Wiadomości

stat

Najgłośniejsze motoryzacyjne premiery roku 2015

Motoryzacyjny rok 2015 był niezwykle ciekawy.
Motoryzacyjny rok 2015 był niezwykle ciekawy.

Rok 2015 obfitował w ciekawe premiery długo wyczekiwanych samochodów. Pojawili się mocarni kontynuatorzy popularnych modeli, ale byliśmy również świadkami pojawienia się na rynku spektakularnych debiutantów. Było naprawdę bardzo interesująco. Przypominamy wam najważniejsze premiery kończącego się roku.



Która samochodowa premiera roku 2015 była według ciebie najważniejsza?

BMW serii 7 15%
Audi Q7 9%
Volvo XC90 22%
Mercedesa GLE 9%
Skody Superb 12%
Jaguara XE 4%
Toyoty Avensis 5%
inna 24%
zakończona Łącznie głosów: 169
Kilkanaście dni temu poznaliśmy finałową siódemkę aut walczących o tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2016. Spośród 31 kandydatur wyłoniono finałową siódemkę: Audi A4, BMW serii 7, Jaguara XE, Mazdę MX-5, Opla Astrę, Skodę Superb i Volvo XC90.

Zwycięzcę rankingu wybierze 58 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 27 krajów, a wyniki zostaną ogłoszone podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie.

Nasz ranking i nasze wybory są bardzo podobne do tych zaprezentowanych w prestiżowym plebiscycie European Car of the Year 2016. I chyba nie ma w nim żadnych niespodzianek, choć do końca ważyły się losy ostatniego, siódmego miejsca. Chętnych kandydatów było przynajmniej kilku, a wśród nich m.in. Mazda MX-5, Lexus NX 200t czy Opel Astra.

Poniżej prezentujemy naszą siódemkę najgłośniejszych, najbardziej spektakularnych premier 2015 roku.

1. BMW serii 7

To chyba najbardziej oczekiwany samochód roku 2015. Czekaliśmy długo, bo limuzyna do polskich salonów wjechała pod koniec października, ale zdecydowanie warto było czekać. Nowa "siódemka" to auto ociekające luksusem i elitarnością, a do tego piekielnie szybkie i astronomicznie drogie, ale to przecież wizytówka marki spod znaku biało-niebieskiej szachownicy. Auto warte 0,5 mln zł jest dopracowane w każdym calu i ciężko jest się do czegokolwiek przyczepić. Chciałoby się powiedzieć... to po prostu niemiecka precyzja.

Czytaj więcej: BMW serii 7 - bawarski szef wszystkich szefów

2. Audi Q7

Pozostajemy przy niemieckiej motoryzacji, ale i w sferze prestiżu. Dokładnie 10 okrągłych lat przyszło czekać fanom Audi na drugą generację Q7. To kolejne wydarzenie bez precedensu, które poruszyło motoryzacyjny świat. Styliści Audi, jak to styliści Audi, pozostali mocno konserwatywni. Trzeba jednak wyraźnie zaznaczyć, że nowy SUV zupełnie nie przypomina swojego poprzednika. Bryły obu aut są inne, a nowe Q7 - w opinii wielu - przypomina nieco umięśnione kombi. Uterenowione Audi to jednak klasa sama w sobie.

Czytaj więcej: Nowe Audi Q7 jest fit

3. Volvo XC90

Miłośnicy Audi narzekają, że czekali na Q7 aż dekadę? To faktycznie długo, ale co mają powiedzieć fani Volvo, którzy nową generację XC90 ujrzeli dopiero po 12 latach? Czekali, czekali i doczekali się prawdziwej "perełki". Niektórzy zaraz po oficjalnej premierze szwedzkiego SUV-a okrzyknęli go jeżdżącym ideałem. Przypadek? Nie sądzę, bo rzeczywiście nad tym flagowym modelem Volvo rozpływa się cały motoryzacyjny świat. Szykowne, eleganckie i bardzo gustowne - takie właśnie jest XC90.

Czytaj więcej: Volvo XC90. Witamy w segmencie premium

4. Mercedes GLE

Audi Q7, Volvo XC90 i Mercedes GLE - bez dwóch zdań, rok 2015 to rok wielkich premier luksusowych SUV-ów. GLE to godny następca kultowego ML-a. Nowa twarz flagowego SUV-a producenta rodem ze Stuttgartu wyraźnie nawiązuje do swojego poprzednika. Zresztą wystarczy spojrzeć na charakterystyczny słupek C i kształt tylnych bocznych szyb. Wypisz, wymaluj, ML. A jako że ML to bestseller Mercedesa - sukces nowego GLE murowany.

Czytaj więcej: Mercedes GLE - umarł król, niech żyje król

5. Skoda Superb

Z gustownych SUV-ów przesiadamy się do osobówek, co wcale nie oznacza, że miejsca będzie mniej. Bo tak naprawdę mówiąc Superb - myślisz przestrzeń. Gigantyczna przestrzeń. To synonim trzeciej generacji czeskiej limuzyny. Do ponadprzeciętnej przestronności należy dodać atrakcyjną stylistykę, o którą zadbał człowiek w przeszłości maczający palce w wyglądzie Bugatti Veyrona. W taki oto sposób powstało kompletne auto sukcesu. Brawo Skoda.

Czytaj więcej: Skoda Superb - przestrzeń przez wielkie "P"

6. Jaguar XE

Już kiedyś Jaguar podjął rękawicę i planował zawojować samochodową klasę średnią. Ta sztuka nie do końca się udała. Teraz pora na próbę numer dwa. Zresztą taki jest plan nowych właścicieli tej brytyjskiej marki, czyli Hindusów z Tata Motors. Chcą uczynić z elitarnej dotąd marki produkt dostępny również dla tych mniej zamożnych. W tym celu desygnowali do boju całkowicie nowy model - to XE, który z powodzeniem ma rywalizować z takimi tuzami, jak Mercedes Klasy C, Audi A4 czy BMW serii 3. Trzeba przyznać, że nowy kocur prezentuje się bardzo korzystnie.

Czytaj więcej: Jaguar XE - brytyjski kot klasy średniej

7. Toyota Avensis

Przy okazji Toyoty Avensis warto cofnąć się pamięcią i przypomnieć sobie wygląd wcześniejszych generacji tego japońskiego auta. Nuda - to chyba najtrafniejsze określenie. Japończycy zmieniają podejście, a przede wszystkim swój stylistyczny kod. Teraz ich samochody obok niezawodności mają również wyglądać. Spoglądając na nowego Avensisa, nie mamy wątpliwości, że praca domowa została odrobiona na piątkę. I choć moglibyśmy się przyczepić do niektórych elementów tego samochodu, sam fakt drobnej rewolucji w konserwatywnej dotąd Toyocie powinien zostać nagrodzony. Oby tak dalej.

Czytaj więcej: Toyota Avensis nabrała zadziorności

Opinie (19) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?