• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus RX350. Znikający punkt

BaWo,Mart,Ps
27 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Specjalnie dla czytelników trojmiasto.pl testowaliśmy nowego Lexusa RX



Lexus RX350. To co najlepsze z Japonii. Lexus RX350. To co najlepsze z Japonii.

Ten samochód to popis możliwości japońskiego producenta. Lexus jest na tyle specyficzny, że warto go potraktować w specjalny sposób. Bo różni się nieco od innych SUV-ów. I zaskakuje.



Tradycyjnie zaczynamy od stylistyki. Linie RX-a można uznać za interesujące, auto zwraca uwagę, nic jednak dziwnego, choćby ze względu na gabaryty. Mało jest jednak osób, które zewnętrzny design samochodu uznałyby za piękny.

Za takimi, a nie innymi, kształtami samochodu przemawiały też względy praktyczne, m.in. maksymalne wyciszenie wnętrza. Podczas jazdy w Lexusie panuje cisza wręcz absolutna. To zasługa nie tylko kształtów, ale też perfekcyjnego wyciszenia kabiny. Dopiero przy bardzo intensywnym dodaniu gazu do uszu użytkowników dociera miły pomruk silnika.

O kształtach przesądziły też detale, jak chociażby górny spojler wyprofilowany lekko do góry. Kieruje strumień powietrza tak by tylna szyba pozostała czysta w czasie deszczu.

W tym aucie tak naprawdę wszystko podporządkowano luksusowi. Kolejne udogodnienia można wymieniać bardzo długo, począwszy od kierownicy i foteli cofających się by ułatwić wsiadanie i wysiadanie, po naprawdę ergonomiczny joystick ułatwiający sterowanie rozbudowanymi funkcjami pojazdu. W pojedynku na objętość instrukcja obsługi Lexusa może konkurować z dowolnym tomem "Władcy pierścieni".

Jeden minus Lexusowi jednak trzeba wytknąć. Złącze USB i ładowarki ukryto głęboko czeluściach schowka podłokietnika. Włożenie chociażby pendrive'a z ulubioną muzyką wiąże się z demontażem sporego pojemnika ze schowka.

Chyba również w imię komfortu absolutnego Lexus postanowił znieczulić kierowcę na wszelkie wrażenia ze świata zewnętrznego (oprócz dźwięków z radia Mark Levinson). Jadąc RX-em ma się wrażenie, że jest się zamkniętym w wielkiej lodówce. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest nieczuły na wszelkie doznania z drogi.

Dzięki 3.5-litrowemu silnikowi V6 i 277 KM ten samochód nie jedzie, ale teleportuje się z punktu A do punktu B. Cicho i z szybkością błyskawicy. O tym, że jest w nim coś takiego jak skrzynia biegów, przypominamy sobie dopiero przy dynamicznym wyprzedzaniu. Mocne dodanie gazu i... dopiero wtedy czuć, że sześciobiegowa skrzynia potrzebuje tych dwóch sekund, by zredukować przełożenia. Konkurencja, nawet ta popularna spod znaku volkswagenowskiego DSG jest tu nieco lepsza.

Całą resztą Lexus RX oszałamia. Wersja hybrydowa jest jeszcze bardziej "techno". Bardziej elektroniczna, szybsza i wręcz odhumanizowana. Jednak już i zwykły RX dostarcza niecodziennych wrażeń. Ten samochód nie zna pojęcia egalitaryzm. Epatuje pełną przynależnością do segmentu premium, na wszelkie możliwe sposoby odmieniając pojęcia "luksus", "komfort", "klasa", "styl". Za co oczywiście koncern każe sobie słono płacić. 300 tys. zł ze sporym hakiem.



Samochód do testów użyczony przez Lexus Polska
BaWo,Mart,Ps

Opinie (36) 3 zablokowane

  • to auto nie dla was !!!! nie macie drog na te cacko !!! ja jezdze w USA po 16 pasmowce he he

    skora,automat,gps i wiele innych buzerow ! zapomnijcie o tym aucie, dla was auto to skoda fabia kombi welur i kij i sprzeglo 20 wiek -hahahaha

    • 1 0

  • Najlepszy samochod w tym przedziale cenowym

    Nie znam wygodniejszego samochodu . Zaden Mercedes go nie zastapi. Poza tym najlepszy serwis . Przede wszystkim kultura. Samochod nie jest do szpanowania talk do jezdzenia . Szpanowac to moan inteligencja . Jezeli sie ja ma oczywiscie.

    • 2 0

  • Zabytek

    Firma Lexus mogła by sie dorzucić do remontu zabytku, przy którym kręcili ten filmik reklamowy :-p

    • 0 0

  • u nas takich aut sie nie docenia

    w polsce tego typu aut sie nie docenia;
    u nas rzadza prostowane i klepane bejce, merce, audiki i reszta niemieckiego szajsu made in india/china;
    lexus rx i toyota highlander dominuja w gropie suv w usa, czyli na najwiekszym rynku aut i tam je ludzie cenia za niezawodnosc i wygode; europejskie auta w tej klasie pala wiecej, sa awaryjne i tylko moga sie szczycic dizajnem i marka;
    probowalem bejcy x5, vw touarega i wrocilem do toyki highlander (blizniak rx);
    jak sie spotkamy na swiatlach to nie zaczepiaj, bo cie rozjade ;-)
    pozdro

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane