• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skręt w lewo na Małomiejskiej wydłuża korki?

mJ
2 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Osoby, które codziennie rano dojeżdżają do centrum Gdańska ul. MałomiejskąMapka, muszą swoje odstać w korku. Mamy pewną sugestię, która mogłaby usprawnić ruch na dojazdówce do Traktu Św. WojciechaMapka.



Czy na ul. Małomiejskiej w Gdańsku powinien zostać wprowadzony zakaz skrętu w lewo w ul. Zamiejską?

RAPORT Z TRÓJMIASTA

W dolnym odcinku ul. Małomiejskiej znajduje się skrzyżowanie z ul. ZamiejskąMapka. I właśnie owo skrzyżowanie stanowi niemały problem dla zmotoryzowanych jadących w kierunku centrum miasta.

Otóż często bywa tak, że chcąc skręcić w lewo, we wspomnianą ul. Zamiejską, wstrzymuje się ruch dla samochodów jadących za nami. Na tym skrzyżowaniu jest na tyle ciasno, że nie ma możliwości wyminięcia skręcającego pojazdu. A na domiar złego rzadkością jest, aby kierowca jadący w przeciwnym kierunku był na tyle życzliwy, aby przepuścić skręcające auto. Nie ma więc innego rozwiązania, aniżeli... czekać (zazwyczaj na kolejną zmianę świateł).

Czytaj także:

Nowa Świętokrzyska okrojona z pasów. Gdańsk stawia na PKM



Problem korkującego skrętu w lewo "złapano" nawet podczas tworzenia Street View w Google Maps. Zdjęcie świetnie obrazuje problem tego skrzyżowania. Problem korkującego skrętu w lewo "złapano" nawet podczas tworzenia Street View w Google Maps. Zdjęcie świetnie obrazuje problem tego skrzyżowania.
Problem w tym, że to czekanie z reguły trwa całą zmianę świateł. A na jednej zmianie przejeżdżają dwa, może trzy samochody. Bywa i tak, że skręcające w ul. Zamiejską auto jest pierwsze w kolejce - z reguły oznacza to, że na jednej zmianie na wprost nie przejeżdża żaden pojazd. A to - przyznajcie sami - bywa irytujące dla osób stojących w korku.

Zdaje się, że kilkanaście takich przypadków może znacząco wydłużyć korek na ul. Małomiejskiej. Może warto zatem pomyśleć o ponownym wprowadzeniu zakazu skrętu w ul. Zamiejską?

Przypomnijmy, że już kiedyś pochylono się nad tym problematycznym skrzyżowaniem i zakazano skrętu w lewo w ul. Zamiejską. Kierowcy chcący jechać w kierunku Chełmu musieli trochę pokombinować. Najpierw skręcali w prawo, w ul. RaduńskąMapka, na której zawracali, i jechali już prosto w ul. Zamiejską. Czy waszym zdaniem to na tyle dobre rozwiązanie, aby do niego wrócić?

Dodajmy tylko, że jadąc od Traktu Św. Wojciecha w kierunku Oruni Górnej, nie ma możliwości skrętu w lewo w ul. Raduńską. Co prezentuje poniższe zdjęcie.

Czytaj także:

Kierowcy blokują ruch, bo... się pomylili



Z ul. Podmiejskiej nie ma możliwości skrętu w ul. Raduńską. Z ul. Podmiejskiej nie ma możliwości skrętu w ul. Raduńską.
mJ

Opinie (124) 2 zablokowane

  • niestety (okresowa rzeka) Małomiejska to poniemiecka droga wyjazdowa na wieś.

    teraz obsługuje 1/4 sypialni miasta. Dobrze ze asfalt zrobili bo jeszcze 30 lat temu bruk był.

    • 29 1

  • Teraz każdy chce aby dało się jechać tylko tam gdzie on jedzie

    • 11 3

  • (1)

    Zlikwidować zjazd z Podmiejskiej w Małomiejską. Niech jeżdzą Traktem Wojciecha a nie przez Chełm.

    • 5 12

    • Podmiejska przechodzi prosto w Malomiejska to chyba coś pomyliłeś

      • 8 0

  • RONDO ? (3)

    Zamiast się głowić czy powinien być zakaz czy nie, powinni rozbudować skrzyżowanie i zrobić np. rondo ? Trzeba myśleć przyszłościowo. Ruch będzie coraz większy. Południowe dzielnice Gdańska wciąż się rozbudowują a ulice wciąż te same...

    • 21 3

    • nowa droga a nie rondo.

      • 6 4

    • Od jakiegoś (dłuższego) czasu w tym naszym kochanym mieście większość takich rzeczy robi się tak jakoś jakby na przekór kierowcom - pierwszy przykład z brzegu: robią rondo Platynowa/Kadmowa gdzie w ogóle nie jest to potrzebne a tutaj aż się prosi o rondo to.......nie - bo NIE!!!

      • 1 2

    • hmmm...

      a gdzie ono maiłoby się zmieścić? może pionowe?

      • 0 0

  • Dokładnie to samo jest na skrzyżowaniu Sobieskiego/Jarowa/Wileńska (2)

    Zdarza się, że na zielonym nie uda się nikomu pojechać prosto. To skrzyżowanie funkcjonuje tylko dzięki uprzejmym kierowcom, którzy przepuszczają tych skręcających w lewo.

    • 19 1

    • Jarowa powinna być jednokierunkowa na całej długości

      • 3 0

    • Właśnie chciałem pisać o tym przypadku, ale mnie uprzedziłeś ;)

      • 1 0

  • Przed pandemią korki były mniejsze (4)

    Codziennie dojeżdżając małomiejską do i z pracy , mam wniosek że korek był mniejszy przed pandemią. W czasie pandemi wyłączyli światła dla pieszych na przycisk i ustawili stały cykl. Potem coś jeszcze chyba w nich zmieniali. Efekt - znacznie zwiększony korek w górę i w dół małomiejskiej.
    Może wystarczy wrócić do starego programu?

    • 23 6

    • na bethowena to samo. swiatła zmieniają się co 60s a na przejściach żadnego pieszego.

      • 4 0

    • Teraz tam jest inny cykl

      Kierowcy z Zamiejskiej i Raduńskiej nie mają jednocześnie zielonego światła.

      • 1 0

    • Były mniejsze przed pandemią bo komunikacja miejska jakoś funkcjonowała

      Od czasu pandemii nie wrócono do szkolnych rozkładów z czasu przed pandemii, wiele linii nadal zawieszonych + obcięcie kursy. To ludzie jeżdżą autami, d**ilami nie są.

      np. Podróż z Oruni na Jasień samochodem trwa około 10 min -> Podmiejską na Chełm i trasą WZ i jesteś. Komunikacja?'
      1). 154 (12 minut do Centrum), przesiadka i czekanie na drugi autobus (10 min) 167 (25 min) na Jasien Polnicy = około 50 min.
      2). 154 z Sandomiersiej na przystanek Platynowa (6 min), piesze przejście od ronda do pętli Łostowickiej (10 minut), oczekiwanie na autobus, autobus 155 do Jasien Polnicy (25 minut) = około 45 min

      Nie mam więcej pytań.

      • 1 1

    • a skąd jedziesz? z "Górnej" do centrum?

      • 0 1

  • Całe to skrzyżowanie jest do przemyślenia.

    Przybudówka przy szkole wygląda fatalnie i dla mnie to jest do wyburzenia. Szkole terenu nie brakuje, niech zabiorą samochody z boiska.

    Budynek po skosie od szkoły - ruina, głupio ustawiona, a nowy budynek może mieć odtworzony charakter elewacji.

    Będzie miejsce i na lewoskręt i na drogę dla rowerów i na chodnik (Zamiejska).

    • 10 3

  • Problemem jest cały odcinek tej ulicy.

    Osiedli przybywa, a ulica dla dorożek od 100 lat bez zmian.

    • 26 1

  • Jest takie skrzyzowanie jedno w pruszczu

    Jak sie od traktu jedzie na Rotmankę, gdzie jeszcze na samym skrzyżowaniu (no dobra 2m dalej) można pojechac w lewo na pruszcz, ale stając tam, blokuje sie totalnie caly ruch w jedną stronę, ktoś kto na to pozwolil, byl totalnym i**otą.... no i okazuje sie ze prawie kazdy z nas jest w stanie w swojej okolicy - znajac ja na wylot - wskazac takie durne pomysly... przez jakis pracownikow maloistotnego urzędu.. masakra

    • 8 0

  • rondo małomiejska/Zamiejska zamiast zakazów (1)

    Zakaz skrętu w Zamiejską nie rozwiązuje problemu, jedynie przesunie większość samochodów chcących teraz skręcić w lewo z Małomiejskiej w Zamiejską na ciasną i w połowie jednokierunkową "pętelkę" Granitowa->Perłowa->Piaskowa->Raduńska.
    Zamiast zakazu i konieczności wydłużenia/kombinowania kierowców, wystarczy wprowadzić malutkie RONDO, wzorem tego, które jest np. na skrzyżowaniu Toruńskiej i Kamiennej Grobli/Dobrej, odpowiednia przestrzeń znalazłaby się przy odrobinie woli. Przy skrzyżowaniu niedawno wyburzono budynek. Jestem przekonana, że to rondo rozkorkowałoby całą Małomiejską, na której korkach stoję codziennie, 2x dziennie :(((((

    • 12 13

    • Masz racje.

      Ronda nawet malutkie bardzo uplynniają ruch. A w tym miejscu aż prosi się o rondo. Dziękuję za Twój post.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane