- 1 Drogie auta będą jeszcze droższe (138 opinii)
- 2 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (18 opinii)
- 3 Wandale niszczą "auta na minuty" (102 opinie)
- 4 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (238 opinii)
- 5 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.
Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.
Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.
Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.
Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim
Dlaczego włączono świata?
- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.
- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?
W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.
W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.
Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.
Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha. Zobacz więcej
Opinie (572) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-07 07:27
(4)
Największy błąd, to likwidacja trzeciego pasa ruchu, już z założenia przejedzie mniej o 1/3 pojazdów, a do tego światła, i kolejne 40% pojazdów mniej. Więc musi być korek, tylko dlaczego o tym nikt wcześniej nie myślał
- 38 11
-
2018-11-07 08:55
Bo myślenie okazuje się ,
nie jest mocną stroną włodarzy miasta i im podległym służbom. Kolesie z nadania.
- 8 1
-
2018-11-07 08:52
A gdzie tam został zlikwidowany pas , lewy pas jest dalej tylko służy do skrętu w lewo i zawracaniu. Samochody które chcąskręcić w Chmielną lub zawrócić w stronę centrum muszą to gdzieś zrobić
- 2 5
-
2018-11-07 07:33
Nie bądź naiwny
Ten co ma 36 kont i niepoliczalną liczbę mieszkań myślał, myslał i to bardziej niż sobie potrafisz wyobrazić. Wybory się skonczyły w niedzielę. Światełka masz puszczone we wtorek.
- 12 3
-
2018-11-07 07:31
to jak najbardziej słuszna decyzja
- 5 8
-
2018-11-07 08:53
Używanie określenia inżynier w stosunku do Wawrzonka,
to ogromne nadużycie. Facet bez jakiegokolwiek pojęcia o ruchu drogowym. A o wyobraźni, to lepiej nie wspominać. No ale jaki pan, taki kram. Ja mogę narzekać, bo nie oddałem głosu na PA.
- 13 3
-
2018-11-07 08:52
Tunel to za mało, zrobili naziemne przejście. Czekamy na kładkę dla pieszych.
- 13 2
-
2018-11-07 08:52
Piesi zawinili - kierowców ukarano.
- 13 5
-
2018-11-07 07:03
(3)
Podwale powinno mieć jakąś alternatywę przez Olszynkę. Ta droga to porazka. Tranzyt nie powinien odbywać się przez centrum miasta.
- 24 6
-
2018-11-07 08:49
Ależ możesz przejechać przez Olszynkę .
- 5 0
-
2018-11-07 08:47
To może zlikwidować centrum miasta.
- 3 2
-
2018-11-07 07:21
ta alternatywa to południowa obwodnica. jest od jakiegos czasu
- 12 6
-
2018-11-07 08:44
Nie jęczeć stać, przecież wybraliście hehe bedzieic mieli więcej czasu by pomyśleć czy jednak warto było głosować na adamowicza w imie walki z pisem heheh
- 11 3
-
2018-11-07 07:52
Ludzie do centrum nie wjeżdża się autem (4)
Czy tak trudno to zrozumieć. Aglomeracje na zachodzie , a w zarządzie ich obywatele już to wiedzą. Auto w centrum to dzisiaj obciach.
- 13 26
-
2018-11-07 08:41
Lodówka w domu też ,można trzymać pasztetową za oknem .
- 4 1
-
2018-11-07 08:02
...
Do centrum może nie... Ale w inne części Gdańska ta droga trzeba dojechać!
- 8 3
-
2018-11-07 07:59
no jeśli uważasz że Elbląską jadą głównie ci
którzy chcą autem wjechać do centrum to gratuluję..
- 12 3
-
2018-11-07 07:58
Problem w tym że podwale to przelotówka nie centrum
- 14 4
-
2018-11-07 08:38
Wprowadzić Congestion Charge! (1)
- 1 0
-
2018-11-07 08:38
Bo kierowcy martwią się o jakość powietrza
- 1 0
-
2018-11-07 06:31
(1)
Kolejne przejscie kolizyjne tylko po to zeby błaut i jackowski mogli sobie pojezdzic po nim deskorolka/rowerem - gorszy Gdansk
- 60 11
-
2018-11-07 08:36
I bardzo dobrze, tak się należy poruszać po mieście
- 3 5
-
2018-11-07 08:27
Komu nie pasje-do budynia z pretensjami
Było pomyslec 4.11 a mie teraz ujadac
- 15 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.