• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej korków dzięki naszym czytelnikom

Maciej Naskręt
14 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Sopoccy drogowcy nie dokonają zmian w ruchu na ul. Grunwaldzkiej. Sopoccy drogowcy nie dokonają zmian w ruchu na ul. Grunwaldzkiej.

Po raz kolejny przekazaliśmy drogowcom Wasze sugestie, które dotyczyły poprawy organizacji ruchu na ulicach Trójmiasta. Niestety, tylko jedna propozycja spotkała się z akceptacją urzędników.



Propozycja Pana Marka. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej i ul. Okopowej. Propozycja Pana Marka. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej i ul. Okopowej.
Pierwszy pomysł zmiany organizacji ruchu odnosił się do skrzyżowania ul. Toruńskiej z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

- Kierowcy jadą w kierunku Oruni wyłącznie środkowym pasem, który umożliwia dodatkowo jazdę w kierunku Olszynki. W efekcie mamy ogromne korki. Należałoby stworzyć dwa pasy ruchu Traktu. św. Wojciecha- zasugerował w e-mailu do redakcji Pan Marek, mieszkaniec Gdańska.

Propozycja zmiany układu pasów drogowych była zasadna. Jednak urzędnicy, specjaliści w zakresie inżynierii ruchu, ocenili pomysł negatywnie.

- Jeżeli urzeczywistnimy tę sugestię, kierowcy zatrzymujący się przed znakiem "Stop" nie będą mieli dostatecznej widoczności z lewej strony. Nie zobaczą wyjeżdżających pojazdów z tunelu. Zasłoni je barierka. Nie możemy jej usunąć. W dodatku znak bezwzględnego zatrzymania umieszczony na końcu zjazdu z pewnością wywoła korki. Będą one sięgać wiaduktu na al. Armii Krajowej lub ul. Podwale Przedmiejskie. Stąd propozycja nie jest przez nas do zaakceptowania - wyjaśnił nam Tomasz Wawrzonek, kierownik wydziału inżynierii ruchu ZDiZ-u w Gdańsku.

Propozycja Pana Piotra. Dojazd do ul. Elbląskiej od strony mostu Siennickiego. Propozycja Pana Piotra. Dojazd do ul. Elbląskiej od strony mostu Siennickiego.
Kolejne miejsce, wywołujące utrudnienia na drodze, na które mieliśmy lekarstwo, znajduje się bezpośrednio przed skrzyżowaniem ul. Siennickiej z ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska. Tu wielu kierowców zajeżdża drogę pozostałym zmotoryzowanym uczestnikom ruchu.

- Aby uniknąć nieumyślnego tarasowania jezdni przez kierujących pojazdami, sugeruję drogowcom wziąć farbę i przemalować jezdnię według mojej koncepcji - napisał do redakcji Pan Piotr, mieszkaniec Stogów.

Opinia drogowców w tym trudnym do opisania przypadku była pozytywna.

- Tę zmianę wprowadzimy na pewno. Kierowcy muszą poczekać do wiosny. Wtedy prowadzona jest coroczna akcja malowania znaków poziomych - obiecał Tomasz Wawrzonek.

Propozycja Pana Dariusza z Sopotu. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Grunwaldzkiej. Propozycja Pana Dariusza z Sopotu. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Grunwaldzkiej.
Pan Dariusz w e-mailu do redakcji zasugerował, aby zmienić pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej z ul. 3 Maja zobacz na mapie Sopotu w Sopocie. Czytelnik proponował uprzywilejowanie kierowców jadących od strony Karlikowa.

Drogowcy na posiedzeniu komisji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego negatywnie zaopiniowali przedstawioną propozycję.

- Nie możemy dokonać tej zmiany, bowiem aktualny układ drogowy uspokaja ruch na ul. Grunwaldzkiej. W dodatku kierowcy jadący ul. 3 Maja będą mieli ograniczoną widoczność, stojąc tuż przed znakiem "Stop".- wyjaśnił nam Wojciech Ogint, zastępca dyrektora ZDiZ w Sopocie.

Drogowcy nie ingerują w zmiany związane z pierwszeństwem przejazdu. Przemawiają za tym żelazne argumenty. Cieszy jednak fakt, że choć trochę udaje się nam wspólnie korygować nieprzemyślane decyzje drogowe urzędników.

Czekamy na kolejne Wasze sugestie, które przeanalizujemy razem z drogowcami. Napisz do nas e-mail. Więcej informacji na temat zmian w komunikacji w serwisie kierowców Korki w Trójmieście

Miejsca

Opinie (152) 5 zablokowanych

  • korków będzie mniej jeżeli przesiądziecie się na rowery! (15)

    • 99 85

    • .. (3)

      w zimę..

      • 23 10

      • (1)

        Co to za zima. Póki lód nie skuje dróg a śniegu tyle, co na lekarstwo, to można spokojnie jeździć.

        • 14 8

        • Zimowki na kola i heja

          • 2 4

      • a co?

        Dróg rowerowych nie odśnieżają?

        Droga hamowania roweru jest dużo mniejsza niż droga hamowania auta!!!

        Jaki wiec masz problem ??? Zimno Ci??? To sprzedaj samochód (blachozłoma) i kup sobie gore- tex, no i dobry rower jesli jeszcze nie masz.

        • 1 0

    • (2)

      propozycja p.Marka dotycząca korekt na skrzyżowaniu Okopowej i Toruńskiej powinna być wprowadzona w życie natychmiast!!! Istniejące teraz rozwiązanie jest karykaturalne. Dlaczego kierowcy jadący Armi Krajowej, chcący skręcić w Toruńską muszą to robić przez węzeł Okopowa?? Czy nie mogą pojechać kawałek prosto Armi Krajowej w Podwale i skręcić w ul. Kładki, lub jeszcze dalej w Łąkową?? Natomiast 2 pasy do jazdy na wprost upłynniły by ruch nie tylko na tym skrzyżowaniu,ale także na Hucisku - więcej samochodów mogło by je opuszczać w godzinach szczytu. I aby rozwiązać problem kierowców jadących z AK na Trakt Św.Wojciecha należałoby przedłużyć istniejący skrajny prawy pas,aż do skrętu w zaroślak. Proste??

      • 11 3

      • a co z chcącymi jechać na Olszynkę?? dlaczego maja jezdzic na okolo?

        • 3 4

      • jak ich nie stać na remont barierek na wiadukcie nad PKP (stąd ograniczenie do 30 km/h) to nie licz, że poszerzą ten wiadukt o jeden pas. Ale koncepcja jak najbardziej słuszna. Ruch na Olszynkę można by poprowadzić przedłużając Chmielną (takie marzenie)

        • 1 0

    • sam sie przesiąc ja niezamierzam.

      • 6 7

    • rowery i SKM (1)

      dlaczego nie ma w Trójmieście systemu Bike and Ride?

      • 16 0

      • bo to jest trójwioska.

        • 12 0

    • tak

      przyłączam się do postulatu Moni! im więcej was na rowerach, tym szybciej ja dojadę do pracy samochodem .
      pozdrawiam i miłego tygodnia życzę

      • 12 5

    • Jak będziesz jeździła bez siodełka...

      ...
      też się przesiądę (a właściwie przysiądę!)

      • 3 6

    • no to się przesiadaj

      • 3 1

    • cześć Monia. może skoczymy na grzańca wieczorkiem ? :D

      • 1 0

    • monia kocham cię :-)

      też pomykam na rowerku

      • 4 1

  • Propozycja Pana Marka (15)

    jest bez sensu ! po co tak zmieniać ???

    • 19 38

    • (6)

      propozycja p.Marka dotycząca korekt na skrzyżowaniu Okopowej i Toruńskiej powinna być wprowadzona w życie natychmiast!!! Istniejące teraz rozwiązanie jest karykaturalne. Dlaczego kierowcy jadący Armi Krajowej, chcący skręcić w Toruńską muszą to robić przez węzeł Okopowa?? Czy nie mogą pojechać kawałek prosto Armi Krajowej w Podwale i skręcić w ul. Kładki, lub jeszcze dalej w Łąkową?? Natomiast 2 pasy do jazdy na wprost upłynniły by ruch nie tylko na tym skrzyżowaniu,ale także na Hucisku - więcej samochodów mogło by je opuszczać w godzinach szczytu. I aby rozwiązać problem kierowców jadących z AK na Trakt Św.Wojciecha należałoby przedłużyć istniejący skrajny prawy pas,aż do skrętu w zaroślak. Proste??

      • 17 8

      • (2)

        propozycja p.Marka dotycząca korekt na skrzyżowaniu Okopowej i Toruńskiej nie powinna być wprowadzona w życie natychmiast!!! Istniejące teraz rozwiązanie nie jest karykaturalne. Kierowcy jadący Armii Krajowej, chcący skręcić w Toruńską, muszą to robić przez węzeł Okopowa. Czy nie mogą pojechać kawałek prosto Armi Krajowej w Podwale i skręcić w ul. Kładki, lub jeszcze dalej w Łąkową?? Nie mogą! Natomiast 2 pasy do jazdy na wcale nie upłynniłyby ruchu nie tylko na tym skrzyżowaniu,ale także na Hucisku - więcej samochodów nie mogłoby go opuszczać w godzinach szczytu. I aby rozwiązać problem kierowców jadących z AK na Trakt Św.Wojciecha nie należałoby przedłużyć istniejącego skrajnego prawego pasa,aż do skrętu w zaroślak. Proste??

        • 5 18

        • Gabryś

          ogarnij się....

          • 11 2

        • Widzę że inteligentnie z argumentami podszedłeś do posta opinii przedmówcy... tylko pogratulować IQ

          • 1 0

      • ?? (2)

        korzystam często ze skretu w toruńską jadąc z centrum. Jak mi się zdarza jechać z AK to zawsze jade w Kladki bo tak jest szybciej i prosciej a nie przez okopową - więc nie rozumiem co tam trzeba zmieniać.

        • 2 1

        • a w jaki sposób w ul. Kładki (1)

          skręcacie z podwala przedmiejskiego?? chyba przez ten kiosk ruchu i po schodach... jak coś to w rzeźnicką skręcacie

          • 0 1

          • jak jedziesz Podwalem Przedmiejskim..

            i chcesz skręcić w Toruńską to zjeżdżasz w Chmielną koło Novotelu - nie stoisz na żadnych światłach.

            • 0 0

    • RACJA! (2)

      wtedy na obu pasach bedzie korek a tak elegancko mozna sie wepchac przed jakiegos frajera albo babe pod koniec pasa do skretu i fruuu prosto!!!

      • 5 7

      • (1)

        ale z ciebie czub

        • 0 1

        • nie czub tylko życie. Wiele miesięcy stałem grzecznie na prawym pasie już przed mostem. Obserwowanie cwaniaków, którzy wciskają się na ostatnich metrach przed światłami było zawsze irytujące. Kiedyś się bardzo spieszyłem i postanowiłem pojechać do końca. Ku mojemu zdziwieniu nie musiałem nawet chwili czekać na włączenie się na prawy pas bo dziewczyna sama mi machnęła ręką żebym wjechał. I wtedy zrozumiałem, że grzeczne stanie jest bez sensu kiedy i grzecznie można dojechać do końca 5 razy szybciej lewym pasem. Rada dla wszystkich kierowców których irytuje ta sytuacja jest taka aby zapełniać równomiernie oba pasy. Będziemy stali razem i wpuszczali siebie na wzajem ale sprawiedliwie. A nie jeden stoi 5 minut a drugi na pierwszej zmianie świateł przejeżdża.

          • 1 2

    • IPropozycja Pana Marka jest i tak w użyciu - co prawda nielegalnie ale jest.

      Duża część kierowców w tym miejscu i tak przecina ciągłą. Stoję codziennie na tym przejściu dla pieszych i widzę to co dziennie.

      • 6 0

    • Propozycja Pana Marka

      jest jak najbardziej z sensem. Wreszcie skrzyżowanie mierzące poziom cwaniactwa będzie można przejechać płynnie.

      • 2 3

    • zgadzam się

      probozycja jest bez sensu i co za tym idzie trochę głupia bo pas skrętu juz istnieje w ul. Toruńska problemem jest skręt pod urząd wojewódzki. Oczewiście światła robią swoje i to one powodują korki ale innego rozwiązania jak one nie ma chyba że przebudować wiadukt na torami tak aby pod urząd i w trouńską skręt byłby pod nim + pasy włączajace dla kierunków z tych ulic. Ale to nie wyjdzie bo musimy zbudować stadion za 1 mld + ECS za następne 0,5 mld i inne nikomu nie potrzebne instytucje.

      • 4 5

    • bo pan marek tamtędy jeździ :)

      • 0 0

    • W A C E K to ty jestes naprawde

      • 0 0

  • Dzięki czytelnikom, korków będzie mniej (4)

    taa, od wina

    • 60 2

    • ale to możlwe, dlaczego nie? i nic nie trzeba zmieniać! (3)

      wystarczy nie malować się w lusterku, nie gadać przez telefon, nie robić odstępów, jechać spacerową 90, nie hamować przed radarami do 30, planować dokąd się chce jechać a nie z lewego pasa w prawo, jechać prawym pasem a nie lewym bo mam skręcić za 8 km, mieć włączony bieg na pomarańczowym a nie dopiero jarzyć o co chodzi na zielonym, nie spać, nie bać się deszczu, rozwijać maksymalne dozwolone prędkości, jeździć dynamicznie i się trzeba znaków nauczyć i przepisów i uwierzcie mi, że nie będzie korków...
      Na rowery owszem ale tych co nie spełnią powyższych postulatów:)

      • 18 2

      • generalizujesz chłopcze (1)

        • 0 3

        • tak to prawda

          generalizuje, ale co masz za radę żeby zapobiec temu co się dzieje na drodze?
          jeżdżę 70 - 100 tyś km rocznie od kiedy mam prawko a to już kilkanaście lat i co roku zbieram punkty i jakieś tam mandaty więc nie jestem doskonały ale nigdy nie zarysowałem nawet auta, ba, nawet felgi nie uszkodziłem. Więc z całym szacunkiem to co powyżej napisane to przyczyna korków. Jak stoję na czerwonym to liczę ile aut mgłoby przejechać bo piękna pani czy elegancki pan zaspało z niewiadomych przyczyn, bo przed pustym rondem stoi i zastanawia się kto ma pierwszeństwo czy z pasa do włączenia się do ruchu na drodze ekspresowej wjeżdża na samym początku 50 km/h... kolego to drobne błędy bo każdy jeździ jak chce i nie widziałem jeszcze żeby ktoś myślał o innym użytkowniku drogi, tylko o sobie. Podziwiam kierowców dużych ciężarówek, gratuluję cierpliwości i wyobraźni. A nam amłym osobowym życzę naprawdej szerokiej drogi. Korki są i będą nawet na 6 pasmowej drodze... zawsze znajdzie się jakaś gapa i wszystko stoi. Taka prawda.

          • 0 0

      • polać Marcinowi

        wydaje mi się, że 30/40% korków to wina nieumiejętnej jazdy kierowców i nieznajomość przepisów. Szlag mnie trafia jak jadę spacerową i przed radarem ludzie zwalniają do 50km/h jak dozwolone jest 90km/h! Przecież znak terenu zabudowanego jest 200m dalej, głąby!!! Poza tym w piękny dzień zamiast 90km/h na prostej jadą 70km/h.

        jechanie lewym pasem przez osoby, które nie potrafią jechać dynamicznie i maksymalnie szybko jak warunki pozwalają tylko dlatego że za 8km ma się skręcić zakrawa o pomstę do nieba.

        • 2 0

  • Propozycja Pana Piotra. Dojazd do ul. Elbląskiej od strony mostu Siennickiego. (2)

    już widzę te stłuczki. Albo i nawet bączki co niektórych...

    • 18 4

    • Dokładnie.. (1)

      jak widze sugestie takich "Pomysłowych Dobromirów" to aż mnie skręca. Mogę tylko przypomnieć iż w tym miejscu (tak dokładnie w tym samym !) były już narysowane pasy wg powyższego pomysłu. Po kilku, naszczęście, niegroźnych kolizjach, zrobiono tak jak jest teraz. Może jest trochę wolniej (ja mówiąc szczerze nie zauważyłem) ale na pewno bezpieczniej. Szlaczki na jezdni nigdy nie wróżą niczego dobrego.

      • 13 1

      • szczególnie jak pada deszcz

        jest ciemno, a linie są starte przez auta...Takie coś jest niebezpieczne i powoduje korki zdezorientowanych kierowców, którzy nie znają tego skrzyżowania.

        • 3 0

  • Pan Marek

    i tak wszyscy tak chcą robic i w większosci tak się gdzieje !

    • 10 1

  • Miasto się rozrasta. (3)

    Powstają nowe osiedla ludzie ze wsi uciekaja do miasta,centrum małe wąskie ulice 2 pasmowe.Kto was okłamuje że korków będzie mniej? pytam gdzie i kiedy? Korki już będą i tego nie zmienimy.

    • 39 1

    • Już od rannych godzin. (2)

      Obwodnica jest zawalona bo większośc woli sie przebijac z Gdańska do Gdyni lub odwrotnie obwodnicą.

      • 6 1

      • (1)

        a znasz lepszą opcję ?

        • 3 0

        • tramwajem wodnym :)

          • 0 0

  • a moze by tak Piecewska na Morenie zrobic dwu kierunkowa? (1)

    zeby ludzie nie musieli specjalnie objezdzac calego osiedla bez sensu

    • 16 7

    • Jestem za

      Myślę, że większości utrudnia jazda w kółko, zwłaszcza jak się chce coś załatwić z przychodni, albo zajechać do małego carrefoura.

      Może się kiedyś za to wezmą, chociaż słyszałam, że już są jakieś plany przebudowy tej ulicy, już załatwiają kasę z unii i tworzą plany.

      • 0 0

  • "- Nie możemy dokonać tej zmiany, bowiem aktualny układ drogowy uspokaja ruch na ul. Grunwaldzkiej." jezeli uspakajacie go tak samo jak na kartuskiej w gdansku to gratulacje za brak mozgu i jednoczesna egzystencje w srodowisku

    • 23 6

  • Rozwiązanie uspokaja ruch? (2)

    "uspokaja ruch" = "tamuje ruch"
    Niedługo w szpitalach będą mówić "odłączyliśmy respirator by uspokoić pacjenta"...
    Niewątpliwie stworzenie korka zmniejsza średnią prędkość na danym odcinku...
    A może zamiast "uspokajać" ruch drogowcy zadbają o jego płynność?

    • 48 6

    • uspokajanie ruchu zwiększa jego płynność

      nie ma sprzeczności między tymi dwoma działaniami

      • 2 6

    • Pan Ogint uspokoił ruch.... a kto blokuje połączenie Łokietka z Gospody!

      Cały ruch skierował na ulicę Bitwy pod Płowcami. Wieczne jest tam ruch wahadłowy a latem rozjeżdża się letników spacerujących na plażę. Przecież ten matoł zablokował głowną arterię Trójmiasta. Wjazd i wyjazd z Karlikowa lub Sopotu Dolnego powinien być głównie przez Łokietka i Gospody. Można by wtedy wydłużyć zielone światła na słynnym z korków skrzyżowaniu Niepodległości i 3 Maja.

      • 0 0

  • Pan Piotr wyćwiczył, (1)

    a pieniądze za projekt i zmiany w nim zabierze ktoś inny. Czyli życie w Polsce.

    • 31 3

    • jaki projekt gałganie? wiesz co to jest projekt?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane