- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (91 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (84 opinie)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (169 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Kolejna motoryzacyjna premiera. Tym razem elektrycznego BMW iX
W czwartkowy wieczór w salonie BMW Zdunek w Gdyni zaprezentowano zupełnie nowego przedstawiciela bawarskiego producenta - w pełni elektrycznego SUV-a. To model iX, czyli luksusowy i przestronny "elektryk" o dość dyskusyjnej stylistyce.
Trzeba przyznać, że końcówka października rozpieściła miłośników motoryzacji z Trójmiasta, bo obfitowała w kilka niezwykle ciekawych premier samochodów. Po elektrycznym Mercedesie EQS i zmodyfikowanej odsłonie Porsche Macan przyszła pora na BMW iX.
Wydarzenie, na które zaprosił dealer BMW Zdunek, odbyło się w gdyńskim salonie przy ul. Druskiennickiej 1A. W zamkniętym pokazie uczestniczyło kilkadziesiąt osób, a gościem specjalnym imprezy był dyrektor generalny BMW Group Polska - Christian Haririan. Na tak ważnym wydarzeniu nie mogło zabraknąć oczywiście właściciela Grupy Zdunek - Tadeusza Zdunka.
Punktem kulminacyjnym czwartkowego wieczoru było oczywiście odsłonięcie i prezentacja głównego bohatera - elektrycznego BMW, nie brakowało jednak dodatkowych... nowoczesnych atrakcji. Popis swoich umiejętności na elektrycznych skrzypcach dała Agnieszka Flis (Agnes Violin), natomiast o podniebienia gości zadbała firma thefood.pl, która specjalizuje się w kuchni molekularnej.
BMW iX swoją wielkością zbliżony jest do modelu X5. Mierzy 4953 mm długości, 1967 mm szerokości i 1695 mm wysokości. Rozstaw osi tego ważącego blisko 2,5 tony auta wynosi 3000 mm.
Flagowy "elektryk" BMW oferowany jest w dwóch wersjach: xDrive40 i xDrive50. Oba warianty różnią się mocami silników, zasięgiem i oczywiście ceną. Bazowy model oferuje moc 326 KM i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" trwa 6,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Oczywiście w obu wersjach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.
Według producenta iX xDrive40 na pełnej baterii jest w stanie przejechać do 425 km (pojemność baterii wynosi 71 kWh). Przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW "zatankowanie" do pełna potrwa 7,5 h, natomiast korzystając z szybkiej ładowarki CCS - w zaledwie 35 minut.
Cennik xDrive40 otwiera kwota 357 900 zł.
Z kolei topowy wariant xDrive50 dysponuje silnikiem generującym moc 523 KM, a także 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s (prędkość maksymalna również wynosi 200 km/h).
Mocniejszy wariant został wyposażony w większą baterię o pojemności 105,2 kWh. Dzięki tak dużej pojemności auto na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 630 km. Ładowarka ze złączem typu CCS jest w stanie naładować baterię od 0 do 80 proc. w niespełna 40 minut. Korzystając ze złącza typu 2 (moc 11 kW), uzupełnienie baterii zajmie 11 godzin.
Cennik xDrive50 startuje od kwoty 455 700 zł.
Czytaj także:
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Co ciekawe, podobnie jak w przypadku pierwszego samochodu elektrycznego w gamie BMW, czyli modelu i3, także w iX położono mocny nacisk na wykorzystanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i tych pochodzących z recyklingu. Co również przełożyło się na obniżenie i tak już dużej masy pojazdu.
Przy budowie i kompozycji kabiny wykorzystano m.in. wtórne aluminium, tworzywa sztuczne z recyklingu, drewno z certyfikatem FSC, skórę garbowaną ekstraktem z liści oliwnych czy wykładzinę podłogową i dywaniki z odzyskanych... sieci rybackich.
Czytaj także:
Widowiskowa premiera Porsche Macana
Potężny SUV ma dyskusyjną urodę podkreśloną gigantycznym grillem i spłaszczonymi laserowymi reflektorami. Patrząc na to auto z tyłu, uwagę zwraca dość atletyczna budowa z muskularnymi nadkolami.
To również kolejny model na rynku, który ma wysuwane klamki. Natomiast ciekawostką jest.. znaczek BMW na masce, który jest tak naprawdę klapką do wlewu na płyn do spryskiwaczy. I to w zasadzie jedyny element komory silnika, do której dostęp ma kierowca.
Więcej szczegółów na temat tego modelu przekażemy po pierwszych jazdach testowych.
Czytaj także:
Elektryczny luksus. Mercedes EQS zadebiutował w Trójmieście
Miejsca
Zobacz także
Opinie (165) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-01 14:30
jak będzie (1)
ładowanie do 100% w 5-15min i zasięg realny około 700-800km na jednym ładowaniu to przemyślę sprawę
- 3 0
-
2021-11-10 17:08
To Ty myśl a my sobie w tym czasie pojeździmy tanio, cicho i przyjemnie :-)
- 0 0
-
2021-11-01 08:12
Parodia (1)
Te elektryki to parodia samochodów. I gdzie tu ekologia? Baterie trzeba wyprodukować, ładować prądem z węgla i utylizować. Do tego lit i kadm do produkcji baterii wydobywają dzieci w Chile i Demokratycznej Republice Kongo.
- 2 0
-
2021-11-10 17:08
Kto Ci każe ładować prądem z węgla? Na stacjach masz prąd ze słońca, wody i wiatru.
Dla pocieszenia lit i kadm do Twojego laptopa i smartfona też dzieci wydobyły - więc kup sobie na święta nowy, a co tam :-)
- 0 0
-
2021-10-30 13:01
Raczej nie wybrałbym tego auta (1)
Jak widać prostota i minimalizm to symbol nowoczesności. Jak dla mnie wnętrze zbyt nudne. Czułbym się w nim jak na sali operacyjnej, czyli wszystko sterylne i nieprzytulne, a kierownica jak w bolidzie. Cały samochód napakowany kablami i elektryką, co będzie bardzo kosztowne i problematyczne jak jeden kabel się zużyje. Najbardziej bawi mnie umiejscowienie przedniej tablicy rejestracyjnej chyba projektanci o niej zapomnieli.
Co jak co ale wszystko zaczyna być uzależnione od prądu. Załóżmy, że za 15 lat będzie 40% samochodów elektrycznych jeździło po Trójmieście. Co wtedy jak w trzech dzielnicach padnie prąd? Czas ładowania jest dość długi, a na noc raczej większość będzie ładowała samochody.- 5 0
-
2021-11-10 17:02
A co będzie jak we wszystkich dzielnicach przyjdzie mróz i połowa rzęchów nie odpali?
- 0 0
-
2021-10-30 12:45
Ten zasięg to oczywiście w lecie przy 50km/h? A jak przyjdą mrozy to przejedziesz 200km i 2 godziny postoju na ładowanie? (1)
Oczywiście jeżeli przy jednej z 5 dostępnych w Gdańsku ładowarek nie parkuje akurat Janusz z Kartuz 30-letnim passatem w TDI. Z elektrykiem jeszcze poczekam.
- 8 0
-
2021-11-10 17:00
Jak umiesz czytać to 35 minut nie 2 godziny.
A szybkich ładowarek masz już w Gdańsku trochę więcej niż 5.
- 0 0
-
2021-10-30 12:14
Znawcy tematu (3)
Najlepsze jest to ze wypowiadają się Tu ludzie krytycznie o elektrykami którzy nigdy metra nie przejechali elektrykiem :) To chyba cecha narodu. Świnia ekspertem o rodeo :)
- 2 16
-
2021-10-30 12:59
Napisz "znafco" ile czasu zajmuje ładowanie (2)
takiego elektryka ładowarką domową. Napisz ile kosztuje postawienie ładowarki fastcharge u siebie w ogródku, jakie pozwolenia są potrzebne albo jak łatwo stawia się to na terenie wspólnoty/spółdzielni.
- 7 1
-
2021-11-10 16:57
Ty się lepiej pochwal ile trwa ładowanie Twojego smartfona i ile kosztowała ładowarka do niego i jak z pozwoleniami?
- 0 0
-
2021-10-31 16:58
Ja ci napiszę
Ładowanie w domu 7,4 kW. Jak umiesz liczyć to dasz radę, a jak nie to ci podpowiem, że jak wieczorem podłączysz to rano masz naładowany. Nie ładujesz codziennie, bo codziennie nie jeździsz 400km, a jak jeździsz to diesel lepszy. Taką ładowarkę kupiłem za 2,5 tys.. Odnośnie ładowarek w spółdzielni to właśnie twój rząd zmienił prawo i będzie łatwo :p
- 1 1
-
2021-10-30 12:10
a kiedy premiera odpowiedniego ustawienia świateł w całym mieście? (1)
kiedy premiera łatania dziur i pozapadanych studzienek? kiedy premiera uczenia ludzi jeździć? -> lewy pas służy do wyprzedzania a nie do jazdy !
- 7 2
-
2021-11-10 16:56
Czyli jak wszyscy jadą prędkością maksymalną na danym odcinku to nawet jak są 3 pasy to powinni jechać tylko jednym (prawym)
Na skrzyżowaniach i przed nimi nie wolno wyprzedzać - czyli tylko jednym prawym pasem przez nie przejeżdżamy? Ciekawa koncepcja, stosujesz ją?
- 0 0
-
2021-10-30 12:04
(1)
elektryczne BMW - to musi być porażka - ciekawe ile to jeździ na tym akumulatorze i ile kosztuje jego utylizacja - a dzbany walczą o zieloną energie - głupota i naiwność nie zna granic :)
- 7 0
-
2021-11-10 16:52
Utylizacja jest już chyba w cenie, a resztę masz w artykule, te literki i cyferki między obrazkami.
- 0 0
-
2021-10-30 11:07
Ekologiczne auto (1)
Za darmowy prąd pod urzędem miasta zapłacą biedni podatnicy z 3 tys na rękę by panisko udawało ochronę klimatu i szpanowalo przed blondynkami
- 23 1
-
2021-11-10 16:51
Pod Urzędem Miasta nie ma już darmowego prądu. Od lipca chyba.
- 0 1
-
2021-10-30 10:37
Producenci poszaleli na produkcje elektryków. (1)
Nawet mustang zgłupiał.... szkoda tylko że nikt nie mówi z czego produkuje się prąd w 90% przypadków:) Ale wszyscy chcą być zieloni tylko z nazwy. Emisyjność się nie zmienia tylko nazwa w przypadku samochodów elektrycznych. Zmienimy proporcję że prąd będzie produkowany w 90% w nieszkodliwy sposób to pogadamy o zielonej motoryzacji:)
- 23 0
-
2021-11-10 16:50
To ja popatrzę jak mi się te proporcje zmieniają na desce rozdzielczej, a Ty w tym czasie smrodź dalej eko benzyną.
- 0 0
-
2021-10-30 10:06
a utylizacja tego grata to zakopywanie ogniw w lesie (2)
- 28 3
-
2021-10-30 11:00
Do oceanu :( (1)
Razem z plastikiem :(
Takie to eko- 12 0
-
2021-11-10 16:48
No a niby jak inaczej pozbyć się dziś niechcianego już samochodu? :-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.