• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas w Gdyni. Na Władysława IV

Michał Sielski
5 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej. Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej.

Kolejny buspas pojawił się w Gdyni. Tym razem drogę wyłącznie dla autobusów wyznaczono na części ul. Władysława IV w kierunku Sopotu. To nie koniec, w mieście pojawią się kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji publicznej.



Czy w Trójmieście powinno być więcej buspasów?

Buspas został wyznaczony na szerokiej, trzypasmowej jezdni. Teraz z prawego pasa ul. Władysława IV, na skrzyżowaniach z ulicami Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni oraz Żwirki i Wigury zobacz na mapie Gdyni, można tylko skręcać w prawo, ale autobusy mogą przejechać tymi pasami na wprost. Za skrzyżowaniem z ulicą Żwirki i Wigury, do przystanku Urząd Miasta - Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, prawym pasem mogą jeździć wyłącznie autobusy. Zwłaszcza że na tym odcinku jest ich bardzo dużo. Podczas doby przejeżdża tu ich 1,4 tys. w obu kierunkach. W godzinach szczytu jeździ ich nawet 45-56 w ciągu godziny w każdym kierunku.

Z racji tego, że na drodze były wcześniej trzy pasy, a równolegle prowadzi tranzytowa Droga Różowa, buspas nie zwiększy znacząco korków dla samochodów. Pozwoli za to zaoszczędzić czas pasażerom pojazdów komunikacji publicznej. Według przeprowadzonej dzięki naukowcom Politechniki Gdańskiej analizie, podróż autobusem na tym odcinku skróci się od 11 do 47 proc.

Pierwsze buspasy świetnie się sprawdzają

Buspasy powstają dzięki unijnemu projektowi Civitas Dyn@mo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej w stronę Witomina. Pasażerowie nim jadący codziennie mijają sznur stojących w korku samochodów. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Nie spowodowały żadnych utrudnień dla kierowców, którzy szybko się do nich przyzwyczaili. Podobnie jak do "straty" kilku miejsc parkingowych przy głównej drodze, które zlikwidowane zostały, by przyspieszyć przejazd autobusów.


Będą kolejne

Następny buspas planowany jest na ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni. Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.

- Dlatego w tym przypadku przeprowadziliśmy analizy wariantowe. Jedno z założeń opierało się na istniejącej infrastrukturze i wydzieleniu pasa na istniejącym obecnie, a drugie wymaga inwestycji i zmian w geometrii skrzyżowań. Wymaga to m.in. dobudowy pasa na części skrzyżowań, ale też likwidacji wielu miejsc parkingowych - mówi Jacek Oskarbski, kierownik Biura Inżynierii Transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych.

Opinie (212) 6 zablokowanych

  • Dlaczego autobusy nie jeżdżą po buspasach a posówają środkiem jezdni?

    A jak będą jeździć święte krowy rowerzyści. Może wzorem innych misat, czas ustawić odpowiednie znaki. Pobudowane autostrady stoją puste.Panie inżynier ZDiZ i KM Policji daję pod rozwagę na komisjach.

    • 8 4

  • Dragan25

    Po jasną cholerę budować buspasy tam gdzie się nic nie korkuje? Przecież na Władysława IV w kierunku Sopotu z reguły nie ma żadnych korków, w jaki sposób ma to pomóc niby w ruchu? Przecież tylko to utrudni skręt wszystkim, którzy skręcają do pobliskich szkół i innych placówek, a już najbardziej skręcającym na Śląską. Szkoda pieniędzy. Ile te autobusy niby zaoszczędzą czasu? 20-30 sekund? Chyba nawet to nie.

    • 42 1

  • (1)

    Super!
    Kazda histeria ludzi uzaleznionych do samochodow mnie cieszy.

    • 7 26

    • jesteś głupi

      I masz wszy

      • 7 1

  • Jak dla mnie to chore jak mam teraz skrecic w prawo !!!

    jade od gdyni wladyslawa w kierunku sopotu i na wysokosci ul. traugutta musze skrecic w prawo ( idzie tam droga do torow skm ) jak mam skrecic teraz skoro jest ciagla linia a z drugiego pasa nie mozna z tego co wiem i bedzie mandat

    • 12 1

  • WOW a kiedy doczekamy się uruchomienia lotniska, przejazdu przez tory w Chyloni i OPAT? (1)

    • 13 1

    • lotniska...

      Nie liczyłbym na to za bardzo ;) OPAT może z 20 lat.

      • 3 0

  • Pomysłodawcą buspasów tak naprawdę zależy na ideologicznej walce o dyskryminowanie transportu prywatnego i promocję transportu.. (2)

    kolektywnego
    !!!

    • 15 3

    • co ty wiesz o zrównoważonym rozwoju? (1)

      jakby każdy rowerzysta posiadający prawo jazdy i pasażer autobusu wsiedli do swoich samochodów, to dopiero miasto by się zakorkowało!

      Ponosiłbyś bardzo wysokie koszty w postaci czasu i zdrowia straconego w czasie jazdy w poszukiwaniu miejsca do zaparkowania.

      • 2 1

      • Jakby każdy kierowca wsiadł do autobusu

        to by autobusów nie nastarczyło. Al. Zwycięstwa w Gdańsku przejeżdża w godzinach szczytu ok. 15 tys. samochodów (na wysokości skrzyżowania z Traugutta). Nawet zakładając (zgodnie z pedalarskimi urojeniami), że w każdym siedzi tylko jeden samolubny kierowca to daje 75 dodatkowych pełnych po sufit tramwajów Pesa.

        • 1 0

  • hmm

    Z buspasa pod estakada to nawt autobusy niekorzystaja

    • 17 1

  • Fajnie. Zobaczymy jak się sprawdzi.

    Warto wypróbować również w innych miejscach

    • 2 10

  • bus pas na Morskiej (1)

    przy Estakadzie - teoretycznie nie można po nim jeździć, w praktyce co 3 samochód po nim jeździ od ulicy Zakręt do Oksywia do Estakady. Ostatnio widziałem nawet radiowóz jadący za sznurkiem aut po buspasie.

    • 8 0

    • ...ale najlepsze jest to, że z tego śmiesznego buspasa pojazdy komunikacji miejskiej korzystają w większości na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia do końca przystanku. Potem wjeżdżają na środkowy pas, a buspas świeci pustkami.

      • 2 0

  • buspas dobre...

    jak wystarczy przejechać się w godzinach szczytu co wyrabiają kierowcy autobusów np. na estakadzie w kierunku Oksywia to po co buspasy

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Która firma wyprodukowała autobus przedstawiony na zdjęciu?

 

Najczęściej czytane