• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    Największy błąd, to likwidacja trzeciego pasa ruchu, już z założenia przejedzie mniej o 1/3 pojazdów, a do tego światła, i kolejne 40% pojazdów mniej. Więc musi być korek, tylko dlaczego o tym nikt wcześniej nie myślał

    • 38 11

    • Bo myślenie okazuje się ,

      nie jest mocną stroną włodarzy miasta i im podległym służbom. Kolesie z nadania.

      • 8 1

    • A gdzie tam został zlikwidowany pas , lewy pas jest dalej tylko służy do skrętu w lewo i zawracaniu. Samochody które chcąskręcić w Chmielną lub zawrócić w stronę centrum muszą to gdzieś zrobić

      • 2 5

    • Nie bądź naiwny

      Ten co ma 36 kont i niepoliczalną liczbę mieszkań myślał, myslał i to bardziej niż sobie potrafisz wyobrazić. Wybory się skonczyły w niedzielę. Światełka masz puszczone we wtorek.

      • 12 3

    • to jak najbardziej słuszna decyzja

      • 5 8

  • Używanie określenia inżynier w stosunku do Wawrzonka,

    to ogromne nadużycie. Facet bez jakiegokolwiek pojęcia o ruchu drogowym. A o wyobraźni, to lepiej nie wspominać. No ale jaki pan, taki kram. Ja mogę narzekać, bo nie oddałem głosu na PA.

    • 13 3

  • Tunel to za mało, zrobili naziemne przejście. Czekamy na kładkę dla pieszych.

    • 13 2

  • Piesi zawinili - kierowców ukarano.

    • 13 5

  • (3)

    Podwale powinno mieć jakąś alternatywę przez Olszynkę. Ta droga to porazka. Tranzyt nie powinien odbywać się przez centrum miasta.

    • 24 6

    • Ależ możesz przejechać przez Olszynkę .

      • 5 0

    • To może zlikwidować centrum miasta.

      • 3 2

    • ta alternatywa to południowa obwodnica. jest od jakiegos czasu

      • 12 6

  • Nie jęczeć stać, przecież wybraliście hehe bedzieic mieli więcej czasu by pomyśleć czy jednak warto było głosować na adamowicza w imie walki z pisem heheh

    • 11 3

  • Ludzie do centrum nie wjeżdża się autem (4)

    Czy tak trudno to zrozumieć. Aglomeracje na zachodzie , a w zarządzie ich obywatele już to wiedzą. Auto w centrum to dzisiaj obciach.

    • 13 26

    • Lodówka w domu też ,można trzymać pasztetową za oknem .

      • 4 1

    • ...

      Do centrum może nie... Ale w inne części Gdańska ta droga trzeba dojechać!

      • 8 3

    • no jeśli uważasz że Elbląską jadą głównie ci

      którzy chcą autem wjechać do centrum to gratuluję..

      • 12 3

    • Problem w tym że podwale to przelotówka nie centrum

      • 14 4

  • Wprowadzić Congestion Charge! (1)

    • 1 0

    • Bo kierowcy martwią się o jakość powietrza

      • 1 0

  • (1)

    Kolejne przejscie kolizyjne tylko po to zeby błaut i jackowski mogli sobie pojezdzic po nim deskorolka/rowerem - gorszy Gdansk

    • 60 11

    • I bardzo dobrze, tak się należy poruszać po mieście

      • 3 5

  • Komu nie pasje-do budynia z pretensjami

    Było pomyslec 4.11 a mie teraz ujadac

    • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane