- 1 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (26 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (59 opinii)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (409 opinii)
- 4 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (96 opinii)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (215 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Od kilku dobrych lat SUV-y cieszą się niesłabnącą popularnością. Kierowcy pokochali te przestronne, rodzinne auta z podwyższonym prześwitem. Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci, którzy co rusz raczą nas nowymi SUV-ami i crossoverami. Na czym polega fenomen tych "uterenowionych" aut?
Aktualnie każdy liczący się na rynku producent aut musi posiadać w swojej gamie co najmniej jeden samochód w nadwoziu SUV. Niektórzy w swojej ofercie mają już po kilka takich aut. A to nie koniec, bo przecież na każdym kroku, co chwilę kuszeni jesteśmy debiutującymi modelami. Jest tego tak dużo, że można się pogubić.
Absolutnie nas to nie dziwi, bo każdy chce uszczknąć choćby kawałek z tego lukratywnego tortu. Nawet producenci supersamochodów. Kto jeszcze kilka lat temu pomyślałby, że Lamborghini, Bentley czy Maserati będą oferować możnym tego świata SUV-y? No właśnie. A już niebawem do tego grona prawdopodobnie dołączą Rolls-Royce, Ferrari i Aston Martin. Co zabawne, większość z tych producentów zarzekało się, że nigdy nie zbudują takiego samochodu. A jednak, rynek szybko zweryfikował ich plany.
Początkowo SUV-y reklamowane były jako idealne samochody rekreacyjne, które świetnie sprawdzą się podczas wypadów za miasto. Dziś ta dewiza nie ma absolutnie żadnego znaczenia, chociaż w reklamówkach wciąż prezentowane są głównie na bezdrożach, w trudnych, wymagających warunkach. Tylko po co? Skoro dla większości z nich największą przeszkodą, którą kiedykolwiek przyjdzie im pokonać, będzie kilkunastocentymetrowy krawężnik. Wystarczy rozejrzeć się dookoła. Miasto to dziś naturalne środowisko SUV-ów.
Dlaczego kierowcy tak często wybierają SUV-y? Odpowiedź jest dość prosta. Stawiają na uniwersalność, której tego typu samochodom na pewno odmówić nie można. Komfort jazdy, dająca poczucie bezpieczeństwa wysoka pozycja za kierownicą, a do tego więcej miejsca nad głową, a nierzadko również na nogi - to główne zalety SUV-ów. Oczywiście większość modeli posiada napęd na wszystkie koła, który z pewnością okaże się pomocny, gdy zjedziemy z utwardzonej drogi. Nie zapędzałbym się jednak w bardziej wymagający teren, bo tego typu napędy mają zazwyczaj niewielkie właściwości terenowe.
Masywne SUV-y mają oczywiście swoje minusy. A tym największym jest chyba cena. Posiadanie klockowatego SUV-a wiąże się również z wyższymi kosztami eksploatacji (np. większe zużycie paliwa) czy utrudnionym parkowaniem w mieście.
Nie zmienia to jednak faktu, że kupujemy SUV-y na potęgę i nic nie wskazuje, aby w najbliższych latach ten trend miał się zmienić.
Aktualne modele SUV-ów i crossoverów:
- Alfa Romeo - Stelvio
- Audi - Q2, Q3, Q5, Q7
- Bentley - Bentayga
- BMW - X1, X2, X3, X4, X5, X6
- Citroen - C3 Aircross, C4 Cactus
- Dacia - Duster
- Fiat - 500X
- Ford - Ecosport, Kuga, Edge
- Honda - HR-V, CR-V
- Hyundai - Kona, Tucson
- Infiniti - QX30, QX70
- Jaguar - E-Pace, F-Pace
- Jeep - Renegade, Compass, Cherokee, Grand Cherokee
- Kia - Stonic, Niro, Sportage, Sorento
- Lamborghini - Urus
- Land Rover - Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Velar, Range Rover Sport, Range Rover
- Lexus - NX, RX
- Maserati - Levante
- Mazda - CX-3, CX-5
- Mercedes-Benz - GLA, GLC, GLE, GLS,
- Mini - Countryman
- Mitsubishi - ASX, Eclipse Cross, Outlander
- Nissan - Juke, Qashqai, X-Trail
- Opel - Crossland X, Mokka X, Grandland X
- Peugeot - 2008, 3008, 5008
- Porsche - Macan, Cayenne
- Renault - Captur, Kadjar, Koleos
- Seat - Arona, Ateca
- Skoda - Karoq, Kodiaq
- SsangYong - Tivoli, XLV, Korando, Rexton
- Subaru - XV, Forester, Outback
- Suzuki - SX4 S-Cross, Vitara
- Toyota - C-HR, RAV4
- Volkswagen - T-Roc, Tiguan, Touareg
- Volvo - XC40, XC60, XC90
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-04-30 23:20
Suv
Kolega nie ma pojęcia o suvach milem 8sedanow różnych marek teraz mam suva z plelełmatyką i jest to najleprze auto jezeli chodzi o jakość prowadzenia i komfort .
- 1 6
-
2018-05-01 00:32
Jakie rodzinne?
Suwy są dla wygodnych wypłacalnych.Jestem zwolenniczką wolnej przestrzeni ze świeżym powietrzem tylko dla siebie.Śmierdzących pieluch nie znoszę od tej pory kiedy moje znaczące podatki idą na wspieranie darmozjadów dziecioprodukujących.
- 2 4
-
2018-05-01 03:19
Jak zwykle
Masz ochote na Suv-a i cie na niego stac to czemu nie Bardzo wygodnie sie do nich wsiada mocuje foteliki dla dzieci a poza tym wysoko siedzisz co daje leprza widocznosc i daje poczucie bezpieczenstwa Proponuje sie przejechac zanim wystawimy opinie
- 4 5
-
2018-05-01 06:50
Szkoda tylko....
Ze większość kierowców crossoverow(suv to raczej xl denali albo suburban) nie potrafi nimi jeździć albo maja wrażenie ze to jakiś wielki pojazd(qashquai albo kia)kiedy rozstaw kół to czasem 1 lub 2 cm więcej od typowego pasata albo nawet tyle samo.parkuja po chodnikach lub w jakichś extra miejscach bo im się wydaje ze to jakiś gigant.tymaczasem mój sedan jest dłuższy od „suva” znajomej a rozstaw kół ma taki sam.i jakoś potrafię normalnie zaparkować bez wydziwiania.cos jest z tym społeczeństwem nie tak
- 11 0
-
2018-05-01 08:34
jak zwykle najwięcej do powiedzenia na temat SUV'a
mają właściciel niemieckiej znanej marki w tedeiku...
- 2 6
-
2018-05-01 10:58
Ja mam fiata freemonta
- 2 0
-
2018-05-01 12:04
z fur 4x4 to: subaru wrx sti tarmac spec i objade was wszedzie!
ew. skoda fabia r5 ale to inny przedział cenowy.
- 0 1
-
2018-05-01 12:48
W SUVach największe buractwo i chamstwo się wozi
Co to uważają, że to szpan. Jeszcze gorsze sa nierozgarnięte baby, ktore totalnie nie ogarniają takiego gabarytu i parkują takim autem zajmując dwa miejsca..
- 6 1
-
2018-05-01 12:53
Nalozyć podatek od posiadania tych największych
Aut typu SUV, bo powodują rosnace zatłoczenie miast, głównie parkingów zajmujac często dwa miejsca... a producenci niestety co generacja robią coraz większe auta. Suvy nie sa kupowane z uwagi na przestrzen w srodku, bo czesto kombi klasy kompakt jest wieksze wewnatrz.
- 3 1
-
2018-05-01 15:55
Kolejne wspaniałe auta do stania w korkach i toczenia się po "strefie 30".
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.