• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy najszybciej z obwodnicy na północ Gdyni?

Maciej Korolczuk, Maciej Naskręt, Michał Jelionek
28 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Jak najszybciej w godzinach szczytu przedostać się z obwodnicy Trójmiasta do północnych dzielnic Gdyni? Zakorkowaną Estakadą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni czy może przejazdami kolejowymi na Puckiej zobacz na mapie GdyniPółnocnej zobacz na mapie Gdyni, zamykanymi nawet na kilkadziesiąt minut? Sprawdziliśmy to w naszym teście drogowym.



Którą trasę najczęściej wybierasz jadąc na północ Gdyni?

Każdego dnia tysiące gdyńskich kierowców wracających po pracy do domów ma ten sam dylemat - ominąć korki i spróbować szczęścia na przejeździe kolejowym, a może odstać swoje na Estakadzie Kwiatkowskiego. Postanowiliśmy rozwiać ich wątpliwości i pokazać, którą trasą szybciej dojadą do północnych dzielnic Gdyni.

Wybraliśmy w sumie trzy trasy. Punktualnie o godz. 15:45, a więc w trakcie największego ruchu w popołudniowym szczycie wystartowaliśmy z obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni na wysokości Chwarzna. Naszą metą był parking przy centrum handlowym na Pogórzu.zobacz na mapie Gdyni.

Pierwszy samochód pojechał klasycznie, Estakadą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Miał do pokonania łącznie 9 km. Dwa pozostałe auta zmierzyły się z przejazdami kolejowymi na ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyniul. Północnej zobacz na mapie Gdyni. Celowo wybraliśmy dwa przejazdy, ponieważ pierwszy z nich sterowany jest automatycznie, a drugi przez dróżnika. Obie trasy liczyły niemal identyczną długość - 11,5 km.

Jak wyglądały przejazdy?

Najkrótszą, ale też najbardziej zakorkowaną trasą pojechał Maciej Korolczuk. Trasa Kwiatkowskiego była zatkana od wyjazdu z Janka Wiśniewskiego niemal do samej galerii handlowej.

- W korku stałem dokładnie kwadrans, co wydaje się niezłym wynikiem. Wiem jednak, że są dni, gdy kierowcy tracą na estakadzie nawet dwukrotnie więcej czasu. Wówczas wybranie alternatywnej trasy przez Pucką czy Północną może się opłacić.
Na parking przy galerii nasz dziennikarz wjechał o godz. 16:12 (27 minut po starcie). Pięć minut później zameldowało się drugie auto, jadące przez przejazd kolejowy w ciągu ul. Puckiej. "Dwójką" kierował Michał Jelionek, który do pokonania miał odcinek o długości 11,5 km.

- Przejazdy kolejowe to jedna wielka loteria. Trafisz na zamknięty szlaban - stracisz dużo czasu, trafisz na otwarty - zaoszczędzisz. To proste. Jeszcze przed rozpoczęciem testu rozmawiałem z kierowcami stojącymi w korku przed przejazdem. Z ich wypowiedzi wynikało, że średnio przed szlabanem kwitnie się około 20 minut. Ja im wierzę, bo przecież najbardziej oblegane przejazdy każdego dnia zamykane są na około osiem godzin. Dla mnie los był łaskawy i na przejeździe na ul. Puckiej straciłem tylko i aż pięć minut. Swoje musiałem odstać również na górnym odcinku "serpentyn", aż do ronda na ul. płk. Stanisława Dąbka.
Podobną trasę do przejechania miał samochód numer trzy, którym kierował Maciej Naskręt. Dziennikarz próbował jak najszybciej przedostać się na Pogórze przejazdem kolejowym na ul. Północnej. Auto na mecie zameldowało się o godz. 16:21, czyli dziewięć minut po pierwszym samochodzie i cztery po drugim. Zaznaczmy, że "trójka" na przejeździe kolejowym utknęła na 9 minut, a auto numer dwa na pięć.

- Mimo, że przejazd na ul. Północnej jest sterowany przez dróżnika, nie ma co liczyć tam na szybszy przejazd w kierunku północnych dzielnic. Spędziłem tam do 10 minut, aż przejadą dwa pociągi SKM i jeden pociąg z Półwyspu Helskiego. Wybierając moją trasę kierowcy stracą czas nie tylko stojąc na światłach w rejonie ul. Kcyńskiej, ale także już za torami - skręcając w ul. Pucką z ul. Hutniczej.
Mapa przejazdów trzech aut z węzła Chwarzno na Pogórze w Gdyni. Mapa przejazdów trzech aut z węzła Chwarzno na Pogórze w Gdyni.
Kolejarze: tylko wiadukt rozwiąże problemy

Kierowcy powinni wiedzieć, że jadąc przejazdami kolejowymi w ciągu ul. Puckiej i ul. Północnej tak naprawdę przejeżdżają dwa różne torowiska. Pierwsze zarządzane jest przez spółkę PKP PLK, a drugie SKM. Na ulicy Puckiej przejazd zamyka się automatycznie, a na ul. Północnej odbywa się to ręcznie, z tym że dróżnik współpracuje z dwoma dyżurnymi ruchu co może opóźniać jego prace.

Kierowcy z Gdyni proponują ustawienie tablic zmiennej treści przed Estakadą Kwiatkowskiego, tak by mogli w porę zdecydować o dalszej podróży - czy na północ Gdyni jechać przez przejazdy, czy estakadą.

Kolejarze przekonują, że to nie jest rozwiązanie.

- Podpisaliśmy z Gdynią porozumienie w zakresie budowy przejazdu pod torami w ciągu ul. Puckiej. To powinno pomóc kierowcom w dotarciu na północ Gdyni - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Miasto i kolejarze kosztem budowy mają podzielić się po połowie. Na razie jednak przedsięwzięcie jest w fazie planowania.

Opinie (236) 6 zablokowanych

  • Ja 48 (1)

    Bardzo nie lubię przejazdu kolejowego na ul.Północnej Mam czasami wrażenie że dróżnika cieszy jak przeczołga kierowców ze 30 lub 40
    minut

    • 12 2

    • Całkiem prawdopodobne, że szlaban obsługuje jakiś złośliwy obcisłogaciowiec albo aktywista z "Miasta wspólnego" i zrobi wszystko aby kierowcom uprzykrzyć życie.

      • 5 0

  • Ciągle płaczecie nad tą Północą (2)

    Jakby Gdynia Zachód czy Karwiny/Wielki Kack/Dąbrowa nie miały tego samego problemu... Tu też mieszkają dziesiątki tys. ludzi i co dzień stoją w korkach.

    • 9 6

    • nie ma gdyni zachod sa kaszuby tam

      a oni nie potrafia jezdzic pasatami

      • 3 1

    • zgadza się

      budowa wielkich osiedli, jedna droga - to wszystko z roku na rok powiększa korki,
      na dodatek remonty ciągnące się miesiącami jak np. mostek na potokiem wiczlińskim , miał być zakończony do 30. 10., mamy koniec listopada , a roboty dalej w toku.
      codziennie dojeżdżam do pracy z Wiczlina na Gołębią - z roku na rok coraz gorzej - obecnie przejazd od Energetyków n a estakadę to jakaś masakra, później estakada, później zjazd na Chwarzno gdzie można utknąć nawet na 8 minut

      • 1 0

  • Uwielbiam Gdynię a... właściwie to pół

    Uwielbiam Gdynię ale dla mnie kończy się ona na Morskiej, dalej jest już tylko Rumia, Rumunia i inne Pogórzo-Kosakowa.

    • 6 6

  • 10 km w 30 minut (3)

    Ile to jest na godzinę? Średnia prędkość po mieście 20km/h
    a testowana trasa nie jest tą najbardziej ruchliwą
    Wolniej chyba by było tylko na pieszo
    ścieżek rowerowych - brak

    Wychodząc do pracy tylko na 8h i mając do roboty tylko 15km (w końcu blisko mam) trzeba liczyć że nie ma cię na chacie od 10,5- 11 godzin. Drobne zakupy i niezbędne ogarnięcie się przed i po pracą - minus sen, przepisowe 8h - zostaje zawrotne 3 godziny czasu wolnego na życie na dobę

    • 9 0

    • Umrzyj (1)

      Bedziesz mial wiecej czasu. Ba cala wiecznosc

      • 0 2

      • Chyba ty!

        • 1 0

    • 20kmh... 10km.... pół godziny rowerem, nawet się nie zdąży spocić, ani zmoknąć w deszcz...

      myśl, Forrest, myśl!

      • 0 1

  • zecydowanie PKM-ką ... bardzo wygodnie i szybko ewentualnie na rowerze albo hulajnogą :)

    • 3 1

  • Tymczasem wybory sie zblizaja,wszedzie chodniki robią. (1)

    Trzeba sie popzbyc tego zoltoniebieskiego szczura i jego szajki.....ciekawe czy Kukiz bedzie mial tu reprezentanta,to jedyny wlasciwy wybor,

    • 9 2

    • Kukiz&Szczurek&Stępa i Kod won!

      • 1 0

  • Czerwona kartka dla zarządajacych w Gdyni

    To jest doprawdy parodia kabaretu . Nikt nic nie robi od lat w celu rozwiązania problemu komunikacyjnego w tej części gdyni. Współczuje mieszkańcom / pytanie na kogo będą nadal głosowali w nadchodzących wyborach / .... I na dodatek lotnisko w kosakowie rusza niebawem, pytanie którą drogą 1-2-3 będą dojeżdżali potencjalni pasażerowie .... Czy na lotnisko będziemy latali helikopterami ???

    • 15 0

  • (1)

    Troche bez sensu ten test, przeprowadzony nie o strategicznej godzinie. Większość ludzi kończy pracę o 16 a nie o 15.45 i rusza z centrum Gdyni i wtedy zaczyna się masakra juz na Wisniewskiego. Wtedy test dałby prawdziwe wyniki. Mam wrażenie, że redaktorom po prostu nie chciało się stać tak długo w korkach, a materiał trzeba było wrzucić i ot taki efekt. Ja już nie pamietam abym wracała do domu 27 min, chyba w niedzielę tylko.

    • 11 1

    • No tak ale tu chodziło o sprawdzenie przejazdy kolejowe vs estakada...

      bo połaczenie z centrum to jeszcze inna sprawa....

      • 1 0

  • Wstyd.....nawet trasa rowerowa nie jest dokończona (1)

    Wstyd, że do tej pory Rada Miasta nie zrobiła nic aby to rozwiązać.....jak zostało zrobione za komuny tak trwa do tej pory i tylko maluje się pasy albo stawia plastikowe słupki!!! Nawet rowerem nie można jechać bo ktoś zapomniał dokończyć drogi rowerowe z Pogórza do Gdyni!

    • 6 3

    • Dolkadnie

      Szczegolnie na hutnicza wjechac jak od kwiatkoskiego zostaje 11 torow do przejscia lub 22 szyny

      • 2 0

  • Google Maps chyba ktoś nie zna

    Po co takie sztuczne analizy? Sprawdza się trasę przed startem w google maps i tyle. Optymalna na co dzień trasa może okazać się najgorsza np. przez wypadek, dziki na drodze:)). A tak na bieżąco mamy informację, która trasa jest najszybsza w obecnych warunkach..

    • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane