• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konserwacja podwozia niczym tarcza dla soli

Jakub Pajka
12 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (64)
Konserwacja podwozia to przepis na długowieczność naszego samochodu. Konserwacja podwozia to przepis na długowieczność naszego samochodu.

Konserwacja podwozia pozwala odizolować spód naszego auta od warunków atmosferycznych. Stwarza barierę dla soli i zanieczyszczeń, aby uchronić samochód przed korozją, która jest zmorą motoryzacji. Jeśli chcesz cieszyć się długowiecznością swojego pojazdu, warto zastanowić się nad tym.





Czy konserwowałe(a)ś kiedyś podwozie?

Większość samochodów zrobiona jest ze stali, która niestety jest podatna na utlenianie. Z czasem "ruda" dopadnie nawet najgrubszą blachę, więc warto zadbać o to zawczasu. Oryginalne zabezpieczenia antykorozyjne w autach są coraz gorszej jakości i starczają na krócej. Cienki lakier i blachy oraz sól na jezdni w żadnym stopniu nie pomagają w walce z rdzą. Co zrobić zatem, aby utrzymać pojazd w dobrej kondycji blacharskiej?

Po co konserwować podwozie?



Jeśli używamy naszego samochodu na co dzień, niezależnie od warunków i zależy nam na jego dobrym stanie, to powinniśmy rozważyć konserwację podwozia. Nawet jeśli dbamy o czystość wnętrza, mamy piękny, błyszczący lakier, to co nam z tego, jeśli pod spodem jest próchno? Nie ma to znaczenia, czy samochód ma kilkanaście lat, czy jest nowy - zdrowa blacha to podstawa. Lepiej zrobić to profilaktycznie, niż szukać później blacharza, który nam to wyklepie, bo o dobrych fachowców coraz trudniej.

Samochody nowe nie mają już tak dobrych zabezpieczeń, więc warto zaaplikować im dodatkową ochronę. Należy upewnić się wcześniej czy nie unieważni to gwarancji, lecz z reguły nie stanowi to problemu. Nawet jeśli mamy samochód starszej daty, który jakość konserwacji miał lepszą, to po kilku latach i tak blacharka nie będzie w życiowej formie. Dodatkowa ochrona i oczyszczenie z powstałych przez ten czas nalotów rdzy nikomu jeszcze nie zaszkodziły.

Zobacz, jak dbać o klimatyzację w aucie Zobacz, jak dbać o klimatyzację w aucie

Jak konserwuje się podwozie pojazdu?



- Konserwacja podwozia zaczyna się od demontażu nadkoli, elementów plastikowych, osłon termicznych czy nakładek na progi. Następnie wykonywany jest proces czyszczenia chemicznego oraz mechanicznego, czyli szlifowanie, zdzieranie, piaskowanie. W dalszym etapie nakładane są kolejne warstwy środków antykorozyjnych, takich jak inhibitor korozji, podkład antykorozyjny, powłoka bitumiczna. Niektóre firmy stosują też specjalny wosk do zabezpieczeń, zamiast podkładu i farby bitumicznej. Co do skuteczności, zdania są podzielone. Ostatnim etapem jest montaż osłon i nadkoli - tłumaczy Mariusz Ożóg, właściciel firmy SERWIS77 w Gdańsku.
Proces ten, jak widać, jest bardzo złożony i wymaga odpowiedniego sprzętu oraz miejsca. Największym problemem zdecydowanie będzie dokładne umycie podwozia i osuszenie go. Oddając auto w ręce fachowców, będziemy mieli pewność, że nasze auto zostało zabezpieczone poprawnie i szczegółowo. Często też takie zakłady dają swoim klientom gwarancję na wykonaną usługę.



Koszty, czas i trwałość



- Z reguły pełna konserwacja podwozia i profili zamkniętych trwa około 4-5 dni, jednak z uwagi na złożoność tego procesu i stan auta, może to potrwać do tygodnia. Może to i długo, ale dzięki temu mamy spokój na nawet cztery lata. Warto jednak co roku po zimie podjechać na kontrolę, aby być pewnym, że podwozie samochodu dalej jest w pełni chronione. Nasz zakład daje dwuletnią gwarancję na konserwację, a jeśli mowa o cenie, to kwota, na którą musimy być przygotowani, wynosi od 1,4 tys. zł do 2,5 tys. zł. Każdy samochód podlega indywidualnej wycenie - mówi Bartosz RynkiewiczFreshgarage w Gdańsku.
Zakłady z Trójmiasta, w których zakonserwujecie swoje podwozie, to między innymi: SERWIS77 w Gdańsku, Freshgarage w Gdańsku, Top-Car w Gdańsku, Salon Pielęgnacji Aut Waxoyl w Sopocie, Lema-Trans w Gdyni, Auto Dobrucki w Gdyni, Auto Szpak w Gdyni.
Jakub Pajka

Miejsca

Opinie (64) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Uwaga - tylko nie Serwis 77 (1)

    po roku całe podwozie -rdza, jakby w ogóle nie było konserwowane / 1400 zł/

    • 5 0

    • Bo

      Nie wziales opcji za 2.5

      • 0 0

  • Mazda gh

    Nie mam asfaltu na podwoziu i jezdze. Ruda zezre to zezre

    • 0 0

  • Konserwować podwozie białą farbą antykorozyjną (3)

    Wiele lat temu poznałem mechanika , który swój samochód konserwował od spodu białą farbą antykorozyjną. Raz w roku brał go na podnośnik. Plamki rdzy od razu widać . Czyscił te miejsca i malował na biało.

    • 18 2

    • (1)

      raz w roku powiadasz?

      • 0 0

      • dobrze pisze! Tania i skuteczna metoda.

        Podobnie karoseria. W starym aucie (10lat+) to nie musi wyglądać a ma nie rdzewieć.

        • 0 0

    • Taktyk :)

      • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    Temat rzeka (6)

    Cywilizowane samochody są całe w ocynku i nie rdzewieją. Natomiast nie ma rzeczy niezniszczalnych i trzeba zimą myć samochód, także od dołu, a więc na niekoszernej myjni automatycznej. Jak się poszło w egzotykę i kupilo autko z japonii, to trzeba konserwowac, bo zgnije w 3 lata. Ale konserwacja konserwacji nie równa, i osmarkanie woskiem, albo barankiem na podnośniku za 1500 to nie jest żadne zabezpieczenie.

    • 42 18

    • Co z tym językiem (1)

      Osmarkanie? Ma Pan trudności z pisaniem?

      • 2 6

      • Po zimie kazde zaczyna rdzewiec.

        Nie mylmy w tym watku rdzy pojawiajacej sie na nadwoziu z rdza podwozia. Najszybciej z reguly auto zaczyna gnic w nadkolach. Potem progi w miejscach uderzen kamieni podnoszonych przez opone i od niewlasciwego lewarowania w serwisach (warsztatach). Wneka kola zapasowego i miejsca w poblizu ukladu wydechowego. Kazde niezadbane auto bedzie tam gnic. Wlasciciele nie maja swiadomosci ze ten proces sie zaczyna bardzo szybko po opuszczeniu pojazdu z fabryki. Pozatym artukul pisany jest przez amatora lub jest sponsorowany przez wymienione warsztaty. Wosk obecnie stosuje sie w profilach zamknietych. Blachy podwozia sa zabezpieczone 30mikrometrowa warstwa powloki nanoszonej metoda elektroferezy. Niestety ze wzgledu na obnizenie kosztow produkcj nowych pojazdow, zabezpieczenia antykorozyjne sa coraz slabsze (polityka finansowa producentow aut kaze im robic auta w taki sposob by za gora 10 lat uzytkowania w np polskich warunkach wlasciciel doszed do wniosku ze samochod nie nadaje sie do dalszej bezpiecznej eksploatacji.
        Ja wykonuje konserwacje i daje gwarancje na 25 lat. Koszt takiej uslugi to ulamek ceny noego samochodu . 2500zl niejednokrotnie to cena tylko materialow. Czas uslugi trwa sredno dwa-trzy tygodnie (nie mowie tu o zgnitych wrakach).

        • 0 0

    • ocynk działa do pierwszego wgniotka (3)

      • 5 3

      • dawno temu, moje stare audi 80

        oberwało od cofającego busa prosto w klapę, lakier odpadł , został goły ocynk, zero rdzy przez rok

        • 2 0

      • (1)

        W starej Megane z 2000 roku lewarek zjechał mi z progu, tak ze zdarł lakier i zrobił wgniotkę. Zero rdzy. :)

        • 2 1

        • moje poprzednie auto - Volvo V40 z 2000 roku - dalej jeździ bez kropki rdzy

          • 1 4

  • O moje podwozie dba ginekolog. O podwozie mojego auta mechanik.

    • 0 1

  • Taki szczegół (2)

    Myśle ze obecne auta z silnikami 1.0 240 KM nie potrzebują konserwacji podwozia. Biorąc pod uwagę trwałość motoru czytaj silnika od 80 do 12O tys przebiegu szybciej silnik padnie niż podłoga wypadnie!

    • 9 2

    • Taki silnik najczęsciej kosztuje 5tysięcy nawet nowy. Wymiana i jadę dalej. Chyba, że to premium to się nie opłaca

      • 0 0

    • A gdzie tam

      Olej z silnika idealnie zakonserwuje całe podwozie

      • 2 0

  • A może by tak nie sypac soli? Może są inne środku, które nie degraduja pojazdów obywateli państwa polskiego?...
    Nie było by takiego problemu z rdzą i taki artykuł był by niepotrzebny...

    • 3 0

  • a ja mam to gdzieś, potrzymam 5 lat i nowego kupuję, rudej jeszcze nigdy na oczy nie widziałem, tylko niektóre szturałem...

    • 1 0

  • Niestety

    gwarancja na perforację blachy nie pozwala na konserwację. Gdyby coś zaczęło się dziać pod konserwacją w czasie trwania gwarancji to jest ona nieuznana. :-(

    • 1 0

  • Widac ze pisal to id... bo"nowe samochody niemaja juz takiego zabezpieczenia"a co moze merc 210 z 98r mial?buahaaaa (4)

    • 5 11

    • Volvo, lata 90' lub 00'.... tylke te prawdziwe, nie Volvo Podobne S/V 40, S/V 50 (2)

      Porównajce z Fordami, Skodami, bmw, vw, mercedesem z podobnego okresu :)

      • 1 1

      • Tylko audi mialo i ma najjlepsze blachy ktore nie gnoją bo ocynkowame (1)

        • 0 2

        • gnoją, gnoją

          • 2 0

    • to była pierwsza próba na klientach auta ekologicznego

      które po paru latach rozpadało się. Miałem nowego z salonu z silnikiem 2,9 T 130 koni, auto niezawodne pod względem mechanicznym, prawie 440 tys km w pięć lat na trasach Gdańsk - Genua. Ale co z tego skoro on po pięciu latach od spodu i w nadkolach wyglądał na bardziej skorodowanego niż polonez.

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane