• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ładowarki na trasie do Warszawy już działają

Michał Jelionek
27 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trasa z Trójmiasta do Warszawy została zelektryfikowana. Trasa z Trójmiasta do Warszawy została zelektryfikowana.

Mamy dobre wiadomości dla wszystkich właścicieli aut elektrycznych. Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami - trasa z Gdańska do Warszawy została zelektryfikowana. Grupa Lotos uruchomiła właśnie 12 stacji ładujących w Trójmieście i przy autostradach A1 i A2, w obu kierunkach. Początkowo korzystanie z nich będzie bezpłatne.



W piątek wszystkie terminale pozytywnie przeszły odbiory techniczne i są gotowe do użytkowania. Nowe stacje ładujące, które oddalone są od siebie maksymalnie o 150 km, pozwolą na przejechanie około 450 km, znad morza do stolicy, wyłącznie na prądzie. 12 terminali ładujących zainstalowano na stacjach paliw Lotos, w następujących lokalizacjach:

Trójmiasto

Autostrada A1
  • MOP 809, Malankowo Zachód
  • MOP 810, Malankowo Wschód
  • MOP 819, Krzyżanów Wschód
  • MOP 817, Krzyżanów Zachód

Autostrada A2
  • MOP 815, Brwinów Północ
  • MOP 814, Brwinów Południe

Warszawa
  • ul. Łopuszańska
  • ul. Radzymińska

Każdy z terminali został wyposażony w uniwersalną ładowarkę obsługującą trzy standardy: CHAdeMO (50 kW), CCS (50 kW) i Type 2 (43 kW). Na jednej stacji jednocześnie będą mogły się ładować cztery pojazdy.

Początkowo, do odwołania, korzystanie z ładowarek będzie darmowe. Wybiegając w przyszłość - spółka planuje montaż kolejnych 38 terminali na swoich stacjach paliw.

Należy pamiętać, że konieczność ładowania baterii znacznie wydłuży czas przejazdu całej trasy z Trójmiasta do Warszawy. Jednak coś za coś, z pewnością dłuższy czas podróży zostanie wynagrodzony zaoszczędzonymi pieniędzmi, które zostaną w portfelu właścicieli "elektryków".

Mapa punktów ładowania w Trójmieście

Miejsca

Opinie (128) 2 zablokowane

  • w Gdyni w komunikacji miejskiej są elektryki - trolejbusy (1)

    w Piasecznie pod Wawą też były

    czemu nie ma linii z Gdyni do Piaseczna ?

    • 3 1

    • bo niby kto przy zdrowych zmysłach mieszkając w Gdyni chciał by jechać do Piaseczna???

      • 1 1

  • 50 kW - czy to znaczy, ze musze doliczyc 2 godziny do czasu podrozy moja Tesla? (2)

    dobrze, ze nie zainstalowali ladowarek USB.

    • 5 1

    • (1)

      Twoja Tesla nikogo nie obchodzi.

      • 1 0

      • A jednak - skoro ktos przeczytal, ktos odpisal i ktos zminusowal.

        • 2 0

  • (2)

    My w Warszawie nie życzymy sobie słojów z Gdańska.

    • 3 5

    • Sloje z Gdanska nie jezdza Teslami. Teslami jezdza rodowici warszawiacy do do domu.

      Po sloiki, pod Otwock.

      • 1 0

    • Orginalny Polak z trojmiast

      W Warszawie mieszka okolo 50000- tys warszawiakow powiedzmy ze orginalnych a pozostali to sa wiesniaki , buraki ,cebulaki ,sloma z butow wystaje ,nie umiejacych rozmawiac w jezyku polskim ,szamrane stolca !Warszawiak mieszkajacy na Kurpiach to jest krupnik !

      • 0 0

  • Ja na jednym tankowaniu paliwa dojeżdżam do granicy z Czechami

    Obecnymi elektrykami nie da się (może poza Teslą z 1 ładowaniem).

    Wróćmy do cen.
    Oglądałem ostatnio "test" Renault Kangoo ZE.
    Zwykły blaszak, zasięg niby 200km. Realnie wychodziło tak 150-180. Ładowanie trwało ok 12 godzin.
    Szału nie ma.

    Ceny
    Elektryk w cenie ok 145 tys zł katalogowe.
    Dla porównania ten tam samochód tyle że z silnikiem 1.5 diesel kosztuje niecałe 70 tyś zł.

    Zrobili porównanie kosztów i wyszło że jeżdżąc 20-50 tys rocznie nie opłaca się, dopiero 100 tys rocznie po 5 latach (jak dobrze pamiętam) zyskujemy. Pomijam fakt czy da się zrobić taki przebieg z autem o takim słabym zasięgu.
    Do wyliczeń wzięto podstawowe koszty jak wymiana oleju, filtrów dla silnika spalinowego, dla elektryka 0 zł.
    Wyliczenie proste, bo koszty tu i tu dodatkowe pojawią się.

    Gwarancja na aku 7 lat, pojemność ma spaść do 80%, więc z 200 zrobi się ok 180, a realnie to 120-150 jeżdżąc w trybie eko w lato.

    W takich cenach nie opłaca się elektryk, gdyby to były ceny na zasadzie +10-20% od ceny pojazdu z silnikiem spalinowym to by samochody się sprzedawały. Ale +100%? Z zasięgiem max 200? To chyba ktoś się z koniem ma głowy zamienił.

    • 10 1

  • W 2017 R zarejestrowano niespełna 200szt elektrycznych (1)

    Sen idiotów o milionie takich aut to wymysł lobby i teleskopowego nosa Mateusza, ten to ma nosa do elektryków, marzy jakby był na procencie prowizyjnym. Szwedzi wyliczyli ze wyprodukowanie ogniw do baterii elektryka pochłania tyle energii i powoduje emicji co2 co 8 lat eksploatacji auta spalinowego, a potem trzeba jeszcze ten lit unieszkodliwić i zakupić nowe zasilanie. Dobranoc Mateusz, wajche przełóż, powstałeś z kolan to się połóż i odpocznij, przez chwile chociaż nie myśl.

    • 6 1

    • Szwedzi wyliczyli...

      tylko zapomnieli zestawić z danymi o emisjach przy produkcji aut spalinowych i emisjach przy produkcji ropy i benzyny i utylizacjach tychże... itp... itd
      A kolega to niech sam liczy a nie policza ze Szweduf.

      • 0 0

  • Zasieg (1)

    Najlepiej sprzedające się autobelektryczne w Europie, zreszta od lat, ale ze nie jest to VAG to gazetki nie piszą, Renault Zoe, robi w najnowszej wersji 450km. Realnie wiec te trasę łyka bez ładowania. Tylko trzeba podstawowe wiadomości znać.

    • 4 2

    • Bzdura w cyklu NEDC średnio latem 300 km a zimą 200 km tak że ten , trochę się minąłeś z prawdą

      • 2 0

  • 1,9 tdi

    Robi 12000 km

    • 1 2

  • Nadchodzi rok 2019 ...

    rewolucja technologiczna pozwoli dojechać typowym samochodem elektrycznym do Warszawy już w niespełna 8 godzin, z tego zaledwie połowę czasu zajmie ładowanie akumulatorów. Radzimy jednak nie zjeżdzać z trasy bo konieczna będzie podróż lawetą.

    Kiedyś w przedszkolu rysowałem rakiety kosmiczne jako sposób transportu w tych czasach ale rzeczywistość mocno rozminęła się z wyobrażeniami.

    A co do kosztów przejazdu - ceny prądu w szybkich ładowarkach będą docelowo kilkukrotnie wyższe od cen w taryfie domowej. Żeby dojechać tanio do Warszawy, najlepiej będzie nocować po znajomych na trasie i ładować w nocy?

    Samochody elektryczne są wymuszone przez urzędników, póki co technologia jest i za droga i za ułomna. Ale kto bogatemu zabroni na dojazdy do pracy i na zakupy.

    • 5 1

  • na tej trasie sa juz ładowarki

    Może jednak i faktycznie za zachodem jestesmy baaaardzo daleko jesli chodzi o elektromobilnosc, ale jest nadzieja odkad w polsce pojawili sie partnerzy pokroju greenway'a. Inwestycji w nowe stacje ładowania jest coraz wiecej. Dla mnie to zadna w sumie juz nowosc ze na trasie do wawy sa ładowarki bo i tak standardowo korzystam z tych punktow

    • 0 0

  • Super, ale (1)

    są 4 lub 2 stanowiska ładowania a chętnych znacznie więcej... Dziękuję, poczekam jeszcze z 10 lat, kiedy system naprawdę będzie działać.

    • 1 0

    • to ja poczekam z toba

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane