• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze auta z napędem hybrydowym

Michał Jelionek
4 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR. Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR.

Niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów hybrydowych na całym świecie jest Toyota. Japończycy na budowaniu hybryd znają się jak nikt inny, a to przekłada się na liczbę modeli hybrydowych w ich gamie, no i oczywiście szybujące słupki sprzedaży. Przedstawiamy wam najchętniej kupowane samochody z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce.



Toyota i długo nic



Aktualna sytuacja na rynku hybryd przypomina nieco wyścig kolarski z udaną ucieczką jednego z zawodników. Zazwyczaj peleton dość szybko "pochłania" kolarza, który w pojedynkę zrywa się do przodu. W przypadku aut hybrydowych, Toyota z bardzo wyraźną przewagą zostawiła całą goniącą grupę rywali w tyle i zdaje się, że tę przewagę ciągle powiększa.

Wymownie świadczą o tym liczby. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2017 roku na terenie całego kraju zarejestrowano 13 554 hybrydy marki Toyota. A to oznacza, że japońska marka ma aż 81,44 proc. udziału w całym rynku. Nie jest zatem zaskoczeniem, że w zestawieniu dziesięciu najchętniej kupowanych samochodów z napędem hybrydowym... cztery pierwsze miejsca należą do Toyoty.

Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR. Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR.
Tym najczęściej wybieranym modelem jest bestsellerowa Toyota C-HR., która zadebiutowała w Trójmieście we wrześniu ubiegłego roku (4136 zarejestrowanych egzemplarzy, 25 proc. udziału w rynku). Drugim najchętniej kupowanym autem z napędem hybrydowym jest zdetronizowany Auris (3946 egzemplarzy, 24 proc. rynku).

Na trzecim miejscu bez niespodzianki... znowu Toyota i model RAV4 (2887 egzemplarzy, 17 proc. rynku). Tuż za podium uplasowała się hybrydowa Toyota Yaris (2416 egzemplarzy, 14 proc. rynku). Natomiast pierwszą dziesiątkę najczęściej rejestrowanych aut z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce zamyka Toyota Prius (167 egzemplarzy, 1 proc. rynku).


Lexus to też Toyota



W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h. W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h.
Jeżeli przy tak miażdżącej przewadze w ogóle można mówić o dotrzymywaniu kroku, to najkrótszy dystans do bezapelacyjnego lidera ma Lexus, który przecież i tak należy do... Toyoty. Udział rynkowy Lexusa w tym segmencie wynosi 11 proc. To oznacza, że koncern Toyota opanował w klasie hybryd ponad 92 proc. całego rynku. Dominacja - w tym przypadku to chyba najtrafniejsze określenie.

Jakie hybrydowe modele Lexusa najczęściej wybierają klienci? Piąte miejsce w rankingu zajął NX (855 egzemplarzy, 6 proc. rynku). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa modele Lexusa - siódme miejsce zajął CT (400 egzemplarzy, 2,47 proc. rynku), a ósme RX (373 egzemplarze, 2,30 proc. rynku).


Cała reszta daleko z tyłu



W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro. W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro.
Osiem miejsc w rankingu TOP10 przypadło modelom ze stajni Toyoty. Do kogo należą dwa pozostałe? Szóstą lokatę zajęła Kia Niro (472 egzemplarzy, 2,58 proc. rynku). Z kolei przedostatnie miejsce należy do Hyundaia Ioniq (199 egzemplarzy, 1,26 proc. rynku).

Co z pozostałymi? Poza pierwszą dziesiątką uplasowały się m.in. Infiniti Q50 (92 zarejestrowany auta), BMW Serii 3 (70 sztuk), Lexus GS (66 egzemplarzy), BMW 5 (56 aut) czy Volvo XC90 (55 samochodów).

Ranking najpopularniejszych hybryd w Polsce:

1. Toyota C-HR - 4136 egzemplarzy (cena od 99 900 zł)
2. Toyota Auris - 3946 (od 76 400 zł)
3. Toyota RAV4 - 2887 (od 127 900 zł)
4. Toyota Yaris - 2416 (od 62 400 zł)
5. Lexus NX - 855 (od 159 900 zł)
6. Kia Niro - 472 (od 88 900 zł)
7. Lexus CT - 400 (od 99 900 zł)
8. Lexus RX - 373 (od 219 900 zł)
9. Hyundai Ioniq - 199 (od 99 900 zł)
10. Toyota Prius - 167 (od 119 900 zł)

Opinie (204) 4 zablokowane

  • Auta hybrydowe to tylko kiepska proteza przejsciowa.Tylko auta elektryczne maja przyszłosc nic wiecej

    • 1 1

  • Nie rozumiem po co kupować hybrydę od toyoty

    Brzydkie i nieekonomiczne

    • 0 2

  • Ja jeździłem hybrydową Toyotą jak korzystałem z car-sharingu od Panek i ogólnie to jesli chodzi o jazdę po mieście to dobrze się sprawdziła. Poza miastem nie byłem nią więc nie wiem jak daje sobie radę na długim dystansie.

    • 0 0

  • NX hybryda vs turbo

    Mam porównanie Lexus NX 200t i NX 300h. Hybryda jest mułowata. Nie to przyspieszenie. Variator (przekładnia Continuum Variable Transmission) świszczy, piszczy i zbiera się do zmiany przełożenia dopiero na wysokich prędkościach obrotowych. Układ jest skomplikowany i z trwałością jest różnie. Oszczędności na paliwie są widoczne, jeżeli ktoś jeździ stale po mieście i do tego powoli. Trzeba zmienić technikę jazdy. Mało hamować hamulcem, co w warunkach miejskich jest często niemożliwe. Model NX 200t przyspiesza w 7,2 s do 100km/godz. To jest duży wygodny SUV i takie przyspieszenie jest fenomenalne. Przy wyprzedzaniu, omijaniu i w wielu innych sytuacjach drogowych daje poczucie pewności manewru i bezpieczeństwa - duże koła napęd 4x4. W środku cisza i akustyka sali koncertowej. Nie słychać silnika (2,0 turbo, 236KM) Jeżeli większość kilometrów przejeżdża się na trasie to zdecydowanie polecam wersję NX 200t a nie hybrydę. Korzyść z hybrydy jest żadna w porównaniu z minusami.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane