• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mitsubishi L200. Niczego się nie boi

Marcin Tymiński
22 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Mitsubishi L200. Mimo rozmiarów poręczny także w mieście, niezastąpiony w terenie. Mitsubishi L200. Mimo rozmiarów poręczny także w mieście, niezastąpiony w terenie.

Zaledwie 10 lat temu na pick-upy skazani byli głównie mieszkańcy Bieszczad i rozwoziciele gazu w butlach. I poza Polonezem nie mieli wielkiego wyboru. Obecne pick-upy w niczym nie przypominają swoich kanciastych, niewygodnych i topornych poprzedników. A jak sprawdza się przedstawiciel tego gatunku spod znaku Mitsubishi? Oto L200.



Nie wiadomo czemu Mitsubishi z uporem godnym lepszej sprawy proponuje regulację kierownicy tylko w pionie. Kombinując ustawieniami foteli można jednak zająć bardzo wygodną pozycję. Miejsca jest pod dostatkiem i to również dla pasażerów tylnej kanapy. Wygospodarowanie im sporej przestrzeni odbyło się co prawda kosztem tej ładunkowej, ale i tu nie jest źle. Oryginalne rozwiązanie Mitsubishi (paka jest szersza niż dłuższa - 1325 mm długości i 1470 mm szerokości ) pozwala załadować słuszne 900 kg ładunku. Jakość wykończenia wnętrza bardzo poprawna i zbliżona do "osobówek". Ładnie wygląda niebieskie podświetlenie zegarów i przeszycia niebieską nitką na kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Po przekręceniu kluczyka...

Od razu słychać, że to diesel. Zimny nie klekocze, ale donośnie warczy. Gdy się rozgrzeje, łagodnieje znacznie, a jego dźwięk nawet pasuje do charakteru auta. 2,5 litra pojemności, 136 KM i ponad 300 Nm przy 2000 obrotów. Jeżeli w czasie jazdy zejdziemy poniżej 2000 obrotów, to wydaje się, że silnik też zaraz zejdzie. Dynamiczna jazda musi odbywać się powyżej tej wartości, a wtedy L200 dziarsko prze do przodu, w czym pomaga mu krótko zestopniowana i precyzyjna skrzynia biegów.

Komfort jazdy L200 nie odbiega wiele od tego do czego przyzwyczajają nas współczesne samochody osobowe. Dziury i nierówności zdewastowanych przez zimę i nie tylko dróg Mitsubishi połyka w miarę komfortowo, tak że ani kierowcy ani pasażerom nie wymknie się złe słowo na zawieszenie naszego pick-upa. Mniej wprawni kierujący mogą zestresować się lekko, gdy wierzgnie im nieco tył, do czego nieobciążony L200 ma tendencje, łatwo go jednak kontrolować, a gdy pogoda lub warunki na drodze robią się gorsze, pomaga "magiczne" 4x4.


To największa zaleta L200, która bije na głowę (prawdopodobnie) każdą konkurencję ze swojego segmentu. Centralny mechanizm różnicowy pozwala jeździć L200 z napędem 4x4 po każdej nawierzchni, także suchej i twardej. Gdy znowu wszystkich zaskoczy zima, a drogi pokryją się białą mazią, to nieocenione rozwiązanie. W naprawdę trudnym terenie L200 pomaga też reduktor.

Wtedy Mitsubishi pokazuje co potrafi. Dzięki wysokiemu prześwitowi sprawnie połyka głębokie koleiny, zmrożone pagórki i hałdy rozmokniętego śniegu bez obawy chociażby o zawieszenie. Tu daje o sobie znać prawdziwie terenowy rodowód auta. Zupełnie nie czuć sporego promienia skrętu (4,4 obrotu kierownicą). Gdy żwawo się nią kręci, Mitsubishi szybko, zwrotnie i posłusznie reaguje na "polecenia kierowcy".



Bez przesady L200 można w swojej klasie nadać tytuł "mistrza wertepów". W bonusie można dorzucić dyplom za rozsądne zużycie paliwa (od ok. 7,5 litrów w mieście z odłączonym 4x4, do ok. 13 litrów w terenie ze sporym obciążeniem). Samochód nie przyniesie też obciachu swojemu właścicielowi w mieście. Dobrze wyposażony i przyjemny dla oka L200 pozwala całkowicie zapomnieć o dawnej ociężałości, siermiężności i powolności pick-upów. Ceny? Od 90 990 zł za wersję Invite do 130 990 zł za wersję Instyle HP Navi z tym samym silnikiem co w testowanej wersji, ale o mocy 178 KM.

Auto do testów użyczone przez salon firmy Plichta, autoryzowanego, pomorskiego dealera i serwis marki Mitsubishi.

Opinie (84) 5 zablokowanych

  • (1)

    ja myślałem, że to auto stworzone jako użytkowe, pomocne w pracy np w stadninie, rolnictwie, budownictwie etc. Jako mały transport. Tak przynajmniej jest w cywilizowanych krajach, że pickup służy do przewozu "drobnicy".
    Ale idąc tokiem rozumowania ludzi w POLSCE to lansik i top trendy :P
    Tak jak ktoś wyżej wspomniał laska z tipsami po córcie pod przedszkole zajeżdża i do solarium, a potem jej sponsor bierze furę i na siłownie jedzie.
    Żenada i .

    • 3 0

    • dokładnie tak jak piszesz

      do wywożenia gnoju z działki się nadaje, a nie w trudny teren
      A jak jeden z drugim chce być trendy to niech sobie zapali Landa, albo Jeepa, te auta są dla aktywnych i będziesz wtedy TOP TRENDY.

      • 1 0

  • No tak..... GWE ...

    • 3 0

  • plastik (1)

    to auto az wali plastikiem po oczach, poza tym z tego co mi wiadomo jakis czas temu byla akcja jednego ranka "masz L200 - nigdzie nie jedziesz", bo to pseudo terenowe gowno nie moglo odpalic (zapychal sie filtr z powodu gestnienia paliwa), oczywiscie Mitsu zrobilo akcje serwisowa i MONTOWALI PODGRZEWACZE, zenada. Jak ktos ma kase i chce jezdzic duzym samochodem to niech kupi Q7, Touarega, Cayenne, X5 a nie jakies scierwo dla farmerow. Oczywiscie Q7 czy X5 to w terenie nie polata ale Touareg/Cayenne juz cos moze podzialac, bo ma blokade mostu i nie jest tak dlugi jak Q7, jednak w prawdziwy teren to raczej nie bardzo.

    • 0 0

    • a zeby bylo smieszniej, nie chodzilo o 2-3 auta, z tego co wiem w W-wie serwisy Mitsu tego ranka mialy z 50-70 samochodow, czemu tak malo? reszta nie pofatygowala sie do serwisu

      • 0 0

  • zeby nie byc goloslownym
    http://mapa.autocentrum.pl/autorentgen/mitsubishi/l200/iv/w-zime-marznie-paliwo-1838968893/
    smiesza mnie komentarze "zeby autem ZA TAKA KASE" nie mozna bylo jechac, przeciez to badziew za 100tys, mniej niz Mondeo

    • 1 0

  • mitsubishi vs isuzu

    ciekaw jestem jak by wypadł na tle Isuzu. Rozważamy zakup pickupa, Isuzu jest znany z mocnych silników i jest chyba bardziej ładowny, może jakiś test ktoś przeprowadzi?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane