- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (37 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (19 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (253 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (354 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Kolejny buspas w Gdyni. Na Władysława IV
Kolejny buspas pojawił się w Gdyni. Tym razem drogę wyłącznie dla autobusów wyznaczono na części ul. Władysława IV w kierunku Sopotu. To nie koniec, w mieście pojawią się kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji publicznej.
Z racji tego, że na drodze były wcześniej trzy pasy, a równolegle prowadzi tranzytowa Droga Różowa, buspas nie zwiększy znacząco korków dla samochodów. Pozwoli za to zaoszczędzić czas pasażerom pojazdów komunikacji publicznej. Według przeprowadzonej dzięki naukowcom Politechniki Gdańskiej analizie, podróż autobusem na tym odcinku skróci się od 11 do 47 proc.
Pierwsze buspasy świetnie się sprawdzają
Buspasy powstają dzięki unijnemu projektowi Civitas Dyn@mo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej w stronę Witomina. Pasażerowie nim jadący codziennie mijają sznur stojących w korku samochodów. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Nie spowodowały żadnych utrudnień dla kierowców, którzy szybko się do nich przyzwyczaili. Podobnie jak do "straty" kilku miejsc parkingowych przy głównej drodze, które zlikwidowane zostały, by przyspieszyć przejazd autobusów.
Będą kolejne
Następny buspas planowany jest na ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów do skrzyżowania z ul. Grabowo . Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.
- Dlatego w tym przypadku przeprowadziliśmy analizy wariantowe. Jedno z założeń opierało się na istniejącej infrastrukturze i wydzieleniu pasa na istniejącym obecnie, a drugie wymaga inwestycji i zmian w geometrii skrzyżowań. Wymaga to m.in. dobudowy pasa na części skrzyżowań, ale też likwidacji wielu miejsc parkingowych - mówi Jacek Oskarbski, kierownik Biura Inżynierii Transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych.
Opinie (212) 6 zablokowanych
-
2015-10-05 16:04
Dlaczego autobusy nie jeżdżą po buspasach a posówają środkiem jezdni?
A jak będą jeździć święte krowy rowerzyści. Może wzorem innych misat, czas ustawić odpowiednie znaki. Pobudowane autostrady stoją puste.Panie inżynier ZDiZ i KM Policji daję pod rozwagę na komisjach.
- 8 4
-
2015-10-05 16:14
Dragan25
Po jasną cholerę budować buspasy tam gdzie się nic nie korkuje? Przecież na Władysława IV w kierunku Sopotu z reguły nie ma żadnych korków, w jaki sposób ma to pomóc niby w ruchu? Przecież tylko to utrudni skręt wszystkim, którzy skręcają do pobliskich szkół i innych placówek, a już najbardziej skręcającym na Śląską. Szkoda pieniędzy. Ile te autobusy niby zaoszczędzą czasu? 20-30 sekund? Chyba nawet to nie.
- 42 1
-
2015-10-05 16:15
(1)
Super!
Kazda histeria ludzi uzaleznionych do samochodow mnie cieszy.- 7 26
-
2015-10-05 23:10
jesteś głupi
I masz wszy
- 7 1
-
2015-10-05 16:22
Jak dla mnie to chore jak mam teraz skrecic w prawo !!!
jade od gdyni wladyslawa w kierunku sopotu i na wysokosci ul. traugutta musze skrecic w prawo ( idzie tam droga do torow skm ) jak mam skrecic teraz skoro jest ciagla linia a z drugiego pasa nie mozna z tego co wiem i bedzie mandat
- 12 1
-
2015-10-05 16:25
WOW a kiedy doczekamy się uruchomienia lotniska, przejazdu przez tory w Chyloni i OPAT? (1)
- 13 1
-
2015-10-06 00:44
lotniska...
Nie liczyłbym na to za bardzo ;) OPAT może z 20 lat.
- 3 0
-
2015-10-05 16:46
Pomysłodawcą buspasów tak naprawdę zależy na ideologicznej walce o dyskryminowanie transportu prywatnego i promocję transportu.. (2)
kolektywnego
!!!- 15 3
-
2015-10-06 08:58
co ty wiesz o zrównoważonym rozwoju? (1)
jakby każdy rowerzysta posiadający prawo jazdy i pasażer autobusu wsiedli do swoich samochodów, to dopiero miasto by się zakorkowało!
Ponosiłbyś bardzo wysokie koszty w postaci czasu i zdrowia straconego w czasie jazdy w poszukiwaniu miejsca do zaparkowania.- 2 1
-
2015-10-06 09:22
Jakby każdy kierowca wsiadł do autobusu
to by autobusów nie nastarczyło. Al. Zwycięstwa w Gdańsku przejeżdża w godzinach szczytu ok. 15 tys. samochodów (na wysokości skrzyżowania z Traugutta). Nawet zakładając (zgodnie z pedalarskimi urojeniami), że w każdym siedzi tylko jeden samolubny kierowca to daje 75 dodatkowych pełnych po sufit tramwajów Pesa.
- 1 0
-
2015-10-05 16:47
hmm
Z buspasa pod estakada to nawt autobusy niekorzystaja
- 17 1
-
2015-10-05 16:49
Fajnie. Zobaczymy jak się sprawdzi.
Warto wypróbować również w innych miejscach
- 2 10
-
2015-10-05 17:05
bus pas na Morskiej (1)
przy Estakadzie - teoretycznie nie można po nim jeździć, w praktyce co 3 samochód po nim jeździ od ulicy Zakręt do Oksywia do Estakady. Ostatnio widziałem nawet radiowóz jadący za sznurkiem aut po buspasie.
- 8 0
-
2015-10-06 15:24
...ale najlepsze jest to, że z tego śmiesznego buspasa pojazdy komunikacji miejskiej korzystają w większości na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia do końca przystanku. Potem wjeżdżają na środkowy pas, a buspas świeci pustkami.
- 2 0
-
2015-10-05 17:25
buspas dobre...
jak wystarczy przejechać się w godzinach szczytu co wyrabiają kierowcy autobusów np. na estakadzie w kierunku Oksywia to po co buspasy
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.