- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (323 opinie)
Ładowanie "elektryków" prawie tak drogie, jak tankowanie "benzyniaków"
Jeśli ładujesz auto elektryczne na płatnych stacjach ładowania... to ta piękna wizja elektromobilności przestaje się trochę opłacać. Płatne ładowarki są po prostu drogie - napisał pan Piotr, czytelnik Trojmiasto.pl. Czy ma rację?
Raczej dalej mi do "elektryków" niż bliżej, ale ostatnio trochę się to zmieniło. Kupiliśmy dom pod miastem, wyposażony w fotowoltaikę, i pomyślałem, że może samochód na prąd jest rozwiązaniem. W dużym uproszczeniu - energią z paneli będę ładował auto elektryczne. Ma to jakiś sens.
Zacząłem więc testować samochody elektryczne. Przetestowałem dwa, które najbardziej mi się podobają. Celowo nie będę podawał marek i modeli.
Pierwszy z nich, dwa razy droższy od tego drugiego, dość luksusowy, bateria o pojemności około 90 kWh, realny zasięg to 400 km na jednym ładowaniu. Średnie zużycie prądu przy dość ciężkiej stopie, po przejechaniu 200 km wyniosło sporo, bo ponad 22 kWh na 100 km.
Drugi, klasa albo i dwie niżej od pierwszego, ale jak wspomniałem, dużo tańszy. Bateria o nieco mniejszej pojemności, około 80 kWh. Realny zasięg... plus, minus 500 km. W przypadku tańszego "elektryka" zużycie prądu na podobnym dystansie było bardzo dobre - 15,5 kWh na 100 km.
Oba samochody jeżdżą bardzo dobrze, oferują wysoki komfort podróżowania. Wszystko na plus. I przyznam szczerze, że moja niechęć do "elektryków" zaczęła maleć.
AKTUALNE CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE
Jest drogo. 15 zł za 35 km zasięgu?
W obu przypadkach musiałem podładować baterie. Zrobiłem to na płatnych stacjach ładowania. I tutaj mój entuzjazm został dość mocno przygaszony. Dlaczego? Bo jest drogo.
Pierwszy z "elektryków" może być ładowany z mocą 22 kW na godzinę - to duży plus. Testowo ten samochód ładowałem przez 21 minut. Przez ten czas pobrano 7,7 kWh, a zasięg wzrósł o zaledwie... 35 km, za które zapłaciłem prawie 15 zł. Cena za 1 kWh to około 2 zł. To bardzo dużo. 35 km za 15 zł - to kompletnie nieopłacalne. Po godzinie ładowania udałoby mi się uzyskać 100 km zasięgu, za które zapłaciłbym ponad 40 zł.
Przy drugim aucie było już zdecydowanie lepiej. Ładowanie trwało dłużej, bo 1 godz. 8 min. Udało się "zatankować" 12,8 kWh (ten samochód był ładowany z mniejszą mocą - 11 kW na godzinę). Zasięg auta wzrósł o prawie 90 km. Koszt ładowania: 28 zł. W przypadku tego ładowania naliczona została opłata za postój - 40 gr za każdą minutę po godzinie ładowania. Liczmy, że w tym aucie 100 km zasięgu kosztuje na płatnej stacji ładowania około 30 zł.
Darmowe parkowanie dla "elektryków", ale nie wszędzie
Jak na tle tych "elektryków" wypadają auta spalinowe? Weźmy dla porównania samochód z silnikiem benzynowym, który na 100 km zużywa średnio 7 l paliwa. Aktualnie na stacjach paliw Pb 95 kosztuje około 6,6 zł za litr. Co w przeliczeniu da nam koszt około 46 zł za 100 km, czyli porównywalnie do pierwszego z modeli elektrycznych.
Reasumując, wydawało się, że samochody elektryczne to duża oszczędność. Pewnie tak, ale pod warunkiem, że nie "tankujesz" ich na płatnych ładowarkach, bo to przestaje się opłacać. Mój test dał klarowny wynik. W wielu przypadkach przejechanie 100 km autem elektrycznym będzie kosztowało podobnie do kosztu pokonania "setki" przez auto spalinowe. Takie są fakty.
Coraz więcej ładowarek dla "elektryków" w Trójmieście
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2023-08-16 10:18
Polityka energetyczna (9)
Jak to się ma do Polityki energetycznej kraju. Co roku wiadomo, że występuje coraz więcej sytuacji w ciągu dnia, gdzie brakuje prądu w Polsce i trzeba kupować od sąsiadów. Za to w nocy, jest nadpodaż prądu.
Dlatego samochody elektryczne mają sens aktualnie:
- wyłącznie do małych tras miejskich, po warunkiem:
ładowania w warunkachJak to się ma do Polityki energetycznej kraju. Co roku wiadomo, że występuje coraz więcej sytuacji w ciągu dnia, gdzie brakuje prądu w Polsce i trzeba kupować od sąsiadów. Za to w nocy, jest nadpodaż prądu.
Dlatego samochody elektryczne mają sens aktualnie:
- wyłącznie do małych tras miejskich, po warunkiem:
ładowania w warunkach domowych w nocy, gdy jest nadpodaż energi => potrzebne zachęty do taryfy G12.
gdy ma się instalacje fotowoltaiczną, wiatrowa pozwalającą na naładowanie pojazdu => zmiana polityki energetycznej, dot. fotowoltaiki i magazynów energi w domu.
W każdym innym przypadku póki co pod kątem kosztów samochód LPG wygrywa.- 79 12
-
2023-08-19 13:09
chlopie
ma być tak ze
- powolne wycinanie spalinowych
-max sprzedaż elektryków dla eko patoli i baranów
-koszty utrzymania prąd / Cana w górą
-mniejszy ruch samochodów celem
-po osiągnięciu punktu krytycznego przejście na wodór i cały cykl od nowa- 0 0
-
2023-08-17 07:31
Buhahahaha!!!!! Szczególnie w nocy naładujesz elektryka z solarów! (2)
- 2 2
-
2023-08-17 08:47
(1)
Naukowcy zmodyfikowali dostępne na rynku panele fotowoltaiczne i udowodnili, że nocą także mogą one produkować energię. Jest to możliwe dzięki zjawisku nazywanemu chłodzeniem radiacyjnym. Każdy z nas dobrze zna ten proces. Doświadczamy go wiosną i latem, kiedy wieczory są chłodniejsze od dnia. Wówczas nagrzana Ziemia oddaje ciepło w postaci promieniowania podczerwonego, emitowanego w kierunku znacznie chłodniejszego nieba.
- 0 4
-
2023-08-17 17:15
Co ty bełkoczesz chłopaku
- 3 0
-
2023-08-17 03:42
Najważniejsze, że PiS sprzedaje pakiety energetyczne .. (1)
.. niemieckim i czeskim elektrowniom za miliardy złotych rocznie, można za to potem kupić głosy wyborcze niepracującej patologii. A, że reszta ma drogi prąd? Oj tam, oj tam.
- 11 4
-
2023-08-17 06:25
Podnóżek by oddał Niemcom gratis
- 2 3
-
2023-08-16 23:42
Tak to sie ma...
Że transformacja energetyczną sprawia, że coraz więcej energii produkujemy w dzień (fotowoltaika) i zużyty prąd z OZE jest w 100% produkcji lokalnej, a wszystkie inne paliwa są pośrednio, bądź bezpośrednio z importu.
- 2 4
-
2023-08-16 17:08
Co z brednie
Jakie nadwyżki? W nocy jest mniej produkowanego prądu w elektrowniach kto ma panele i bank Energi to wtedy taka osoba MZ nadwyżki. Elektrownie działają na styk doszły do tego jakieś domowe elektrownie lub biurowogospodarcze i oddają energię do sieci to jest ta pseudo nadwyżka co i tak nie można nazwać nadwyżką . Elektrownie mają stare instalacje
Jakie nadwyżki? W nocy jest mniej produkowanego prądu w elektrowniach kto ma panele i bank Energi to wtedy taka osoba MZ nadwyżki. Elektrownie działają na styk doszły do tego jakieś domowe elektrownie lub biurowogospodarcze i oddają energię do sieci to jest ta pseudo nadwyżka co i tak nie można nazwać nadwyżką . Elektrownie mają stare instalacje szafy prądnice co dziala na wytchnienie sił czym więcej domostw czym więcej gospodarstw i uslugowo-handlowych obiektów tym więcej prądu potrzebne, czym więcej elektryków tym więcej zapotrzebowania na paliwo elektryczne a Elektrownie wkoncu padną i to będzie ten kryzys . Ludzi robią państwa w bambuko że wszystkiego wystarczy jest nie prawda dlatego chcą budować Elektrownie wszystko na rzecz ecooo 70%społeczeństwa opiera się na wiedzy z tv i pozniejroznosi dalej przy okazji coś dodając od siebie . Człowiek jest leniwy aby sam na własną rękę szukać prawdy woli jak mu na tacy podsunięte materiały dają i Tym się zachwyca . I o co chodzi tu o to aby szary człowiek nie miał nic a był szczęśliwy aby nie mieć auta nie mógł brać kredytów aby nie był ktoś choć trochę szczęśliwy. Druga sprawa tych wyżej posadowionych już korki w miastach denerwują dlatego dążą do tego aby paliwowce wybić a elektryki wprowadzić aby nie było korków kogo będzie na to wtedy stać będzie jak w latach 70-80 pustki a drogach i ludzie jak widzieli że ktoś jedzie autem byli zachwyceni i podziwiali plując ahh te bogacze pozdrawiam
- 12 4
-
2023-08-16 12:47
Przecież zawsze tak jest, że balansujemy na granicy sprzedaży/kupna energii. To się zmienia kilka razy dziennie. Kraje sobie wzajemnie kompensują potrzeby. Gdy dużo brakuje to zwiększana jest moc bloków energetycznych, gdy jest nadmiar to pakuje się w szczytowo-pompowe i eksportuje, lub zmniejsza moc węglowych.
- 7 5
-
2023-08-16 09:02
(36)
Coś złego dzieje się z używanymi autami.
O blisko 80 proc. podrożały średnio w ostatnich pięciu latach używane samochod w Polsce. W pierwszej dziesiątce najchętniej sprzedawanych pojazdów znajdziemy jednak i takie modele, których ceny wzrosły w tym czasie o - uwaga - nawet 120 proc.
Przykładowa dziesiątka to:
AudiCoś złego dzieje się z używanymi autami.
O blisko 80 proc. podrożały średnio w ostatnich pięciu latach używane samochod w Polsce. W pierwszej dziesiątce najchętniej sprzedawanych pojazdów znajdziemy jednak i takie modele, których ceny wzrosły w tym czasie o - uwaga - nawet 120 proc.
Przykładowa dziesiątka to:
Audi A4, Opel Astra, BMW serii 3, Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Ford Focus, Audi A3, Audi A6, BMW serii 5, Opel Corsa.
Zgodnie z powiedzeniem "biednemu zawsze wiatr w oczy", największe podwyżki dotyczyły dwóch najtańszych pojazdów z naszego zestawienia - Opla Corsy i Forda Focusa. W obu przypadkach wzrost cen śmiało nazwać można porażającym. Jeszcze w 2019 roku średnia cena 15-letniego Opla Corsy wynosiła w Otomoto 5 840 zł. Dziś za piętnastoletnią Corsę zapłacić trzeba średnio 12 892 zł. Mamy więc do czynienia ze wzrostem o - uwaga - 120,8 proc.- 121 10
-
2023-08-18 13:32
Jeżeli właściciel starego domu, żąda za niego cenę z kosmosu, bo budowa nowego kosztuje x cebulionow, to dlaczego właściciel 15 letniej corsy nie może za nią żądać też ceny z kosmosu skoro cena nowej jest wysoka ?
- 1 0
-
2023-08-17 06:18
Dlatego nie kupuję dojechanych trupów, a nowe auta co 7-8 lat.
- 0 1
-
2023-08-17 04:12
Używanymi?
Ja kupiłem jedno z miliona aut elektrycznych które Moradziecki obiecał.
- 6 3
-
2023-08-17 00:14
Bo bracia zaczęli do siebie na lawetach masowo przywozić używane autka
- 3 3
-
2023-08-16 23:04
To zwykła spekulacja zwiazana ztym ze emigranci ze wschodu zaczeli masowa kupowac uzywki !!Niem nic wspólnego z inflacja
Nigdzie poza Polska używane nie zdrożały
- 4 6
-
2023-08-16 16:54
Dobra zmiana -to i dobre ceny !!!!!!!!!! (1)
- 8 9
-
2023-08-17 05:47
Paskudny masz ten swój charakter
- 0 3
-
2023-08-16 14:19
no chyba jednak nie potrafisz tej średniej wyliczyć
a dla tych co popieraja te dyrdymaly proponuje sprawdzic ceny tej wspomnianej 15letniej corsy
- 0 1
-
2023-08-16 14:30
Kiedyś nowy Fiat Tipo mogłeś kupić za 42 tys zł dzisiaj poszukaj w salonie tańszego od 110 tys zł!
Nowe auta podrożały strasznie, ludzi nie stać na nowe więc skąd mają być używane? Niemcy tez nie wymieniają już tak często aut a VW zanotował ostatnio straszny spadek sprzedaży aut nowych...
- 15 1
-
2023-08-16 14:14
Dobry moment by sprzedać moje passerati (4)
kiedyś się dałem na to namówić. Teraz czas na elektryka :)
- 3 6
-
2023-08-17 00:15
Elektryczną to sobie co najwyżej możesz kupić hulajnogę (2)
Biedaku z passata
- 2 5
-
2023-08-17 04:44
Odezwał się biedak z hulajnogi. (1)
- 4 0
-
2023-08-17 06:26
Moje hulajnoga jest warta więcej niż twój pasek z wyciętym DPFem
- 0 0
-
2023-08-16 15:00
Elektrykiem to się można kręcić wokół komina
- 5 3
-
2023-08-16 13:46
fajnie ukradziony tekst z kanalu motoprawda
- 12 2
-
2023-08-16 12:41
2 lata temu kupiona 11 Astra, ubezpieczyciel wycenił na 10,5 tys zł (2)
dziś auto ma 13 lat, ubezpieczyciel wycenił na ponad 12 tys. zł.....
w ofertach ostatnio była Corsa , 17-nasto letnia za 13 tys. zł
Inflacja spowodowało wzrost cen aut jak również ich naprawę, 3 lata temu sprzęgło z kołem dwumasowym można było wymienić za 1,8 do 2 tys. zł
dziś ten sam zestaw do tego samego auta 3,5 do 4 tys. zł....- 10 1
-
2023-08-16 12:46
(1)
Jak ceny nowych wystrzeliły w kosmos i nie ma zastępowalności porównywalnymi samochodami i do tego dochodzi coraz wyższa awaryjność, to nie dziwmy się, że ceny samochodów używanych idą w górę. Auto musi się stać towarem luksusowym, by zatrzymać postępujące ocieplenie klimatu?
- 8 2
-
2023-08-16 14:29
Ale przecież jest od dawna, dlatego jest obłożone akcyzą.
- 3 2
-
2023-08-16 12:30
Same niemieckie produkcje???? ;-))))) (2)
I się dziwisz, że drogo. 90% Polaków MUSI, po prostu MUSI mieć niemiecki samochód. Wyjdź poza ramy typowego Polaka.
- 10 11
-
2023-08-17 04:43
Może to kwestia wykonania?
- 1 0
-
2023-08-16 21:33
ostatnio kupowałem samochód cena do 60k, oglądałem ople, kie, audi nie chciałem bo wcześniej jeździłem i tak skończyło się na zakupie bmw, bo nie widać po nim zmęczenia przebiegiem jak to ma miejsce z oplem czy kią.
- 0 7
-
2023-08-16 12:17
(2)
ja osobiście zawsze rupiecia kupowałem dojeżdżałem go na maksa i na złom. W tym roku szukałem czegoś dla siebie.
I tak dla przykładu w 2016 nabyłem Opla Vectrę B rocznik 1998 w cenie 2500 zł z OC i PT na prawie cały rok.
2023 przeglądam ogłoszenia identyczna vectra silnik ten sam, rocznik ten sam nawet kolor 4500 cena wywoławcza . .. Szaleństwo- 15 2
-
2023-08-16 12:43
Gadanie, miesiac temu kupiłem VB za 2 tysie i jeździ.
- 5 2
-
2023-08-16 12:23
cena rupieci zależy od ich stanu. Nie od silnika, rocznika czy wyposażenia. Nie ma co porównywać
- 13 2
-
2023-08-16 11:31
A jeszcze wcześniej powstał globalny problem z dostępnością komponentów elektronicznych co spowodowało mniejszą podaż nowych samochodów i niezmniejszony popyt na używane. No a jak te dwa elementy się nie bilansują to czego się spodziewać? Obniżki cen używek, których brakuje na rynku?..
- 20 6
-
2023-08-16 09:10
(10)
To się nazywa - uważaj - inflacja. Może obiło się o uszy?
- 17 48
-
2023-10-17 14:17
To nie do końca inflacja
Większy wpływ na ceny aut używanych ma mniejsza podaż aut nowych (problemy z półprzewodnikami) oraz długi czas oczekiwani na nowe auto (nawet 9-10 miesięcy)
- 0 0
-
2023-08-17 03:27
Pisflacja (2)
- 7 4
-
2023-08-17 05:43
Nie siusiaj publicznie (1)
Zachowaj to dla siebie
- 0 6
-
2023-08-17 06:28
Tak, tak misiowy rozumku.
Winni wszyscy i wszystko dookoła, tylko nie rozdawnictwo twojego kochanego Prawa i ZPRawiedliwości.
- 5 1
-
2023-08-16 12:43
Zrównanie cen samochodów spalinowych z elektrykami (4)
Na korzyść elektryków
- 9 8
-
2023-08-16 17:01
Elektryki powinny być tańsze od samochodów spalinowych !!!!!! (1)
- 7 9
-
2023-08-16 23:51
i będą póki co jeszcze jesteśmy w etapie R&D jedynie Tesla ma już odpowiednią technologię i sukcesywnie zjeżdża z ceny by zagarnąć rynek ;)
- 3 3
-
2023-08-16 14:03
Przed inflacją można było kupić Leafa za 80k.
Podrożały i jedne i drugie...
- 7 2
-
2023-08-16 12:53
Taaa, bo koszt produkcji jest stały przez 100 lat.
- 4 4
-
2023-08-16 11:36
Tak po prostu wygląda drożyzna
- 23 6
-
2023-08-16 06:41
(33)
Wydajność naszych elektrowni jest "na styk". Czasami wystarcza, czasami trzeba importować prąd. Popularyzacja aut elektrycznych mocno pogorszy ten bilans i będziemy zmuszeni importować prąd nieustannie. Niemcy to lubią ;)
Dopóki nie mamy nadwyżki energetycznej (a długo jeszcze nie będziemy mieć - jeśli w ogóle kiedykolwiek), dotowanie przez Państwo aut elektrycznych jest sabotażem gospodarczym naszego kraju.- 247 19
-
2023-08-20 13:09
Ad 32
Wnioski są błędne. Prąd kupowany obecnie przez Polskę jest tańszy, niż wynosi cena jego wytworzenia w kraju. Warto czasami, zanim się coś napiszę, sprawdzić co się pisze ...
- 0 0
-
2023-08-17 00:53
Nasze linie energetyczne nie są przystosowane do takiego
Przesyłu. Masz domek i fotowoltaike to ok. Ale w bloku niech podjedzie 5-6aut i każdy jednocześnie chciałby się ładować. To transformator albo wybuchnie ale zadziała zabezpieczenie i wyłączy prąd
- 6 0
-
2023-08-16 16:01
Niemcy po zamknięciu elektrowni atomowych stali się importerami energii elektrycznej a jeszcze kwartał temu faktycznie sprzedawali 9Gwh
- 3 1
-
2023-08-16 12:31
Polska musi importować prąd nie dlatego, że mamy za mało mocy w elektrowniach, ale dlatego, że Niemcy opodatkowały polski prąd z węgla i dlatego opłaca się importować.
- 6 4
-
2023-08-16 11:57
Och tak, dotowanie do używania prądu z polskiego węgla jest sabotażem.
A dotychczasowe dotowanie Putina, a obecnie Saudów sabotażem nie jest.
Żelazna logika.- 3 4
-
2023-08-16 10:48
W punkt !
No właśnie : najpierw bilans energii, potem dotowanie przez państwo. Zauważmy, że dotowanie dotyczy również tzw OZE, gdzie, de facto wspieramy obcy przemysł. Nowobogacki dyletant - cieszy się, szpanuje. Człowiek kompetentny - nie ma nic do powiedzenia.
- 11 3
-
2023-08-16 07:55
Ach, kocham tą logikę. (17)
Nie zakładać paneli słonecznych, bo będzie dużo rozproszonego prądu, który ciężko scentralizować i nie kupować elektryków, bo potrzebują dużo rozproszonego prądu, który ciężko ze scentralizowanego rozproszyć...
- 12 18
-
2023-08-16 10:25
Jeśli zasilasz swoje auto tylko ze swoich paneli słonecznych, to twoja logika jest OK... (16)
Ale jeśli doładowujesz ten samochód prądem z węgla to twoja "logika" jest błędna. Ponad 70% prądu w Polsce wytwarzane jest z węgla, a jest to proces niszczący środowisko bardziej niż samochody zasilane dieslem. W Polsce od 30 lat nie inwestuje się w sieć energetyczną która jest w fatalnym stanie i ledwo daje radę przesyłać energię do tradycyjnych
Ale jeśli doładowujesz ten samochód prądem z węgla to twoja "logika" jest błędna. Ponad 70% prądu w Polsce wytwarzane jest z węgla, a jest to proces niszczący środowisko bardziej niż samochody zasilane dieslem. W Polsce od 30 lat nie inwestuje się w sieć energetyczną która jest w fatalnym stanie i ledwo daje radę przesyłać energię do tradycyjnych odbiorców. Policz sobie ile energii zużyły by ładowarki gdyby każde miejsce parkingowe pod blokiem było w nie wyposażone. Nie wspomnę nawet o problemie technicznym z dostarczeniem prądu do ich zasilania. Prąd nie bierze się z gniazdka w ścianie. Praw fizyki nie nagną nawet aktywiści "ekologiczni" w Parlamencie Europejskim. ps. Nawet obłożenie całego bloku panelami słonecznymi nie zapewni energii do zasilenia samochodów jego mieszkańców.
- 36 2
-
2023-08-16 10:41
udział OZE Energa Gdansk - 54% (15)
Udział OZE w łącznej produkcji brutto energii elektrycznej wyniósł 54%. Czyli nie z OZE jest 44%. Twoja wiarygodnosc zerowa.
- 6 27
-
2023-08-16 12:01
no tak, jego wiarygodność jest zerowa to znaczy, że z przesyłem wszystko w porządku. Cenna jest wiedza internautów. (6)
Jeszcze powinieneś się na wikipedię powołać.
- 5 0
-
2023-08-17 12:21
Koszt przebudowy polskiej sieci energetycznej to 600 miliardów złotych...
... a kosz ten nie obejmuje przystosowania sieci do samochodowego transportu elektrycznego. Ponieważ zapotrzebowanie na energię przy upowszechnieniu samochodów elektrycznych będą porównywalne z obecnym zużyciem całego kraju, potrzebne będzie zbudowanie kilku elektrowni atomowych by to zasilić. Kto za to zapłaci? Wszyscy konsumenci energii. Czy to
... a kosz ten nie obejmuje przystosowania sieci do samochodowego transportu elektrycznego. Ponieważ zapotrzebowanie na energię przy upowszechnieniu samochodów elektrycznych będą porównywalne z obecnym zużyciem całego kraju, potrzebne będzie zbudowanie kilku elektrowni atomowych by to zasilić. Kto za to zapłaci? Wszyscy konsumenci energii. Czy to ma sens? Nie, bo w porównaniu z innymi źródłami gazów cieplarnianych, motoryzacje jest jednym z mniejszych emitentów. Samochody elektryczne są dla bezmyślnych hipokrytów, którzy ulegają sprytnemu marketingowi opartemu na eko-ściemie.
- 2 1
-
2023-08-16 12:16
W niemczech ceny prądu najdroższe w historii. Przypadeknie sądzę. Sperłniono (4)
tam wszelkie normy transformacji a i tak konsument traci. Pomyślcie choć wiem że to trudne?
- 7 1
-
2023-08-16 19:42
W Niemczech ostatnio ceny prądu bywają ujemne!
Chociaż to zależy od okoliczności, głównie od pogody. Niemcy potrzebują więcej magazynów energii, tak jak nasza elektrownia szczytowo-przepompowa.
- 0 1
-
2023-08-16 12:28
(2)
i tak dalej taniej niż paliwa kopalniane. Serio myślisz, że one są nieskończone?
- 2 4
-
2023-08-16 15:08
(1)
Nie są, dlatego jedyną odpowiedzią jest atom
- 4 0
-
2023-08-16 20:05
Nie jedyną
Ale ważnym uzupełnieniem i dlatego oprócz OZE trzeba budować atomówki.
- 1 0
-
2023-08-16 11:35
(1)
A jaki jest udział Energi Gdańsk w produkcji prądu? Bo coś mam przeczucie, że niski w cholerę i wtedy procenciki niczego nie zmienią jeśli to jest np. 1% (strzelam dla przykładu) w skali całego kraju. Może jeszcze fajnie byłoby pokazać wartości liczbowe a nie tylko procenty?
- 11 2
-
2023-08-16 20:04
Zobacz co budujemy na bałtyku
- 1 0
-
2023-08-16 11:25
Naucz się czytać ze zrozumieniem. (5)
W Polsce 70% energii elektrycznej wytwarzane jest z węgla. Stosujesz typowe dla ekoaktywistów kłamstwa i wybiórcze półprawdy by potwierdzać swój ideologiczny przekaz. Nikt nie mówi, że samochody używające prądu elektrycznego jako nośnika energii są złe. Ale ci dla których fizyka nie jest magią wiedzą, że będą one miały sens przy innej technologii
W Polsce 70% energii elektrycznej wytwarzane jest z węgla. Stosujesz typowe dla ekoaktywistów kłamstwa i wybiórcze półprawdy by potwierdzać swój ideologiczny przekaz. Nikt nie mówi, że samochody używające prądu elektrycznego jako nośnika energii są złe. Ale ci dla których fizyka nie jest magią wiedzą, że będą one miały sens przy innej technologii wytwarzania i magazynowania energii niż dostępna dzisiaj. Ponad to w Polskich warunkach, aby samochody elektryczne mogły funkcjonować powszechnie niezbędna jest przebudowa i rozbudowa sieci energoelektrycznej, a to są gigantyczne koszty które poniosą konsumenci energii oraz czas który jest na to niezbędny. Upowszechnienie motoryzacji elektrycznej oznacza znaczne podwyżki cen prądu. O tym ekoaktywiści nie chcą mówić.
- 35 4
-
2023-08-16 12:27
(4)
To nie jest zadanie dla posiadaczy samochodów elektrycznych, tylko dla społek energetycznych. Będzie trzeba to przebudują sieci. Rezygnacja z emisji spalin przyniesie największe korzyści dla naszej planety, inne kontynenty szybko pójdą drogą europy, z resztą, chiny już nas przeganiają w popycie na auta EV.
- 4 20
-
2023-08-16 15:07
(1)
Parę tygodni temu wybuchł podwodny wulkan wyrzucając do stratosfery gigantyczne ilości wody, która jako para wodna jest gazem cieplarnianym, a która nie ma możliwości powrotu stamtąd na ziemię. Wiec nasze wysiłki proekologiczne z ostatnich kilku lat poszły się j****
- 12 5
-
2023-08-16 20:04
To kłamstwo. Wulkany od zawsze wybuchają, a efekt cieplarniany wywołał człowiek w poprzednim stuleciu
- 3 9
-
2023-08-16 12:59
(1)
Fakt, że tam mieszka 1.4 miliarda a u nas 38 milionów pewnie dla ekooszołomów nic nie znaczy. Jakby nie patrzeć jest to ponad 36 razy więcej. Czy jest coś, czego zużywają, produkują, kupują mniej niż my?
- 14 1
-
2023-08-16 14:06
Te, ekooszołom.
Kopcisz mi swoim szrotem pod moim domem. 1.4 miliarda Chińczyków - nie.
- 5 11
-
2023-08-16 06:57
(8)
Tak jest. Popieram. Tylko dyzel. W tedeju.
- 16 32
-
2023-08-17 06:34
Nędzny eko świrze, co robiłeś w szkole na fizyce?
- 1 1
-
2023-08-16 09:42
duży diesel w tedeiku plus duży ciągnik
- 2 4
-
2023-08-16 07:55
(5)
I obowiązkowa chmura przy "dynamicznym" ruszaniu spod każdych świateł.
W końcu dyzel musi kopcić.- 12 30
-
2023-08-16 11:57
nie musi. Mam 1.6 hdi, 8 lat, 350 tyś i nic nie dymi, nic nie syfi (4)
- 24 5
-
2023-08-16 12:24
(3)
hint: zza kierownicy tego nie zobaczysz
- 10 14
-
2023-08-16 12:57
(2)
hint: nasza cywilizacja wynalazła coś takiego jak lusterko wsteczne oraz buty których można użyć do pomaszerowania za samochód celem zbadania czy nie dymi
- 9 3
-
2023-08-16 17:43
Hint: dodaj gazu i jednocześnie idź stanąć za auto ;)
- 2 2
-
2023-08-16 14:05
Jak często biegasz za swoim przyspieszającym samochodem?
A jak chmurę widać w lusterku, to jest już naprawdę źle...
- 6 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.