• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda 6: piękna (i) bestia

Michał Jelionek
18 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

"Piękno i dynamika" - to dewiza Mazdy 6.

Zaledwie po dwóch latach od swojego debiutu przeszła facelifting. Zapytacie po co poprawiać coś, co już jest prawie idealne? Odpowiedź jest prosta: Japończycy to perfekcjoniści w każdym calu, a dzięki naniesionym korektom, auto dojrzało. Mazdę 6 znacie doskonale, pora poznać "szóstkę" po kuracji odmładzającej.



Na motoryzacyjne salony trzecia generacja Mazdy 6 wjechała w 2012 roku. I w zasadzie od samego momentu pojawienia się na czerwonym dywanie samochód zrobił ogromną furorę i skradł serca miłośników "czterech kółek". Japońscy konstruktorzy trafili w dziesiątkę, a dzisiaj proponują nam jeszcze lepsze oblicze tego nieprzeciętnego samochodu.

Wprowadzenie jakichkolwiek modyfikacji przy tak doskonałej sylwetce auta to spore ryzyko. Dlatego są one prawie niewidoczne. Nadwozie Mazdy 6 po liftingu zyskało nieco odświeżony grill oraz w pełni LED-owe reflektory przednie. Przestylizowano również ramki otaczające atrapę chłodnicy, które teraz są grubsze i w bardziej wyrazisty sposób połączone z obudowami reflektorów. Zmieniono również światła przeciwmgłowe, a co za tym idzie - nieco zmodyfikowano linię zderzaka w tym miejscu. Ponadto, konstruktorzy usztywnili zawieszenie i wyciszyli wnętrze (według zapewnień producenta hałas przy prędkościach autostradowych jest mniejszy o około 10 proc.). Zmian z tyłu auta w zasadzie nie widzimy.

Dodajmy, że producenci Mazdy poszerzają ofertę o dodatkowe elementy wizualne, m.in. 19-calowe felgi w kolorze Satin Chrome oraz nowe kolory lakieru - Sonic Silver i Titanium Flash.

Mazda 6 po kosmetycznym faceliftingu. Mazda 6 po kosmetycznym faceliftingu.
Zdecydowanie więcej modyfikacji czeka na nas w środku samochodu. Projektanci Mazdy skupili się na odświeżeniu wnętrza pojazdu oraz udoskonaleniu zaawansowanych technologii bezpieczeństwa. Japońskiemu producentowi zależało na podniesieniu standardów panujących w kokpicie auta. Stąd też pojawienie się nowych tapicerek, elementów z lepszych tworzyw sztucznych czy bardziej spasowanych foteli.

Zaraz po wygodnym usadowieniu się w fotelu kierowcy w oczy rzuca się mocno przestylizowany panel dowodzenia. Japończycy chcieli podnieść funkcjonalność oraz komfort podróżowania - i ta sztuka im się udała. Mazda 6 zyskała wiele praktycznych rozwiązań, począwszy od nowych wskaźników i dużego, 7-calowego wyświetlacza centralnego, po bardzo poręczną konsolę środkową HMI, dzięki której sterowanie wszystkimi multimediami jest teraz bardzo przyjemne.

Warto dodać, że dzięki systemowi MZD Connect, bez trudu zsynchronizujemy i połączymy z ekranem wszystkie urządzenia przenośne. Mazda 6, dzięki wysokiej jakości nagłośnieniu marki Bose, to dobry wybór dla amatorów muzyki, głośnej muzyki. W najbogatszej wersji wyposażenia SkyPassion znajdziemy aż 11 głośników tej renomowanej marki.

Po uruchomieniu silnika, tuż nad deską z zegarami, naszym oczom ukaże się wysuwany ekran przezierny, który wyświetla najistotniejsze parametry podczas jazdy, a my nie jesteśmy zmuszeni odrywać wzroku od drogi. Nie mamy dobrych wiadomości dla miłośników klasycznego drążka hamulca ręcznego. Teraz standardowo dźwignia została zastąpiona elektrycznym hamulcem postojowym. Nowością jest również wprowadzenie funkcji ogrzewania tylnych siedzeń.

Konsola środkowa Mazdy 6, czyli nasze małe centrum dowodzenia. Konsola środkowa Mazdy 6, czyli nasze małe centrum dowodzenia.
Podczas podróży o nasze bezpieczeństwo zadbają aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense. Czujniki i radary zamontowane na przedniej szybie oraz w tylnym zderzaku na bieżąco kontrolują to, co dzieje się dookoła samochodu. W ofercie Mazdy 6 znajdziemy m.in. SCBS - system wspomagający hamowanie, MRCC - aktywny tempomat, SBS - inteligentne wspomaganie hamowania, LAS - utrzymywanie auta na pasie ruchu, ALH - system dostosowujący oświetlany przez światła drogowe obszar, BSM - monitorowanie martwego pola (niestety, ale większość tych systemów dostępna jest w bogatszych wersjach wyposażenia: SkyEnergy i SkyPassion).

Dobraliśmy kolor nadwozia, wersję wyposażenia, teraz kolej na silnik. A tutaj wybór raczej niewielki. Mazda proponuje nam w sumie niewiele motorów: 3 benzynowe Skyactiv-G i 2 wysokoprężne Skyactiv-D. Benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępne są w pojemnościach 2.0 i 2.5 litra (najmocniejszy silnik generuje moc 192 KM i 256 Nm). Fani diesla mają do wyboru dwa silniki wysokoprężne o pojemności 2.2 litra. Wersja "szóstki" kombi z silnikiem diesla dostępna jest również z napędem 4x4. Przed klientami jeszcze jeden wybór: 6-biegowej skrzyni biegów: automat albo manual.

Mazda 6 dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy, SkyPassion. Ceny japońskiego samochodu po liftingu rozpoczynają się od 89 700 zł. Za najbogatszy wariant z napędem 4x4 zapłacimy 164 900 zł.

Test Mazdy 6: wnioski
To auto z serii: wsiadam i nie wysiadam. Kilka godzin spędzonych "za kółkiem", a my wcale nie chcemy oderwać się od kierownicy. Trzeba jednak podkreślić, że uśmiech na naszej twarzy pojawił się dopiero po wciśnięciu magicznego przycisku "sport", który zamienił Mazdę 6 z potulnego kotka w drapieżnego kocura. Ekonomiczny tryb nie przynosi żadnej satysfakcji z jazdy. Testowaliśmy najmocniejszego benzyniaka o pojemności 2.5 litra i 192 KM. W cyklu mieszanym nasze spalanie - przy ciężkiej stopie - wyniosło 10 litrów benzyny na 100 km. Wynik - jak na ten motor - bardzo obiecujący. Czas podczas podróżowania - oprócz oczywiście bardzo wygodnych i spasowanych foteli - umila rewelacyjnej jakości nagłośnienie. Jednak należy podkreślić, że dźwięk z głośników marki Bose przy szybszej jeździe jest wyraźnie zagłuszany. I choć ten element, czyli dokuczliwy hałas w kokpicie, został nieco poprawiony przez japońskich projektantów - to nadal jest to bolączka "szóstki". Długo szukaliśmy innych minusów tego samochodu... i w końcu znaleźliśmy. To cena. Wysoka cena. Jeśli chcemy mieć Mazdę 6 z przyzwoitym wyposażeniem, to niestety, ale odchudzimy nasz portfel o jakieś 110-120 tys. zł. Drugim minusem, a w zasadzie dużym problemem jest... wygląd tego samochodu. Tak, wygląd. Niestety, ale auto stało się bardzo łakomym kąskiem dla złodziei, którzy kradną "japończyków" na potęgę.

Mazda 6 udostępniona do testów przez BMG Goworowski

Miejsca

Opinie (104) 1 zablokowana

  • Spalanie (6)

    10 litrów w cyklu mieszanym to dość słaby wynik przy tej pojemności.

    • 22 29

    • Jak Ci żal takiego spalania... (1)

      .... to sobie kup plastikowe Renault Clio z dieslem - będziesz miał spalanie 3,5-4 na 100 km, więc przestań marudzić. Nie stać Cię, to nie kupuj.

      • 10 4

      • On nie marudzi tylko wyraża opinię, po to storzono taką mozliwość, żeby z niej korzystać. Jesteś znawcą prawd objawionych? Nie podoba się nie czytaj. W moderatora to się możesz w domu pobawić jak ci mama/żona pozwoli.

        • 4 5

    • Mam to auto z silnikiem 2,5

      Na autostradach przy 190km/h pali 13l/100km.
      W mieście przy lekkiej nodze 9. Przy baardzo ciężkiej 10,5.
      Miałem na 4 dni Audi A5 (lżejsze) 1,8l TFSI 177 koni.
      I spaliło mi 13l/100km w mieście, przy nieco spokojniejszym stylu jazdy.
      Tak naprawdę spalanie to jedna z niewielu rzeczy do których nie można się przyczepić w tym aucie.

      • 5 3

    • (2)

      Przy silniku 2.5 niezle.

      • 17 4

      • bardzo słabo (1)

        • 2 12

        • przy ciezkiej nodze ? 200 koni?

          nie badz smieszny :) znawco :D

          • 13 3

  • W artykule napisane

    że kradną "japończyków", a mi się wydaje, ze powinno być "japończyki", bo nie mowimy o ludziach?

    Jak wam sie wydaje?

    • 10 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    Ponoc te mazdy kradną na potęge, szczególnie najnowsze modele (2)

    Kilka sekund i nie ma auta. Poszukajcie w Internecie informacje z ostatnich miesiecy.

    • 15 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      Gdzieś w zew lusterku po prawej stronie jest moduł który złodzieje łamią w kilka sekund i odjeżdżają mazdziną w siną dal

      • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      W wawce narazie

      Ale juz mazda niby dziala w temacie i majac takue autko ma sie ac

      • 6 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    jak zwykle brzydkie wewnatrz sa te mazdy no i oczywiscie czarna i biala skora jakby nie bylo brazowych czy bezowych (1)

    • 13 20

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      o gustach się nie dyskutuje...

      ale szczerze mówiąc to ja nie wiem co ty tam widzisz brzydkiego

      • 3 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    BMW F32

    tylko nowa 4. dopóki za droga dla karków i ma styl. szkoda kasy na mazdę

    • 5 6

  • (1)

    Pięęęęękny samochód. Wersja kombi i bordo kolor. Moje marzenie...ech.

    • 19 7

    • bordo lakier w połączeniu z kremową tapicerką. mniam

      • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

    Nie dawno był test opisany w AŚ. (1)

    Brali udział: Passat, Superb, Merc "C", Mazda 6 i kolejność była taka jak napisałem. Podali również, że obecny Passat jest poza zasięgiem konkurencji.

    • 3 13

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mazda 6: piękna (i) bestia

      po 1 mazda byla 3 po drugie ten test jest tak wiarygodny jak pis, po 3 kup se wieswagena i dołącz do januszów :D

      auto swiat niestety ma cholerny problem z obiektywnością i zawsze ich testy wygrywają auto ze stajni VW, przypadek ? nie sadze :D ale dlaczego zwykly leming tego nie skuma :) za to jak robili test samej M6 to napisali ze auto ideał :) ciekawe co?

      • 6 5

  • Fantastyczne auto

    • 13 5

  • (1)

    Szacun, że nie pakują na siłę pod maskę silników od kosiarki z turbinami.

    • 51 7

    • masz na mysli nowe mondeo z silnikiem 1.0T? xD

      • 24 1

  • Bardzo ładny samochód, zarówno sedan jak i kombi, ciekawe jak z trwałością i bezawaryjnością tego auta. O blachach w mazdach napisano już wiele nieciekawych rzeczy, nie wiem jak będzie z tą generacją. Do tego silniki skyactive też są nowym rozwiązaniem, niby brak turbiny, ale za to większy stopień sprężania. Takie śliczne auto a tyle niewiadomych. Kusi do zakupu i wzbudza wątpliwości zarazem.

    • 41 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane