• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • A było tak dobrze.. (1)

    Nie wiem komu to przeszkadzało...
    Teraz będzie paraliż.

    Jeszcze jak jeździłam prawie 10 lat temu na Zabi Kruk do szkoły to na odcinku Okopowa - GKS to codziennie. Owszem przez tunel pod Wisła jest o niebo lepiej.
    Teraz widzę powrót do przeszłości.. Mam nadzieję że to tylko jeden tunel do likwidacji.

    • 14 6

    • Nam nie było dobrze

      • 4 1

  • Kluczowa droga po 3 pasy w każdym kierunku, a jakiś nierozgarnięty decydent z Gdańska stawia światła i totalnie blokuje ruch! (3)

    Wystarczy kładka albo tunel dla pieszych!

    • 19 11

    • no, niestety (2)

      naszczekałeś się, ale przestań już, bo karawana jedzie dalej. jedno skrzyżowanie już gotowe. Jeszcze 3 i będziemy w domu

      • 7 2

      • (1)

        dorzućmy tym patafianom w obcisłych gaciach przymusowe OC + testy + przeglądy techniczne ich dwóch kółek bo ich bezczelność jest po prostu porażająca.

        • 3 5

        • Traktujmy rowery jak samochody

          Traktujmy jachty jak tankowce! A piesi mają chodzić w stroju budowlańca, w kasku i kamizelce, żebym mógł jeździć 90km po mieście

          • 5 1

  • Najwiecej płaczą tu gnd, ne i gda (1)

    A lokalsi łykają ich retorykę jak głupie pelikany. To jest miasto a nie pcim dolny, niech ziomeczki płaca podatki do Gdańska a nie wymagają autostrady przez środek miasta

    • 12 16

    • Gdańsk jest trochę większy niż Ci się wydaje. Aby Ci to prawidłowo zobrazować polecam wejść sobie na mapę porządku Gdańska - mapa obejmuje rejon miasta Gdańsk i jak coś jest nie tak to można zgłosić np. dziura w jezdni, czy cokolwiek innego leży Ci na sercu - z doświadczenia mogę powiedzieć, że to na prawdę działa. Otwiera też oczy na to, gdzie jest Gdańsk a gdzie już nie.

      • 2 3

  • Lobby deweloperow

    I wszystko jasne

    • 8 6

  • Przecież tam od zawsze jest przejście podziemne, nie można było wyremontować tunelu? Absurd

    • 13 7

  • Pieszy (1)

    Wreszcie zróbcie coś dla pieszych bo tylko wszyscy narzekają na korki a pieszy się nie liczy oburzające zamknięto przejście dla pieszych przy tunelu Forum a pieszy ma wszędzie utrudnienia jak narzekają na korki to proszę jeździć komunikacja miejska

    • 14 12

    • komunikacja miejska nie uciągnie takiej ilości ludzi a o jej awaryjności każdy już słyszał.

      • 2 7

  • korki tworza samochody (1)

    miasta dla mieszkancow!

    • 16 11

    • I jeszcze dodaj:

      nie dla rowerów, nie dla autobusów, nie dla tramwajów. Tylko i wyłącznie dla mieszkańców.

      • 6 3

  • Ja czegoś tu nie rozumie, przecież obok jest tunel. Czy to wszystko tworzy osoba sprawna inaczej? (1)

    • 19 10

    • Ortografii np. nie rozumiesz

      • 2 1

  • Usprawnienie

    Proponuję wyznaczyć na jednym lub najlepiej na dwóch pasach Podwala ścieżki rowerowe i deptak.

    • 13 0

  • Deweloperzy chcieli tych skrzyżowań, i będą.

    Ich nie obchodzi, że utkniemy w korkach gigant.

    • 18 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane