• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Land Rover. Ogień i lód

BaWo
16 czerwca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
To będzie rzadki widok na naszych drogach. Do Polski trafi tylko 15 sztuk limitowanej wersji Landrovera. To będzie rzadki widok na naszych drogach. Do Polski trafi tylko 15 sztuk limitowanej wersji Landrovera.

Land Rover postanowił uraczyć fanów kultowego Defendera limitowanymi wersjami Fire i Ice, odwołującymi się do skrajnych temperatur panujących na naszym globie.



Fire i Ice mają łączyć prostotę, skuteczność i niezawodność legendarnej terenówki ze zmodernizowaną stylistyką i specyficzną kolorystyką.

Defender Fire pomalowany został w metaliczny pomarańcz o złowrogiej nazwie "Vesuvius". Nastroju grozy dopełnia w tym samochodzie metaliczna czerń na dachu, masce i osłonie chłodnicy.

Model Ice to z kolei chłodna biel o nazwie "Alaska", także zmieszana z głęboką czernią. Ekstremalną w wyrazie stylistykę modelu podkreślają pięcioszprychowe, "diamentowe" obręcze kół z lekkiego stopu i czarne orurowanie boczne oraz diodowe lampy tylne z bezbarwnymi kloszami.

Centralna konsola przycisków pokryta jest tym samym pomarańczowym lub białym lakierem co nadwozie. Dla klientów, którzy czują potrzebę jeszcze większej personalizacji swojego samochodu, Land Rover proponuje cały wachlarz solidnych akcesoriów opcjonalnych, takich jak ochronny stelaż przedni z możliwością zamontowania wyciągarki i dodatkowych halogenów, komin podnoszący punkt poboru powietrza, aluminiowe płyty ochronne - także na błotniki, zestaw elementów ochronnych z czarnej blachy, bagażnik dachowy lub system relingów dachowych.

Ceny limitowanych Land Rowerów zaczynają się od 44 tys. euro. Co ciekawe, do Polski trafi tylko 15 egzemplarzy modeli Defender Fire i Defender Ice. Na całym świecie planowana jest zaś sprzedaż tylko 850 egzemplarzy. Pierwsi klienci otrzymają samochody jeszcze tego lata.

Król bezdroży

Pierwszy Land Rover powstał w 1948 roku jako wielofunkcyjne auto, między innymi dla rolnictwa. Do prototypu auta, w którym kierowca siedział na środku - jak w traktorze, można było podłączyć między innymi lemiesz. Wobec ciągnących się od lat powojennych problemów ze stalą, samochód zbudowano z blach aluminiowych, których sporo zostało po produkcji samolotów wojskowych. a nakazująca budowanie klasycznych Land Rowerów z lekkiej, aluminiowej karoserii, która osadzona jest na solidnej, stalowej ramie, przetrwała do dziś. Obecnie to właśnie Land Rover Defender należy, obok Mercedesa G i Jeepa Wranglera, do najbardziej klasycznych samochodów terenowych. Biorąc pod uwagę konstrukcję i okres produkcji, jest też najbardziej klasycznym autem z całej wyżej wymienionej trójki.
BaWo

Opinie (50) 4 zablokowane

  • Co to za kwadratowy wybryk... (3)

    Prawdziwą linie ma tylko Honda Cicvic - 1,4, 16v, LPG... nikt nie potskoczy.

    • 3 43

    • pot skoczy?

      to znaczy ze masz wahajaca sie potliwosc?

      • 1 1

    • ehhhh... umrzyj, zanim coś powiesz, panie honda.

      • 0 0

    • ŁAŁ :) Zazdrożdże...

      • 4 0

  • Szacun (18)

    Oprócz Toyoty Land cruiser to prawdziwa terenówka, a nie czopek SUV owy dla pań. Gładkim chłopcom się nie spodoba - słabo idzie spod świateł i wypasu ma za mało. Słowem nie s****dzi się po remizą ;-)

    • 21 6

    • Golem nie zapominaj o (6)

      Suzuki SJ, Parchu GR60 i G klasie. Tez daja rade

      • 3 2

      • Dokładnie (5)

        Parch jest ok, G klasa jakos mi tak zniewieściała troche chociaz te starsze modele palce lizać. SJ jeździłem sporo ale to takie raczej jeździdełko malutkie(chociaz jak dobrze zrobione to te cięższe maszyny maja małe szanse w poważnym terenie) Ale Golem ma rację Land Cruiser rulez:) Aż sie dziwie że autor artykułu nie wymienił tego modelu. No jeszcze tekst "jest też najbardziej klasycznym autem z całej wyżej wymienionej trójki" Drogi autorze. Zapamietaj , najbardziej klasycznym ze wszystkich prawdziwych terenówek jest to auto: http://buschtaxi.de/697.0.html Seria J7, Landka produkowana od 84 roku.

        PS a widzieliście Iveco Massif ? - wygląda sensownie

        • 2 2

        • :)) (2)

          Właściwie są 2 samochody terenowe: Defender i UAZ. Reszta to mniejsza bądź większa wariacja samochodów osobowych do jazdy w terenie. Land Cruiser :)) z jego masą utonie na odrobinę bardziej grząskim polu. W Bieszczadach podróżując w miejsca ogólnie pieszodostępne przekonałem się, że poza wyżej wymienionymi cała reszta wymaga kolosalnej ingerencji by jeżdźić w TERENIE (a nie na polnych drogach). Za to jak wyjechałem na drogę z Komańczy do Sanoka....Defendera na pewno nie można nazwać komfortowym ;)

          • 0 0

          • Cofam zdanie :) (1)

            Ten J7 faktycznie ma predyspozycje (nie widziałem, nie jeżdziłem). Mając na myśli Land Cruisera miałem na myśli to, co sprzedają w naszych salonach.

            • 0 0

            • hehe

              No kurde, chyba nie sądziłes, że pisząc o samochodach TERENOWYCH, mam na mysli te Landki z salonu, po 200-300 tys,i co to bez przeróbek ledwie pod byle krawężnik wjadą. Jeszcze z serii J9 to mozna było cos wykrzesać. J8 były super. Ale "siódemki" to rzadko co przebije. A co do UAZ`a, dzielny był/jest, to prawda. Ale raczej po wymianie silnika. No gdzie tam benzyniak pasuje. Byle kałuza i stoi :-)

              • 1 1

        • Do 4WD (1)

          Massif może i wygląda, ale to jednak Iveco :(( ( w sumie to taka zawnętrzna podróba Defendera)

          • 1 0

          • tak, tak

            Ja własnie o wyglądzie pisałem. Nie znam tego auta z autopsji. Za świeże jeszcze u nas. Ale przyznasz że wyglada całkiem całkiem. No ale co fakt to fakt, Iveco :-( Z tym ze wyczytałem gdzies że jest to po prostu kupiona koncepcja firmy z hiszpani o nazwie santana (www.santana-motor.es , która z kolei czerpała z .....Land Rovera, czyli kółko sie zamyka:-)

            • 0 0

    • Pod remizą nie, ale...

      świetnie sobie poradzi z wywiezieniem panienek w krzaki za remizą ;-)

      • 7 0

    • Terenófki (4)

      Jak ktoś chce mieć terenófkę do zmywania szlauchem to sobie buduje od podstaw mały traktorek a'la samuraj albo Pastrol Y60. UAZ to relikt, bliżej mu do maszyn rolniczych, a prędzej się rozlatuje od salonowego Suzuki + 10 lat.
      Land cruiser to optimum. Nawet 120-tka z salonu na lekkim lifcie skopie dupe połowie klocków na sztywnych mostach. Nie mówiąć już od zawodach na szybkośc.
      Czasy się zmieniają - do zawodów stają maszyny na niezaleznym (acz wzmocnionym) zawieszeniu i często benyznowe. Taplanko w błocie po szyje to już tylko w prowincjonalnych zawodach o puchar wójta Wielkiej Małej ;-)Przyszłośc to zawody typu Baja, a nie przeciąganki wyciągarkowe w stylu przperawowym.
      Defender jakkolwiek zacny jest, to w porównaniu z Toya LC niezawodnością znacznie ustepuje.

      • 0 3

      • co do Landka masz rację - nie ma lepszej opcji, (1)

        z tymże z salonu na Gibraltarze.... Porządna sódemke mozna wyjąć za cenę 120tki. Ale jakie 120........:-Di. Weź nie rozśmieszaj. To sie nawet do lekkich przeróbek , niestety juz nie nadaje. Pseudo auto terenowe dal "prezesa", lansik i pociagnięcie przyczepy na Hel. Rama i elektronika to nie wszytsko. Benzyniaki:-) ....:-))))Co może V8. To juz w ogóle zart. Daj spokój. Tak sie składa że jadę (99%) na Bamako Run. Pogoglaj sobie jak chcesz. I nie daj sobie wmówic że wiesz cos o TERENÓWKACH. Chcesz to zapytaj ale nie pisz opowieści dziwnej tersci....

        • 2 0

        • taaa..

          A ja widziałem jak mozna z benzynowej 120 tki zrobić maszynę do średniego rajdu - klatka,blokady,osłony, zawieszenie. Poza tym, jak chcesz jeździć w rajdach to jak wspomniałem budujesz sobie traktorka, tylko zgodnie z wymogami T1 i jedziesz. Ja mam w to wbite, wiec się nie napinam i jadę sobie LC VZJ 95 gdzie mi się podoba, podobnie jak chłopaki w Australii.
          Wyznaje zasadę, ze nie ma sensu jeździć tam gdzie nie wjeżdzał Heinz Guderian swoimi czołgami...To na temat przepraw. Inna sprawa to to ,ze np. tony Halik nie wstawiał sobie 35 calowych kół i mial wyniki. Terenówka to nie tylko błoto po szyję i sprzatanie szlauchem... Większość ma problem w odnalezieniu siebie w terenówce poza trasą rajdową. Trzeba wiedzieć jak się będzie z tego korzystać.

          • 0 0

      • H? (1)

        To te nowe LC-ki już nie mają sztywnego mostu tylko są na przegubach? A chociaż wzmocnionych jakoś czy ukręcają się po przejechaniu paru błotek?

        • 0 0

        • LC

          Sztywne mosty sa z tyłu, z przodu niezależne. Jak będziesz się starał to wszystko ukręcisz ;-))

          • 0 0

    • Masz racje (3)

      Mam SUVa za " troche"pieniazkow i cos wiem o tym KOLEGO GOLEM.
      Te wszystkie puszki terenowe slabo ida spod swiatel,nie mozna tym w polskich warunkach sprawnie cinkueczento wyprzedzic .Smochody takie ja LR CZY Uaz sa stworzone przeciez dla ciebie-biedoklepa ktory z zazdroscia patrzy na piekne universalne SUVy mknace po obwodowej lewym pasem a jak trzeba to i tez zjada do lasu czy na lake na piknik .
      A to wielu ludziom wystarcza.Tym bardziej ze wszystkie te terenowe auta maja to cos w sobie ,patrzac np na Samuraja czy LR czy UAZa mam nieodparte wazenie ze ruscy na wystawe aut zjechali.........

      • 0 2

      • Tag - klasyczny przypadek (1)

        Chłopcy w pokroju Tag'a kupują sobie SUV'y,zeby przyszpanować przy lalkach, że to teren, że macho, że wyprawa, a chodzi im głównie o zwykłe kombi do smigania spod świateł. Drogo kosztuje, ma plastiokowe bajery, wiec i przed sąsiadami mozna błysnąć (ooo, się powodzi).
        Ja tez bawiłem się w SUV'a, ale oddałem żonie...

        • 0 0

        • zADNEGO SZPANU TUTAJ NIE MA

          Po prostu jest bardziej universalny taki SUV. Jest zazwyczaj ladniejszy i praktyczny.
          Czego nie mozna powiedziec o typowej terenowce z lina z przodu i plugiem z tylu.
          Lubisz sie babrac w blocie ? twoja sprawa.

          • 0 0

      • taaa...

        Marna prowokacja. A jak juz do lasu czy na łąke takim cudem sie wjedzie to "one way ticket" i dzwonia potem po rolnikach i płaczą żeby im te wymuskane bukwarówki z 10 cm błotka wyciągnąć traktorem:-D

        • 0 0

    • Ty Golem terenówka to nie F1.Coś ci się pomieszało pod kopułą.Albo masz 1,5m wzrostu i jak to u kurdupli gówno wymieszało się z móżdżkiem i piepszysz banialuki

      • 2 0

  • prawdziwa legenda to Tarpan! (1)

    a nie jakieś pomarańcze

    • 16 1

    • Samodział

      Tarpan to klasyczny polski samodział sprzed lat ;-) Często wystepuje z wąsami, w kaloszach i kufajce ;-)

      • 0 2

  • gdzie tym jezdzic?

    terenowek jak psow tylko terenu coraz mniej,,,
    na takiej Islandii gdzie drog asfaltowych nie ma i rzeki jakies to Patrole, land cruisery, lady, rovery i inne 4x4 maja sens... albow w Norwegii.
    a u nas to gdzie tym jezdzic: po parku krajbrazowym czy narodowym?

    Jeszcze taki plus, ze kobiety sie czuja w tym bezpiecznie, gorzej ze zazwyczaj maja problem z parkowaniem.

    !5 sztuk akurat dla bogatych co musza do swoich posiadlosci na zadupiach dojezdzac.

    • 12 1

  • (3)

    prawidziwy fire&ice to tylko mk2 w golfie w dizlu w kombi w gazie w niemcu w dziadku

    • 5 6

    • po jaki.. (2)

      wał takie bzdety piszesz tłumoku

      • 4 3

      • (1)

        no ale akurat fire and ice to byly golfy dwojki :P wiec co sie prujesz kolesiu sprzedajacy telefony na allegro

        • 2 1

        • handlarzu złomem

          na Jarmarku Dominikańskim, pruję się dlatego, że irytują mnie takie podjazdy VW vs. Honda itp. i żałosne prowokacje Dzieci Neo, nie wnoszą niczego jak tylko jad. Jak pewnie możesz ogarnąć "pisarzowi" razej nie chodziło o golfa w tej wersji....

          • 0 2

  • Land Rover postanowił uraczyć fanów kultowego Defendera limitowanymi wersjami Fire i Ice, (1)

    prawie jak Golf mk2

    • 3 3

    • fire&ice to dla golfiarzy też kultowa seria. Piękny fiolecik

      • 2 3

  • W polsce kultowy to... (1)

    najczesciej silnik 1,9 TDI. wszystko co posiada ten silnik czy, to skoda , czy VW jest obowiazkowo kultowe ;-) Kult ten widac na wiejskich podwórkach, na bulwarze i pod kościłem w niedziele ;-)
    W takim aucie mozna mieć już kobiete! A defender to wygląda jak Żuk szwagra ;-))

    • 5 5

    • gościu jak nie wiesz co to Land Rover to nie wypowiadaj się bo robisz z siebie błazna

      • 0 0

  • 160 tysiecy za takie czarne pudło?

    to nie dla normalnych ludzi ale tylko dla snobów!! Kolejna okazja by zarobic kase nikt kto potrzebuje prawdziwej terenówki takiej kasy niema jak by miał to by jej tyle niewydał!!

    • 2 2

  • jak widze tych wszystkich obszczymurów w Passatach 19,TDI glownie kombi to mi sie DDR przypomina (2)

    przesiadł sie polski zascianek z golfow i innych civikow na 1,9 TDI kle kle kle a po stronie pasazera najczesciej jakas solara wystaje z lekko przyglupim wyrazem twarzy zreszta jak i kierowca...

    • 6 5

    • 19 litrów (1)

      w TDI, no no Le Mans w kieszeni, musisz to opatentować "mały" rokersie.

      • 0 3

      • A tY MUSISZ CZYTAC CO JEST NAPISANE

        POD SPODEM JEST ERRATA...

        • 1 0

  • 1,9 TDI

    oczywiscie

    • 3 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane