• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok do budowy Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
10 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trasa Kaszubska ma powstać do połowy 2021 r. Trasa Kaszubska ma powstać do połowy 2021 r.

Drogowcy szukają rzeczoznawców, którzy wycenią nieruchomości pod budowę Trasy Kaszubskiej. Przygotowane operaty szacunkowe będą podstawą wypłaty odszkodowań za utracony majątek.



Czy korzystałeś kiedykolwiek z usług rzeczoznawcy majątkowego?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad szuka rzeczoznawców majątkowych, którzy wycenią nieruchomości zabudowane budynkami. Oszacowane przez specjalistów kwoty będą stanowiły podstawę ustalenia wysokości odszkodowania za grunty przejęte na własność Skarbu Państwa w związku z budową drogi ekspresowej S6 na odcinku Bożepole Wielkie - Obwodnica Trójmiasta.

Nadmieńmy, że przejęcie własności przez Skarb Państwa nastąpi w chwili uprawomocnienia się decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. Wtedy ruszą wypłaty rekompensat za utracony majątek. O tym, jak będzie to ostatecznie wyglądać mieszkańcy będą informowani przez drogowców.

Procedura odszkodowawcza ma ruszyć latem tego roku.

W ramach odszkodowania za nieruchomość może być również przyznana nieruchomość zamienna. W przypadku kwestionowania wysokości odszkodowania, na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego danej nieruchomości, ustalenie jego wysokości następuje w trybie administracyjnym. Uruchomienie trybu administracyjnego w zakresie ustalenia wysokości odszkodowania nie wstrzymuje procedury przejęcia gruntu.



Rzeczoznawca, który wygra przetarg, będzie zajmował się wycenami praktycznie do zakończenia inwestycji - do 2022 roku. O jego wyborze w 60 proc. zdecyduje cena ofertowa, a w 40 proc. termin realizacji pojedynczego zlecenia. Oferty można składać do 18 stycznia w siedzibie gdańskiego oddziału GDDKiA.

Przebieg poszczególnych odcinków Trasy kaszubskiej. Przebieg poszczególnych odcinków Trasy kaszubskiej.

Trasa Kaszubska za 1,5 mld zł



Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu, które chwilę jeszcze nie są znane.

Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
  1. z Szemuda do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
  2. z Luzina do Bożegopola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
  3. z Gdyni do Szemuda - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.


Na koniec trzeba podkreślić, że nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.

Trasa Kaszubska

Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.


Odcinek Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.


Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony

Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Miejsca

Opinie (126) 4 zablokowane

  • OPAT! (3)

    OPAT jest najwazniejszy!

    • 6 5

    • (1)

      dla gdyni wazna jest droga czerwona, od obwodnicy do portu, tiry nie niszczylyby estakady

      • 2 0

      • praktycznie jest to synonim

        Bo obie trasy uzależnione są od bezkolizyjnych przejazdów kolejowych.
        Najważniejszy to w osi Północna - Południowa - przedłużenie obwodnicy i dalej przez torowiska portowe.
        Potem to już lajcik, na prawo do portu, na lewo na plazę...
        Miasto nich sobie ogarnie Hutniczą i Pucką...

        • 1 0

    • Dla kogo? Zapomnij o tym OPAT. Może, kiedyś...

      • 3 0

  • budżet zapięty

    a nie wiemy za ile pójdzie ziemia?
    Ciekawy sposób budżetowania.

    • 4 1

  • zawrotne tempo

    Ale się z tym pier.........

    • 4 1

  • Nie znam nikogo, kto byłby zadowolony ...

    Parę razy korzystałem z usług rzeczoznawcy majatkowego. Jego wycena jest zalezna od zleceniodawcy. Maja swoje przeliczniki, wytyczne no i pewien margines. Sad nigdy nie bierze pod uwagę wyceny innej niz ta przedstawiona prze biegłego sadowego. niektórzy robia to łebkach. Aby podwazyc opinię biegłego rzeczoznawcy nie wystarczy opinia innego biegłego rzeczoznawcy, zresztą jest to grono zamkniete. Współczuję tym właścicielom gruntów. Na wolnym rynku uzyskaliby wyższą cenę. Towar jest wart tyle ile klient chce zapłacić, a nie tyle ile rzeczoznawca wyliczył. Zawsze wycena sprzedajacego (ale tu nie będzie typowej sprzedaży) bedzie wyższa niż wycena kupującego (tu przeciez nie bedzie typowego kupna)

    • 6 0

  • Najważniejsze żeby do Bożegopola

    powstał odcinek. Omijamy Rumię, Redę, Wejherowo i dalej miejscowości za nimi. To będzie godzina do przodu w godzinach szczytu.

    • 7 1

  • hehe, oszacują wartości po kosztach chyba.

    mam nadzieję, że ludki będą się odwoływać.

    • 3 2

  • koszt

    37,5 mln za kilometr to normalna cena?

    • 0 2

  • Bez sensu - mozna

    to było połączyć z obwodnicą Żukowa jak zakładano od samego początku. Ale chojna zmiana widocznie ma swoje koncepcje. Kolejne dyrektory za 65 tysia wiedzą lepiej

    • 3 6

  • Kaszubska??? Serio???? (3)

    Czy wszystko musi się nazywać Kaszubskie?????!!!! Wymiotować się już chce.

    • 6 9

    • (2)

      A szanowny kolega to skąd?
      Z Koziej Wólki?
      Nie przepraszam pewnie ze stolicy Kaszub - z Gdańska (uzurpatorzy)

      • 3 0

      • Z Mazur xD (1)

        Poza tym, Gdańsk jest taką stolicą Kaszub jak Pekin Grenlandii xD

        • 1 0

        • Sorki, ale dla ciebie nie nazwiemy trasy mazurską.

          • 1 0

  • Wejherowo 50 000 mieszkańców jak maja dojechać do Trasy Kaszubskiej ??

    Trasa Wejherowo Szemud to wąska jezdnia i setki drzew w pasie drogowym. Ruch będzie ogromny na tym odcinku i zadnych prac aby poszerzyć jezdnie wyciąć drzewa nie widać. Węzeł w Szemudzie to najszybszy dojazd.
    Drugi najbliższy Węzeł w Luzinie to totalna pomyłka, wieś zostanie zablokowana przez pojazdy jadace do i zjezdzajace z Trasy Kaszubskiej .

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane