• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna motoryzacyjna premiera. Tym razem elektrycznego BMW iX

mJ
30 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.

W czwartkowy wieczór w salonie BMW Zdunek w Gdyni zaprezentowano zupełnie nowego przedstawiciela bawarskiego producenta - w pełni elektrycznego SUV-a. To model iX, czyli luksusowy i przestronny "elektryk" o dość dyskusyjnej stylistyce.



Trzeba przyznać, że końcówka października rozpieściła miłośników motoryzacji z Trójmiasta, bo obfitowała w kilka niezwykle ciekawych premier samochodów. Po elektrycznym Mercedesie EQS i zmodyfikowanej odsłonie Porsche Macan przyszła pora na BMW iX.

Wydarzenie, na które zaprosił dealer BMW Zdunek, odbyło się w gdyńskim salonie przy ul. Druskiennickiej 1AMapka. W zamkniętym pokazie uczestniczyło kilkadziesiąt osób, a gościem specjalnym imprezy był dyrektor generalny BMW Group Polska - Christian Haririan. Na tak ważnym wydarzeniu nie mogło zabraknąć oczywiście właściciela Grupy Zdunek - Tadeusza Zdunka.

  • Gość specjalny - dyrektor generalny BMW Group Polska Christian Haririan.
  • Tadeusz Zdunek - właściciel Grupy Zdunek.
Punktem kulminacyjnym czwartkowego wieczoru było oczywiście odsłonięcie i prezentacja głównego bohatera - elektrycznego BMW, nie brakowało jednak dodatkowych... nowoczesnych atrakcji. Popis swoich umiejętności na elektrycznych skrzypcach dała Agnieszka Flis (Agnes Violin), natomiast o podniebienia gości zadbała firma thefood.pl, która specjalizuje się w kuchni molekularnej.

  • Próbkę swoich umiejętności dała skrzypaczka Agnieszka Flis.
  • Prezentacja elektrycznego BMW iX.
BMW iX swoją wielkością zbliżony jest do modelu X5. Mierzy 4953 mm długości, 1967 mm szerokości i 1695 mm wysokości. Rozstaw osi tego ważącego blisko 2,5 tony auta wynosi 3000 mm.

Flagowy "elektryk" BMW oferowany jest w dwóch wersjach: xDrive40 i xDrive50. Oba warianty różnią się mocami silników, zasięgiem i oczywiście ceną. Bazowy model oferuje moc 326 KM i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" trwa 6,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Oczywiście w obu wersjach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.

Według producenta iX xDrive40 na pełnej baterii jest w stanie przejechać do 425 km (pojemność baterii wynosi 71 kWh). Przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW "zatankowanie" do pełna potrwa 7,5 h, natomiast korzystając z szybkiej ładowarki CCS - w zaledwie 35 minut.

Cennik xDrive40 otwiera kwota 357 900 zł.

Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
Z kolei topowy wariant xDrive50 dysponuje silnikiem generującym moc 523 KM, a także 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4,6 s (prędkość maksymalna również wynosi 200 km/h).

Mocniejszy wariant został wyposażony w większą baterię o pojemności 105,2 kWh. Dzięki tak dużej pojemności auto na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 630 km. Ładowarka ze złączem typu CCS jest w stanie naładować baterię od 0 do 80 proc. w niespełna 40 minut. Korzystając ze złącza typu 2 (moc 11 kW), uzupełnienie baterii zajmie 11 godzin.

Cennik xDrive50 startuje od kwoty 455 700 zł.

Czytaj także:

Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach



Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
Co ciekawe, podobnie jak w przypadku pierwszego samochodu elektrycznego w gamie BMW, czyli modelu i3, także w iX położono mocny nacisk na wykorzystanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i tych pochodzących z recyklingu. Co również przełożyło się na obniżenie i tak już dużej masy pojazdu.

Przy budowie i kompozycji kabiny wykorzystano m.in. wtórne aluminium, tworzywa sztuczne z recyklingu, drewno z certyfikatem FSC, skórę garbowaną ekstraktem z liści oliwnych czy wykładzinę podłogową i dywaniki z odzyskanych... sieci rybackich.

Czytaj także:

Widowiskowa premiera Porsche Macana



Potężny SUV ma dyskusyjną urodę podkreśloną gigantycznym grillem i spłaszczonymi laserowymi reflektorami. Patrząc na to auto z tyłu, uwagę zwraca dość atletyczna budowa z muskularnymi nadkolami.

To również kolejny model na rynku, który ma wysuwane klamki. Natomiast ciekawostką jest.. znaczek BMW na masce, który jest tak naprawdę klapką do wlewu na płyn do spryskiwaczy. I to w zasadzie jedyny element komory silnika, do której dostęp ma kierowca.

Więcej szczegółów na temat tego modelu przekażemy po pierwszych jazdach testowych.

Czytaj także:

Elektryczny luksus. Mercedes EQS zadebiutował w Trójmieście



Prezentacja elektrycznego BMW iX. Prezentacja elektrycznego BMW iX.
mJ

Miejsca

Opinie (165) ponad 10 zablokowanych

  • Grill, z przodu, wygląda, jakby miał JaJa !!!!

    • 2 1

  • coraz bardziej futurystyczne auta są produkowane.

    • 0 1

  • Ten zasięg to oczywiście w lecie przy 50km/h? A jak przyjdą mrozy to przejedziesz 200km i 2 godziny postoju na ładowanie? (1)

    Oczywiście jeżeli przy jednej z 5 dostępnych w Gdańsku ładowarek nie parkuje akurat Janusz z Kartuz 30-letnim passatem w TDI. Z elektrykiem jeszcze poczekam.

    • 8 0

    • Jak umiesz czytać to 35 minut nie 2 godziny.

      A szybkich ładowarek masz już w Gdańsku trochę więcej niż 5.

      • 0 0

  • ale ma tyłencję mniam mniam

    • 1 1

  • Raczej nie wybrałbym tego auta (1)

    Jak widać prostota i minimalizm to symbol nowoczesności. Jak dla mnie wnętrze zbyt nudne. Czułbym się w nim jak na sali operacyjnej, czyli wszystko sterylne i nieprzytulne, a kierownica jak w bolidzie. Cały samochód napakowany kablami i elektryką, co będzie bardzo kosztowne i problematyczne jak jeden kabel się zużyje. Najbardziej bawi mnie umiejscowienie przedniej tablicy rejestracyjnej chyba projektanci o niej zapomnieli.
    Co jak co ale wszystko zaczyna być uzależnione od prądu. Załóżmy, że za 15 lat będzie 40% samochodów elektrycznych jeździło po Trójmieście. Co wtedy jak w trzech dzielnicach padnie prąd? Czas ładowania jest dość długi, a na noc raczej większość będzie ładowała samochody.

    • 5 0

    • A co będzie jak we wszystkich dzielnicach przyjdzie mróz i połowa rzęchów nie odpali?

      • 0 0

  • (1)

    Ja bym chciał na nowo wyprodukowane Volvo 850 2.5

    • 4 0

    • Mój ulubiony silnik - miałem w S-Maxie.

      • 1 0

  • BMW - samochód dresiaży. (1)

    • 6 2

    • Dresiaż - słowo pochodzące z francuskiego ( od dressage)

      • 0 1

  • Taki skromny i nieprzesadzony mobilny tapczan

    • 4 0

  • Jak kazdy produkt znajdzie kupców (2)

    Ja chciałbym 1,6 do 2.0 benzynka, nówka bez turbinek. Ale czy takie są?

    • 1 1

    • Jakaś maździna się znajdzie.

      • 0 1

    • honda civic z 2006 z vteciem. reszta juz jest z katem, dpefem i wszystkimi innymi scierwami ktore jak sie zepsuja to kpsztuja 800zl za czujnik temperatury spalin bez ktorego dpf sie nie wypala i przez to zapycha. - wyciecie dpfa 600zl. Taki wasz obraz klimaciarze.

      • 1 0

  • (4)

    a ja mam Cadillaca z silnikiem 3,6 V6 i mam d*pie europejską partię zielonych :D

    • 6 2

    • Good choice

      • 1 1

    • Tak jedxiesz po zielonych, a jednak silnik downsizingowy kupiłeś. (2)

      • 2 1

      • (1)

        to klasyczna wolnossąca v6 o pojemności 3,6 litra 304 KM :)

        downsizingowy silnik?

        • 1 2

        • Normalny silnik w amerykańskich samochodach zaczyna się o 4 litrów...

          5.7, 6.2, 6.4 to nie jest downsizing.

          Poza tym -. żartuję sobie trochę.

          • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane