- 1 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (32 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
Konserwacja podwozia niczym tarcza dla soli
Konserwacja podwozia pozwala odizolować spód naszego auta od warunków atmosferycznych. Stwarza barierę dla soli i zanieczyszczeń, aby uchronić samochód przed korozją, która jest zmorą motoryzacji. Jeśli chcesz cieszyć się długowiecznością swojego pojazdu, warto zastanowić się nad tym.
Po co konserwować podwozie?
Jeśli używamy naszego samochodu na co dzień, niezależnie od warunków i zależy nam na jego dobrym stanie, to powinniśmy rozważyć konserwację podwozia. Nawet jeśli dbamy o czystość wnętrza, mamy piękny, błyszczący lakier, to co nam z tego, jeśli pod spodem jest próchno? Nie ma to znaczenia, czy samochód ma kilkanaście lat, czy jest nowy - zdrowa blacha to podstawa. Lepiej zrobić to profilaktycznie, niż szukać później blacharza, który nam to wyklepie, bo o dobrych fachowców coraz trudniej.
Samochody nowe nie mają już tak dobrych zabezpieczeń, więc warto zaaplikować im dodatkową ochronę. Należy upewnić się wcześniej czy nie unieważni to gwarancji, lecz z reguły nie stanowi to problemu. Nawet jeśli mamy samochód starszej daty, który jakość konserwacji miał lepszą, to po kilku latach i tak blacharka nie będzie w życiowej formie. Dodatkowa ochrona i oczyszczenie z powstałych przez ten czas nalotów rdzy nikomu jeszcze nie zaszkodziły.
Zobacz, jak dbać o klimatyzację w aucie
Jak konserwuje się podwozie pojazdu?
- Konserwacja podwozia zaczyna się od demontażu nadkoli, elementów plastikowych, osłon termicznych czy nakładek na progi. Następnie wykonywany jest proces czyszczenia chemicznego oraz mechanicznego, czyli szlifowanie, zdzieranie, piaskowanie. W dalszym etapie nakładane są kolejne warstwy środków antykorozyjnych, takich jak inhibitor korozji, podkład antykorozyjny, powłoka bitumiczna. Niektóre firmy stosują też specjalny wosk do zabezpieczeń, zamiast podkładu i farby bitumicznej. Co do skuteczności, zdania są podzielone. Ostatnim etapem jest montaż osłon i nadkoli - tłumaczy Mariusz Ożóg, właściciel firmy SERWIS77 w Gdańsku.
Proces ten, jak widać, jest bardzo złożony i wymaga odpowiedniego sprzętu oraz miejsca. Największym problemem zdecydowanie będzie dokładne umycie podwozia i osuszenie go. Oddając auto w ręce fachowców, będziemy mieli pewność, że nasze auto zostało zabezpieczone poprawnie i szczegółowo. Często też takie zakłady dają swoim klientom gwarancję na wykonaną usługę.
Koszty, czas i trwałość
- Z reguły pełna konserwacja podwozia i profili zamkniętych trwa około 4-5 dni, jednak z uwagi na złożoność tego procesu i stan auta, może to potrwać do tygodnia. Może to i długo, ale dzięki temu mamy spokój na nawet cztery lata. Warto jednak co roku po zimie podjechać na kontrolę, aby być pewnym, że podwozie samochodu dalej jest w pełni chronione. Nasz zakład daje dwuletnią gwarancję na konserwację, a jeśli mowa o cenie, to kwota, na którą musimy być przygotowani, wynosi od 1,4 tys. zł do 2,5 tys. zł. Każdy samochód podlega indywidualnej wycenie - mówi Bartosz Rynkiewicz z Freshgarage w Gdańsku.
Zakłady z Trójmiasta, w których zakonserwujecie swoje podwozie, to między innymi: SERWIS77 w Gdańsku, Freshgarage w Gdańsku, Top-Car w Gdańsku, Salon Pielęgnacji Aut Waxoyl w Sopocie, Lema-Trans w Gdyni, Auto Dobrucki w Gdyni, Auto Szpak w Gdyni.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-12 20:58
Temat rzeka (6)
Cywilizowane samochody są całe w ocynku i nie rdzewieją. Natomiast nie ma rzeczy niezniszczalnych i trzeba zimą myć samochód, także od dołu, a więc na niekoszernej myjni automatycznej. Jak się poszło w egzotykę i kupilo autko z japonii, to trzeba konserwowac, bo zgnije w 3 lata. Ale konserwacja konserwacji nie równa, i osmarkanie woskiem, albo barankiem na podnośniku za 1500 to nie jest żadne zabezpieczenie.
- 42 18
-
2023-04-14 11:22
Co z tym językiem (1)
Osmarkanie? Ma Pan trudności z pisaniem?
- 2 6
-
2023-04-15 21:38
Po zimie kazde zaczyna rdzewiec.
Nie mylmy w tym watku rdzy pojawiajacej sie na nadwoziu z rdza podwozia. Najszybciej z reguly auto zaczyna gnic w nadkolach. Potem progi w miejscach uderzen kamieni podnoszonych przez opone i od niewlasciwego lewarowania w serwisach (warsztatach). Wneka kola zapasowego i miejsca w poblizu ukladu wydechowego. Kazde niezadbane auto bedzie tam gnic.
Nie mylmy w tym watku rdzy pojawiajacej sie na nadwoziu z rdza podwozia. Najszybciej z reguly auto zaczyna gnic w nadkolach. Potem progi w miejscach uderzen kamieni podnoszonych przez opone i od niewlasciwego lewarowania w serwisach (warsztatach). Wneka kola zapasowego i miejsca w poblizu ukladu wydechowego. Kazde niezadbane auto bedzie tam gnic. Wlasciciele nie maja swiadomosci ze ten proces sie zaczyna bardzo szybko po opuszczeniu pojazdu z fabryki. Pozatym artukul pisany jest przez amatora lub jest sponsorowany przez wymienione warsztaty. Wosk obecnie stosuje sie w profilach zamknietych. Blachy podwozia sa zabezpieczone 30mikrometrowa warstwa powloki nanoszonej metoda elektroferezy. Niestety ze wzgledu na obnizenie kosztow produkcj nowych pojazdow, zabezpieczenia antykorozyjne sa coraz slabsze (polityka finansowa producentow aut kaze im robic auta w taki sposob by za gora 10 lat uzytkowania w np polskich warunkach wlasciciel doszed do wniosku ze samochod nie nadaje sie do dalszej bezpiecznej eksploatacji.
Ja wykonuje konserwacje i daje gwarancje na 25 lat. Koszt takiej uslugi to ulamek ceny noego samochodu . 2500zl niejednokrotnie to cena tylko materialow. Czas uslugi trwa sredno dwa-trzy tygodnie (nie mowie tu o zgnitych wrakach).- 0 0
-
2023-04-13 14:20
ocynk działa do pierwszego wgniotka (3)
- 5 3
-
2023-04-14 08:30
dawno temu, moje stare audi 80
oberwało od cofającego busa prosto w klapę, lakier odpadł , został goły ocynk, zero rdzy przez rok
- 2 0
-
2023-04-13 21:13
(1)
W starej Megane z 2000 roku lewarek zjechał mi z progu, tak ze zdarł lakier i zrobił wgniotkę. Zero rdzy. :)
- 2 1
-
2023-04-14 08:28
moje poprzednie auto - Volvo V40 z 2000 roku - dalej jeździ bez kropki rdzy
- 1 4
-
2023-04-12 14:57
(7)
Konserwacja ma sens tylko w nowych autach gdzie korozja jeszcze nie występuje, inne przypadki to malowanie trupa. Nie wszystko się wyczyści do zera więc ruda będzie szła dalej lecz pod pokrywą farby jak cichy zabójca.
- 71 7
-
2023-04-13 08:29
ha ha od 1,4 do 2,5 tys
Wysokie kwoty i rozbieranie auta na drobne części prze przypadkowe osoby , nie dziękuję
- 16 1
-
2023-04-12 15:21
(5)
Ale słyszałeś o podkładach reaktywnych? Gdyby tak było jak piszesz, to wszystkie statki, mosty i samoloty rozpadałyby się od korozji
- 17 7
-
2023-04-12 16:26
Nie porównuj kadłubów statków albo kratownic mostów mających po 15-20 mm grubśoci (3)
z blachą cienką jak papier, którą jak ruda weźmie to tylko skrzypi i przeżera na wylot.
- 13 0
-
2023-04-13 01:36
(1)
A myślisz że kadłub statku jest jakiś gruby, nie też jest cienki
- 1 8
-
2023-04-13 03:19
Zmien statek
- 11 0
-
2023-04-12 17:59
Rdza owszem, będzie pod farbą
Ale będzie żarła dłużej nim zeżre... Warto robić konserwację. Najlepiej nowego, oczywiście. P
- 3 1
-
2023-04-12 15:36
Takie rzeczy jak okręty czy mosty już na wstępie są bardzo dokładnie konserwowane a producenci samochodów zabezpieczają podwozie tylko na te (uśredniając) 5 lat. Lepiej po wyjeździe z salonu zrobić to dokładnie tak jak to się robi z mostami ;)
- 12 0
-
2023-04-13 09:42
Konserwować podwozie białą farbą antykorozyjną (3)
Wiele lat temu poznałem mechanika , który swój samochód konserwował od spodu białą farbą antykorozyjną. Raz w roku brał go na podnośnik. Plamki rdzy od razu widać . Czyscił te miejsca i malował na biało.
- 18 2
-
2023-04-13 16:48
(1)
raz w roku powiadasz?
- 0 0
-
2023-04-16 21:49
dobrze pisze! Tania i skuteczna metoda.
Podobnie karoseria. W starym aucie (10lat+) to nie musi wyglądać a ma nie rdzewieć.
- 0 0
-
2023-04-13 14:56
Taktyk :)
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.