• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas w Gdyni. Na Władysława IV

Michał Sielski
5 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej. Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej.

Kolejny buspas pojawił się w Gdyni. Tym razem drogę wyłącznie dla autobusów wyznaczono na części ul. Władysława IV w kierunku Sopotu. To nie koniec, w mieście pojawią się kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji publicznej.



Czy w Trójmieście powinno być więcej buspasów?

Buspas został wyznaczony na szerokiej, trzypasmowej jezdni. Teraz z prawego pasa ul. Władysława IV, na skrzyżowaniach z ulicami Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni oraz Żwirki i Wigury zobacz na mapie Gdyni, można tylko skręcać w prawo, ale autobusy mogą przejechać tymi pasami na wprost. Za skrzyżowaniem z ulicą Żwirki i Wigury, do przystanku Urząd Miasta - Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, prawym pasem mogą jeździć wyłącznie autobusy. Zwłaszcza że na tym odcinku jest ich bardzo dużo. Podczas doby przejeżdża tu ich 1,4 tys. w obu kierunkach. W godzinach szczytu jeździ ich nawet 45-56 w ciągu godziny w każdym kierunku.

Z racji tego, że na drodze były wcześniej trzy pasy, a równolegle prowadzi tranzytowa Droga Różowa, buspas nie zwiększy znacząco korków dla samochodów. Pozwoli za to zaoszczędzić czas pasażerom pojazdów komunikacji publicznej. Według przeprowadzonej dzięki naukowcom Politechniki Gdańskiej analizie, podróż autobusem na tym odcinku skróci się od 11 do 47 proc.

Pierwsze buspasy świetnie się sprawdzają

Buspasy powstają dzięki unijnemu projektowi Civitas Dyn@mo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej w stronę Witomina. Pasażerowie nim jadący codziennie mijają sznur stojących w korku samochodów. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Nie spowodowały żadnych utrudnień dla kierowców, którzy szybko się do nich przyzwyczaili. Podobnie jak do "straty" kilku miejsc parkingowych przy głównej drodze, które zlikwidowane zostały, by przyspieszyć przejazd autobusów.


Będą kolejne

Następny buspas planowany jest na ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni. Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.

- Dlatego w tym przypadku przeprowadziliśmy analizy wariantowe. Jedno z założeń opierało się na istniejącej infrastrukturze i wydzieleniu pasa na istniejącym obecnie, a drugie wymaga inwestycji i zmian w geometrii skrzyżowań. Wymaga to m.in. dobudowy pasa na części skrzyżowań, ale też likwidacji wielu miejsc parkingowych - mówi Jacek Oskarbski, kierownik Biura Inżynierii Transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych.

Opinie (212) 6 zablokowanych

  • po co budować, lepiej malować!! (1)

    Zamiast dobudować nowy pas dla autobusów, znowu zabrano pozostałym uczestnikom ruchu drogowego jeden pas ruchu! Brawo! Wg zarządcy : lepiej malować farbą nowe linie niż coś rozbudowywać. Akurat na Władysława IV wpłynie to na jeszcze większe zakorkowanie w godzinach szczytu ....

    • 38 10

    • zgadza sie 100/100 idiotów w UM nie brakuje

      • 1 0

  • A w Gdańsku? (1)

    A w Gdańsku jedno osiedle dostało tramwaj a kilka (minimum) osiedli z tego tytułu straciło autobusy do centrum. Tak "wspaniale" zadecydował ZTM pod rządami panującego prezydenta reprezentowanego przez v-ce prezydenta Grzelaka. Podobnie wyglądała za komuny wymiana handlowa ze Związkiem (zd)Radzieckim: my im (czyli ZSRR) damy węgiel a oni za to wezmą od nas kartofle.

    • 14 8

    • naprawdę mi ciebie żal....żuczku

      • 1 3

  • Zrobić buspas na drodze, która się nie blokuje, bo ma trzy pasy w jednym kierunku, (3)

    to marnowanie publicznych pieniędzy. Buspas, na drodze przelotowej, która się notorycznie blokuje, bo ma dwa pasy w jednym kierunku, to dwukrotne zmniejszenie przepustowości, więc skrajna głupota.

    • 36 8

    • (2)

      Może właśnie o to chodzi .rower albo autobus tylko taki będziemy mieć wybór

      • 2 3

      • jak na razie pas dla samochodów nadal działa (1)

        nie przeginaj - to zwyczaj zaślepionych samochodozą hejterów a nie zwolenników zrównoważonej mobilności

        • 0 2

        • Może opowiesz nam skąd wziąłeś tekst "zrównoważona mobilność".

          Proszę jednak konkrety - autor, publikacja, uczelnia, link - nie inwektywy typu "ty tego nie wiesz/rozumiesz, jesteś nikim"

          • 1 0

  • (6)

    Z władysława iv skręcając w kier riviery ze środkowego pasa blokuję ten pas dla aut chcących jechać prosto i dla autobusów chcących jechać prosto. TO wymyślił tylko jakiś idiota

    • 39 5

    • Zawsze jeździmy prosto, nawet na łuku (2)

      są tylko 2 zakręty - w lewo i w prawo

      więc o które prosto chodzi ?

      • 2 8

      • (1)

        A ty co instruktor jazdy czy co?wiadomo o co chodzi tak mówi się potocznie

        • 4 1

        • Nie, egzaminator

          • 1 4

    • (2)

      A zauważyłaś, że te autobusy z prawego pasa mają na asfalcie taką strzałkę w prawo ?
      Są 4 pasy (sprawdz na google street ) od lewej prosto, prosto, prosto, prawo

      przed przystankiem po prawej stoi znak drogowy taki niebieski prostokąt z białymi strzałkami ^ ^ ^ >

      • 2 1

      • (1)

        Dotychczas z jednego pasa skrajnie prawego można było skręcać w prawo a pozostałe pasy tylko do jazdy na wprost teraz nie mogę stać na skrajnym prawym pasie bo to buspas więc chcąc skręcić mogę to zrobić z 2 pasa który był do jazdy na wprost .no więc go blokuję

        • 5 0

        • kto ci dal prawko? w czipsach było?

          • 1 5

  • Zeby wymalowac linie ciagla to potrzebny byl unijny projekt Civitas Dyn@mo? (1)

    To sami na to nie moglismy wpasc i kupic troche farby wczesniej?
    Jestem za buspasami ale tam gdzie sa 3 pasy, jak nie ma to trzeba dobudowac!

    • 31 2

    • To samo pomyślałem

      i chciałem też tak to skomentować. Brawo. Łapka do góry.

      • 1 1

  • Kolejne buspasy kosztem dróg rowerowych (3)

    Jestem na tak

    • 14 13

    • kretyn czy prowokator? (2)

      • 5 4

      • moja mówi, że gnida społeczna

        a jak mnie oceniają mam w d.

        • 2 3

      • jedno i drugie :D

        • 0 0

  • (2)

    Myślę że czas pomyśleć o wprowadzeniu linii tramwajowych w Gdyni a nie o zabieraniu pasów drogowych kierowcom .....

    • 9 9

    • tramwaje do lamusa

      tramwaje same się korkują - ciągłe awarie, wypadki, zerwania sieci itp. widok 10 zakorkowanych tramwajów nie jest mi obcy, poza tym zabierają miejsce dodatkowym pasom oraz właśnie buspasom!

      • 1 1

    • tramwajem jeżdżę codziennie

      i szczerze NIE POLECAM, autobus jest szybszy i wygodniejszy, nie szarpie tak straszliwie jak tramwaj - szybszy pod warunkiem, że są buspasy

      • 1 1

  • Się zacznie. Pół korka nie było... Sztuka dla sztuki....

    • 21 2

  • kolejny chory pomysł bandy nieudaczników rządzących Gdynia

    a niech jakiś frędzel z bus pojedźe srodkiem jak to robia non stop

    • 34 6

  • Komunikacja mieszana (1)

    Zjezdzam samochodem do centrum (niestety musze autkiem) i zeby nie stac w korku wracam autobusem. Po samochod wracam wieczorem po szczycie.

    • 2 7

    • Dobreeeee :-)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane