• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Moda na SUV-y trwa w najlepsze

Michał Jelionek
30 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Kierowcy kochają duże, rodzinne SUV-y. Kierowcy kochają duże, rodzinne SUV-y.

Od kilku dobrych lat SUV-y cieszą się niesłabnącą popularnością. Kierowcy pokochali te przestronne, rodzinne auta z podwyższonym prześwitem. Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci, którzy co rusz raczą nas nowymi SUV-ami i crossoverami. Na czym polega fenomen tych "uterenowionych" aut?



Czy jesteś fanem/fanką SUV-ów i crossoverów?

Moda na SUV-y trwa w najlepsze. Samochody imitujące poniekąd auta terenowe są trochę wizytówką dzisiejszych, motoryzacyjnych czasów. Ten trend przypłynął do nas zza wielkiej wody, bo to przecież Stany Zjednoczone kojarzone są z przestronnymi SUV-ami. Po niemrawym początku "uterenowionych" aut w Europie, dziś śmiało można napisać, że motoryzacyjny rynek jest przesycony tymi samochodami.

Aktualnie każdy liczący się na rynku producent aut musi posiadać w swojej gamie co najmniej jeden samochód w nadwoziu SUV. Niektórzy w swojej ofercie mają już po kilka takich aut. A to nie koniec, bo przecież na każdym kroku, co chwilę kuszeni jesteśmy debiutującymi modelami. Jest tego tak dużo, że można się pogubić.

Absolutnie nas to nie dziwi, bo każdy chce uszczknąć choćby kawałek z tego lukratywnego tortu. Nawet producenci supersamochodów. Kto jeszcze kilka lat temu pomyślałby, że Lamborghini, Bentley czy Maserati będą oferować możnym tego świata SUV-y? No właśnie. A już niebawem do tego grona prawdopodobnie dołączą Rolls-Royce, Ferrari i Aston Martin. Co zabawne, większość z tych producentów zarzekało się, że nigdy nie zbudują takiego samochodu. A jednak, rynek szybko zweryfikował ich plany.

  • Lamborghini Urus
  • Bentley Bentayga
  • Maserati Levante
Początkowo SUV-y reklamowane były jako idealne samochody rekreacyjne, które świetnie sprawdzą się podczas wypadów za miasto. Dziś ta dewiza nie ma absolutnie żadnego znaczenia, chociaż w reklamówkach wciąż prezentowane są głównie na bezdrożach, w trudnych, wymagających warunkach. Tylko po co? Skoro dla większości z nich największą przeszkodą, którą kiedykolwiek przyjdzie im pokonać, będzie kilkunastocentymetrowy krawężnik. Wystarczy rozejrzeć się dookoła. Miasto to dziś naturalne środowisko SUV-ów.

Dlaczego kierowcy tak często wybierają SUV-y? Odpowiedź jest dość prosta. Stawiają na uniwersalność, której tego typu samochodom na pewno odmówić nie można. Komfort jazdy, dająca poczucie bezpieczeństwa wysoka pozycja za kierownicą, a do tego więcej miejsca nad głową, a nierzadko również na nogi - to główne zalety SUV-ów. Oczywiście większość modeli posiada napęd na wszystkie koła, który z pewnością okaże się pomocny, gdy zjedziemy z utwardzonej drogi. Nie zapędzałbym się jednak w bardziej wymagający teren, bo tego typu napędy mają zazwyczaj niewielkie właściwości terenowe.

Masywne SUV-y mają oczywiście swoje minusy. A tym największym jest chyba cena. Posiadanie klockowatego SUV-a wiąże się również z wyższymi kosztami eksploatacji (np. większe zużycie paliwa) czy utrudnionym parkowaniem w mieście.

Nie zmienia to jednak faktu, że kupujemy SUV-y na potęgę i nic nie wskazuje, aby w najbliższych latach ten trend miał się zmienić.

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Mazda CX-5
  • Jeep Compass
  • BMW X3
  • Jaguar E-Pace
  • Mitsubishi Eclipse Cross
  • Volvo XC40
Aktualne modele SUV-ów i crossoverów:

  • Alfa Romeo - Stelvio
  • Audi - Q2, Q3, Q5, Q7
  • Bentley - Bentayga
  • BMW - X1, X2, X3, X4, X5, X6
  • Citroen - C3 Aircross, C4 Cactus
  • Dacia - Duster
  • Fiat - 500X
  • Ford - Ecosport, Kuga, Edge
  • Honda - HR-V, CR-V
  • Hyundai - Kona, Tucson
  • Infiniti - QX30, QX70
  • Jaguar - E-Pace, F-Pace
  • Jeep - Renegade, Compass, Cherokee, Grand Cherokee
  • Kia - Stonic, Niro, Sportage, Sorento
  • Lamborghini - Urus
  • Land Rover - Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Velar, Range Rover Sport, Range Rover
  • Lexus - NX, RX
  • Maserati - Levante
  • Mazda - CX-3, CX-5
  • Mercedes-Benz - GLA, GLC, GLE, GLS,
  • Mini - Countryman
  • Mitsubishi - ASX, Eclipse Cross, Outlander
  • Nissan - Juke, Qashqai, X-Trail
  • Opel - Crossland X, Mokka X, Grandland X 
  • Peugeot - 2008, 3008, 5008
  • Porsche - Macan, Cayenne
  • Renault - Captur, Kadjar, Koleos
  • Seat - Arona, Ateca
  • Skoda - Karoq, Kodiaq
  • SsangYong - Tivoli, XLV, Korando, Rexton
  • Subaru - XV, Forester, Outback
  • Suzuki - SX4 S-Cross, Vitara
  • Toyota - C-HR, RAV4
  • Volkswagen - T-Roc, Tiguan, Touareg
  • Volvo - XC40, XC60, XC90

Opinie (182) 4 zablokowane

  • Euxenious (1)

    Kupiłem suv'a
    jestem sflustrowanym lalusiem i pozerem. będę spłacać kredyt przez 7 lat i jeść tynk że ścian.
    I w rzyci mam co wy o tym sadzicie.

    • 3 5

    • A ja jestem pozerem, kupilem zonie malego SUVa za gotowke i sie wstydze.

      Powinienem byl kupic rower, albo maksymalnie Honde Civic '98.

      • 2 1

  • Hurra! (3)

    Wszystko rozchodzi się o możliwość wjeżdżania na wysokie krawężniki,chodniki,a nawet na klatkę schodową.Taki styl jazdy mają obecnie kobiety i to one w większości wybierają suw-y!!!!
    Jak tak dalej pójdzie to będą musieli wybudować markety z szerokimi alejami w środku,aby można było robić zakupy z samochodu!SUPER . Oby tak dalej.

    • 6 3

    • (1)

      Właśnie też zauważyłem że w tych bryczkach jeżdżą przede wszystkim kobiety. Najczęściej młode głupie blondi obowiązkowo ze smartfonem w ręku.
      Drugi typ to rozlazłe raszple 55+, którym ciężko wsadzić wielki zad do normalnego samochodu I jeszcze trzeci -pantoflarze

      • 4 3

      • A komentują przygłupy

        których nie stać na felgę do tego auta , o nowych oponach do swojego passerati po niemcu nawet nie wspominam.

        • 6 3

    • Mam SUVa

      a ty możesz sobie najwyżej powąchać moją rurę wydechową, bo cię nie stać nawet na jedną oponę do mojego auta :-)

      • 5 4

  • OC jak w Niemczech powinno być od PS a nie od cm2.

    Dzisiaj małe pojemności kręcone turbo produkują większe moce.
    A moc auta przyczynia się do wzrostu zagrożenia, nie pojemność skokowa.

    • 6 1

  • Kupiłem suva, (1)

    a teraz muszę kupić nowe opony. Ojojoj jedna kosztuje pincet, cztery miechy bede zbierał

    • 8 1

    • Serwis ACO u Stasia przebierznikuje ci zimowe na letnie 4 sztuki za pincet!

      • 3 0

  • polska bogaty kraj

    oczywiscie w leasingu , za granica nie do pomyslenia !!!!

    • 2 0

  • (1)

    suv kicha,
    ja bym sobie kupił autobus

    • 2 1

    • Albo czołg! :)

      • 1 0

  • Tak drogi Suv a potem parkujesz

    Po jakas melina i innym syfem bo nie masz 3zl na godzine na parking platny.

    Widze to wielokrotnie.

    • 8 1

  • TJ YJ XJ ZJ WJ GR Y60 LC HDJ 80 HDJ 100 Samurai itd resztę wsadźcie sobie w buty

    • 4 0

  • lepsza widoczność.krawężnik mniej straszny.na działkę dojadę

    wsiadanie wygodniejsze

    • 4 4

  • "komfort jazdy"? :D (1)

    autor chyba w życiu suva nie prowadził :-) raz popełniłem ten bład, potem kilka jazd próbnych wynalazkami wskazanymi w artykule i powróciłem do sedanów. Nigdy więcej tego badziewia. Jeśli ktoś myśli, że przy tej feldze i zawiasie będzie miał "komfort" to radzę puknąć się w czoło :)

    • 7 4

    • To widocznie Dacie Duster miałeś

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane