• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna motoryzacyjna premiera. Tym razem elektrycznego BMW iX

mJ
30 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.

W czwartkowy wieczór w salonie BMW Zdunek w Gdyni zaprezentowano zupełnie nowego przedstawiciela bawarskiego producenta - w pełni elektrycznego SUV-a. To model iX, czyli luksusowy i przestronny "elektryk" o dość dyskusyjnej stylistyce.



Trzeba przyznać, że końcówka października rozpieściła miłośników motoryzacji z Trójmiasta, bo obfitowała w kilka niezwykle ciekawych premier samochodów. Po elektrycznym Mercedesie EQS i zmodyfikowanej odsłonie Porsche Macan przyszła pora na BMW iX.

Wydarzenie, na które zaprosił dealer BMW Zdunek, odbyło się w gdyńskim salonie przy ul. Druskiennickiej 1AMapka. W zamkniętym pokazie uczestniczyło kilkadziesiąt osób, a gościem specjalnym imprezy był dyrektor generalny BMW Group Polska - Christian Haririan. Na tak ważnym wydarzeniu nie mogło zabraknąć oczywiście właściciela Grupy Zdunek - Tadeusza Zdunka.

  • Gość specjalny - dyrektor generalny BMW Group Polska Christian Haririan.
  • Tadeusz Zdunek - właściciel Grupy Zdunek.
Punktem kulminacyjnym czwartkowego wieczoru było oczywiście odsłonięcie i prezentacja głównego bohatera - elektrycznego BMW, nie brakowało jednak dodatkowych... nowoczesnych atrakcji. Popis swoich umiejętności na elektrycznych skrzypcach dała Agnieszka Flis (Agnes Violin), natomiast o podniebienia gości zadbała firma thefood.pl, która specjalizuje się w kuchni molekularnej.

  • Próbkę swoich umiejętności dała skrzypaczka Agnieszka Flis.
  • Prezentacja elektrycznego BMW iX.
BMW iX swoją wielkością zbliżony jest do modelu X5. Mierzy 4953 mm długości, 1967 mm szerokości i 1695 mm wysokości. Rozstaw osi tego ważącego blisko 2,5 tony auta wynosi 3000 mm.

Flagowy "elektryk" BMW oferowany jest w dwóch wersjach: xDrive40 i xDrive50. Oba warianty różnią się mocami silników, zasięgiem i oczywiście ceną. Bazowy model oferuje moc 326 KM i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" trwa 6,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Oczywiście w obu wersjach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.

Według producenta iX xDrive40 na pełnej baterii jest w stanie przejechać do 425 km (pojemność baterii wynosi 71 kWh). Przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW "zatankowanie" do pełna potrwa 7,5 h, natomiast korzystając z szybkiej ładowarki CCS - w zaledwie 35 minut.

Cennik xDrive40 otwiera kwota 357 900 zł.

Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
Z kolei topowy wariant xDrive50 dysponuje silnikiem generującym moc 523 KM, a także 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s (prędkość maksymalna również wynosi 200 km/h).

Mocniejszy wariant został wyposażony w większą baterię o pojemności 105,2 kWh. Dzięki tak dużej pojemności auto na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 630 km. Ładowarka ze złączem typu CCS jest w stanie naładować baterię od 0 do 80 proc. w niespełna 40 minut. Korzystając ze złącza typu 2 (moc 11 kW), uzupełnienie baterii zajmie 11 godzin.

Cennik xDrive50 startuje od kwoty 455 700 zł.

Czytaj także:

Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach



Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
Co ciekawe, podobnie jak w przypadku pierwszego samochodu elektrycznego w gamie BMW, czyli modelu i3, także w iX położono mocny nacisk na wykorzystanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i tych pochodzących z recyklingu. Co również przełożyło się na obniżenie i tak już dużej masy pojazdu.

Przy budowie i kompozycji kabiny wykorzystano m.in. wtórne aluminium, tworzywa sztuczne z recyklingu, drewno z certyfikatem FSC, skórę garbowaną ekstraktem z liści oliwnych czy wykładzinę podłogową i dywaniki z odzyskanych... sieci rybackich.

Czytaj także:

Widowiskowa premiera Porsche Macana



Potężny SUV ma dyskusyjną urodę podkreśloną gigantycznym grillem i spłaszczonymi laserowymi reflektorami. Patrząc na to auto z tyłu, uwagę zwraca dość atletyczna budowa z muskularnymi nadkolami.

To również kolejny model na rynku, który ma wysuwane klamki. Natomiast ciekawostką jest.. znaczek BMW na masce, który jest tak naprawdę klapką do wlewu na płyn do spryskiwaczy. I to w zasadzie jedyny element komory silnika, do której dostęp ma kierowca.

Więcej szczegółów na temat tego modelu przekażemy po pierwszych jazdach testowych.

Czytaj także:

Elektryczny luksus. Mercedes EQS zadebiutował w Trójmieście



Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
mJ

Miejsca

Opinie (165) ponad 10 zablokowanych

  • jak będzie (1)

    ładowanie do 100% w 5-15min i zasięg realny około 700-800km na jednym ładowaniu to przemyślę sprawę

    • 3 0

    • To Ty myśl a my sobie w tym czasie pojeździmy tanio, cicho i przyjemnie :-)

      • 0 0

  • Parodia (1)

    Te elektryki to parodia samochodów. I gdzie tu ekologia? Baterie trzeba wyprodukować, ładować prądem z węgla i utylizować. Do tego lit i kadm do produkcji baterii wydobywają dzieci w Chile i Demokratycznej Republice Kongo.

    • 2 0

    • Kto Ci każe ładować prądem z węgla? Na stacjach masz prąd ze słońca, wody i wiatru.

      Dla pocieszenia lit i kadm do Twojego laptopa i smartfona też dzieci wydobyły - więc kup sobie na święta nowy, a co tam :-)

      • 0 0

  • Raczej nie wybrałbym tego auta (1)

    Jak widać prostota i minimalizm to symbol nowoczesności. Jak dla mnie wnętrze zbyt nudne. Czułbym się w nim jak na sali operacyjnej, czyli wszystko sterylne i nieprzytulne, a kierownica jak w bolidzie. Cały samochód napakowany kablami i elektryką, co będzie bardzo kosztowne i problematyczne jak jeden kabel się zużyje. Najbardziej bawi mnie umiejscowienie przedniej tablicy rejestracyjnej chyba projektanci o niej zapomnieli.
    Co jak co ale wszystko zaczyna być uzależnione od prądu. Załóżmy, że za 15 lat będzie 40% samochodów elektrycznych jeździło po Trójmieście. Co wtedy jak w trzech dzielnicach padnie prąd? Czas ładowania jest dość długi, a na noc raczej większość będzie ładowała samochody.

    • 5 0

    • A co będzie jak we wszystkich dzielnicach przyjdzie mróz i połowa rzęchów nie odpali?

      • 0 0

  • Ten zasięg to oczywiście w lecie przy 50km/h? A jak przyjdą mrozy to przejedziesz 200km i 2 godziny postoju na ładowanie? (1)

    Oczywiście jeżeli przy jednej z 5 dostępnych w Gdańsku ładowarek nie parkuje akurat Janusz z Kartuz 30-letnim passatem w TDI. Z elektrykiem jeszcze poczekam.

    • 8 0

    • Jak umiesz czytać to 35 minut nie 2 godziny.

      A szybkich ładowarek masz już w Gdańsku trochę więcej niż 5.

      • 0 0

  • Znawcy tematu (3)

    Najlepsze jest to ze wypowiadają się Tu ludzie krytycznie o elektrykami którzy nigdy metra nie przejechali elektrykiem :) To chyba cecha narodu. Świnia ekspertem o rodeo :)

    • 2 16

    • Napisz "znafco" ile czasu zajmuje ładowanie (2)

      takiego elektryka ładowarką domową. Napisz ile kosztuje postawienie ładowarki fastcharge u siebie w ogródku, jakie pozwolenia są potrzebne albo jak łatwo stawia się to na terenie wspólnoty/spółdzielni.

      • 7 1

      • Ty się lepiej pochwal ile trwa ładowanie Twojego smartfona i ile kosztowała ładowarka do niego i jak z pozwoleniami?

        • 0 0

      • Ja ci napiszę

        Ładowanie w domu 7,4 kW. Jak umiesz liczyć to dasz radę, a jak nie to ci podpowiem, że jak wieczorem podłączysz to rano masz naładowany. Nie ładujesz codziennie, bo codziennie nie jeździsz 400km, a jak jeździsz to diesel lepszy. Taką ładowarkę kupiłem za 2,5 tys.. Odnośnie ładowarek w spółdzielni to właśnie twój rząd zmienił prawo i będzie łatwo :p

        • 1 1

  • a kiedy premiera odpowiedniego ustawienia świateł w całym mieście? (1)

    kiedy premiera łatania dziur i pozapadanych studzienek? kiedy premiera uczenia ludzi jeździć? -> lewy pas służy do wyprzedzania a nie do jazdy !

    • 7 2

    • Czyli jak wszyscy jadą prędkością maksymalną na danym odcinku to nawet jak są 3 pasy to powinni jechać tylko jednym (prawym)

      Na skrzyżowaniach i przed nimi nie wolno wyprzedzać - czyli tylko jednym prawym pasem przez nie przejeżdżamy? Ciekawa koncepcja, stosujesz ją?

      • 0 0

  • (1)

    elektryczne BMW - to musi być porażka - ciekawe ile to jeździ na tym akumulatorze i ile kosztuje jego utylizacja - a dzbany walczą o zieloną energie - głupota i naiwność nie zna granic :)

    • 7 0

    • Utylizacja jest już chyba w cenie, a resztę masz w artykule, te literki i cyferki między obrazkami.

      • 0 0

  • Ekologiczne auto (1)

    Za darmowy prąd pod urzędem miasta zapłacą biedni podatnicy z 3 tys na rękę by panisko udawało ochronę klimatu i szpanowalo przed blondynkami

    • 23 1

    • Pod Urzędem Miasta nie ma już darmowego prądu. Od lipca chyba.

      • 0 1

  • Producenci poszaleli na produkcje elektryków. (1)

    Nawet mustang zgłupiał.... szkoda tylko że nikt nie mówi z czego produkuje się prąd w 90% przypadków:) Ale wszyscy chcą być zieloni tylko z nazwy. Emisyjność się nie zmienia tylko nazwa w przypadku samochodów elektrycznych. Zmienimy proporcję że prąd będzie produkowany w 90% w nieszkodliwy sposób to pogadamy o zielonej motoryzacji:)

    • 23 0

    • To ja popatrzę jak mi się te proporcje zmieniają na desce rozdzielczej, a Ty w tym czasie smrodź dalej eko benzyną.

      • 0 0

  • a utylizacja tego grata to zakopywanie ogniw w lesie (2)

    • 28 3

    • Do oceanu :( (1)

      Razem z plastikiem :(
      Takie to eko

      • 12 0

      • No a niby jak inaczej pozbyć się dziś niechcianego już samochodu? :-)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane