• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas w Gdyni. Na Władysława IV

Michał Sielski
5 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej. Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej.

Kolejny buspas pojawił się w Gdyni. Tym razem drogę wyłącznie dla autobusów wyznaczono na części ul. Władysława IV w kierunku Sopotu. To nie koniec, w mieście pojawią się kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji publicznej.



Czy w Trójmieście powinno być więcej buspasów?

Buspas został wyznaczony na szerokiej, trzypasmowej jezdni. Teraz z prawego pasa ul. Władysława IV, na skrzyżowaniach z ulicami Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni oraz Żwirki i Wigury zobacz na mapie Gdyni, można tylko skręcać w prawo, ale autobusy mogą przejechać tymi pasami na wprost. Za skrzyżowaniem z ulicą Żwirki i Wigury, do przystanku Urząd Miasta - Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, prawym pasem mogą jeździć wyłącznie autobusy. Zwłaszcza że na tym odcinku jest ich bardzo dużo. Podczas doby przejeżdża tu ich 1,4 tys. w obu kierunkach. W godzinach szczytu jeździ ich nawet 45-56 w ciągu godziny w każdym kierunku.

Z racji tego, że na drodze były wcześniej trzy pasy, a równolegle prowadzi tranzytowa Droga Różowa, buspas nie zwiększy znacząco korków dla samochodów. Pozwoli za to zaoszczędzić czas pasażerom pojazdów komunikacji publicznej. Według przeprowadzonej dzięki naukowcom Politechniki Gdańskiej analizie, podróż autobusem na tym odcinku skróci się od 11 do 47 proc.

Pierwsze buspasy świetnie się sprawdzają

Buspasy powstają dzięki unijnemu projektowi Civitas Dyn@mo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej w stronę Witomina. Pasażerowie nim jadący codziennie mijają sznur stojących w korku samochodów. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Nie spowodowały żadnych utrudnień dla kierowców, którzy szybko się do nich przyzwyczaili. Podobnie jak do "straty" kilku miejsc parkingowych przy głównej drodze, które zlikwidowane zostały, by przyspieszyć przejazd autobusów.


Będą kolejne

Następny buspas planowany jest na ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni. Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.

- Dlatego w tym przypadku przeprowadziliśmy analizy wariantowe. Jedno z założeń opierało się na istniejącej infrastrukturze i wydzieleniu pasa na istniejącym obecnie, a drugie wymaga inwestycji i zmian w geometrii skrzyżowań. Wymaga to m.in. dobudowy pasa na części skrzyżowań, ale też likwidacji wielu miejsc parkingowych - mówi Jacek Oskarbski, kierownik Biura Inżynierii Transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych.

Opinie (212) 6 zablokowanych

  • ?? (1)

    po co mowa o natężeniu ruchu w obie strony skoro artykuł dotyczy buspasa w jedną stronę?

    żeby podkolorować dramatycznymi liczbami?

    • 8 2

    • nierzetelny artykul

      przyklad z buspasem na Kieleckiej jest kompletnie chybiony - tam buspas powstal w dodatku do istniejacej drogi stad jej przepustowac nie zostala ograniczona. Na Wladyslawa IV pod buspas zabieraja jeden z istniejacych pasow ruchu - stad logiczne jest, ze sytuacja jest tu inna i mozna spodziewac sie pogroszenia przepustowosci tej drogi..... autora tlumaczy fakt, ze zwolennicy komunikacji miejskiej i rowerowej z logicznym mysleniem zawsze mieli powazne problemy

      • 6 1

  • bzdury (3)

    Równoległa do Władysława IV jest ul. Śląska.
    Różowa jest równoległa do al. Zwycięstwa jednak tam buspasa nie ma

    rzetelność..

    • 18 2

    • 50 metrow dalej jest roZowa (1)

      Wiec o co krzyk?

      • 1 8

      • w pupe se wsadź koło i szprychy

        • 5 2

    • nie różowa tylko Droga Gdyńska

      j.w.

      • 2 0

  • BUSPASY to tylko teoria (2)

    np. Dmowskiego jest buspas- super,

    samochody mogą wjechać tam dopiero kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem z Grunwaldzką-super

    A praktyce ja, jako jeden z nielicznych okazuje się osłów, którzy próbują jeździć jak człowiek nie mogę się tam dostać by skręcić w lewo w grunwaldzką, tam gdzie kończy się buspas bo korek na obu pasach aż od dworca

    • 3 1

    • co więc proponujesz? (1)

      • 0 0

      • proponuje wiecej kontroli policji

        W miejscach Bielszowice bo niestety inaczej pozostaną tylko teoretyczne

        • 0 0

  • niech mi ktoś wytłumaczy jak mam zaparkować na parkingu gdy jest buspas? (1)

    czy w takim wypadku moge go przeciac i zaparkowac?

    • 9 0

    • tak

      • 2 0

  • (2)

    Bus pasy świetnie się sprawdzają zwłaszcza ten przy estakadzie z którego korzysta jeden na 10 autobusów i trolejbusów a jazda nim powoduje tylko utrudnienia i blokowanie skrzyżowania.Na Władka tylko skończony debil może wierzyć że to zadziała i coś zmieni a jak wiadomo w gdyńskim urzędzie przede wszystkim tacy są decydentami co zmienia bus pas skoro jest jak nas.. sygnalizacji i jeszcze jedną te czubki wstawią- na Obrońców Wybrzeża niecałe 100 m od Żwirki i Wigury i ze 250 m od Armii Krajowej.Jeżdżę tam czasem autobusami i nie ruch samochodowy a te debilne światła ustawione tak że ruszając z jednych staje się na drugich i to powoduje opóźnienia których nie zniweluje żaden bus pas.Wioskowa Gdynia bawi się w Warszawę w udawanie 5X większego miasta gdzie są ulice z trzema czy czterema pasami w każdą stronę a prędkość jest podniesiona do 70 czy nawet 80 km/h na takiej ulicy bus pas ma sens bo autobus ciśnie 70 tką a przystanki są oddalone od siebie o kilometr czy półtora a nie jak w wiosce gdyni co 100 czy 200 m

    • 31 1

    • swieta racja (1)

      zenady dopelnia ruch autobusow na Wladyslawa IV w kierunku Centrum. Notorycznie autobusy nie korzystaja z prawego pasa - bo ten jest ograniczony przez parkujace w zatoczkach samochody. Niestety jakis skonczony debil wytyczyl w tym miejscu miejsca parkingowe, ktore sa zbyt krotkie by mogly sie tam zmiescic w calosci auta osobowe. Skutek jest taki, ze parkujacy blokuja czesc pasa ruchu. Stad na niby 3 pasmowej Wladyslawa IV funkcjonuja tak naprawde 2 cale pasy i ulamek 3.... oczywiscie biurokraci z UM udaja, ze problemu nie ma. Podobnie wyglada sytuacja z parkowaniem na Armii Krajowej - pelno frazesow o przyjaznosci miasta dla pieszych - a fakty sa takie, ze auta parkuja na chodnikach i praktycznie calkowicie blokuja chodniki. SKoro pojawil sie nowy podziemny parking przy teatrze muzycznym - miasto powinno zaczac ograniczac ilosc miejsc parkingowych na chodnikach. Wogole problem z parkowaniem w srodmiesciu wymaga jakiegos sensownego podjescia - zamiast parkingow na chodnikach czy blokowaniu Wladyslawa IV miasto powinno myslec o BUDOWIE cywilizowanych parkingow i odblokowaniu miasta dla pieszych i uzytkownikow drog. dosc juz frazesow i pokazowek - wezcie sie wreszcie w UM do roboty.

      • 13 0

      • takie miejsca to spadek po komunie bo wtedy zwyczajnie auta były dużo krótsze obecne auto wielkości Vw Polo czy Peugeota 208 ma wymiary dawnego auta o klasę wyżej.Nowe Polo to Golf II w sensie długości nadwozia a przecież nie takimi maluchami ludzie jeżdżą przyjedzie Mercedes S albo Audi A8 5 m długości to nawet jak wjedzie przodem na chodnik to d.. wystaje pierw idioci powinni remont ulicy zrobić a tu jak zawsze kubełek farby znaki i mamy bus pasy

        • 8 0

  • #6294 (3)

    Bardzo proszę ZKM aby sprawdził sprawność techniczną autobusu o numerze #6294 przewoźnika PKS Wejherowo kursującego na linii R.

    Podczas jazdy z wysoką prędkością autobus wydaje z siebie dziwne dźwięki, które można porównać do pęknięcia opony, tylko że hałas wydobywa się z sufitu autobusu z okolic przegubu w drugim członie. Bardzo obniża to komfort jazdy. Taki dźwięk trwa około 30 sekund, jednak jest bardzo uciążliwy, iż pojawia się on nagle tak naprawdę "strasząc pasażerów". Jeżdżę tym egzemplarzem dość często i zawsze trafia się osoba, która jest zaniepokojona tym zjawiskiem.

    Z góry dziękuję.

    • 3 7

    • chyba też nim jechałem masakra (o ile mówimy o tym samym)

      • 2 1

    • Prawda. Od około miesiąca tak jest.

      • 2 0

    • Jakość większości autobusów

      Pozostawia wiele do życzenia i jeszcze te hamulce...

      • 1 0

  • Najlepszym udogodnieniem dla pasażerów komunikacji publicznej byłby 1 bilet metropolitalny

    na wszystkie srodki komunikacji w Trojmiescie.

    • 14 0

  • Super. Trzeba zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji publicznej.

    • 6 9

  • Kogos pogielo w tej Gdyni! (1)

    Śmierdzące autobusy zablokują cały jeden pas żeby zrobić większe korki!!

    • 14 12

    • śmierdzi to Twój TDI

      • 3 4

  • Wielkopolska!!!! (2)

    Wielkopolska!!!! Buspas!!!!!!!!!!!!!(to oczywiste że tam jest potrzebny-jest tam miejsce!!!!!!!

    • 6 5

    • jesteś głupi(a)

      Chyba na chodniku ten bubelpas

      • 4 3

    • Pod góre jest potrzebny 3-ci pas a nie bus pas baranie.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane