- 1 Drogie auta będą jeszcze droższe (137 opinii)
- 2 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (17 opinii)
- 3 Wandale niszczą "auta na minuty" (102 opinie)
- 4 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (238 opinii)
- 5 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.
Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.
Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.
Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.
Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim
Dlaczego włączono świata?
- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.
- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?
W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.
W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.
Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.
Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha. Zobacz więcej
Opinie (572) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-07 08:25
budujmy kolejne naziemne będzie jeszcze więcej korków
już planują następne aby "uszczęśliwić" lemingograd; inicjatorzy i osoby które akceptują tego typu pomysły powinni ponieść odpowiedzialność karną przy pierwszej ofierze na tym przejściu, że będą śmigać na czerwonym to pewne, w końcu kogoś trafi - niestety będzie za późno
- 15 6
-
2018-11-07 08:20
Chore, chore, chore, chore......
- 14 0
-
2018-11-07 08:05
(1)
Macie swojego asamowicza
- 16 4
-
2018-11-07 08:05
Tzn Adamowicza
- 2 1
-
2018-11-07 07:56
W końcu można bezpiecznie wrócić do domu po zmroku, bardzo się cieszę
- 5 18
-
2018-11-07 07:55
nawet tam pieszego nie widziałem tylko jedno auto które czekało na czerwonym. widać że inżynier jest tak wybitny że ktoś musiał mu załatwić pracę bo sam by sobie nie poradził.
a to skrzyżowanie powstało dla nowych mieszkańców z układami a nie dla pieszych- 21 1
-
2018-11-07 07:54
Podziękujcie Budyniowi i jego urzędniczej świcie
Ale prawie 65% poparcia w wyborach znaczy, że chcemy stać w korkach
- 19 4
-
2018-11-07 07:53
no to macie swoją "tkankę miejską".
- 14 1
-
2018-11-07 07:46
haahaha
Zdziwieni, że dołożyli światła i korki, a co oni myśleli, że będzie cały czas zielone światło 24h. Będzie jeszcze więcej zdziwionych jak dołożą światła między forum, a bramą wyżynną to dopiero będą korki, żeby wyjechać z miasta.
- 24 1
-
2018-11-07 07:44
Życzenia developerki są dla Adamowicza rozkazem
Po uruchomieniu kolejnych zapowiadanych świateł na Podwalu Przedmiejskim będzie tam jazda bez trzymanki i to nie tylko dla tej ulicy. Można juz robić zakłady czy uda się Adamowiczowi i jego kumplom z budowlanki zamienic Podwale Przedmiejskie w deptak i praktycznie wyłaczyc z niego ruch samochodowy. Pierwszeństwo w obstawianiu zakładów dajmy tym co od wczoraj stojąi bedą stać w korkach i głosowali na Adamowicza. Zasłuzyli na to.
- 26 1
-
2018-11-07 07:38
Budyn i efekty widac...
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.