• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • To teraz trzeba zbudować estakadę.

    Nad przejsciami czyli nad całym podwalem.

    • 14 5

  • (7)

    Co za d**il projektował te skrzyzowanie.

    Po 1 na cholere te ścieżki rowerowe namalowane na ulicy ? Kto o zdrowych zmysłach będzie jechał podwalem zaraz obok pędzących samochodów ? Nie można było zrobić drogi rowerowej obok chodnika ?
    Po 2 Czemu nie ma możliwości zawracania jadąc podwalem w kierunku centrum. Liczyłem na to że nie będzie trzeba już jeździć przez dlugie ogrod. Skręt w Chmielną jest nie wystarczajacy i potęgujący ruch na nowym osiedlu. Pomijam już fakt, stanu drogi na ul Chmielnej..
    po 3 czemu nie ma zielonej strzałki w prawo wyjeżdząjąc z Chmielnej ?

    PS z tego przejścia to i tak korzystają najczęściej turyści. z reguły pod wpływem, to nic dziwnego że dochodziło tam do niebezpiecznych sytuacji.

    • 23 12

    • Co za d**il napisał ten post? (2)

      • 6 6

      • (1)

        ten ktoś napisał post kto najwyraźniej ma pojęcie o ruchu w tamtym miejscu - może ktoś kto prowadzi Ubera albo taxe a Ty chyba w obcisłych portkach jeździsz i trollujesz. zupełnie nie rozumiem dlaczego dla jednostek w za ciasnych gaciach ktoś tu przebudowuje miasto. Może inaczej - róbta to co chceta ale dorzućmy Wam OC + przymusowe testy + przeglądy techniczne waszych kochanych rowerków, wtedy będziecie mogli mieć własne zdanie.

        • 4 7

        • Jestem mieszkańcem Dolnego miasta i nie mam nic do rowerzystów. Poprostu robienie na siłę takich drug rowerowych jest bez sensu i do tego niebezpieczne. Można było zrobić przejazd na wysokości przejścia dla pieszych.

          Nawet nie mam nic do tego skrzyżowania (pomimo że generuje korki jak za starych czasów) ale jak już cos robimy to zróbmy to z głową.
          Wystarczy wymienić klosze na sygnalizatorze kierunkowym tak aby można było zawracać i spada ruch na Długich Ogrodach o min 1/4 ( gdzie i tak jest masakra bo nie dość że to jeden wielki parking to jeszcze jeżdżą tam "eLki")

          • 2 2

    • Czas już najwyzszy ucwyilizować naszych kierowców. To nie bangladesz (1)

      Pasy ruchu dla rowerów w jezdni to obecnie już standard wszędzie, nawet w innych dużych miastach w Polsce.

      • 4 0

      • widziałeś jak to jest zrobione ?
        do żabiego kruku jest droga rowerowa na chodniku.
        Potem nie ma nic, most i za mostem na jezdni namalowana droga rowerowa. Za skrzyzowaniem jakieś dziwne zwężenie i pseudo parking. Dalej jest jeszcze lepiej bo prawy pas staje sie środkowym a droga rowerowa wjeżdza na prawy pas i żeby było smieszniej są tam takie koleiny że mozna wywinąć orła prosto na jezdnie albo na barierki.
        To nie lepiej byłoby pociągnąć dalej droge rowerową po chodniku ?

        Teraz wyobraź sobie jadącą tam rodzinę na rowerach.

        Jednym z najwiekszych prekursorem dróg rowerowych jest Dania, a tam 20 lat temu były drogi rowerowe robione obok jezdni. Nawet na drogach pomiedzy miastami.

        • 1 1

    • (1)

      Taka droga rowerowa to najlepsze rozwiazanie. Jakie pedzace samochody? Tam jest ograniczenie do 50. Patrz na znaki!

      • 3 0

      • Jak sie Polacy nauczą jeździć tak jak np w Skandynawii, to może i to najlepsze rozwiazanie a teraz jest po prostu niebezpieczne

        • 2 0

  • światła przy Chmielnej (1)

    Dla pieszych tunel+winda; taniej i bez blokowania miasta!!!!

    • 13 8

    • a co tam jest taniej?

      regularne czyszczenie brudnego, zaszczanego, zaśmieconego tunelu, konserwacja urządzeń, jak oświetlenie, kamery (kto ma się w nie patrzeć? za darmo?) i jeszcze budowa i utrzymanie windy

      na takim przejściu odmalujesz pasy dwa razy w roku, zmienisz żarówkę w sygnalizacji raz, na ruski rok, a po schodach łazić nie trzeba, w syfie, smrodzie i półmroku

      • 5 1

  • w końcu, długo na to czekałem (1)

    wczoraj wracałem sobie tamtędy z pracy, na rowerze
    dziś poszedłem sobie na piechotę, elegancko, przez przejście
    widać, że inni też korzystają, miło widzieć, że ludzie, mając wybór, wolą iść górą

    dla mnie super, czekam na pozostałe skrzyżowania
    poza tym ruch na ulicy od razu trochę spokojniejszy, a nie prucie 100 km/h

    jedną uwagę mam taką, że może faktycznie zielone na Chmielnej i na przejściu mogłoby być minimalnie krócej, ale poza tym spoko. Zsynchronizować z innymi światłami i będzie ok.

    • 12 19

    • bez sensu

      Takie to bardzo polskie, Ty masz lepiej ale tysiące innych mają gorzej, Dobra zmiana

      • 3 2

  • bo... "Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu."

    a może raczej jesteśmy wszyscy nieco bardziej zabiegani niż 20 lat temu tylko ktoś kto trzyma się stołka tego najprościej mówiąc nie zauważa.

    • 9 9

  • Gratuluję "ruchom miejskim"

    Dopięliście swego. Wkurzacie ludzi. Ja rozumiem pieszych ale weźcie pod uwagę tych co muszą wydostać się z Gdańska albo do miasta dojechać i tym samym teraz ryzykują spóźnienie.
    Gratuluję rozwalenia ruchu na kilka miesięcy w centrum.

    Gratuluje też pieszym co w d**ilny sposób ryzykowali swoim życiem. potem byłby płacz ale to kierowca miałby prawo domagać się odszkodowania od łamiącego przepisy pieszego. Brawo "megamózgi".

    • 13 12

  • co jest....?! (1)

    Była dobra opcja, droga 3 pasy, dla pieszych jest tunel - bez kolizyjne bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy, do przystanków tramwajowych. Nie tak nie może być!, w godzinach szczytu całe miasto zakorkowane, co możemy zrobić? dodać światła, kolejne przejścia a z 3 pasów zrobić 2, to na pewno rozładuje korki.... "...doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku..." serio? może by wybudować przejście pod ziemne ? a nie czekaj...

    • 12 11

    • oj, oj...!

      Człowieku, myślisz tylko o sobie! Jak inwalida na wózku ma się dostać przez tunel do tramwaju? Ma taką szansę tylko przejściem naziemnym!

      • 1 0

  • Sygnalizacja świetlna (1)

    Uruchomienie świateł to zła decyzja.
    1. Dłuższy czas przejazdu o 15-20 minut (przejazd w godzinach 06:30 - 07:30),
    2. Zator na drodze,
    3. Brak możliwości płynnego korzystania z wielu skrzyżowań, które są zablokowane przez bezmyślnych kierowców,
    4. Brak bezpieczeństwa, niejednokrotnie byłem świadkiem kiedy kierowcy z pasa do skrętu w lewo wymuszali wjazd na kierowcy ustawionym prawidłowo do jazdy prosto.

    Proszę o przyjrzenie się, czy aby na pewno działająca sygnalizacja wpływa na bezpieczeństwo. Według mnie NIE, wręcz powoduje bardzo dużo sytuacji potencjalnie niebezpiecznych!

    • 12 7

    • wg niego nie

      szybko, do zmiany!

      • 2 0

  • 10 stron komentarzy (5)

    każdy o tym samym

    3 pasy, to tak fajnie
    a tunel to tak bezpiecznie
    a winda - to by było rozwiązanie
    a korki bo tego bo światła, a to dlatego korki, bo światła i za mało pasów
    a bo jakby były pasy, to by nie było korków
    a piesi, to sobie mogą wygodnie tunelem
    a bo na co to komu
    a bo dewelopery kazały, pod stołem płaco
    a bo do GND i NE będę jechał 8 minut dłużej, bo w mieście, w którym nie płacę podatków, ktoś sobie zrobił wygodnie

    • 11 14

    • (4)

      Bo GD tylko omija ten rejon prawda? Oczywiście gdzieś masz dojazd ludzi z centrum poza Gdańsk. Masz gdzieś przejazd całej W-Z do pracy prawda? Bo niech stoją buce w korku. pal licho, że ktoś mieszka powiedzmy na Ujeścisku a pracuje w Sobieszewie (albo na odwrót). Niech stoi w korku bo tak chcą "aktywiści miejscy".

      • 1 6

      • mam dla Ciebie kilka pomysłowych rozwiązań (3)

        kup sobie helikopter i lataj nim z A do B (może być problem z lądowiskiem, ale przecież auto też "za darmo" się należy parkować, więc na heli mu się naleźć miejsce)

        zostaw auto pod ryneczkiem na Elbląskiej i tam sobie dojeżdżaj do niego tramwajem z Ujeściska

        przeprowadź się do Sobieszewa

        przestań spinać d p ę, bo tylko wrzodów dostaniesz, odpal sobie audiobooka w aucie i przestań marudzić, że musisz stać 2 minuty dłużej, bo światła

        na koniec dodam, że pod martwą wisłą zbudowano dla zmotoryzowanych tunel za setki milionów zł, a tu się ludzie sr a ją o przejście dla pieszych, to jest dopiero kuriozalne

        a ja tam będę sobie jeździł rowerem i chodził pieszo i śmiał się z tych dur ni, co im się pod kopułą gotuje, że ktoś śmiał wydać kilkanaście baniek, żeby zrobić wygodnie komuś innemu, niż im, degradującym miasto egoistom

        • 8 0

        • W końcu ktoś normalny (1)

          Najchętniej bym ci polał, tak tu dużo frustratów, że zastanawia mnie czemu jeszcze nie było pikiety pod sygnalizacją. Nie mogę nadziwić się jak przykra czeka nas przyszłość z takim chorym podejściem obywateli. Ciekawe czy za 20lat będą głosić te same hasła

          • 7 0

          • sfrustrowani kierowcy spoza Gdańska mogliby w ramach protestu na przykład chodzić na tym przejściu w jedną i w drugą blokując przejazd

            • 3 0

        • Tak, zachwalaj GAiT. Szkoda tylko, że: brak 70 kierowców autobusów i prawie 20 motorniczych, tramwaje i autobusy regularnie się psują i wypadają z rozkładów, częstotliwość kursów jest zbyt niska, pojemność pojazdów - zbyt mała w stosunku do potrzeb przewozowych, do tego wymuszone przesiadki, oznaczające dodatkową stratę czasu rzędu 10-20 minut.
          Tunel - dla większości jest bezużyteczny - nie obsługuje ruchu w kierunku: Chełmu, Orunii, Siedlec, Piecek, Suchanina, większości Wrzeszcza.

          • 1 1

  • I co z tego, że są tam korki?

    Jak nie tu, to gdzieś indziej. Największy paradoks:
    -zwęzić ulicę - pojawiają się korki
    -poszrzyć ulicę - pojawiają się korki
    - zbudować nową ulicę - pojawiają się korki

    Narzekacie na korki, które sami tworzycie

    • 9 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w herbie Peugeota?

 

Najczęściej czytane