dysponuje silnikiem generującym moc 523 KM, a także 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s (prędkość maksymalna również wynosi 200 km/h).
Mocniejszy wariant został wyposażony w większą baterię o pojemności 105,2 kWh. Dzięki tak dużej pojemności auto na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 630 km. Ładowarka ze złączem typu CCS jest w stanie naładować baterię od 0 do 80 proc. w niespełna 40 minut. Korzystając ze złącza typu 2 (moc 11 kW), uzupełnienie baterii zajmie 11 godzin.
Cennik xDrive50 startuje od kwoty 455 700 zł.
Czytaj także:
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Co ciekawe, podobnie jak w przypadku pierwszego samochodu elektrycznego w gamie BMW, czyli modelu i3, także w iX położono mocny nacisk na wykorzystanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i tych pochodzących z recyklingu. Co również przełożyło się na obniżenie i tak już dużej masy pojazdu.
Przy budowie i kompozycji kabiny wykorzystano m.in. wtórne aluminium, tworzywa sztuczne z recyklingu, drewno z certyfikatem FSC, skórę garbowaną ekstraktem z liści oliwnych czy wykładzinę podłogową i dywaniki z odzyskanych... sieci rybackich.
Czytaj także:
Widowiskowa premiera Porsche Macana
Potężny SUV ma dyskusyjną urodę podkreśloną gigantycznym grillem i spłaszczonymi laserowymi reflektorami. Patrząc na to auto z tyłu, uwagę zwraca dość atletyczna budowa z muskularnymi nadkolami.
To również kolejny model na rynku, który ma wysuwane klamki. Natomiast ciekawostką jest.. znaczek BMW na masce, który jest tak naprawdę klapką do wlewu na płyn do spryskiwaczy. I to w zasadzie jedyny element komory silnika, do której dostęp ma kierowca.
Więcej szczegółów na temat tego modelu przekażemy po pierwszych jazdach testowych.
Czytaj także:
Elektryczny luksus. Mercedes EQS zadebiutował w Trójmieście
Miejsca
Zobacz także
Opinie (165) ponad 10 zablokowanych
-
2021-10-31 02:17
Alkohol na premierze samochodu
No gryzie się takie połączenie
- 7 0
-
2021-10-31 00:20
Od 455 000 zł......
Sorry panowie i panie, ale za nieco ponad 370 000 kupiłem BMW X5 xDrive40d a cena zaczynała się od 280 000....tak wiem..ix to.elektryk....ale te ceny to jakiś absurd. Niewiele dokładając można kupić nowe Porsche Cayenne z dobrym wyposażeniem a podstawa to ok 380 000... jak ktoś wydaje takie sumy to raczej w poważaniu ma ekologię i zużycie paliwa. Tym bardziej ze są to auta na firmy i wszystko jest w koszta wrzucane i zazwyczaj jest to drugie albo trzecie auto...
- 7 0
-
2021-10-30 11:54
Wygląda jakby niemiecki projektant wyciosał (1)
przód siekierą w klocu, a potem przykleił 2 wielkie wycieraczki do butów.
- 20 1
-
2021-10-30 23:01
To jest przykład wrodzonej niemieckiej finezji.
- 2 1
-
2021-10-30 12:08
lepiej za taki hajs kupić m2 (1)
- 14 0
-
2021-10-30 23:00
A jeszcze lepiej M3 albo M5...
Oczywiście BMW M3 i M5
- 2 1
-
2021-10-30 13:41
BMW - samochód dresiaży. (1)
- 6 2
-
2021-10-30 22:58
Dresiaż - słowo pochodzące z francuskiego ( od dressage)
- 0 1
-
2021-10-30 08:18
(5)
Bezsensowny samochód. Do miasta za duży, a w trasę się nie nadaje.
- 62 2
-
2021-10-30 08:56
Bo to pojazd (4)
Dla ludzi którzy muszą coś ciągle w życiu udowadniać podnosić własne ego gonić za króliczkiem.
Kto to będzie naprawiał?- 16 1
-
2021-10-30 14:44
BMW zepsulo się po 2006 roku... Niestety kto ma ten wie... (1)
- 3 1
-
2021-10-30 22:57
Prawda.
Moje E36 316i z 1992 też zepsuło się w 2007.
A tak na poważnie - chyba wszystkie niemieckie marki premium się zapsuły w tym czasie: lub trochę wcześniej.
Czy to dlatego, że MB po wtopie z Chryslerem wypuścił beznadziejnie kłopotliwą W220 i inne marki mogły obniżyć poziom nie musząc konkurować z MB?- 2 0
-
2021-10-30 14:43
Lampy.. 27000 zlociszczy...
- 2 0
-
2021-10-30 09:37
O, i ta opinia mi się podoba.
- 8 1
-
2021-10-30 20:24
Ale pasztet
Multipla była ładna przy tym pasztecie.
- 4 0
-
2021-10-30 20:01
Taki samochodowy Suarez ;))
Wszyscy będą zjeżdżać z drogi, żeby nie ugryzł...
- 0 1
-
2021-10-30 19:15
(1)
Ja trzymam zadbane w najlepszym niebieskim kolorze 3 drzwiowe Audi A3 1.6MPI 2009r. Wewnątrz jak nowy, zero turbin, kompresorów- najprostszy i bezawaryjny silnik w historii.
- 1 0
-
2021-10-30 19:51
Wow
- 1 0
-
2021-10-30 19:48
Świński ryj, padłem ze śmiechu :))))
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.