• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos wprowadza opłaty za ładowanie auta

mJ
25 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni. Nasza redakcja skorzystała z ładowarek na Niebieskim Szlaku podczas grudniowych testów elektrycznego Mercedesa EQC, którym przyjechaliśmy z Warszawy do Gdyni.

Okres testowy projektu Lotos Niebieski Szlak dobiega końca. Przez wiele miesięcy kierowcy mogli bezpłatnie korzystać z ładowarek, ale od poniedziałku, 27 stycznia, to się zmieni. Za usługę ładowania "elektryków" na stacjach Lotos pobierana będzie opłata w wysokości 24 zł.



Czy twoim zdaniem stała opłata za ładowanie auta elektrycznego to dobry pomysł?

Ogłoszona przez Lotos stawka jest stała. Kierowca zapłaci 24 zł bez względu na długość ładowania pojazdu oraz ilość pobranej energii. Biorąc pod uwagę średniej wielkości ładowanie, to obecnie najniższa stawka na rynku. Dodatkowo, do końca lutego, ładując auto elektryczne będzie można napić się kawy w promocyjnej cenie (2 zł za dużą kawę i symboliczną złotówkę za małą).

Konkurencyjna stawka



Pojemność akumulatorów w większości dostępnych na rynku aut elektrycznych to średnio 35 kWh. Rekordzistą jest Audi e-tron z baterią o pojemności 95 kWh. Przyjmując, że na jeden cykl ładowania przypada średnio 20 kWh energii, to u wiodącego operatora ładowarek w naszym kraju kierowca - zgodnie z aktualnym cennikiem - zapłaci 44 zł. To prawie dwa razy więcej niż na stacjach Lotosu. Trzeba pamiętać, że w przypadku "zatankowania" dodatkowych kWh ten koszt u konkurencji będzie jeszcze wyższy.

Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek. Lotos wprowadza konkurencyjną stawkę za korzystanie z ładowarek.

Jest 12 a będzie 130 stacji ładujących



Od października 2018 roku Grupa Lotos w ramach projektu Niebieski Szlak uruchomiła 12 ładowarek na trasie z Trójmiasta do Warszawy. Na własnej skórze przekonaliśmy się, że można przejechać elektrycznym samochodem ze stolicy nad morze. W grudniu pokonaliśmy 430-kilometrową trasę elektrycznym Mercedesem EQC.

Terminale ładujące zlokalizowane są na stacjach paliw Lotosu. Każdy punkt posiada dwa stanowiska ładowania i został wyposażony w ładowarkę o łącznej mocy 150 kW obsługującą trzy międzynarodowe standardy, co umożliwia pełne pokrycie rynku e-mobility.

Lotos planuje rozwinąć sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Kolejne terminale pojawią się w tym roku. Docelowo do 2022 roku koncern zakłada budowę 130 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Blisko 10 tys. ładowań w ciągu roku



W ciągu pierwszego roku funkcjonowania Niebieskiego Szlaku odnotowano około 9,5 tys. ładowań. Rekordowe były miesiące wakacyjne: lipiec (1199 ładowań) oraz sierpień (1115 ładowań).

Jak wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec grudnia 2019 r. po polskich drogach jeździło 8637 elektrycznych samochodów osobowych. Jednocześnie rośnie liczba ogólnodostępnych stacji ładowania, która przekroczyła granicę tysiąca sztuk. Dodajmy jednak, że tylko 28 proc. z nich (288 sztuk) stanowią szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC).

Czytaj więcej o elektromobilności
mJ

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (245) 6 zablokowanych

  • auto elektryczne jest bardzo eko (3)

    jest prostsze w budowie, nie zużywa cystern benzyny czy ropy, nie trzeba zmieniać oleju, nawet klocki hamulcowe mniej się zużywają. Bateria po 10 latach ma dalej 85% pojemności, a baterie po ww wymianie dalej mogą pracować w magazynach energii. Niebawem miliony elektryków będą doskonałym buforem dla energii z wiatraków czy słońca.

    • 15 25

    • I brakuje tylko twojego podpisu ,,ekomatołek,, (1)

      • 8 10

      • argument

        a jakieś argumenty? czy jedyny to obrażanie?

        • 4 1

    • Co za bełkot!

      • 0 0

  • Tyle opinii ze elektryki nie sa eco (2)

    A jakie eco sa najnowsze benzyniaki i diesle? Czy nie trzeba po nich utylizowac np. Oleju ktory trzeba czesto wymieniac? Czy ich silniki sa biodegradowalne po zuzyciu?

    • 16 9

    • z silnikiem to akurat słabo trafiłeś

      złom to najłatwiej recyklingowany materiał i pewnie w 99%

      • 1 1

    • A z czego robi sie energie elektryczna? Gdzie magazynuje sie energie elektryczna w samochodzie i na ile ten magazyn wystarcza zanim trzeba bedzie go wymienic?
      Kazdy ma smartfona i prosze mi powiedziec pp jakim czasie trzeba wymienic telefon, bo skrócił sie czas uzytkowania po 1 ladowaniu?

      • 0 1

  • negatywne opinie o autach na prąd (2)

    rozsiewają opłacani przez zagraniczne koncerny naftowe i państwa zależne od eksportu ropy :) Samochody elektryczne to niezależność od importu ropy i rozwój krajowej energetyki. Patriota jeździ na prąd i popiera elektromobilność!

    • 12 23

    • (1)

      Mi nikt za to nie płaci, a wiem że auto elektryczne na masową skalę w obecnym czasie to głupota.

      • 9 7

      • A w jakim czasie przestanie być głupotą?

        Jak dla mnie, jeśli jeszcze trochę stanieją, staną się realnym wyborem. Za jakieś 5-10 lat ich zasięg przekroczy typowe spalinowe, a cena baterii stale spada.

        • 5 2

  • Kiedy auta na wodór? (2)

    Obecne auta elektryczne nie mają nic wspólnego z ekologią. Drenaż ziemi żeby wydobyć minerały do budowy baterii, prąd że spalanat węgla, złomowanie po max 10 latach.

    • 22 6

    • wodór robi się z gazu ziemnego :)

      dlatego eksporterzy gazu opłacają takie opinie jak ta

      • 6 6

    • bo z wodorem tez są problemy

      pierwszy to magazynowanie. Albo wysokie ciśnienia po 200- 300 atmosfer albo skroplenie ale w minus 250 stopach.

      • 7 1

  • Nikogo nie obchodzi czy elektryki są eko. Przestańcie ten argument podnosić (4)

    Po pierwsze, ważne jest to, że smrodzą w elektrowni a nie w centrum miasta - już samo to jest wielkim plusem. Po drugie, dla posiadaczy liczy się głównie koszt - albo tania spalinówka i drogie paliwo, albo drogi elektryk i tani prąd (ładowanie w domu). Każdy sobie sam policzy i niektórym wychodzi że lepszy elektryk.

    • 13 11

    • na elektryczny samochód wielu ludzi nie stać (3)

      a po drugie nawet jak by wielu dało radę finansowo to nie kupią drugiego samochodu by na urlop jechać.

      • 2 2

      • Jeszcze z 10 lat i sytuacja się zmieni (2)

        Ceny baterii ciągle spadają, a ich technologia się rozwija i ma jeszcze duży potencjał. Z kolei spalinowe są już tak wyżyłowane, że więcej nie da się z nich wyciągnąć. Za parę lat zasięg elektryków będzie większy niż spalinowych, a cena będzie niewiele wyższa. Do tego tani prąd ładując w domu. Do tego dużo prostsza konstrukcja. Za 15-20 lat spalinowe przestaną być finansowo opłacalne.

        • 5 4

        • a fiskusy zrezygnują z akcyzy w paliwie już widzę "barwiony" prąd jak olej opałowy (1)

          • 7 3

          • Prąd już jest barwiony. Ma różne "kolory" w zależności od sposobu produkcji - węgiel, atom, wiatr itd i są różne podatki w zależności od koloru prądu. Tylko że to jest na poziomie elektrowni, końcowy odbiorca tego nie widzi.

            • 1 0

  • Czy ktos wie (6)

    Ze gdyby nagle wszyscy Polacy stali się Eko, każdy kto ma samochód prywatny, zezlomowal spaliniaka lub sprzedał gdzieś na wschód i każdy by kupił elektryka....To czy w Polsce mamy tyle prądu, sieć by wytrzymała, trzeba by kupować z zagranicy. Jak powinien wyglądać zrównoważony wzrost udziału "elektryków "na ulicach

    • 15 2

    • (1)

      Jeżeli sprzedasz wszystkie prywatne auta z dymkiem, to spadnie zapotrzebowanie na paliwa i nie trzeba tyle zużywać energii w rafineriach. Także energetycznie da radę, z przesyłem mogą być przeciążenia.

      • 1 6

      • będą spalać tą samą ropę by wytworzyć prąd

        • 2 0

    • Samochody ładuje się głównie w domu w nocy, jak komórkę (3)

      W nocy elektrownie mają nadmiar prądu i muszą pompować jezioro w Żarnowcu. Paradoksalnie elektryki mogą pomóc zrównoważyć obciążenie sieci.

      • 3 4

      • Ładuje się głównie w nocy.. (2)

        Czyli z założenia jest to oferta jedynie dla posiadaczy domów jednorodzinnych, bo niby jak miałoby wyglądać ładowanie elektryków na osiedlach? Kabel z wtyczką przy każdym m-cu parkingowym?

        • 3 0

        • W hali garażowej - tak, wtyczka przy każdym miejscu (1)

          Już teraz nowe budynki muszą mieć przygotowaną infrastrukturę pod to i zamówioną odpowiednią moc. Samych gniazdek może nie być, ale musi być miejsce przewidziane na kable żeby można je było łatwo dołożyć.

          • 1 1

          • Pokaz mi gdzie tak jest...

            Misiu, pokaz mi przepis ktory naklada taki obowiazek na deweloperke. Albo lepiej wskaz osiedla. Tylko nie jedno, dwa w Wawie gdzie deweloper robi sobie reklame. Raz ze mieszkam na osiedlu wybudowanym w 2017 roku (Wroclaw, diTrevi) i o niczym takim nie slyszalem (ani w umowie sprzedazy od dewelopera nie mam), dwa... czy ty wiesz o czym piszesz??? Polozenie przewodu w hali garazowej pod przyszle 300 gniazdek 20 kW to jest ogromny koszt. O zamowieniu mocy przylaczeniowej nie mowiac. Zreszta, wiesz o jakiej mocy mowimy? Ktos pytal wyzej czy siev wytrzyma jakby nagle wszyscy Polacy kupili elektryki. Otoz nie, nie wytrzyma. Te 300 aut podlaczonych noca do ladiwania to jest... 6MW (tyle co mala elektrownia)

            Jestes ekomatolkiem?

            • 0 0

  • Energia z węgla. I zasięg 300 400km (5)

    Do zakopanego w 16h . Dzięki poczekam.

    • 22 10

    • 99% podróży to dojazdy do pracy (1)

      tu elektryk jest idealny, nie smrodzi w mieście. A raz w roku do Zakopca jedziesz pociągiem pendolino, też na prąd

      • 11 10

      • czy w tym kraju mozna kupić 2 osobowy samochodzik nawet plastikowy

        który przejedzie 100 km z prędkością 50km/h. to by wystarczyło na dojazdy do pracy tych 99%. Tylko za max 10 tysięcy

        • 1 0

    • plus kilka godzin poszukiwania ładowarki albo czekania jak kilku się razem spotka na stacji

      • 7 3

    • Za kilka lat i zasięg wzrośnie do 600-800 km (1)

      Też poczekam :)

      • 3 3

      • Tja

        W latach 50 tak Amerykanie reklamowali samochody. Tylko mowili ze na jednym baku polecisz na ksiezyc i z powrotem.

        • 0 0

  • ciekawe ile samochodów są w stanie ogarnąć wszystkie stacje ładowania (2)

    bo 5 samochodów przed stacją to cały dzień.

    • 12 1

    • w Polsce elektryków jest na razie ok 10 tys (1)

      a nowych stacji ładowania ma powstać w ciągu trzech lat 4 tys

      • 2 1

      • a jak będą 2 miliony samochodów to stacji ile będzie

        milion?

        • 0 1

  • (1)

    to i tak niedrogo, a to ze sam samochod fortune kosztuje to już inna bajka, ale i tak się wyrowna bo jak ktoś kupuje benzynę i tanszy samochod jak zliczy koszty za lat wyjdzie podobnie

    • 3 3

    • teraz jest taniej

      nawet przy darmowym prądzie. 10 lat jazdy pasatem benzynowym pożarło mi wszystkich kosztów 70 tysięcy. 20 tysięcy samochód i opłaty a paliwo 50 tysięcy. Mam pełną listę w arkuszach kalkulacyjnych moich samochodów. Polonez wychodził trochę drożej od Passata.

      • 1 0

  • kiedy bedzie mozna ładowac rowery? (1)

    na zadnej stacji nie ma zadnego normalnego gniazdka

    • 10 0

    • Na stronie plugshare com filtruj sobie po rodzaju gniazdek

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane