- 1 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (96 opinii)
- 2 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (78 opinii)
- 3 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (74 opinie)
- 4 Amerykańskie klasyki przy sopockim molo (1 opinia)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (85 opinii)
- 6 Apel policji do kierowców aut i motocykli (92 opinie)
Czy można jeździć autem z rozbitą szybą?
Pęknięta czy też rozbita szyba może skutkować mandatem i zabraniem dowodu rejestracyjnego przez policję. Czy zawsze uszkodzona szyba eliminuje pojazd z dalszej jazdy?
Po załączonym zdjęciu można wywnioskować, że w tym przypadku rozbita tylna szyba w Mercedesie była świeżą sprawą. Nawet podjęto próbę jej zabezpieczenia. Niewykluczone, że kierowca był właśnie w drodze do punktu wymiany szyb.
Odprysk na szybie: naprawa czy wymiana?
Jazda z pękniętą szybą - dozwolona czy nie?
Kluczowe pytanie brzmi: czy można jeździć z pękniętą czy też rozbitą szybą?
- W myśl obowiązujących przepisów pojazd uczestniczący w ruchu drogowym ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego m.in. zapewniało dostateczne pole widzenia oraz nie zagrażało bezpieczeństwu osób w nim jadących. O warunkach technicznych pojazdu oraz ich wyposażeniu przeczytamy w art. 66.1 - Prawo o ruchu drogowym. Zbita lub pęknięta szyba w samochodzie eliminuje go z ruchu drogowego i w takiej sytuacji policjanci mają prawo zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu, a także nałożyć mandat karny w wysokości nawet 500 zł - wyjaśnia asp. szt. Mariusz Chrzanowski, oficer prasowy Komendanta Miejskiego Policji w Gdańsku.
Pamiętajmy, że uszkodzenie uszkodzeniu nierówne. Prawdopodobnie gdy policjant dostrzeże niewielki odprysk na przedniej szybie nie zabierze dowodu rejestracyjnego pojazdu, a jedynie pouczy i zaleci wymianę szyby. Jeśli jednak w jego ocenie defekt jest na tyle duży, że zagraża bezpieczeństwu - wlepi mandat i zarekwiruje dowód rejestracyjny. Gdy tak się stanie, jedyną możliwością, by wymienić szybę, będzie dostarczenie auta do warsztatu już na lawecie.
WYMIANA SZYB W TRÓJMIEŚCIE
Pęknięta szyba w aucie - najważniejsze czołowa i przednie boczne
Pamiętajmy, że najważniejszymi szybami w pojeździe są: czołowa i przednie boczne. To one są kluczowe w ocenie widoczności z punktu siedzenia kierowcy. Nie mogą zostać dodatkowo przyciemnione folią (maksymalnie przyciemnione do 30 proc.). Muszą zachować stosowną przejrzystość, a w polu ich widzenia nie może być żadnych przeszkód wpływających na widoczność. Dlatego też nie mogą być uszkodzone.
Sytuacja wygląda zgoła odmiennie z szybami bocznymi w drugim rzędzie i tylną. Te mogą zostać np. przyciemnione dowolnie, zgodnie z własnymi preferencjami. W tej kwestii nie ma żadnych ograniczeń. W teorii mogłoby ich w ogóle nie być. Najlepszym przykładem jest dostawczak, który ma zamkniętą przestrzeń ładunkową, a kierowca takiego pojazdu nie ma do dyspozycji tylnej szyby.
1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;
2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych;
3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych;
4) nie powodowało niszczenia drogi;
5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu;
6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych.
Opinie (127) ponad 100 zablokowanych
-
2022-02-08 16:18
Opinia wyróżniona
Czemu rozbita szyba miałaby zagrażać bezpieczeństwu? (4)
Wystarczy rozbić ją do końca, tak aby usunąć całe szkło. Co za różnica czy boczną szybę mam całą otwartą, czy stłuczoną i usuniętą. Kabriolety też jakoś mandatów za brak szyb nie dostają. Jedynie przednia może być problemem, ale motocykle jej nie mają i jakoś jeżdżą, nawet kask nie musi mieć szybki.
- 88 6
-
2022-02-09 09:11
Obić szkło do końca i może jeździć do końca świata.
a nawet jeden dzień dłużej.
- 4 1
-
2022-02-09 08:40
Jeśli się zastanawiasz to znaczy, że nie powinieneś mieć prawka (2)
... ćwiarteczko inteligenta
- 2 22
-
2022-02-11 14:08
Bez komentarza.
- 0 0
-
2022-02-09 09:06
A z otwartą szybą można jeździć?
Czy też już władza zakazała?
- 10 1
-
2022-02-08 12:46
Opinia wyróżniona
W zeszłym miesiącu (6)
przez tydzień jeździłem bez tylnej szyby - kilka dni trzeba było poczekać aż do warsztatu szyba dojdzie i będzie wolny termin. Przeżyłem, mandatu nie dostałem, tylko trochę zimno było w aucie
- 90 4
-
2022-02-08 16:52
ale właśnie jazda "z rozbitą lub pękniętą" jest czymś innym niż jazda bez szyby. Szyba rozbita, to szyba pokruszona. Tego prawo nie zabrania, by jeździć bez. Załóż gogle i możesz jechać.
- 1 0
-
2022-02-08 14:57
(2)
U mnie kiedys tylna boczna wyfrunela. Maz sie postaral i zrobil mi piekne okno z tasmy, zeby jakos przezyc 3 dni. Ogrzewanie na maksa i sie jechalo.
- 5 0
-
2022-02-08 15:37
gola pieta mozna wybic okienko (1)
- 2 1
-
2022-02-08 16:22
Chlopie, z czego ty te piety masz? :)
- 4 0
-
2022-02-08 13:40
dmuchawa na maksa
i jedziem
- 7 0
-
2022-02-08 13:31
Mam podobnie ale z czołową. Pęknięcie na kilkanaście cm w miejscu nie utrudniającym widoku.
Likwidacja szkody z AC w ciągu 1,5 tygodnia.
- 13 0
-
2022-02-08 13:23
Opinia wyróżniona
A komu przeszkadza uszkodzona szyba u kogoś w samochodzie ??? (10)
Za bardzo lubimy wtykać palce między czyjeś drzwi. To jest sprawa kierowcy i nikomu nic do tego . Niebezpieczeństwa dla innych użytkowników dróg nie ma ,więc w czym problem ? Tym bardziej ,że jest to tylna szyba . A gdyby jechał z całkowicie otwartymi wszystkimi szybami ? To tak samo wyglądałoby jak wszystkie szyby byłyby wybite . I nie widzę w
Za bardzo lubimy wtykać palce między czyjeś drzwi. To jest sprawa kierowcy i nikomu nic do tego . Niebezpieczeństwa dla innych użytkowników dróg nie ma ,więc w czym problem ? Tym bardziej ,że jest to tylna szyba . A gdyby jechał z całkowicie otwartymi wszystkimi szybami ? To tak samo wyglądałoby jak wszystkie szyby byłyby wybite . I nie widzę w tym żadnego wykroczenia . Przecież po drogach jeżdżą kabriolety bez dachu zaś o szybach już nie wspominać i wszystko jest O.K. Więc nie wiem po co ten temat jest poruszany.
- 149 13
-
2022-02-08 20:51
To Polska, polowa ludzi ma tak nudne zycie, ze wszystko im przeszkadza.
- 5 0
-
2022-02-08 15:35
Dzisiaj do wszyskiego pchają się lewacy czyli osoby, które chcą wyegzekwować u każdego Polaka (1)
posłuszeństwo czyli stosowanie się do ich du rnych zasad, które to z definicji uszczęśliwiają ludzi (przynajmniej w ich mniemaniu). A jak nie - do więzienia. Lewak rządzi. lewak radzi, lewak nigdy cię nie zdradzi!
- 20 8
-
2022-02-08 16:37
Najlepsze ze dzban sam robił zdjęcie zza kierownicy pewnie ,podczas gdy używanie telefonu podczas jazdy jest zabronione. Jakim trzeba być nudnym człowiekiem żeby robić zdjęcia auta z rozbita szybą,wstawiać na portal i rozpętać g.burze z tego powodu..
właściciela tego auta na pewno stać żeby ja wymienić.- 15 2
-
2022-02-08 14:25
(6)
Jest zasadnicza różnica między fabrycznym brakiem szyby, a szybą wybita. Mniej więcej taka, jak między brakiem zębów u niemowlaka i brakiem zębów u dojrzewającego kinderliberała.
Szyba wybita może stwarzać niebezpieczeństwo choćby przez odkruszanie się, a ten Merc wygląda, jakby jeszcze mu przez tę szybę coś wypadło.- 6 17
-
2022-02-11 14:10
Nie przesadzaj.
- 0 0
-
2022-02-08 16:21
No to wystarczyłoby wykruszyć ją samemu do końca i już się niczym nie różni od całkowicie schowanej lub kabrioletu.
- 8 0
-
2022-02-08 15:51
przesadzasz z tym odkruszaniem. Taki kawałek stanowi marginalny problem. To coś jak wywrotka z piachem z której wiatr od czasu do czasu coś zdmuchnie. Tylna i tylne boczne to pikuś, tak jak napisali w artykule. Ważne żeby przednia i przednie boczne były całe i nie ograniczały widoczności. Czołowa dodatkowo stanowi duże zagrożenie jeśli jest zmasakrowana bo może wpaść do środka przy większej prędkości. Tylną bym się w ogóle nie przejmował.
- 8 0
-
2022-02-08 14:37
na sama mysl, ze cos mu wypadlo, nie bede mogl zasnac (2)
pilnuj sowjej tylniej szyby
- 16 3
-
2022-02-08 20:29
I Reno, coś mi wypadło...
a nie, wróć przecież ona to Mercysia
- 1 0
-
2022-02-08 14:44
Sowy nie mają szyb.
Ornitologu-polonisto z koziej... .
- 2 6
Wszystkie opinie
-
2022-02-08 12:02
(14)
A jak mam dojechac do zakladu, ktory mi wymieni szybe? Mam tam poleciec samolotem czy statkiem doplynac?
- 45 18
-
2022-02-08 12:04
(2)
lawetka :)
- 16 9
-
2022-02-08 12:49
żeby kasę wyrzucać w błoto?
- 7 0
-
2022-02-08 14:12
Rownie dobrze mozna by wzywac lawete do przepalonej zarowki a co wieczor widac mnostwo aut jezdzacych mimo tego.
- 7 0
-
2022-02-08 12:05
(1)
Samolotem bez szyby nie polecisz.
- 6 1
-
2022-02-08 12:31
nieprawda poleciesz kiedys latali to dlaczego tera nie :)
- 5 1
-
2022-02-08 12:05
Może laweta?
- 9 3
-
2022-02-08 12:06
na lawecie
- 5 3
-
2022-02-08 12:09
usunąć ostre krawędzie (wybic do konca) lub laweta
- 5 0
-
2022-02-08 12:11
lawety (1)
Są jeszcze lawety bar.......ie
- 5 12
-
2022-02-08 12:49
bo ty tak chcesz j.bana ormowska donosicielska parówo?
- 1 1
-
2022-02-08 12:23
typowa bezradnosc fana motoryzacji. pewnie tez na chodniku parkujesz bo nie masz gdzie za darmo zaparkowac biedaku
- 10 8
-
2022-02-08 12:33
o lawetach słyszałeś? (2)
- 3 5
-
2022-02-08 12:50
(1)
użycie lawety w tym wypadku jest pozbawione sensu
- 6 1
-
2022-02-08 13:50
Dokładnie. Z punktu widzenia zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym. To auto przemieszczając się na lawecie stanowi takie samo zagrozenie jak w momencie przemieszczania się na kołach.
- 8 0
-
2022-02-08 12:04
(5)
Co za pytanie to raz. Dwa i proszę nie usuwać to w świecie smartfonow już dawno zauważyłem, że uaktywniło się w nie szczególnych sytuacjach konfidenctwo. Rozumiem jakąś ważną speawe/interwencję. To zrozumiałe. Doskonale widać to właśnie na raporcie. Są sytuację losowe, że czasami trzeba pojechać z wybita szybą albo bez reflektora np.
- 51 13
-
2022-02-08 12:07
(2)
nie trzeba, zamawiasz lawetę która odbiera taki pojazd
- 7 23
-
2022-02-08 12:12
Lawetę do auta że zbita tylną szybą??? Haha. Ludzie jesteście tak poprawni jak widzicie coś u kogoś a sami pewnie papierek na chodnik rzucacie. Madrale.
- 23 9
-
2022-02-08 12:48
a po co zamawiać lawetę do takiego auta po co?Bo tak?
- 3 1
-
2022-02-08 12:10
albo czasem trzeba pojechac po piwku co? albo czasem na czerwonym albo albo albo.. a moze by tak mniej wymowek w zyciu, dalej zajdziesz? laweta lub wybic szybę do konca, aby nie bylo ostrych krawędzi. komus krzywdę zrobisz, a pozniej bedzie płacz, bo wrzucili cie do aresztu tymczasowego
- 11 18
-
2022-02-08 12:36
do tego u góry
są sytuacje, że czasami trzeba pojechać po 5 piwkach.....JPRDL
- 4 2
-
2022-02-08 12:24
Opinia wyróżniona
Tacy mądrzy wszyscy. (6)
Już widzę jak każdy z was zamawia lawetę za kilkaset złotych by przejechać 5kilometów do zakładu. Poza tym widziałem ten samochód tego samego dnia rano, szyba była cała, więc ktoś tu pozazdrościł auta.
- 92 9
-
2022-02-08 12:32
ostatnio scholowałem motocykl (przepalał się bezpiecznik, teoretycznie mogłem jechać i wymieniac) i zapłaciłem 150pln w ramach (1)
- 4 13
-
2022-02-08 12:48
W tamtym roku zepsuł mi się przedni hamulec w rowerze, jednak podjąłem to ryzyko i dojechałem do serwisu sam. Wiem powinien wynająć transportowego traficara, albo do swojego bagażnika wsadzić i jechać samochodem.
- 17 5
-
2022-02-08 13:34
(2)
pretensje do ludzi ze wymagaja od kierowcy znajomosci przepisow i dostosowania sie? pewnie pierwszy drzesz morde na rowerzystow na chodnikach albo na pieszych ktorzy przechodza nie na pasach
- 3 11
-
2022-02-08 15:53
dobra już nie bulgocz, nie mówimy tu o przedniej szybie. Równie dobrze mogłaby tam być dziura i w kwestii bezpieczeństwa nic by to nie zmieniało
- 2 3
-
2022-02-11 14:11
Od rowerzystów nie wyegzekwujesz bo nie mają rejestracji.
- 0 0
-
2022-02-08 13:41
no to ciekawe masz lawety
że kilkaset zł za kilka kilometrów
- 0 8
-
2022-02-08 12:26
będziesz się palić w piekle donosicielu (9)
Mogłeś przynajmniej ocenzurować numer rejestracyjny, bo przecież na pewno wydarzyło się coś nieoczekiwanego dla tej osoby. Ty, spośród setek kierowców, okazałeś się największą złośliwą łajzą i popisałeś się czystą podłością, bo jaki jest w interes społeczny w tym, że facet dostanie mandat?
- 53 9
-
2022-02-08 12:33
nie dostanie.
- 2 1
-
2022-02-08 12:37
ty jestes idealny przyukład bezmózga z balchoszrota !!Tak te człowiek przeciwnie dostanie w niebie nagrode (5)
bo takich jak ty i innych co maja gdzies bezpieczenstwo na drodze trzeba eliminowac!. I takie zachowania są czym naturalnym a ty jestes piracie drogowy szkodnikiem miejskim czarną owca wśród kierowców.To przez takich ja ty kierowcy mają złą opinie.I przeciwnie ty jestes zołzą o tobie nie mandat ale chłoste powinni dac jako przykład!Im wiecej ludzi takich co nagrywaja kamerkami piratów drogowych i robia zdjecia tymlepiej.Nawet w Polsce jest program o takich jak ty gdzie sa wysyłane zdjecia i filmy do Telewizji i oni sa wszyscy karani przez Policje a filmów jest coraz wiecej .coraz wiecej ludzi jak ich nazywasz jest donosicielami i dzieki nim jest bezpieczniej na drogach!
- 2 12
-
2022-02-08 12:40
Smiech na sali
Szaryfy jak bracia dalton smieszni jesteście ludziki !
- 6 1
-
2022-02-08 12:48
Jakie niebezpieczeństwo?
Po drugie: oczywistym jest, że motywacją tej kanalii była chęć zaszkodzenia mu, może dlatego, że go nie stać na taki samochód.
- 9 2
-
2022-02-08 12:53
(2)
konfidenckie szczyny takie co to polują na filmiki na stop chama itd często sami są największymi łajzami na drodze celowo dodają gazu łamią przepisy celowo komuś podjeżdżają żeby w nich uderzył itd konfidenckie neogestapowskie ubolskie nasienie. Płaszczyk bezpieczeństwa daje im przyzwolenie na wszystko.Paradny był jeden filmik takiego gn..ja który nagrał jak auto z przeciwka uderzyło w plastikowy znak na wysepce a sam gn..j nie zatrzymał się na warunkowej strzałce w prawo i przejechał idącej po pasach pieszej na zielonym niemal po palcach także bastuj koleś z tą troską o bezpieczeństwo ze strony donosicieli bo to jest mooocno naciągane
- 7 2
-
2022-02-08 14:35
Zmień te kalesony. (1)
Bo się zawartość już w skórę wgryza.
- 0 1
-
2022-02-08 18:15
prawda boli konfituro?Pooglądaj sobie te wys.wy donosicieli o zobaczysz sobie ilu z nich nigdy nie powinno być kierowcami
- 2 0
-
2022-02-08 14:33
Człowieku,
zmień kalesony.
- 1 0
-
2022-02-08 16:43
takich frustratow coraz wiecej
podbudowywuja sobie ego za pomoca donosicielstwa
- 3 0
-
2022-02-08 12:28
A można jeździć z otwartą szybą ? A z otwartym szyberdachem ? (2)
Dla kolegi pytam.
- 40 3
-
2022-02-08 12:37
Bez dachu nawet można
- 11 0
-
2022-02-08 16:54
Możesz jechać bez szyby tak jak z otwartą. Nie możesz jeździć z pokruszoną np. bo to szyba rozbita. Prawo nic nie mówi, że bez szyby nie można jeździć lub z uchylonym oknem i od nadgorliwych policjantów mandatów się nie przyjmuje.
- 0 0
-
2022-02-08 12:34
Można, jakby to było złe...
- 6 0
-
2022-02-08 12:36
Lepszy taki świeży Merol z wybitą szybą (7)
niż setki 20 letnich trupów z wyciętym DPF albo spalających olej których wszędzie pełno.
- 24 11
-
2022-02-08 12:45
Dziecko ty wiesz jak czysci sie DPF (2)
- 5 2
-
2022-02-08 12:55
(1)
w PL się wycina czubie tak się w PL czyści DPF
- 3 3
-
2022-02-09 00:18
To zle myslisz glabie.
Bo dpf zbiera syfy do pewnego momentu i wypala się oooo taką technologia ekolgiczna
- 1 1
-
2022-02-08 15:46
20 lat temu dpf
Jo jo toć to są auta pokroju golfa iv i paska b5
- 0 1
-
2022-02-09 00:19
Taki bogaty gogus a na asistanse to juz zabraklo haha
- 0 0
-
2022-02-09 17:29
20 lat temu nie było DPF.
- 0 0
-
2022-02-11 14:15
Nie cwaniakuj. To często wina producentów. Przykład audi tfsi paliły olej od nowości.
- 0 0
-
2022-02-08 12:39
a jaki problem
oczywiście, że można. Ja pozwalam
- 16 0
-
2022-02-08 12:42
na to auto coś spadło zbiło tylną szybę auto jeździ ma sprawne światła zawieszenie itd jest w miarę nowe o co chodzi i co robią numery tego auta na widoku?W sieci nic nie ginie dlaczego kierowca ma potem latami mieć takie zdjęcie w sieci?
- 16 3
-
2022-02-08 12:45
Czy można używać telefonu ze zbitą szybką? (1)
- 18 3
-
2022-02-10 15:46
Nie to zagrożenie
A jak babcia wezmie taki rozbity telefon i sobie palce pokaleczy i sie wykrwawi to babcia moze zginąć. Wiec jest smiertelnym zagrozeniem i nalezy donosic na takich co mają zbite szybki
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.