• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda 6: piękna (i) bestia

Michał Jelionek
18 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

"Piękno i dynamika" - to dewiza Mazdy 6.

Zaledwie po dwóch latach od swojego debiutu przeszła facelifting. Zapytacie po co poprawiać coś, co już jest prawie idealne? Odpowiedź jest prosta: Japończycy to perfekcjoniści w każdym calu, a dzięki naniesionym korektom, auto dojrzało. Mazdę 6 znacie doskonale, pora poznać "szóstkę" po kuracji odmładzającej.



Na motoryzacyjne salony trzecia generacja Mazdy 6 wjechała w 2012 roku. I w zasadzie od samego momentu pojawienia się na czerwonym dywanie samochód zrobił ogromną furorę i skradł serca miłośników "czterech kółek". Japońscy konstruktorzy trafili w dziesiątkę, a dzisiaj proponują nam jeszcze lepsze oblicze tego nieprzeciętnego samochodu.

Wprowadzenie jakichkolwiek modyfikacji przy tak doskonałej sylwetce auta to spore ryzyko. Dlatego są one prawie niewidoczne. Nadwozie Mazdy 6 po liftingu zyskało nieco odświeżony grill oraz w pełni LED-owe reflektory przednie. Przestylizowano również ramki otaczające atrapę chłodnicy, które teraz są grubsze i w bardziej wyrazisty sposób połączone z obudowami reflektorów. Zmieniono również światła przeciwmgłowe, a co za tym idzie - nieco zmodyfikowano linię zderzaka w tym miejscu. Ponadto, konstruktorzy usztywnili zawieszenie i wyciszyli wnętrze (według zapewnień producenta hałas przy prędkościach autostradowych jest mniejszy o około 10 proc.). Zmian z tyłu auta w zasadzie nie widzimy.

Dodajmy, że producenci Mazdy poszerzają ofertę o dodatkowe elementy wizualne, m.in. 19-calowe felgi w kolorze Satin Chrome oraz nowe kolory lakieru - Sonic Silver i Titanium Flash.

Mazda 6 po kosmetycznym faceliftingu. Mazda 6 po kosmetycznym faceliftingu.
Zdecydowanie więcej modyfikacji czeka na nas w środku samochodu. Projektanci Mazdy skupili się na odświeżeniu wnętrza pojazdu oraz udoskonaleniu zaawansowanych technologii bezpieczeństwa. Japońskiemu producentowi zależało na podniesieniu standardów panujących w kokpicie auta. Stąd też pojawienie się nowych tapicerek, elementów z lepszych tworzyw sztucznych czy bardziej spasowanych foteli.

Zaraz po wygodnym usadowieniu się w fotelu kierowcy w oczy rzuca się mocno przestylizowany panel dowodzenia. Japończycy chcieli podnieść funkcjonalność oraz komfort podróżowania - i ta sztuka im się udała. Mazda 6 zyskała wiele praktycznych rozwiązań, począwszy od nowych wskaźników i dużego, 7-calowego wyświetlacza centralnego, po bardzo poręczną konsolę środkową HMI, dzięki której sterowanie wszystkimi multimediami jest teraz bardzo przyjemne.

Warto dodać, że dzięki systemowi MZD Connect, bez trudu zsynchronizujemy i połączymy z ekranem wszystkie urządzenia przenośne. Mazda 6, dzięki wysokiej jakości nagłośnieniu marki Bose, to dobry wybór dla amatorów muzyki, głośnej muzyki. W najbogatszej wersji wyposażenia SkyPassion znajdziemy aż 11 głośników tej renomowanej marki.

Po uruchomieniu silnika, tuż nad deską z zegarami, naszym oczom ukaże się wysuwany ekran przezierny, który wyświetla najistotniejsze parametry podczas jazdy, a my nie jesteśmy zmuszeni odrywać wzroku od drogi. Nie mamy dobrych wiadomości dla miłośników klasycznego drążka hamulca ręcznego. Teraz standardowo dźwignia została zastąpiona elektrycznym hamulcem postojowym. Nowością jest również wprowadzenie funkcji ogrzewania tylnych siedzeń.

Konsola środkowa Mazdy 6, czyli nasze małe centrum dowodzenia. Konsola środkowa Mazdy 6, czyli nasze małe centrum dowodzenia.
Podczas podróży o nasze bezpieczeństwo zadbają aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense. Czujniki i radary zamontowane na przedniej szybie oraz w tylnym zderzaku na bieżąco kontrolują to, co dzieje się dookoła samochodu. W ofercie Mazdy 6 znajdziemy m.in. SCBS - system wspomagający hamowanie, MRCC - aktywny tempomat, SBS - inteligentne wspomaganie hamowania, LAS - utrzymywanie auta na pasie ruchu, ALH - system dostosowujący oświetlany przez światła drogowe obszar, BSM - monitorowanie martwego pola (niestety, ale większość tych systemów dostępna jest w bogatszych wersjach wyposażenia: SkyEnergy i SkyPassion).

Dobraliśmy kolor nadwozia, wersję wyposażenia, teraz kolej na silnik. A tutaj wybór raczej niewielki. Mazda proponuje nam w sumie niewiele motorów: 3 benzynowe Skyactiv-G i 2 wysokoprężne Skyactiv-D. Benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępne są w pojemnościach 2.0 i 2.5 litra (najmocniejszy silnik generuje moc 192 KM i 256 Nm). Fani diesla mają do wyboru dwa silniki wysokoprężne o pojemności 2.2 litra. Wersja "szóstki" kombi z silnikiem diesla dostępna jest również z napędem 4x4. Przed klientami jeszcze jeden wybór: 6-biegowej skrzyni biegów: automat albo manual.

Mazda 6 dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy, SkyPassion. Ceny japońskiego samochodu po liftingu rozpoczynają się od 89 700 zł. Za najbogatszy wariant z napędem 4x4 zapłacimy 164 900 zł.

Test Mazdy 6: wnioski
To auto z serii: wsiadam i nie wysiadam. Kilka godzin spędzonych "za kółkiem", a my wcale nie chcemy oderwać się od kierownicy. Trzeba jednak podkreślić, że uśmiech na naszej twarzy pojawił się dopiero po wciśnięciu magicznego przycisku "sport", który zamienił Mazdę 6 z potulnego kotka w drapieżnego kocura. Ekonomiczny tryb nie przynosi żadnej satysfakcji z jazdy. Testowaliśmy najmocniejszego benzyniaka o pojemności 2.5 litra i 192 KM. W cyklu mieszanym nasze spalanie - przy ciężkiej stopie - wyniosło 10 litrów benzyny na 100 km. Wynik - jak na ten motor - bardzo obiecujący. Czas podczas podróżowania - oprócz oczywiście bardzo wygodnych i spasowanych foteli - umila rewelacyjnej jakości nagłośnienie. Jednak należy podkreślić, że dźwięk z głośników marki Bose przy szybszej jeździe jest wyraźnie zagłuszany. I choć ten element, czyli dokuczliwy hałas w kokpicie, został nieco poprawiony przez japońskich projektantów - to nadal jest to bolączka "szóstki". Długo szukaliśmy innych minusów tego samochodu... i w końcu znaleźliśmy. To cena. Wysoka cena. Jeśli chcemy mieć Mazdę 6 z przyzwoitym wyposażeniem, to niestety, ale odchudzimy nasz portfel o jakieś 110-120 tys. zł. Drugim minusem, a w zasadzie dużym problemem jest... wygląd tego samochodu. Tak, wygląd. Niestety, ale auto stało się bardzo łakomym kąskiem dla złodziei, którzy kradną "japończyków" na potęgę.

Mazda 6 udostępniona do testów przez BMG Goworowski

Miejsca

Opinie (104) 1 zablokowana

  • Mazda 6 2.5 193 KM

    to jest po prostu torpeda na drodze, ale niestety możliwości jezdne auta można co najwyżej sprawdzić na niemieckich autostradach.

    • 2 0

  • Mazda

    Zdecydowanie takie określenie świetnie pasuje do tego modelu samochodu jest bowiem świetną syntezą drapieżnego wyglądu z jednocześnie bardzo piękną i niebanalną linią. Przy czym z doświadczenia wiem, że auto świetnie się prowadzi, a przez to, że posiada system Skyactiv, pracuje płynnie, mało spala i ładnie trzyma się drogi. Poza tym na komfort jazdy na pewno w tym przypadku nie można się uskarżać.

    • 0 0

  • mazda 6

    Pan redaktor chyba nie do końca ogarnia znaczenie słów, których używa. Najpierw nazywa coś "przestylizowany", a potem to chwali ;) Ale co do jednego zgadzam się absolutnie - z auta nie chce się wysiadać.

    • 0 0

  • Mazda 6 na rok 2017

    Witam. Mam nowa mazde 6 model na 2017 rok. Dodam iz poprzednio tez mialem mazde 6 z roku 2013 czyli nowej generacji. Porownanie tych aut: jazda modelem 2013 byla lepsza gdyz lepiej sie prowadzilo tamto auto. Powod: w modelu na 2017 jest zbyt czuly uklad wspomagania kierownicy. Zamiast pomagac na tyle ile trzeba to on przeszkadza. Zrobisz ulamek mm ruchu kierownica i auto juz skreca. Najgorzej prowadzace sie auto jakim w zyciu jezdzilem. Kompletna porazka ! O co tu chodzi? Jak mogl producent wypuscic takie auto na rynek? Plus zmiana na gorsze wyswietlacza na tablet zamiast wbudowanego oraz pogorszenie sensownosci zmiany stacji radiowych. Zalamka. Pisze to bo mam porownanie z modelem 2013. Bylo lepiej a jest gorzej. Juz nie mam przyjemnosci jazdy tym autem z powodu zmian na gorsze...

    • 0 0

  • Plastiki

    W mazdzie 6 kupionej w pazdzierniku 217 roku plastiki zaczely trzeszczec juz po 2 miesiacach. Porazka. W mazdzie z 2013 roku plastiki zaczely trzeszczec po 2,5 roku. Czyli jakosc wykonania na gorsze. To ma byc ulepszony lifting? Mazda 6 to glownie wyglad na zewnatrz a wygladem sie nie jezdzi !

    • 0 0

  • Mazda

    Sama miałam okazję wybrać się na jazdę próbną Mazdą 6 i jestem po niej przekonana, że taki samochód chciałabym mieć. Prowadzi się świetnie, systemy wspomagania działają niezawodnie, a przy tym ten charakterystyczny wygląd. Kiedy tylko będę mogła sobie na to pozwolić, Mazda 6 będzie moja:)

    • 0 0

  • mazda od pokolen:)

    zaczelismy od Mazdy 626 1,8 b,g prosto z Holandii,teraz 6 kombi 2,0 d a bedziemy konczyc na 6 3 generacji(za 2 tygodnie odbior).626 jezdzi jeszcze Corcia(320tys km na lczniku) nadal sprawna tylko ta wszedobylska ruda ;) ,przekazujemy corci teraz 6 oczywiscie nie ma zamiaru jak na razie zmieniac marki.Wygoda niezawodnosc i zawsze piekny wyglad.

    • 0 0

  • prawda to

    Faktycznie piękna i bestia, trafione w punkt bo piękna i bestia potrafi być na szosie. Tak w ogóle to byłem na jeździe próbnej Mazdą 6, bardzo mi się spodobała jazda tym samochodem, dobre wrażenie na mnie wywarła.

    • 0 0

  • piekna i bata

    Winno byc napisane w tytul "piękna i basta!", bo Mazda 6 jest przepiękna. No przyznajcie, że ma to coś w sobie.

    • 0 0

  • Mój ulubiony samochód, a jednocześnie marzenie na kolejny rok. mam nadzieję, że uda mi się w przyszłym roku kupić Mazdę 6 bo to samochód dla mnie idealny.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane