• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda 6: piękna (i) bestia

Michał Jelionek
18 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

"Piękno i dynamika" - to dewiza Mazdy 6.

Zaledwie po dwóch latach od swojego debiutu przeszła facelifting. Zapytacie po co poprawiać coś, co już jest prawie idealne? Odpowiedź jest prosta: Japończycy to perfekcjoniści w każdym calu, a dzięki naniesionym korektom, auto dojrzało. Mazdę 6 znacie doskonale, pora poznać "szóstkę" po kuracji odmładzającej.



Na motoryzacyjne salony trzecia generacja Mazdy 6 wjechała w 2012 roku. I w zasadzie od samego momentu pojawienia się na czerwonym dywanie samochód zrobił ogromną furorę i skradł serca miłośników "czterech kółek". Japońscy konstruktorzy trafili w dziesiątkę, a dzisiaj proponują nam jeszcze lepsze oblicze tego nieprzeciętnego samochodu.

Wprowadzenie jakichkolwiek modyfikacji przy tak doskonałej sylwetce auta to spore ryzyko. Dlatego są one prawie niewidoczne. Nadwozie Mazdy 6 po liftingu zyskało nieco odświeżony grill oraz w pełni LED-owe reflektory przednie. Przestylizowano również ramki otaczające atrapę chłodnicy, które teraz są grubsze i w bardziej wyrazisty sposób połączone z obudowami reflektorów. Zmieniono również światła przeciwmgłowe, a co za tym idzie - nieco zmodyfikowano linię zderzaka w tym miejscu. Ponadto, konstruktorzy usztywnili zawieszenie i wyciszyli wnętrze (według zapewnień producenta hałas przy prędkościach autostradowych jest mniejszy o około 10 proc.). Zmian z tyłu auta w zasadzie nie widzimy.

Dodajmy, że producenci Mazdy poszerzają ofertę o dodatkowe elementy wizualne, m.in. 19-calowe felgi w kolorze Satin Chrome oraz nowe kolory lakieru - Sonic Silver i Titanium Flash.

Mazda 6 po kosmetycznym faceliftingu. Mazda 6 po kosmetycznym faceliftingu.
Zdecydowanie więcej modyfikacji czeka na nas w środku samochodu. Projektanci Mazdy skupili się na odświeżeniu wnętrza pojazdu oraz udoskonaleniu zaawansowanych technologii bezpieczeństwa. Japońskiemu producentowi zależało na podniesieniu standardów panujących w kokpicie auta. Stąd też pojawienie się nowych tapicerek, elementów z lepszych tworzyw sztucznych czy bardziej spasowanych foteli.

Zaraz po wygodnym usadowieniu się w fotelu kierowcy w oczy rzuca się mocno przestylizowany panel dowodzenia. Japończycy chcieli podnieść funkcjonalność oraz komfort podróżowania - i ta sztuka im się udała. Mazda 6 zyskała wiele praktycznych rozwiązań, począwszy od nowych wskaźników i dużego, 7-calowego wyświetlacza centralnego, po bardzo poręczną konsolę środkową HMI, dzięki której sterowanie wszystkimi multimediami jest teraz bardzo przyjemne.

Warto dodać, że dzięki systemowi MZD Connect, bez trudu zsynchronizujemy i połączymy z ekranem wszystkie urządzenia przenośne. Mazda 6, dzięki wysokiej jakości nagłośnieniu marki Bose, to dobry wybór dla amatorów muzyki, głośnej muzyki. W najbogatszej wersji wyposażenia SkyPassion znajdziemy aż 11 głośników tej renomowanej marki.

Po uruchomieniu silnika, tuż nad deską z zegarami, naszym oczom ukaże się wysuwany ekran przezierny, który wyświetla najistotniejsze parametry podczas jazdy, a my nie jesteśmy zmuszeni odrywać wzroku od drogi. Nie mamy dobrych wiadomości dla miłośników klasycznego drążka hamulca ręcznego. Teraz standardowo dźwignia została zastąpiona elektrycznym hamulcem postojowym. Nowością jest również wprowadzenie funkcji ogrzewania tylnych siedzeń.

Konsola środkowa Mazdy 6, czyli nasze małe centrum dowodzenia. Konsola środkowa Mazdy 6, czyli nasze małe centrum dowodzenia.
Podczas podróży o nasze bezpieczeństwo zadbają aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense. Czujniki i radary zamontowane na przedniej szybie oraz w tylnym zderzaku na bieżąco kontrolują to, co dzieje się dookoła samochodu. W ofercie Mazdy 6 znajdziemy m.in. SCBS - system wspomagający hamowanie, MRCC - aktywny tempomat, SBS - inteligentne wspomaganie hamowania, LAS - utrzymywanie auta na pasie ruchu, ALH - system dostosowujący oświetlany przez światła drogowe obszar, BSM - monitorowanie martwego pola (niestety, ale większość tych systemów dostępna jest w bogatszych wersjach wyposażenia: SkyEnergy i SkyPassion).

Dobraliśmy kolor nadwozia, wersję wyposażenia, teraz kolej na silnik. A tutaj wybór raczej niewielki. Mazda proponuje nam w sumie niewiele motorów: 3 benzynowe Skyactiv-G i 2 wysokoprężne Skyactiv-D. Benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępne są w pojemnościach 2.0 i 2.5 litra (najmocniejszy silnik generuje moc 192 KM i 256 Nm). Fani diesla mają do wyboru dwa silniki wysokoprężne o pojemności 2.2 litra. Wersja "szóstki" kombi z silnikiem diesla dostępna jest również z napędem 4x4. Przed klientami jeszcze jeden wybór: 6-biegowej skrzyni biegów: automat albo manual.

Mazda 6 dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy, SkyPassion. Ceny japońskiego samochodu po liftingu rozpoczynają się od 89 700 zł. Za najbogatszy wariant z napędem 4x4 zapłacimy 164 900 zł.

Test Mazdy 6: wnioski
To auto z serii: wsiadam i nie wysiadam. Kilka godzin spędzonych "za kółkiem", a my wcale nie chcemy oderwać się od kierownicy. Trzeba jednak podkreślić, że uśmiech na naszej twarzy pojawił się dopiero po wciśnięciu magicznego przycisku "sport", który zamienił Mazdę 6 z potulnego kotka w drapieżnego kocura. Ekonomiczny tryb nie przynosi żadnej satysfakcji z jazdy. Testowaliśmy najmocniejszego benzyniaka o pojemności 2.5 litra i 192 KM. W cyklu mieszanym nasze spalanie - przy ciężkiej stopie - wyniosło 10 litrów benzyny na 100 km. Wynik - jak na ten motor - bardzo obiecujący. Czas podczas podróżowania - oprócz oczywiście bardzo wygodnych i spasowanych foteli - umila rewelacyjnej jakości nagłośnienie. Jednak należy podkreślić, że dźwięk z głośników marki Bose przy szybszej jeździe jest wyraźnie zagłuszany. I choć ten element, czyli dokuczliwy hałas w kokpicie, został nieco poprawiony przez japońskich projektantów - to nadal jest to bolączka "szóstki". Długo szukaliśmy innych minusów tego samochodu... i w końcu znaleźliśmy. To cena. Wysoka cena. Jeśli chcemy mieć Mazdę 6 z przyzwoitym wyposażeniem, to niestety, ale odchudzimy nasz portfel o jakieś 110-120 tys. zł. Drugim minusem, a w zasadzie dużym problemem jest... wygląd tego samochodu. Tak, wygląd. Niestety, ale auto stało się bardzo łakomym kąskiem dla złodziei, którzy kradną "japończyków" na potęgę.

Mazda 6 udostępniona do testów przez BMG Goworowski

Miejsca

Opinie (104) 1 zablokowana

  • Fantastyczne auto

    • 13 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    Ponoc te mazdy kradną na potęge, szczególnie najnowsze modele (2)

    Kilka sekund i nie ma auta. Poszukajcie w Internecie informacje z ostatnich miesiecy.

    • 15 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      W wawce narazie

      Ale juz mazda niby dziala w temacie i majac takue autko ma sie ac

      • 6 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      Gdzieś w zew lusterku po prawej stronie jest moduł który złodzieje łamią w kilka sekund i odjeżdżają mazdziną w siną dal

      • 3 0

  • te autko jest genialne :) 2.5 benzynka w automacie :) (3)

    i wyobrazcie sobie ze janusz i tak wybrał by wieswagena :D naprawde nei rozumiem czemu polaczek ma takie parcie na niemieckie brzydkie cos :) majac taka alternatywe :) wybieram Mazde zdecydowanie :) pozdrawiam fanów japończyków :)

    • 24 11

    • mazda rdze dostajesz w pakiecie gratis (1)

      mazda rdzewieje juz w salonie

      • 3 17

      • twoj mózg na pewno zerdziewiał

        • 10 2

    • janusze kupują bardzo często bmw... najbardziej sprofanowana

      niemiecka marka

      pozdrawiam ekipę JDM

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    Gratulujemy kolegom z Toyoty drugiego miejsca (2)

    To hasło sprzed 9 lat skłoniło mnie do zainteresowania się mazdą (wtedy jeździłem vw polo). Teraz jeżdżę od 2 lat cx5, to mój chyba 12 samochód i druga mazda, prawo jazdy mam 35 lat, rocznie ok 50 tys km. Samochód rewelacja !!!!!. Zawsze można się czegoś czepić i to w każdym samochodzie nawet w RR więc słuchanie ujadających na jadącą karawanę piesków to strata czasu. Teraz w zamian za silniki Mazdy (będą montowane w m.in.avensis) Toyota daje Maździe technologię hybryd.
    Spalanie - do 90 km/h w Polsce powiatowej to poniżej 6 l/100 km (automat, 4x4, !!!! ), autostrada przy 160 km/h to 10-11l/100 km. Jak kto woli. Że dużo pieniędzy - bzdura i okłamywanie ludzi - proszę sobie samemu sprawdzić ceny, a nie wierzyć przekupnym pismakom z niemieckiej gazety (oj cieńko z pasacikiem). że drogo to proszę sobie kupić dacie albo przeprosić za rzucanie kamieniami w szkołę i dalej zapieprzać za 2000 oraz głosować na pis a nie oceniać samochody powyżej 100 tys.PLN

    • 11 13

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      moj subarak bierze t twoja lemingowska mazdzine jak chce

      • 3 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      No to porównajmy

      Przyspieszenie M cx5 - 9,2 s/100km/h
      Przyspieszenie S Outback - 9.7 s/ 100km/h
      żródło:
      http://www.mazda.pl/modele/mazda-cx-5-2015/ceny-i-specyfikacja/
      http://www.subaru.pl/datasheet/2015outback.pdf
      Różnica 0,5 s na korzyść mazdy, przewaga outbacka to bardziej luksusowe wnętrze ale o takim samym układzie jak w cx5 ale gorsze spalanie i większa cena zakupu , ponadto outback trudniejszy w serwisowaniu i odsprzedaży
      Czyli:
      Dalej PISuarze okłamuj ludzi, to takie fanatyki potrafią najlepiej

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    jak zwykle brzydkie wewnatrz sa te mazdy no i oczywiscie czarna i biala skora jakby nie bylo brazowych czy bezowych (1)

    • 13 20

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      o gustach się nie dyskutuje...

      ale szczerze mówiąc to ja nie wiem co ty tam widzisz brzydkiego

      • 3 1

  • Jak tam się ma ruda? (2)

    Czy już zdołano wyeliminować bolączki wszystkich japończyków w tym zakresie...?

    • 18 9

    • Ruda w japończyku ? (1)

      Ruda od 15 lat jeździ mercedesem

      • 6 9

      • Zdziwiony?

        To zajrzyj pod spód..

        • 7 2

  • To auto jest bez wątpienia piękne, ale... (4)

    Ładna miska jeść nie daje.
    Mam to auto, przejechane 37 tys km w 15 miesięcy, i niestety drugi raz bym go nie kupił.
    Od tej pory, uwzględniając 1 przegląd okresowy, byłem 6 razy w serwisie wciągu 15tu miesięcy - z samymi pierdołami, ale jednak. Pół dnia zawsze w tyłek, a auta zastępczego się nie dostanie jak swoim się przyjedzie na kołach - tak jest wszędzie.
    Zasada nr 1 - wynajęcie auta na 2-3 dni przed zakupem - wtedy dopiero je poznasz.
    Ja tego nie zrobiłem...
    I teraz na autostradzie przy 140tu muszę już mówić dużo głośniej niż normalnie, przy170ciu już radio dać głośno albo się przekrzykiwać....
    Wyciszenie poprawione o 10% - a wiecie że relatywnie 3db więcej to dwa razy większy hałas? więc co to za poprawa wyciszenia...
    Polift tak samo hałasuje przy wyższych prędkościach jak przedlift.
    A wszystko w imię wszechobecnej, zabijającej motoryzację ekologii - auto zostało mocno odchudzone, kosztem głównie wyciszenia. A to sprawia że Bose nie gra jak Bose, tylko jak Watson jakiś.
    W tekście wspomniano o wygodnych fotelach...
    Po trasie do Krakowa byłem już usztywniony gdzieś przy zjeździe na Warlubie z A1. Za krótkie siedzisko, słabe wyprofilowanie foteli.
    Żeby nie było że tylko marudzę - auto fajnie zgrywa się z kierowcą - łatwo je wyczuć i silnik 2,5 ma świetne brzmienie, szczególnie w zakresie 4-6 tys rpm :)
    Silnik 2.0 już niestety słabiej...
    Poza tym czyste i błyszczące przyciąga wzrok jak żadne inne - pod względem stylistyki jest świetne.
    Duży plus tez dla serwisu Mazdy w Gdyni - panowie nie robią utrudnień, jak się do nich po ludzku podchodzi a nie roszczeniowo, to też podchodzą po ludzku. Nie migają się tylko w miarę możliwości ułatwiają życie - a nie oni podejmują ostateczne decyzje więc dużo zależy od tego jak oni komunikują się z Mazda Polska. Dla nich spory plus.
    Ot, takie subiektywne zdanie po półtorej roku używania.

    • 11 3

    • auto przed FL a te co tu pokazuja to dwa inne auta

      bardzo wiele niedociagniec poprawiono i te jest o niebo lepsze, ze byles 6 razy no coz czasem ma sie pecha i tyle ale Mazda jak sie ich pocisnie grzecznie wszysko reperuje i zastepcze auto dostaje zawsze jak ma cos trwac dluzej niz godz czy 2, kwestia wolnego auta zastepczego

      • 3 2

    • rdza juz wyszla? (1)

      na forach zagranicznych mnostwo informacji o rdzewiejacych po 1 roku 3 i 6.... 3 generacji. rdza pojawia sie pod tablica rejestracyjna i w okolicach bagaznika. polecam poszukac w necie informacji.... auto bardzo ladne ale mazda nie potrafi zrobic aut, ktore nie rdzewieja. a szkoda

      • 5 3

      • U mnie jak na razie odpukać ok.

        Nie ma. Słyszałem o egzemplarzach które faktycznie już po roku rdzewiały, ale moja jest czysta. O rdzy realnie będzie można gadać za kilka lat - i wiele będzie zależało od indywidualnego podejścia do auta w czasie eksploatacji.

        • 1 1

    • Racja

      Mam taką tylko 2.0 dokładnie te same irytujące wady, ale naprawdę samo prowadzenie na duży plus.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    Nie dawno był test opisany w AŚ. (1)

    Brali udział: Passat, Superb, Merc "C", Mazda 6 i kolejność była taka jak napisałem. Podali również, że obecny Passat jest poza zasięgiem konkurencji.

    • 3 13

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      po 1 mazda byla 3 po drugie ten test jest tak wiarygodny jak pis, po 3 kup se wieswagena i dołącz do januszów :D

      auto swiat niestety ma cholerny problem z obiektywnością i zawsze ich testy wygrywają auto ze stajni VW, przypadek ? nie sadze :D ale dlaczego zwykly leming tego nie skuma :) za to jak robili test samej M6 to napisali ze auto ideał :) ciekawe co?

      • 6 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    BMW F32

    tylko nowa 4. dopóki za droga dla karków i ma styl. szkoda kasy na mazdę

    • 5 6

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    do redakcji... (6)

    materiał tak ubogi w treści że aż żenujący! Równie dobrze mogliście wrzucić sam filmik pokazujący wygląd tej mazdy, bo w zasadzie nic poza wyglądem nie zostało omówione w materiale. W dodatku przekłamanie / manipulacja w temacie ceny. Po pierwsze - ceny mazdy zaczynają się od 89k pln. Dobrze wyposażona wersja (redaktor nie sprecyzował co to znaczy) ,ale zakładam najwyższy model wyposażenia - skypassion, który większość opcji ma w standardzie - to koszt 121k pln, a nie jak sugeruje redaktor 100 - 110k plnów! Skąd taka pomyłka? Druga sprawa w temacie ceny - wg Was 100-110k plnów - jak sami wyceniliście mazde 6 z bogatym wyposażeniem to jest dużo?? Z podobnym silnikiem benzynowym (150KM) VW Passat kosztuje ok 120k plnów, będąc nieco słabiej wyposażony, a w kwestii awaryjności oraz designu raczej wygrywa mazda.
    O samym silniku też nie powiedzieliście prawie nic. O przyspieszeniu - nic. Nie wiem więc jakie ma osiągi prezentowane auto, ale za to powiedzieliście mi że jest guzik sport... Dzięki. Nie powiedzieliście nic o spalaniu - ani tym deklarowanym przez producenta, ani rzeczywistym. Nie dowiemy się również nic na temat drogi hamowania, chociaż to chyba już za wysokie wymagania z mojej strony. Nie powiedzieliście nawet czy ten silnik jest wolnossący czy turbo. Nie wspomnieliście nic o zastosowanej technologii SkyActive i o tym dlaczego jest on interesujący ze względu na zastosowany stopień sprężania - nie podpowiedzieliście czy to dobrze czy źle dla kupującego. Nie wiemy nic również o zawieszeniu w aucie, ani jak się to auto prowadzi. Dobrze się nim jeździ, czy źle? Trzyma się drogi czy nie? Zestawione zawieszenie jest sztywno czy bardziej komfortowo?
    Ogólnie nic się nie da sensownego dowiedzieć z tego filmu. Może poszukajcie innego redaktora do aut. Z chęcią sobie pojeżdżę dla was autami i wypowiem, na pewno będzie to bardziej informacyjne niż to co tutaj zaprezentowano.

    • 15 10

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      czego się spodziewać po tym portaliku od od siedmiu boleści :) (1)

      ale autko jest naprawdę super, poszukaj w necie testów po FL na normalnych portalach zwłaszcza samochodowych i wszystkiego sie dowiesz, pozdrawiam

      • 4 5

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

        prawda...

        mazda wygrywa przede wszystkim designem! Nowe mazdy w nadwoziu BM (czyli te najnowsze), są po prostu piękne! Moim zdaniem najładniejsze auta w swoim segmencie (zarówno mazda 3 jak i 6).

        • 4 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      Bose w maździe... (1)

      a i skoro tyle miejsca poświęciliście na opisywanie "multimediów" w maździe 6, to wypadałoby napisać jakieś odczucia z odsłuchu muzyki z tych 11 głośników Bose. Jako właściciel mazdy 3 BL (2010), z systemem Bose własnie, zapewniam że melomani będą tym systemem rozczarowani - dźwięk jest co najwyżej przeciętny, a bas mimo subwoofera bardzo skromny. Ciekawe czy coś, cokolwiek poprawiono w nowych mazdach, czy też nazwa bose robi po prostu za marketingowy magnes dla naiwniaków.
      Nie wierzycie, to poczytajcie na forum mazdy, co inni uważają na jego temat i ile osób już przerobiło ten system na lepszy.

      • 2 9

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

        Jechałem Mazdą 6 po lifcie. Dźwięk z głośników Bose'a jest bardzo dobry.

        • 7 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      Już nie marudź, do takich testów potrzeba 30 min materiału a nie 3. Wilec wracaj do nubiry narzekaczu.

      • 8 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      k plnów ??? po jakiemu to ?

      może miało być "kapłanów"?

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane