• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda 6: piękna (i) bestia

Michał Jelionek
18 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

"Piękno i dynamika" - to dewiza Mazdy 6.

Zaledwie po dwóch latach od swojego debiutu przeszła facelifting. Zapytacie po co poprawiać coś, co już jest prawie idealne? Odpowiedź jest prosta: Japończycy to perfekcjoniści w każdym calu, a dzięki naniesionym korektom, auto dojrzało. Mazdę 6 znacie doskonale, pora poznać "szóstkę" po kuracji odmładzającej.



Na motoryzacyjne salony trzecia generacja Mazdy 6 wjechała w 2012 roku. I w zasadzie od samego momentu pojawienia się na czerwonym dywanie samochód zrobił ogromną furorę i skradł serca miłośników "czterech kółek". Japońscy konstruktorzy trafili w dziesiątkę, a dzisiaj proponują nam jeszcze lepsze oblicze tego nieprzeciętnego samochodu.

Wprowadzenie jakichkolwiek modyfikacji przy tak doskonałej sylwetce auta to spore ryzyko. Dlatego są one prawie niewidoczne. Nadwozie Mazdy 6 po liftingu zyskało nieco odświeżony grill oraz w pełni LED-owe reflektory przednie. Przestylizowano również ramki otaczające atrapę chłodnicy, które teraz są grubsze i w bardziej wyrazisty sposób połączone z obudowami reflektorów. Zmieniono również światła przeciwmgłowe, a co za tym idzie - nieco zmodyfikowano linię zderzaka w tym miejscu. Ponadto, konstruktorzy usztywnili zawieszenie i wyciszyli wnętrze (według zapewnień producenta hałas przy prędkościach autostradowych jest mniejszy o około 10 proc.). Zmian z tyłu auta w zasadzie nie widzimy.

Dodajmy, że producenci Mazdy poszerzają ofertę o dodatkowe elementy wizualne, m.in. 19-calowe felgi w kolorze Satin Chrome oraz nowe kolory lakieru - Sonic Silver i Titanium Flash.

Mazda 6 po kosmetycznym faceliftingu. Mazda 6 po kosmetycznym faceliftingu.
Zdecydowanie więcej modyfikacji czeka na nas w środku samochodu. Projektanci Mazdy skupili się na odświeżeniu wnętrza pojazdu oraz udoskonaleniu zaawansowanych technologii bezpieczeństwa. Japońskiemu producentowi zależało na podniesieniu standardów panujących w kokpicie auta. Stąd też pojawienie się nowych tapicerek, elementów z lepszych tworzyw sztucznych czy bardziej spasowanych foteli.

Zaraz po wygodnym usadowieniu się w fotelu kierowcy w oczy rzuca się mocno przestylizowany panel dowodzenia. Japończycy chcieli podnieść funkcjonalność oraz komfort podróżowania - i ta sztuka im się udała. Mazda 6 zyskała wiele praktycznych rozwiązań, począwszy od nowych wskaźników i dużego, 7-calowego wyświetlacza centralnego, po bardzo poręczną konsolę środkową HMI, dzięki której sterowanie wszystkimi multimediami jest teraz bardzo przyjemne.

Warto dodać, że dzięki systemowi MZD Connect, bez trudu zsynchronizujemy i połączymy z ekranem wszystkie urządzenia przenośne. Mazda 6, dzięki wysokiej jakości nagłośnieniu marki Bose, to dobry wybór dla amatorów muzyki, głośnej muzyki. W najbogatszej wersji wyposażenia SkyPassion znajdziemy aż 11 głośników tej renomowanej marki.

Po uruchomieniu silnika, tuż nad deską z zegarami, naszym oczom ukaże się wysuwany ekran przezierny, który wyświetla najistotniejsze parametry podczas jazdy, a my nie jesteśmy zmuszeni odrywać wzroku od drogi. Nie mamy dobrych wiadomości dla miłośników klasycznego drążka hamulca ręcznego. Teraz standardowo dźwignia została zastąpiona elektrycznym hamulcem postojowym. Nowością jest również wprowadzenie funkcji ogrzewania tylnych siedzeń.

Konsola środkowa Mazdy 6, czyli nasze małe centrum dowodzenia. Konsola środkowa Mazdy 6, czyli nasze małe centrum dowodzenia.
Podczas podróży o nasze bezpieczeństwo zadbają aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense. Czujniki i radary zamontowane na przedniej szybie oraz w tylnym zderzaku na bieżąco kontrolują to, co dzieje się dookoła samochodu. W ofercie Mazdy 6 znajdziemy m.in. SCBS - system wspomagający hamowanie, MRCC - aktywny tempomat, SBS - inteligentne wspomaganie hamowania, LAS - utrzymywanie auta na pasie ruchu, ALH - system dostosowujący oświetlany przez światła drogowe obszar, BSM - monitorowanie martwego pola (niestety, ale większość tych systemów dostępna jest w bogatszych wersjach wyposażenia: SkyEnergy i SkyPassion).

Dobraliśmy kolor nadwozia, wersję wyposażenia, teraz kolej na silnik. A tutaj wybór raczej niewielki. Mazda proponuje nam w sumie niewiele motorów: 3 benzynowe Skyactiv-G i 2 wysokoprężne Skyactiv-D. Benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępne są w pojemnościach 2.0 i 2.5 litra (najmocniejszy silnik generuje moc 192 KM i 256 Nm). Fani diesla mają do wyboru dwa silniki wysokoprężne o pojemności 2.2 litra. Wersja "szóstki" kombi z silnikiem diesla dostępna jest również z napędem 4x4. Przed klientami jeszcze jeden wybór: 6-biegowej skrzyni biegów: automat albo manual.

Mazda 6 dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy, SkyPassion. Ceny japońskiego samochodu po liftingu rozpoczynają się od 89 700 zł. Za najbogatszy wariant z napędem 4x4 zapłacimy 164 900 zł.

Test Mazdy 6: wnioski
To auto z serii: wsiadam i nie wysiadam. Kilka godzin spędzonych "za kółkiem", a my wcale nie chcemy oderwać się od kierownicy. Trzeba jednak podkreślić, że uśmiech na naszej twarzy pojawił się dopiero po wciśnięciu magicznego przycisku "sport", który zamienił Mazdę 6 z potulnego kotka w drapieżnego kocura. Ekonomiczny tryb nie przynosi żadnej satysfakcji z jazdy. Testowaliśmy najmocniejszego benzyniaka o pojemności 2.5 litra i 192 KM. W cyklu mieszanym nasze spalanie - przy ciężkiej stopie - wyniosło 10 litrów benzyny na 100 km. Wynik - jak na ten motor - bardzo obiecujący. Czas podczas podróżowania - oprócz oczywiście bardzo wygodnych i spasowanych foteli - umila rewelacyjnej jakości nagłośnienie. Jednak należy podkreślić, że dźwięk z głośników marki Bose przy szybszej jeździe jest wyraźnie zagłuszany. I choć ten element, czyli dokuczliwy hałas w kokpicie, został nieco poprawiony przez japońskich projektantów - to nadal jest to bolączka "szóstki". Długo szukaliśmy innych minusów tego samochodu... i w końcu znaleźliśmy. To cena. Wysoka cena. Jeśli chcemy mieć Mazdę 6 z przyzwoitym wyposażeniem, to niestety, ale odchudzimy nasz portfel o jakieś 110-120 tys. zł. Drugim minusem, a w zasadzie dużym problemem jest... wygląd tego samochodu. Tak, wygląd. Niestety, ale auto stało się bardzo łakomym kąskiem dla złodziei, którzy kradną "japończyków" na potęgę.

Mazda 6 udostępniona do testów przez BMG Goworowski

Miejsca

Opinie (104) 1 zablokowana

  • W artykule napisane

    że kradną "japończyków", a mi się wydaje, ze powinno być "japończyki", bo nie mowimy o ludziach?

    Jak wam sie wydaje?

    • 10 5

  • piekne auto!!!!

    Wg mnie najładniejszych w swojej klasie i przedziale cenowym. Normalnej pojemności silnik i odpowiednią do niego moc a nie jakieś tam 1.2 lub 1.4 i 120-160KM. Japońskie auta są rodzinne ale z pazurem ia nie jakiś d*powoz Passat! Mazda zawsze była w pełni japońska a nie jakiś tam kundel jak inne koncerny dzielące się podzespołami. Szkoda że trzyma tak cenę bo nie każdego stać na nowy...Duży minus (poruszany w internecie) to odsetek kradzieży a głównie to w stolicy. Po nagłośnieniu sprawy Mazda Polska miała coś z tym zrobić i wprowadzić jakieś dodatkowe zabezpieczenia.

    • 7 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    wyciszenie

    Niestety samochód bardzo słabo wyciszony np. w porównaniu do obecnych nowości w klasie średniej. Porażka. Oczywiście nie każdy uważa ten parametr za najważniejszy, ale ja uważam, że błoga cisza w samochodzie to podstawa komfortu i przyjemności prowadzenia. Niektórzy lekarze nawet sygnalizują, że nasz słuch coraz bardziej podatny jest na uszkodzenie z powodu ogromnego hałasu.

    • 9 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    troszke tanszy od audi a4, a porównywać nie trzeba. Audi jest audi (1)

    • 1 14

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      za audi w takim wyposazeniu trzeba dac kolo 200

      wiec te trochę to kolo 60-80 tysięcy :D :D :D

      • 6 0

  • (2)

    Z zewnątrz faktycznie piękne auto, ale na tym się kończą jego pozytywy. Chorowalem na nie od premiery, do czasu aż do nowo wsiadłem i się przejechałem. Układ kierowniczy nieprecyzyjni i mało wyczuwalny. Żeby przyspieszać trzeba go mocno kręcić (benzyna). Deska rozdzielcza i intuicyjność rozwiązań i asystentów bardzo niska. Samochod wg mnie ma być po intuicyjny. Mam sie w nim czuć dobrze i nie zastanawiać sie jak obsługuje się poszczególne systemy, niestety w mazdzie tak jest. Dorzuce jeszcze maly bagaznik w kombi i efekt jest taki, ze wyjechalem z salonu passatem b7

    • 1 18

    • hahah usmiałem sie po pachy :D (1)

      ze takie leminigi chdza po swiecie :) a widze ze chodza :D wieswagen idelany dla ciebie :D

      • 10 0

      • Wole vw od marzniecia na przystanku autobusowym jak ty

        • 0 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    Mazda jest fajna bo można ją bardzo tanio kupić.

    Używka chodzi za połowę tego co VW w tym samym roczniku i segmencie... teraz pytanie czemu różnica w cenie jest aż tak znaczna?

    • 2 10

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    ONLY MAZDA

    Posiadam Madzie 6 GH 2011 kombi benzynka 2.0
    Super Auto polecam następna bedzie własnie sky active

    • 7 3

  • Chodliwy samochodzik

    A czemu nie piszecie że auto jest tak slabo zabezpieczone przed amatorami cudzej wlasnoscie ze w warszawie mnóstwo tych aut odjechało z innym właścicielem niekoniecznie w uczciwy sposób? Zobaczcie na necie bhp trochę o tym piszą. A wg mazdy wszystko jest ok

    • 4 2

  • Takie samo nic jak hebel niemiecki.Jeszcze ochydne!!!!dno...nie

    • 0 5

  • Świetna

    Nowa Mazda 6 jest na prawdę świetnym samochodem, zdecydowanie udał się im ten model. Co do jazdy próbnej, jak się można umówić?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane