• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mazda CX-9. Królowa jest tylko jedna?

BaWo,Mart,PS
7 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Mazda CX-9. Do Polski rocznie trafia jedynie ok. 200 sztuk. Warto zapolować na ten samochód.



Może i nie budujemy tylu dróg, ile byśmy chcieli, może i nie mamy nimi dokąd jechać. Mamy jednak czym jechać. Na przykład Mazdą CX-9, kwintesencją crossovera segmentu premium. Jeśli mielibyśmy podać definicję takiego samochodu, to jest nią właśnie ta Mazda.



Jasna, długa, prosta, szeroka jak morze... Taką drogę uwielbia Mazda CX-9. Jasna, długa, prosta, szeroka jak morze... Taką drogę uwielbia Mazda CX-9.
Stylistycznie od razu widać pokrewieństwo z mniejszą CX-7. Przeprowadzony jakiś czas temu lifting jeszcze bardziej "usportowił" i uatrakcyjnił największy pojazd japońskiego producenta.

Z zewnątrz auto sprawia wrażenie mastodonta. W środku kierowca i komplet pasażerów mogą rozsiąść się iście po królewsku. Łącznie po rozłożeniu dodatkowych siedzeń, CX-9 może zabrać na pokład siedmioro pasażerów, kosztem bagażnika. Jeśli jedzie osób pięć, z pewnością wystarczy miejsca w olbrzymiej przestrzeni ładunkowej.

Mimo olbrzymich gabarytów, CX-9 prowadzi się niezwykle łatwo. Należy tylko pamiętać, że samochód zajmuje prawie cały pas ruchu i zajechanie drogi innym kierującym jest o wiele "łatwiejsze" niż innym samochodem. Poza tym wszystko w tym samochodzie jest absolutnie bezproblemowe. Wygodne siedzenia, wzorowa ergonomia, czytelne wskaźniki, doskonała jakość wykonania. Nic tylko naciskać na gaz.

Po jego naciśnięciu olbrzymia Mazda energicznie rwie do przodu. Sześciobiegowa skrzynia błyskawicznie miękko i praktycznie niezauważalnie zmienia biegi, a 3,7-litrowy silnik V6 o mocy 277 KM mruczy w sposób niezwykle miły dla ucha. Do tego optymalnie dobrane zawieszenie. Nie jest specjalnie twarde, nie powoduje jednak przechyłu nadwozia, nawet na nieco szybciej pokonywanych zakrętach. O zaletach napędu 4x4 nie ma już co wspominać. Jedno małe "ale"? Hamulce. By zatrzymać olbrzyma, należy bardzo energicznie wciskać pedał. Inaczej samochód hamuje dość niechętnie.

Żywiołem Mazdy są autostrady i dobre drogi. Od razu widać, że to auto zaprojektowano na amerykański rynek, na długie podróże. Kilkuset kilometrowe wyprawy w ogóle nie męczą kierowcy. Podczas jazd autostradami, samochód wydaje się wręcz nieobecny, jakby sam się prowadził. W naszych warunkach błogość prowadzenia Mazdy zburzy tylko wizyta przy dystrybutorze. By osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 13 litrów w mieście, trzeba naprawdę delikatnie operować pedałem gazu. Podczas częstego wyprzedzania i hamowania w trasie, przy nierównym tempie jazdy, wynik rzędu 17 litrów na każde 100 km nie powinien nikogo dziwić. Po prostu coś za coś.

Mazda CX-9 to rzadki gość na naszych drogach. Do Polski co roku dociera transza od kilkudziesięciu do ok. 200 egzemplarzy i rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Nie tylko z powodu niezaprzeczalnych zalet tego samochodu, ale i ceny bijącej na głowę konkurencję. CX-9 kosztuje ok. 160 tys. złotych. Za te pieniądze nie dostanie się porównywalnego samochodu spod znaku europejskich marek segmentu premium, jak np. BMW czy Mercedes. Mazda oferuje to samo, jednak dużo taniej. Najlepszy SUV na rynku? Czemu nie.



Samochód do testów użyczony przez Mazda Motor Poland
BaWo,Mart,PS

Opinie (73) 3 zablokowane

  • REKLAM-mam dość w skrzynce na listy OGŁUPIELIŚCIE? (1)

    i to przedłużenie męskiego ego ; /

    • 1 4

    • Czego? Ego? Reklama?

      To nie jest reklama. Wejdz na mazda.pl i znajdz to auto. Powodzenia. Dobranoc.

      • 2 1

  • żałosne polaki i ich największe marzenie - samochód (2)

    hahah

    • 5 5

    • (1)

      dokładnie....:):):) kiedyś jechał przede mną stary zardzewiały polonez, pod tablicą rejestracyjną miał napisane "stary ale spłacony..." - genialne....

      • 3 1

      • taka jest prawda...

        stać mnie na kredyt na nowy samochód ale nie będę brał i ładował kabzę bankom z odsetek...jak będzie mnie stać na wydanie z kieszenie na nowy wóz to sobie kupię, póki co wolę jeżdzić starą hondzią...nic się nie psuje...parkuje bez obawy że mi ukradną albo porysuję :)) a pieniążki wydaje na inne przyjemności :)

        • 3 0

  • Najlepszym autem do podwożenia dziecka do osiedlowej szkoly lub robienia (1)

    zakupow na dzielni zawsze pozostanie DODGE RAM

    • 8 0

    • życze posiadania dziecka, dobrych zakupów no i oczywiście DODGE RAM'a. Nie ma to jak ukryte marzenia ;-)

      • 2 2

  • No i jak zawsze (1)

    Ci wszyscy pschologowie zaczeli o długości....Sami mają zapewne po kolana, ale nie maja go gdzie łozyć, stąd frustracja;-) Ani bzykania ani fajnej fury - zostaje tylko wylać się w sieci.
    Jakolwiek ta mazda to crossover, ale za to benzynowy! Cały czas lecą tylko kawałki o dieselu. Auto to klasyczny czopek dla pań, chociaż zapewne nieźle śmiga (tylko żadnego terenu, zeby nie było potem płączu w warsztacie;-))

    • 2 2

    • Jeżeli spokojnie przeczytasz swój post, to...

      sam stwierdzisz, że określenie "czopek dla Pań" wpisuje się w ten sam nurt "psychologów" trakujących o długości po kolana itp.

      • 1 0

  • chyba ktoś zapomniałe o Outlanderze (2)

    w nowym dieslu 177 KM może czapki nie zrywa ale i nie pali jak dziki

    mazda ma nieco archaiczny design ale może to tylko moja opinia

    • 1 7

    • Chyba Ci sie klasy pomieszaly

      Mitsu to klasa Hondy CRV, Kia Sportage, Nissan Qushqai, Toyota RAV , Hyundai X35, Mazda CX-7 itp.
      CX-9 to klasa BMW X5, Audi Q7, Volvo XC90, Mitsubishi Pajero,

      Mialem wczesniej Outlander 2.0 z 2009, ale zmienilem na CX-9. Jak bym mial wybierac w klasie mitsu to teraz chyba wybralbym Kia.

      • 1 2

    • Taaaaaak.

      Ktos zapomnial o Outlanderze, bo:
      1. To maly SUV a nie duzy jak CX-9,
      2. Jest dieslem a nie benzyna jak CX-9,
      3. Jest o 100HP slabszy od CX-9,
      4. Jest 4WD a nie AWD jak CX-9.
      Archaiczny wyglad powiadasz? Hmmmm... A jakie cechy na to wskazuja? Powiedziales "A", powiedz "B".
      Rownie dobrze mozesz napisac, ze o chyba ktos zapomial o polonezie caro...

      • 4 0

  • Jeżdzę CX9 od ponad roku

    Auto super, jeździ bez zarzutu. Polecam. Co do X5 - życzę powodzenia w serwisach przy psującej się ciągle elektronice

    • 7 0

  • gnije (2)

    mazda ładne autko i komfortowe ja jeździłam pół roku cx-7 byłam zachwycona do momentu kiedy miałam drobną stłuczkę - pojechałam do serwisu i jak zdejmowali drzwi od pasażera do wymiany, bo były uszkodzone to za głowę się złapałam jak zobaczyłam po zdjęciu tych drzwi jak wszystko gnije od środka - kupując to auto miało ono pół roku, ja przejeździłam kolejne pół roku więc auto roczne zadbane i garażowane a gnije jakby miało z 7 lat

    • 3 8

    • może było sprowadzone ze stanów

      jako zalane, więc gniło

      • 0 0

    • Ja

      Mowisz o cx7 a temat dotyczy cx9. Moja mazda z 2008r miala naloty korozji na podwoziu. Nie wieksze niz kazdy inny samochod 11 letni. Oddalem woz do piaskowania. Podklad epoksydowy i konserwacja i teraz mam lepiej zabezpieczone niz fabrycznie

      • 0 0

  • Dlaczego autor, "spec" od motoryzacji, wprowadza ludzi w maliny? (1)

    To oczywiste, ze trzeci rzad siedzen mamy kosztem bagaznika. Dlaczego autor nie napisal juz, ze mimo tego mamy za trzecim rzedem jeszcze okolo 500l przestrzeni bagazowej?
    Dlaczego autor sugeruje, ze CX-9 posiada naped 4x4? To jest informacja nieprawdziwa. CX-9 ma naped AWD. Gryzipiorek motoryzacyjny powinien znac roznice pomiedzy 4x4, 4WD i AWD. Kazdy z systemow dziala nieco inaczej i roznice sa szalenie istotne.

    • 7 0

    • Dobrze, że chociaz napisał, że nie ma juz co wspominać o zaletech domniemywanego 4x4.

      Zbłaźniłby się wtedy jeszcze bardziej, bo na fotkach i filmiku wyraźnie widać, że pogoda dopisała i było sucho. Czyli wniosek prosty: nie mógł sprawdzić należycie funkcjonowania AWD (czy też 4x4, skoro autor tak woli...)

      • 0 0

  • (4)

    i tak i tak krolowa jak dla mnie jest Audi Q7 ;D

    • 0 6

    • krowa na kółkach

      jw

      • 4 0

    • A szkoda, bo królową mogłaby być

      kolekcja słowników - ortograficznego i poprawnej polszczyzny.

      • 1 0

    • królową...

      na Kaszubach z pewnoscia :)

      • 0 1

    • Ja

      Ok. Q7 fajna bryka ale w benzynie jezdzic malo kto jezdzi i lpg zalozyc to problem bo to wtrysk bezposredni. O ile mozna zaplacic 50% wiecej za instalacje to pozniejsza jazda na dotrysku benzyny dyskfalifijuje dla mjiw to auto. Spalasz 70% gazu i 30% pb. Dla mnie odpada. A diesla na starcie skreslam przez samo spalanie.

      • 0 0

  • M A Z D A CX-9

    Mam ten samochód i jestem pod wrażeniem, wydaje się taki duży i masywny ale podczas jazdy wrażenie zupełnie inne. Bardzo przyjemnie się prowadzi, nawet twierdze że to bardziej sportowe auto. Wzorowe właściwosci jezdne !
    Minusy-narazie brak. Wiadomo >>MADE IN JAPAN

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Której marki modelem jest Mustang?

 

Najczęściej czytane