- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (245 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (134 opinie)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Najpopularniejsze auta z napędem hybrydowym
Niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów hybrydowych na całym świecie jest Toyota. Japończycy na budowaniu hybryd znają się jak nikt inny, a to przekłada się na liczbę modeli hybrydowych w ich gamie, no i oczywiście szybujące słupki sprzedaży. Przedstawiamy wam najchętniej kupowane samochody z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce.
Toyota i długo nic
Aktualna sytuacja na rynku hybryd przypomina nieco wyścig kolarski z udaną ucieczką jednego z zawodników. Zazwyczaj peleton dość szybko "pochłania" kolarza, który w pojedynkę zrywa się do przodu. W przypadku aut hybrydowych, Toyota z bardzo wyraźną przewagą zostawiła całą goniącą grupę rywali w tyle i zdaje się, że tę przewagę ciągle powiększa.
Wymownie świadczą o tym liczby. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2017 roku na terenie całego kraju zarejestrowano 13 554 hybrydy marki Toyota. A to oznacza, że japońska marka ma aż 81,44 proc. udziału w całym rynku. Nie jest zatem zaskoczeniem, że w zestawieniu dziesięciu najchętniej kupowanych samochodów z napędem hybrydowym... cztery pierwsze miejsca należą do Toyoty.
Tym najczęściej wybieranym modelem jest bestsellerowa Toyota C-HR., która zadebiutowała w Trójmieście we wrześniu ubiegłego roku (4136 zarejestrowanych egzemplarzy, 25 proc. udziału w rynku). Drugim najchętniej kupowanym autem z napędem hybrydowym jest zdetronizowany Auris (3946 egzemplarzy, 24 proc. rynku).
Na trzecim miejscu bez niespodzianki... znowu Toyota i model RAV4 (2887 egzemplarzy, 17 proc. rynku). Tuż za podium uplasowała się hybrydowa Toyota Yaris (2416 egzemplarzy, 14 proc. rynku). Natomiast pierwszą dziesiątkę najczęściej rejestrowanych aut z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce zamyka Toyota Prius (167 egzemplarzy, 1 proc. rynku).
Lexus to też Toyota
Jeżeli przy tak miażdżącej przewadze w ogóle można mówić o dotrzymywaniu kroku, to najkrótszy dystans do bezapelacyjnego lidera ma Lexus, który przecież i tak należy do... Toyoty. Udział rynkowy Lexusa w tym segmencie wynosi 11 proc. To oznacza, że koncern Toyota opanował w klasie hybryd ponad 92 proc. całego rynku. Dominacja - w tym przypadku to chyba najtrafniejsze określenie.
Jakie hybrydowe modele Lexusa najczęściej wybierają klienci? Piąte miejsce w rankingu zajął NX (855 egzemplarzy, 6 proc. rynku). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa modele Lexusa - siódme miejsce zajął CT (400 egzemplarzy, 2,47 proc. rynku), a ósme RX (373 egzemplarze, 2,30 proc. rynku).
Cała reszta daleko z tyłu
Osiem miejsc w rankingu TOP10 przypadło modelom ze stajni Toyoty. Do kogo należą dwa pozostałe? Szóstą lokatę zajęła Kia Niro (472 egzemplarzy, 2,58 proc. rynku). Z kolei przedostatnie miejsce należy do Hyundaia Ioniq (199 egzemplarzy, 1,26 proc. rynku).
Co z pozostałymi? Poza pierwszą dziesiątką uplasowały się m.in. Infiniti Q50 (92 zarejestrowany auta), BMW Serii 3 (70 sztuk), Lexus GS (66 egzemplarzy), BMW 5 (56 aut) czy Volvo XC90 (55 samochodów).
1. Toyota C-HR - 4136 egzemplarzy (cena od 99 900 zł)
2. Toyota Auris - 3946 (od 76 400 zł)
3. Toyota RAV4 - 2887 (od 127 900 zł)
4. Toyota Yaris - 2416 (od 62 400 zł)
5. Lexus NX - 855 (od 159 900 zł)
6. Kia Niro - 472 (od 88 900 zł)
7. Lexus CT - 400 (od 99 900 zł)
8. Lexus RX - 373 (od 219 900 zł)
9. Hyundai Ioniq - 199 (od 99 900 zł)
10. Toyota Prius - 167 (od 119 900 zł)
Opinie (204) 4 zablokowane
-
2018-01-06 11:16
Auta hybrydowe to tylko kiepska proteza przejsciowa.Tylko auta elektryczne maja przyszłosc nic wiecej
- 1 1
-
2018-01-06 13:49
Nie rozumiem po co kupować hybrydę od toyoty
Brzydkie i nieekonomiczne
- 0 2
-
2018-01-25 18:06
Ja jeździłem hybrydową Toyotą jak korzystałem z car-sharingu od Panek i ogólnie to jesli chodzi o jazdę po mieście to dobrze się sprawdziła. Poza miastem nie byłem nią więc nie wiem jak daje sobie radę na długim dystansie.
- 0 0
-
2018-09-02 17:47
NX hybryda vs turbo
Mam porównanie Lexus NX 200t i NX 300h. Hybryda jest mułowata. Nie to przyspieszenie. Variator (przekładnia Continuum Variable Transmission) świszczy, piszczy i zbiera się do zmiany przełożenia dopiero na wysokich prędkościach obrotowych. Układ jest skomplikowany i z trwałością jest różnie. Oszczędności na paliwie są widoczne, jeżeli ktoś jeździ stale po mieście i do tego powoli. Trzeba zmienić technikę jazdy. Mało hamować hamulcem, co w warunkach miejskich jest często niemożliwe. Model NX 200t przyspiesza w 7,2 s do 100km/godz. To jest duży wygodny SUV i takie przyspieszenie jest fenomenalne. Przy wyprzedzaniu, omijaniu i w wielu innych sytuacjach drogowych daje poczucie pewności manewru i bezpieczeństwa - duże koła napęd 4x4. W środku cisza i akustyka sali koncertowej. Nie słychać silnika (2,0 turbo, 236KM) Jeżeli większość kilometrów przejeżdża się na trasie to zdecydowanie polecam wersję NX 200t a nie hybrydę. Korzyść z hybrydy jest żadna w porównaniu z minusami.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.