• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • TUNEL (1)

    Masakra po cholerę przejście jeśli jest tunel!!! Takim sposób to róbmy wszędzie pasy na obwodnicy tez. Mieszkam na śródmieściu i nie mam pełnych gaci żeby przejść tunelem. A jak się tak boją to zamiast upierdzielac całe miasto to kamery i guziki alarmowe w tunelu zainstalować. 21 wiek a najlepiej uwlaic miasto w korkach bo jakaś piii ...boi się tunelem iść ...

    • 14 14

    • Ależ chodź sobie tym tunelem, jak wolisz

      Podwale Przedmiejskie powstało w czasach komunizmu, żeby był dojaz do Nowego Portu dla tranzytu. To sztuczny i niepotrzebny dla miasta rak. Problem tranzytu rozwiązany, bo jest tunel. Zostały tylko socjalistyczne nawyki, że samochód to dobrobyt i trzeba go używać codziennie. Ale miasto idzie wyraźnie w inną stronę, tak jak czyste miasta europejskie. Samochody mają znikać z centrum, czas poszukać sobie innego połączenia do pracy.

      Sam się przesiadłem z auta na inne formy transportu i da się. Samochód mam na weekand.

      • 7 4

  • Oj tam oj tam

    Liczy się komfort pieszych, a wiec trzeba im dostarczyć odpowiednia ilość spalin, żeby mieli czym oddychać.

    • 9 5

  • Ludziom (pieszym) to wydaje się, że inni jeżdżą autami dla zabawy, z nudów czy dla przyjemności? (4)

    Nikt po centrum nie porusza się autem żeby podziwiać widoki, to nie górskie serpentyny. Komunikacja miejska leży i kwiczy dlatego każdy kto ma możliwość i go stać wybiera samochód. Proste.

    • 19 11

    • (2)

      Tu nie chodzi o poruszanie się autem po mieście. Wybieram tramwaj w takich warunkach.
      Do pracy muszę jechać za Gdańsk i auto jest tutaj obowiązkowe (bo mam 40 kilometrów do pracy) a nie jakiś tam luksus wygodnego "wożenia d*py".

      • 3 4

      • I musisz jechać akurat tamtędy? (1)

        Wybacz, ale prawda jest taka, że to nie jest problem pieszych, że masz tam pracę, tylko twój. Ja chciałbym pracować w Nowym Jorku, czy to znaczy że muszę tam codziennie dojeżdzać ?

        • 5 2

        • No akurat mam pracę poza Gdańskiem.

          Więc patrzę na najbardziej optymalną drogę dojazdu do pracy (najszybsza i najkrótsza). Tak samo jak kilka tysięcy osób dzień w dzień. Możesz też spytać się ludzi pracujących np na Stogach/porcie czy muszą tam jeździć.
          Chciałbym mieć pracę w miejscu gdzie bym chodził w bamboszach po drodze kupując kawę w jakimś sklepiku. Za to dzięki rewolucyjnym zmianom w kraju muszę jeździć kilkadziesiąt kilometrów do pracy i mam słabe połączenie komunikacją publiczną.

          Tak więc TAK muszę tam jeździć do pracy i zarabiać na życie. I płacić podatki na ludzi gadających od rzeczy. Pewnie zwolenników "ruchów miejskich".

          • 6 3

    • To jak masz możliwość i cię "stać" to..... stój w korkach grzecznie, a innym daj żyć.

      • 4 2

  • Już po wyborach

    więc teraz można :) A niech se stoją w korkach :)

    • 9 3

  • He

    Pajac sprzwdał tunel bo bedą w nim sklepy i supermarket biedronka....no w koncu za cos trzeba kupic kolejne mieszkanie....

    • 2 5

  • (2)

    Przecież tam nie nie wysiadał z tramwaju. Ruch prawie zerowy. Przejście podziemne było odkąd pamiętam i było dobrze. Ale Warszawa i zagraniczni kupili po drugiej stronie apartamenty to trzeba było im wybudować przejście naziemne.

    • 17 10

    • ruch zerowy. bo jak pieszy miał przelecieć tam czy jak? Bedzie przejście znajdą się chętni by skorzystać

      • 4 4

    • No to będzie tam wyjątkowo czyste powietrze:))

      • 1 1

  • Bardzo dobrze, ze powstalo to skrzyzowanie. Nie normalne jest żeby jeździć przez śródmieście miasta jak po autostradzie, od tego są obwodnice. Śródmieście się rozrasta i i to jest normalny process przy dynamiczym rozwoju miasta. Czekam z niecierplowoscia na kolejne skrzyżowania w tamtym miejscu.

    • 6 11

  • Nareszcie coś dla obywatela pieszego brawo

    • 6 6

  • (2)

    W ramach walki ze spalinami urzedasy spowodowaly kilometrowe korki aut tworzacych spaliny. Brawo!

    • 9 8

    • Nie przeszkadza mi tam sygnalizacja (1)

      Tam zawsze były korki już bez przesady że na trasie WZ korki spowodowała sygnalizacja na Chmielnej. Dodam że jestem kierowcą, ale to chore by w centrum na takiej trasie było tylko jedno skrzyżowanie, oby jak najszybciej powstały pozostałe, niech w końcu centrum stanie się centrum i Stare Przedmieście scali się z Głównym Miastem. Jak komuś się nie podoba niech jedzie Obwodnicą Południową.

      • 5 2

      • Gdzie tam byly korki przez ostatnie 10lat? Nigdy tam nie stalem poza sytuacja wypadku itp

        • 0 4

  • (2)

    Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

    to mnie uspokoiło, od czasu do czasu są piesi

    • 9 8

    • a teraz zachęcił? (1)

      Co to za głupi argument ze "spacerami" w tamtym miejscu? Czy ktoś kiedyś poszedł podwalem "na spacer"? Na spacer to można się na długą i długi targ wybrać, a nie na podwale. Absurd jakiś i odlot z tym skrzyżowaniem. Dobrze że nie muszę do centrum zbyt często jeździć, pozdrowienia dla wszystkich stojących w korku.

      • 4 6

      • wzdłuż autostrady nikt na spacer nie pójdzie, wzdłuż miejskiej ulicy - czemu nie? o to właśnie chodzi

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza:

 

Najczęściej czytane