- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (86 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (78 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (169 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Którędy najszybciej z obwodnicy na północ Gdyni?
Jak najszybciej w godzinach szczytu przedostać się z obwodnicy Trójmiasta do północnych dzielnic Gdyni? Zakorkowaną Estakadą Kwiatkowskiego czy może przejazdami kolejowymi na Puckiej i Północnej , zamykanymi nawet na kilkadziesiąt minut? Sprawdziliśmy to w naszym teście drogowym.
Wybraliśmy w sumie trzy trasy. Punktualnie o godz. 15:45, a więc w trakcie największego ruchu w popołudniowym szczycie wystartowaliśmy z obwodnicy Trójmiasta na wysokości Chwarzna. Naszą metą był parking przy centrum handlowym na Pogórzu..
Pierwszy samochód pojechał klasycznie, Estakadą Kwiatkowskiego . Miał do pokonania łącznie 9 km. Dwa pozostałe auta zmierzyły się z przejazdami kolejowymi na ul. Puckiej i ul. Północnej . Celowo wybraliśmy dwa przejazdy, ponieważ pierwszy z nich sterowany jest automatycznie, a drugi przez dróżnika. Obie trasy liczyły niemal identyczną długość - 11,5 km.
Jak wyglądały przejazdy?
Najkrótszą, ale też najbardziej zakorkowaną trasą pojechał Maciej Korolczuk. Trasa Kwiatkowskiego była zatkana od wyjazdu z Janka Wiśniewskiego niemal do samej galerii handlowej.
- W korku stałem dokładnie kwadrans, co wydaje się niezłym wynikiem. Wiem jednak, że są dni, gdy kierowcy tracą na estakadzie nawet dwukrotnie więcej czasu. Wówczas wybranie alternatywnej trasy przez Pucką czy Północną może się opłacić.
Na parking przy galerii nasz dziennikarz wjechał o godz. 16:12 (27 minut po starcie). Pięć minut później zameldowało się drugie auto, jadące przez przejazd kolejowy w ciągu ul. Puckiej. "Dwójką" kierował Michał Jelionek, który do pokonania miał odcinek o długości 11,5 km.
- Przejazdy kolejowe to jedna wielka loteria. Trafisz na zamknięty szlaban - stracisz dużo czasu, trafisz na otwarty - zaoszczędzisz. To proste. Jeszcze przed rozpoczęciem testu rozmawiałem z kierowcami stojącymi w korku przed przejazdem. Z ich wypowiedzi wynikało, że średnio przed szlabanem kwitnie się około 20 minut. Ja im wierzę, bo przecież najbardziej oblegane przejazdy każdego dnia zamykane są na około osiem godzin. Dla mnie los był łaskawy i na przejeździe na ul. Puckiej straciłem tylko i aż pięć minut. Swoje musiałem odstać również na górnym odcinku "serpentyn", aż do ronda na ul. płk. Stanisława Dąbka.
Podobną trasę do przejechania miał samochód numer trzy, którym kierował Maciej Naskręt. Dziennikarz próbował jak najszybciej przedostać się na Pogórze przejazdem kolejowym na ul. Północnej. Auto na mecie zameldowało się o godz. 16:21, czyli dziewięć minut po pierwszym samochodzie i cztery po drugim. Zaznaczmy, że "trójka" na przejeździe kolejowym utknęła na 9 minut, a auto numer dwa na pięć.
- Mimo, że przejazd na ul. Północnej jest sterowany przez dróżnika, nie ma co liczyć tam na szybszy przejazd w kierunku północnych dzielnic. Spędziłem tam do 10 minut, aż przejadą dwa pociągi SKM i jeden pociąg z Półwyspu Helskiego. Wybierając moją trasę kierowcy stracą czas nie tylko stojąc na światłach w rejonie ul. Kcyńskiej, ale także już za torami - skręcając w ul. Pucką z ul. Hutniczej.
Kolejarze: tylko wiadukt rozwiąże problemy
Kierowcy powinni wiedzieć, że jadąc przejazdami kolejowymi w ciągu ul. Puckiej i ul. Północnej tak naprawdę przejeżdżają dwa różne torowiska. Pierwsze zarządzane jest przez spółkę PKP PLK, a drugie SKM. Na ulicy Puckiej przejazd zamyka się automatycznie, a na ul. Północnej odbywa się to ręcznie, z tym że dróżnik współpracuje z dwoma dyżurnymi ruchu co może opóźniać jego prace.
Kierowcy z Gdyni proponują ustawienie tablic zmiennej treści przed Estakadą Kwiatkowskiego, tak by mogli w porę zdecydować o dalszej podróży - czy na północ Gdyni jechać przez przejazdy, czy estakadą.
Kolejarze przekonują, że to nie jest rozwiązanie.
- Podpisaliśmy z Gdynią porozumienie w zakresie budowy przejazdu pod torami w ciągu ul. Puckiej. To powinno pomóc kierowcom w dotarciu na północ Gdyni - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Miasto i kolejarze kosztem budowy mają podzielić się po połowie. Na razie jednak przedsięwzięcie jest w fazie planowania.
Nasze testy drogowe
Opinie (236) 6 zablokowanych
-
2017-11-28 17:52
Przejazd kolejowy ul.Pucka/ ul.Chylońska
W dniu (pierwszego !!!) 1.11.2017r.- od godziny 14.55 do 15.30 w dzień świąteczny, a przejazd był zamknięty przez ponad 30 minut ! W tym czasie przejeżdżało " bardzo dużo " pociągów w liczbie aż ....3 z częstotliwością co 10/12 minut . Granda i skandal !- tam żaden automat tymi szlabanami nie steruje i po co to pisać takie bzdury !
- 8 0
-
2017-11-28 18:00
Szlabany na ul.Puckiej
Bo to by chyba dzień świąteczny. SKM-ki co 40 minut, pociągi POLREGIO co 2 godziny to i przejazd otwierany raz na 3 godziny. Może jednak to bardzo "inteligentny " automat...?
- 6 0
-
2017-11-28 18:58
O tych sprawach i nie tylko należy pamiętać przy urnach wyborczych
Najwyższy czas przewietrzyć gdyński ratusz, roziedli sie tam sami kolesie i dobrze im jest tak jak jest.Przed kolejnymi wyborami poobiecują złote góry a potem ograniczają się do nowych chodników w centrum miasta ,wiadukty lub tunele na ul puckiej powine być wykonane 15 lat temu do dzisiaj nie zrobiono nic. Każdorazowo jadąc z Pogórza ul. Pucką zatrzymuje przejazd przy wyjeżdzie na ul Chylońską min 15 min a ostatnio przy ożywieniu stoczni i portów częściej zamykany jest II przejazd.Chyba za takie działania to P. Szczurek dostaje 80% poparcia nic nie rozumiem ,może ktoś wyjaśni ten fenomen
- 10 0
-
2017-11-28 19:05
Ta META galeria na mapie to jest Szperk?
- 4 0
-
2017-11-28 19:14
Super test. Fajne opcje. Zabrakło trasy z centrum.
- 3 0
-
2017-11-28 19:21
Przebudowa skrzyżowania ulic Wiśniewskiego z PŁk.Dąbka (2)
Kilka lat wstecz zapowiadano hucznie przebudowę skrzyżowania ul.PŁk.Dąbka z ul.Kwiatkowskiego ,inwestycja ta polegała na namalowaniu kilku pasów na jezdni i zainstalowaniu świateł.Obecnie korek tworzy własnie to skrzyżowanie w kolejce stoi się już od bazy kontenerowej aby wjechać na ul Płk. Dąbka w kierunku Szperka, takich mamy specjalistów od inżynierii ruchu (pracujących tam za komuny gdy w Gdyni wozacy rozwozili koniami węgiel) CZAS NA WIEKLĄ WYMIANĘ KADR URZĘDU MIASTA NA LUDZI MŁODYCH NIE ZMĘCZONYCH KRZESEŁKAMI
- 10 1
-
2017-11-28 20:31
pokaż mi fachowcu w ktorym miejscu krzyzuje sie Płk. Dąbka i Wiśniewskiego to postawię Ci flaszke
- 1 0
-
2017-11-28 23:54
szczurek zdjecia zrobił? zrobił no to o co chodzi przebudowa była i koniec. Gdynianie w to wierzą.
- 0 0
-
2017-11-28 20:30
Samolotem !!!
- 4 0
-
2017-11-28 20:36
Jest remont !!! Płk .Dąbka !!! Nowe ocynkowane lampy !!! żeby lepiej było widać kałuże
Kto to wymyślił... Kolejna strata pieniędzy a ulica ponad 40 lat bez remontu !!!
- 7 0
-
2017-11-28 22:16
Ten test wymyślił down
Test powinien o godz 15.45 być przeprowadzony na trasie z centrum drogami wielkopolska malokacka kielecka morska w kierunku obwodnicy np do węzła chwarzno i to byłoby wyzwanie. Po południu wyjazdy z gdyni są zakorkowane. Ten test który przeprowadzono wymyślił polglowek
- 3 2
-
2017-11-29 00:02
powiem wam gdyńskie barany co trzeba zrobić. Wywalić szczurka to raz. Tramwaj na obłuże środkiem wiśniewskiego i wzdłuż estakady (4)
to dwa (tak wiem krzyżówka z torami ale wszystko do zrobienia). tramwaj na wiczlino to trzy. Żadnego lotniska to cztery. PKM na pogórze górne i wielkie parkingi to 5. I wtedy miasto moze sie rozwijać na północ i zachód . Od tego trzeba zacząć.
- 6 2
-
2017-11-29 06:20
nie podjedzie pod górę (2)
- 0 2
-
2017-11-29 08:45
niedasie? a tramwaj na chełm? nachylenie 5%? (1)
- 1 1
-
2017-11-29 10:22
A widziałeś gdańszczaninie podjazd na Pogórze Górne? Jak nie, to nie wypowiadaj się.
A swoje stały teksty o nie da się zostaw na swoje miasto.
- 0 2
-
2017-11-29 10:21
Rozumiem, że to wszsytko w Gdańsku już jest?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.